Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun äiti ei lähde minnekään mukaan, vaikka kysyn nätisti.

Vierailija
01.10.2024 |

Vaikka kahville, shoppailemaan, reissuun, kirppareilla. Ennen vielä käytiin yhdessä paikoissa, mutta nyt ei enää. Mistä voisi johtua? On vasta päälle 60v. Sanoo syyksi "kaikki on jo nähty, ei tässä iässä jaksa enää ravata paikoissa". 

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentunut? Rahat loppu? 

Tai kateellinen? 

Vierailija
42/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-vuotias on elämän jo nähnyt. Pitäisi olla mahdollisuus eutanasiaan.

Kyllähän tuollainen saattaa tulla mieleen, jos lapset ovat vaativia vielä tuossa iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentunut? Rahat loppu? 

Tai kateellinen? 

ADHD? Kirjolla?

Vierailija
44/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta äitisi piristäminen aktivoiminen sinun ehdoillasi. Kysy haluaako hän tehdä jotain tai lähteä jonnekin kanssasi, ja jos ei halua, anna olla. Et ole hänen seuraneitinsä, ystävänsä etkä terapeuttinsa.

Vierailija
45/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei selkeästi halua. Tykkää olla kotona eikä jaksa ihmisiä?

Itsekin aloin voimaan paljon paremmin, kun karsin menemisiä ja aloin nauttimaan omasta rauhasta. Olin 40 v, kun tajusin tuon.

Voi kun tuo sallittaisiin lapsille ja nuorillekin. Viihtyä kotona. Ei ole pakko harrastaa.

Vierailija
46/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että huolehdit äidistäsi!

Olisi hyvä liikkua ja varsinkin kävellä. 

Kysy, jos hän haluaisi kävellä metsässä tai muussa rauhallisessa paikassa. 

Itse innostuin uimisesta. Olisiko lähellä uimahallia, missä olisi lämmin terapia-allas. Siellä on mukava olla. 

Lasten kuuluu aikuistua ja itsenäistyä. Eikä tulla aikuisena kinuamaan huomiota äidiltään. Saati huolehtimaan naisesta, jolla on elämänkokemusta takanaan vuosikymmeniä enemmän.

Vierailija
47/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun haluat ottaa äitisi mukaan. Oudolta kyllä tuntuu, jos hän ei koskaan halua lähteä mukaan.

Minä olen äitisi ikäinen enkä kyllä ole kaikkea nähnyt vielä. Ja vaikka jotakin olenkin, ei haittaa nähdä toistamiseen - varsinkaan oman tyttären seurassa.

Olisiko tosiaan jonkinlaista masennuksen alkua? Tai jos ei ole aikoihin käynyt missään, kynnys lähteä nousee koko ajan.

Vierailija
48/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli? Imodiumia, jos ei auta, niin sitten lääkäriin.

Vierailija
49/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi juttu myös, usein ei ole käynyt edes viikkoihin kaupassa, jos en ole käynyt pitkään aikaan kylässä. Syynä vain "enpä ole nyt viitsinyt" Sitten jääkaapissa joku kuivanut pottu :/

Jopas sulla on jännä äiti. Elää viikkoja sillä, että jääkaapissa on kuivunut pottu.

Vierailija
50/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää hankkia muita kavereita. Ei voi roikkua kiinni äidissä 

No jopa onkin kauheaa roikkumista, jos pyytää joskus mukaansa ostoksille tai kahvilaan. Ihanalta tyttäreltä minusta vaikuttaa.

Sitten täällä valitetaan, kun lapsilla ei ole koskaan aikaa vanhemmilleen.

Vierailija
51/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän vielä työelämässä? Jos näin on, niin anna hyvä ihminen hänen viettää vapaa-aikansa kuten haluaa.

Olen vasta viisikymppinen ja tarvitsen omaa aikaa koko ajan enemmän.

Et siis halua tehdä mitään lastesi (ja lastenlastesi?) kanssa. Ihanaa. Kyllä he sinut jättävät rauhaan.

