Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11738)
Loimu häiritsee punnitusta. 😅
Suloista kun pennuilla maitoa imiessä nousee häntä kuin bensamittarissa sitä mukaa kun vatsa täyttyy 🤭
On nuo merlet kyllä nättejä!
Voi miten ihanaa, että Loimu saa lepuuttaa päätä kasvattajan sylissä samalla kun imettää <3 ja kasvattaja antaa pennuille samalla vähän lisämaitoa suupielestä.
Saas näkee pääseekö Hehku tutustumaan pentuihin tänään. Puhuivat vähän sellaista eilen.
Rauhallisina yhdessä kasassa näytti pennut pötköttelevän siinä laatikossa, johon heidät siirretään siksi aikaa kun pesää siivotaan.
Ei kyllä omassa lapsuudessani koiranpentuja punnittu. Ajat muuttuvat.
Nämä koirat on kyllä aivan hellyyttäviä ja heistä pidetään hyvää huolta. Loimu on ihana emo ja tuo koirarotu on muutenkin upea. Muutama bordercollie tullut vastaan ja ne on lähes kaikki ihanan veikeitä ja leikkisiä, älykkäitä ja sosiaalisia koiria. Ottaisin heti tuon rodun jos asuisin omakotitalossa. Kerrostaloon (vaikkakin on iso asunto) en raaskisi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä koirat on kyllä aivan hellyyttäviä ja heistä pidetään hyvää huolta. Loimu on ihana emo ja tuo koirarotu on muutenkin upea. Muutama bordercollie tullut vastaan ja ne on lähes kaikki ihanan veikeitä ja leikkisiä, älykkäitä ja sosiaalisia koiria. Ottaisin heti tuon rodun jos asuisin omakotitalossa. Kerrostaloon (vaikkakin on iso asunto) en raaskisi ottaa.
Ei se koti eikä sen koko rodun sopivuutta onneksi päätä. Kotona on tarkoitus levätä ja tehdä vaikka nenähommia ja aktivoivaa ruokailua. Niihin ei paljon tilaa tarvitse. Koti on rauhan ja levon paikka. Tekeminen tapahtuu ulkona: paimentamassa, järvessä, merellä, metsässä, kentillä, halleilla..
Vierailija kirjoitti:
Kuka se Pirjo on, josta puhutaan tuolla chatissa?
Oletettavasti Ylen toimittaja joka on tehnyt Pentuliveä aikaisempinakin vuosina.
Useamman kerran tullu instagramissa vastaan sellaisia videoita, missä koira "juttelee" jotain nappeja painamalla. Esim yhdestä napista kuuluu "minulla", toisesta "on" ja kolmannesta "nälkä", ja kun koira painaa näitä kolmea nappia peräkkäin, se "sanoo", että "minulla on nälkä".
Eikä ne napit edes ole vierekkäin, vaan se koira valikoi ne oikeat napit sieltä monien joukosta.
Osaisikohan bordercollie tällaisia temppuja? Fiksu rotu kun on.
Vierailija kirjoitti:
Useamman kerran tullu instagramissa vastaan sellaisia videoita, missä koira "juttelee" jotain nappeja painamalla. Esim yhdestä napista kuuluu "minulla", toisesta "on" ja kolmannesta "nälkä", ja kun koira painaa näitä kolmea nappia peräkkäin, se "sanoo", että "minulla on nälkä".
Eikä ne napit edes ole vierekkäin, vaan se koira valikoi ne oikeat napit sieltä monien joukosta.
Moni nappikoirista on nimenomaan bortsuja. Tosin mikä tahansa koira, myös esim. kissa ja possu oppivat kyllä painikkeiden merkityksiä kun ne vaan opetetaan. Ei ole edes kovin monimutkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nappikoirista on nimenomaan bortsuja. Tosin mikä tahansa koira, myös esim. kissa ja possu oppivat kyllä painikkeiden merkityksiä kun ne vaan opetetaan. Ei ole edes kovin monimutkaista.
Aa, okei. Hauska. On kyllä niin veikeitä ne videot kyllä. 🤗
Mun täytyy tunnustaa etten ole koskaan saanut tukiruokittavia syömään tuttipullosta, ihan sama mikä nippakoko siinä on. Ok, paitsi karitsoja 😅
Paljon helpompi antaa tipoittain ruiskulla suupieleen kun ovat nisällä.
Suloista ininää kyllä pitää nuo pikkuiset. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa, okei. Hauska. On kyllä niin veikeitä ne videot kyllä. 🤗
Ostin kissalle sellaisen kellon jota kilauttamalla sai herkkuja. Tai no saa edelleenkin. Mutta arvatenkin kello meni aika nopeasti kaappiin suurimmaksi osaksi aikaa koska muuten se kilkuttaisi koko ajan.
Tää on muutenkin sellainen (hyvin koiramainen) tapaus joka on ihan itse oppinut erinäisiäkin temppuja millä saa lisäpalveluksia.
Minulla on ollut jo nuorena haave, että kun sitten joskus jään eläkkeelle, niin hankin itselleni bordercollien. Niin upeita ja älykkäitä koiria. :)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut jo nuorena haave, että kun sitten joskus jään eläkkeelle, niin hankin itselleni bordercollien. Niin upeita ja älykkäitä koiria. :)
Eläkkeellä sitä jaksaakin sitten harrastaa. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siitä paimenesta saa kätevästi uuden kokopäivätyön 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siitä paimenesta saa kätevästi uuden kokopäivätyön 😂
Toivottavasti jaksat pysyä perässä. 😅
Ei ihmekään, että yrittivät silloin alussa kiivetä kokoajan vaan sieltä kiposta pois, varmasti tuntui inhottavalta kylmä lasikippo.