Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Olen lopussa ihastunut Kuloon! Hän on itse tyyneys, nytkin istuu kuin sfinksi.
Olenko seonnut? Kulonhan piti lähteä ja tuollahan hän on lootassa? Lisäksi kuulin jotain karkaamisesta? Tuleeko kaikki rakkaaseen lootaan takaisin kunhan ehtivät?
Tämä nyt menee vähän sivuraiteille, mutta kun koirista keran tässä ketjussa puhutaan, niin kysynpä tuosta Uusi lemmikki-sivustosta, kun siellä näköjään on liuta jotain melkoisen epämääräisen oloisia koirien myynti-ilmoituksia. Törmäsin ko. sivuille, kun olen harkinnut koiran hankkimista jo jonkun aikaa. Tuolla sivustolla näyttäisi suurin osa ilmoituksista olevan todella huonolla suomen kielellä kirjoitettuja ja usein hinnatkin oudon alhaisia tyyliin muutama satanen per koira, jopa jonkun muka rotukoirankin kohdalla. Ilmeisesti suurin osa on jotain huijausilmoituksia. Eikö tuollaisia sivuja valvo kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Olenko seonnut? Kulonhan piti lähteä ja tuollahan hän on lootassa? Lisäksi kuulin jotain karkaamisesta? Tuleeko kaikki rakkaaseen lootaan takaisin kunhan ehtivät?
Kulo lähtee tänään johonkin aikaan. Pilke läks jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulo lähtee tänään johonkin aikaan. Pilke läks jo.
Huoh. Helpotus. Oman ja Kulon puolesta.
Nyt on Ylen sivulla video Välkkeen korkeushypyistä. Onneksi ovat saaneet tallenteen Välkkeen huiman hienosta hypystä. 👍
Eri kuvakulma kamerassa kuin silloin aamulla jonka itse näin.
Vierailija kirjoitti:
12.34 Välke antaa pusuja Kipinälle. Så söt.
Tästäkin on ilmestynyt video Ylen sivuille. 👍
Vierailija kirjoitti:
Kulolle ja Pilkkeelle pidettiin yhteiset läksiäiset kun Pilke oli lähdössä, vaikka Kulo lähtee myöhemmin. Tosin ei siihenkään enää pitkä aika pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulolle ja Pilkkeelle pidettiin yhteiset läksiäiset kun Pilke oli lähdössä, vaikka Kulo lähtee myöhemmin. Tosin ei siihenkään enää pitkä aika pitäisi olla.
Onko Kulo tuon sillan alla vai joko se on lähtenyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt menee vähän sivuraiteille, mutta kun koirista keran tässä ketjussa puhutaan, niin kysynpä tuosta Uusi lemmikki-sivustosta, kun siellä näköjään on liuta jotain melkoisen epämääräisen oloisia koirien myynti-ilmoituksia. Törmäsin ko. sivuille, kun olen harkinnut koiran hankkimista jo jonkun aikaa. Tuolla sivustolla näyttäisi suurin osa ilmoituksista olevan todella huonolla suomen kielellä kirjoitettuja ja usein hinnatkin oudon alhaisia tyyliin muutama satanen per koira, jopa jonkun muka rotukoirankin kohdalla. Ilmeisesti suurin osa on jotain huijausilmoituksia. Eikö tuollaisia sivuja valvo kukaan?
Mitä ihmettä, puhdasrotuiset toyvillakoiranpennut 450€, tuo rotu maksaa noin 3000€/pentu, kyllä haisee tuo sivusto.
Juu, tuon tyyppisiä ilmoituksia tuolla näyttää olevan paljon. Ja suuri osa todella huonolla suomella sepusteltuja. Itse en ainakaan suostuisi etukäteen maksamaan noille mitään, edes varausmaksua, vaan ehdottaisin, että käyn tietysti ensin paikan päällä katsomassa koiraa ja ehkä sitten käteisenä maksaisin hakiessani koiran. Siinähän sen sitten huomaisi, että onko niitä koiria edes olemassa..
Tekisi mieli sanoa täältä että kyllä tulee oma koti ja omia juttuja. On niin odottava tunnelma pikkuisilla.
Voi että, näiden viikkojen aikana välillä jokainen pennuista on tuntunut siltä, että tämä meille, syystä jos toisestakin. Salama tulee aina olemaan "toteemipentuni", mutta minkä vaan näistä ottaisin. Ehkä Välke sitten jos pakko valita. Mikä pakko? Itsehän näitä päässäni ajattelen. Välke voisi luonteeltaan soveltua elämään omien ja lähipiirin eläinten kanssa, ja pidän koirista joilla luonnetta ja vahva tahto. Ja, onhan se kaunis, vaikkei väri tai nätti ulkonäkö saakkaan olla pennun, eikä edes rodun valinnan peruste.