No niin, tulihan se syyllistäminen sieltä. Ehkä äitisi haluaa olla lastenlastesi kanssa omilla ehdoillaan, se on eri asia. Mutta aikuisten lasten kanssa ei  jaksa samalla lailla kierrellä shoppailemassa. Kysy äidiltäsi mitä hän haluaisi tehdä, jospa löytyisi jokin yhteinen intressi.

Vierailija
52/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavaa kun haluat ottaa äitisi mukaan. Oudolta kyllä tuntuu, jos hän ei koskaan halua lähteä mukaan.

Minä olen äitisi ikäinen enkä kyllä ole kaikkea nähnyt vielä. Ja vaikka jotakin olenkin, ei haittaa nähdä toistamiseen - varsinkaan oman tyttären seurassa.

Olisiko tosiaan jonkinlaista masennuksen alkua? Tai jos ei ole aikoihin käynyt missään, kynnys lähteä nousee koko ajan.

Masennuksen alkua, kun ihminen ei enää esim toimi muiden odotusten mukaan?

Hänellä on takanaan lukuisia sukujuhlia yms kissanristiäisiä. Suuri osa ihmisistä ei nauti niistä. Päinvastoin.

Vierailija
53/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän vielä työelämässä? Jos näin on, niin anna hyvä ihminen hänen viettää vapaa-aikansa kuten haluaa.

Et siis halua tehdä mitään lastesi (ja lastenlastesi?) kanssa. Ihanaa. Kyllä he sinut jättävät rauhaan.

Puhuttiinko tässä aloituksessa lapsenlapsista? Ongelmahan on se, että aloittaja on niin kiinni äidissään, ettei tajua jättää tätä rauhaan. Äiti on kuusikymppinen, silloin on vaikea jaksaa vaativaa lasta. Nuorellekin äidille se on haastavaa.

Vierailija
54/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentunut? Rahat loppu? 

Varmasti näin. Miksi muuten aloittaja vaatisi äitiään paikkoihin mihin äiti ei halua.

Vierailija
55/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentunut? Rahat loppu? 

Varmasti näin. Miksi muuten aloittaja vaatisi äitiään paikkoihin mihin äiti ei halua.

Niinpä. Aloittajan pitää laittaa pää ja talous kuntoon, eikä paikoilla asiaa häiritsemällä äitiään.

Vierailija
56/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ettei ruokakaupassa jaksa käydä ja syö vissiin hyvin yksipuolisesti, on kyllä huolestuttavaa.

Vierailija
57/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää hankkia muita kavereita. Ei voi roikkua kiinni äidissä 

No jopa onkin kauheaa roikkumista, jos pyytää joskus mukaansa ostoksille tai kahvilaan. Ihanalta tyttäreltä minusta vaikuttaa.

Sitten täällä valitetaan, kun lapsilla ei ole koskaan aikaa vanhemmilleen.

Ihana tytär ymmärtäisi kunnioittaa äitinsä valintoja ja päätöksiä. Ihan kuten niitä kunnioitetaan muidenkin aikuisten kesken.

Vierailija
58/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut 30 vuoteen...

Onko hänellä ollut joku mt-oire, vaiva, diagnoosi?

Minusta on hyvä, että huolehdit äitisi olemisesta.

Entäs, jos vain menisitte ulkoilemaan?

Vierailija
59/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä voi tehdä kaikenlaista muuta kuin käydä kahviloissa, kirppareilla, shoppailemassa ja reissaamassa, mitä ap:n äiti ei enää tahdo tehdä. Jos rahasta tekee tiukkaa, niin nuo on ensimmäiset, mistä ruvetaan tinkimään. Miksi maksaa paljon kahvilassa kun sen kahvin voi keittää kotona paljon halvemmalla ja tehdä pullan tai ostaa sen kaupasta.

Vierailija
60/69 |
01.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi juttu myös, usein ei ole käynyt edes viikkoihin kaupassa, jos en ole käynyt pitkään aikaan kylässä. Syynä vain "enpä ole nyt viitsinyt" Sitten jääkaapissa joku kuivanut pottu :/

Ei syö? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme