Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3

Vierailija
01.10.2024 |

Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)

Kommentit (11738)

Vierailija
1621/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ne sentään laittoi pehmeän liinan siihen punnituskippoon alustaksi, ettei pikkuisten tartte olla kylmässä kolkossa kipossa niinkuin silloin ihan alussa. 

Ei ihmekään, että yrittivät silloin alussa kiivetä kokoajan vaan sieltä kiposta pois, varmasti tuntui inhottavalta kylmä lasikippo. 

Vierailija
1622/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loimu häiritsee punnitusta. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloista kun pennuilla maitoa imiessä nousee häntä kuin bensamittarissa sitä mukaa kun vatsa täyttyy 🤭

On nuo merlet kyllä nättejä! 

Vierailija
1624/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa, että Loimu saa lepuuttaa päätä kasvattajan sylissä samalla kun imettää <3 ja kasvattaja antaa pennuille samalla vähän lisämaitoa suupielestä.

Vierailija
1625/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas näkee pääseekö Hehku tutustumaan pentuihin tänään. Puhuivat vähän sellaista eilen.

Vierailija
1626/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisina yhdessä kasassa näytti pennut pötköttelevän siinä laatikossa, johon heidät siirretään siksi aikaa kun pesää siivotaan.

Vierailija
1627/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä omassa lapsuudessani koiranpentuja punnittu. Ajat muuttuvat.

Vierailija
1628/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä koirat on kyllä aivan hellyyttäviä ja heistä pidetään hyvää huolta. Loimu on ihana emo ja tuo koirarotu on muutenkin upea. Muutama bordercollie tullut vastaan ja ne on lähes kaikki ihanan veikeitä ja leikkisiä, älykkäitä ja sosiaalisia koiria. Ottaisin heti tuon rodun jos asuisin omakotitalossa. Kerrostaloon (vaikkakin on iso asunto) en raaskisi ottaa.

Vierailija
1629/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä koirat on kyllä aivan hellyyttäviä ja heistä pidetään hyvää huolta. Loimu on ihana emo ja tuo koirarotu on muutenkin upea. Muutama bordercollie tullut vastaan ja ne on lähes kaikki ihanan veikeitä ja leikkisiä, älykkäitä ja sosiaalisia koiria. Ottaisin heti tuon rodun jos asuisin omakotitalossa. Kerrostaloon (vaikkakin on iso asunto) en raaskisi ottaa.

Ei se koti eikä sen koko rodun sopivuutta onneksi päätä. Kotona on tarkoitus levätä ja tehdä vaikka nenähommia ja aktivoivaa ruokailua. Niihin ei paljon tilaa tarvitse. Koti on rauhan ja levon paikka. Tekeminen tapahtuu ulkona: paimentamassa, järvessä, merellä, metsässä, kentillä, halleilla..

Vierailija
1630/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka se Pirjo on, josta puhutaan tuolla chatissa?

Oletettavasti Ylen toimittaja joka on tehnyt Pentuliveä aikaisempinakin vuosina.

Vierailija
1631/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran tullu instagramissa vastaan sellaisia videoita, missä koira "juttelee" jotain nappeja painamalla. Esim yhdestä napista kuuluu "minulla", toisesta "on" ja kolmannesta "nälkä", ja kun koira painaa näitä kolmea nappia peräkkäin, se  "sanoo", että "minulla on nälkä".

Eikä ne napit edes ole vierekkäin, vaan se koira valikoi ne oikeat napit sieltä monien joukosta. 

Osaisikohan bordercollie tällaisia temppuja? Fiksu rotu kun on. 

Vierailija
1632/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useamman kerran tullu instagramissa vastaan sellaisia videoita, missä koira "juttelee" jotain nappeja painamalla. Esim yhdestä napista kuuluu "minulla", toisesta "on" ja kolmannesta "nälkä", ja kun koira painaa näitä kolmea nappia peräkkäin, se  "sanoo", että "minulla on nälkä".

Eikä ne napit edes ole vierekkäin, vaan se koira valikoi ne oikeat napit sieltä monien joukosta. 

Moni nappikoirista on nimenomaan bortsuja. Tosin mikä tahansa koira, myös esim. kissa ja possu oppivat kyllä painikkeiden merkityksiä kun ne vaan opetetaan. Ei ole edes kovin monimutkaista. 

Vierailija
1633/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nappikoirista on nimenomaan bortsuja. Tosin mikä tahansa koira, myös esim. kissa ja possu oppivat kyllä painikkeiden merkityksiä kun ne vaan opetetaan. Ei ole edes kovin monimutkaista. 

Aa, okei. Hauska. On kyllä niin veikeitä ne videot kyllä. 🤗

Vierailija
1634/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy tunnustaa etten ole koskaan saanut tukiruokittavia syömään tuttipullosta, ihan sama mikä nippakoko siinä on. Ok, paitsi karitsoja 😅

Paljon helpompi antaa tipoittain ruiskulla suupieleen kun ovat nisällä. 

Vierailija
1635/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloista ininää kyllä pitää nuo pikkuiset. 🥰

Vierailija
1636/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, okei. Hauska. On kyllä niin veikeitä ne videot kyllä. 🤗

Ostin kissalle sellaisen kellon jota kilauttamalla sai herkkuja. Tai no saa edelleenkin. Mutta arvatenkin kello meni aika nopeasti kaappiin suurimmaksi osaksi aikaa koska muuten se kilkuttaisi koko ajan. 

Tää on muutenkin sellainen (hyvin koiramainen) tapaus joka on ihan itse oppinut erinäisiäkin temppuja millä saa lisäpalveluksia.

Vierailija
1637/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut jo nuorena haave, että kun sitten joskus jään eläkkeelle, niin hankin itselleni bordercollien. Niin upeita ja älykkäitä koiria. :)

Vierailija
1638/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut jo nuorena haave, että kun sitten joskus jään eläkkeelle, niin hankin itselleni bordercollien. Niin upeita ja älykkäitä koiria. :)

Eläkkeellä sitä jaksaakin sitten harrastaa. 👍

Vierailija
1639/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siitä paimenesta saa kätevästi uuden kokopäivätyön 😂

Vierailija
1640/11738 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siitä paimenesta saa kätevästi uuden kokopäivätyön 😂

Toivottavasti jaksat pysyä perässä. 😅

Ketju on lukittu.