Selvin valinta olisi Hehku, sillä tuo "Hessu Hopo" on jotain aivan valloittavaa käytökseltään ja ulkonäöltään. Vaikka Hehku vain istuisi paikallaan, suu vetäytyy hymyyn. Hyvä pakkaus, luonne ja ulkonäkö priimaa.
Mutta ei tule uutta koiraa ihan pian. Vanhempi on vielä parhaassa iässä, ja nuoremmassa on vielä työmaa (tuli kodinvaihtajana). Joskus minulla oli 3 koiraa kerrallaan, mutta kantapään kautta opittua, että kaksi saa riittää, varsinkin kos haasteellisista yksilöistä kyse.
Mutta, ihanaa kun on saanut melkein 8 viikkoa elää pentuelämää 💕
Vierailija kirjoitti:
Nyt on Ylen sivulla video Välkkeen korkeushypyistä. Onneksi ovat saaneet tallenteen Välkkeen huiman hienosta hypystä. 👍
Eri kuvakulma kamerassa kuin silloin aamulla jonka itse näin.
Pennut on oppineet, että ulkopuolella on jotakin, minne täti menee ja äiti menee. Sinne pitäisi päästä! Sieltä tuodaan ruokaa ja sinne pääsee joskus tädin mukana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä harmillista kun mikään Välkkeen karkureissuista ei ole tallentunut kameroihin. Muutama viikko sittenkin kuului kun hovineito taivasteli Välkeen karkua ja sanoi ilmeisesti hovimestarille saitko ees täällä olon, pentulaatikon ulkopuoli. videolle.
Mutta eipä tämän päiväinen ollut yllätys. Alkuviikostakin, myös aiemmin, Välke harjoitteli vauhdin ottoa että hyppy onnistuisi mallikkaasti. 😂😂
Välke on tosiaan ollut hyvin tavoitteellinen ja päämäärätietoinen korkeushyppyharjoituksissaan, analysoinut tarvittavaa vauhtia ja harjoitellut niin vauhdin kanssa kuin ilman ja jopa levätessään muistanut venytellä vartalonsa mahdollisimman pitkäksi, mikä lieneekin onnistumisen salaisuus.
🤩🤗
Kulo 😭 Pitäisi osata iloita, mutta 😭
Muistanpa Akan, Möpsön ja Sinin pennut ja kasvattajatkin. Isot kauniit joulutervehdykset heillekin!
Vierailija kirjoitti:
Voi että, näiden viikkojen aikana välillä jokainen pennuista on tuntunut siltä, että tämä meille, syystä jos toisestakin. Salama tulee aina olemaan "toteemipentuni", mutta minkä vaan näistä ottaisin. Ehkä Välke sitten jos pakko valita. Mikä pakko? Itsehän näitä päässäni ajattelen. Välke voisi luonteeltaan soveltua elämään omien ja lähipiirin eläinten kanssa, ja pidän koirista joilla luonnetta ja vahva tahto. Ja, onhan se kaunis, vaikkei väri tai nätti ulkonäkö saakkaan olla pennun, eikä edes rodun valinnan peruste.
Selvin valinta olisi Hehku, sillä tuo "Hessu Hopo" on jotain aivan valloittavaa käytökseltään ja ulkonäöltään. Vaikka Hehku vain istuisi paikallaan, suu vetäytyy hymyyn. Hyvä pakkaus, luonne ja ulkonäkö priimaa.
Mutta ei tule uutta koiraa ihan pian. Vanhempi on vielä parhaassa iässä, ja nuoremmassa on vielä työmaa (tuli kodinvaihtajana). Joskus minulla oli 3 koiraa kerrallaan, mutta kantapään k
Istuuko Hehku joskus muka paikallaan? En ole vielä nähnyt heh. On se ihana ruudun takaa tietty, mutta en kestäisi hyperaktiivista koiraa. Mun koiran pitäisi olla rauhallinen yksilö, joka viihtyisi sohvaperunana mun vieressä ( ja kävisi pitkillä lenkillä tietysti). No oikeasti en ole koiraa ottamassa, mulle riittää tällanen katselu, niin suloisia ovat olleet kaikki Pentulive-pennut, kiitos Yle! 💗
Ei näitä horinoita kasvattajat lue, eikä varsinkaan nykyiset kun satavarmasti ei kiinnosta, eikä aika riitä lukemaan kaikkia niitä keskusteluja ja faceja joissa pentuliveä käsitellään. Itsekin totesivat että kaiken muun kuin pentuliven seuraaminen on jäänyt, ja HN vain joskus öisin katsoo Luonto-ohjelmia. Ei ihme, on työt, kotityöt, taapero, isot ja pienet koirat, Ylen jutut, vieraat pennunostajista kavereihin ym. ja elämää on myös kodin ulkopuolella.
Turha luulo eli jos haluatte heille viestejä, laittakaa niitä huomiseen viimeiseen chattiin. Nämä nettijutut ei heitä tavoita, vaikka huimimmat niin toivovat jaluulevat.
12.34 Välke antaa pusuja Kipinälle. Så söt.