Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän täällä on säälitelty. Niistäkin säälittelijöistä osa tainnut olla trolleja.
Vai, että vähän säälitelty. Onhan täällä surtu, kuinka väsyneitä heidän täytyy olla esim palvelutalo käynnin jälkeen ja, kun on vielä lapsikin hoidettavana. Että ei enää yhtään enempää työtä heille ettei kamelinselkä katkea. Joka vuosi näitä kasvattajia on alettu säälimään ja suremaan sitä työmäärää mikä heillä on. Tänä vuonna sitä suitsutusta on ollut vielä paljon enemmän mitä muina vuosina.
Haluaisitko sinä itse olla kasvattajana ja pentulivessä? Molemmat hommat ovat vapaaehtoisia. Ihmiset pohtivat niitä omista resursseistaan lähtien. Itse en jaksaisi, mutta kiva että joku jaksaa, pentuliveä on hauska seurata.
En tietenkään haluaisi olla, mutta jos siihen jostain syystä ryhtyisin ei minulle tarvitsisi vuodattaa sääliä ja sympatiaa. Rahallinen korvaus olisi kyllä ihan riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi sentään 😢 Pyllypilkulla, Tähti, tuli suunnaton ikävä hovimestarin perään. 😢
Aikaisemmin aamulla myös katselin kun muut pennut kaikki nukkui niin Tähdellä oli selvästi tylsää. Kuljeskeli ja yritti keksiä tekemistä ja välillä katseli kavereita että uskaltaako herättää.
Jos hämy olisi lintu niin mikä lintu se olisi? Tietysti hämytiainen.
Vaikea sanoa onko rahallinen korvaus mikään hirveän suuri. Onhan tämä myös mainospaikka mahdollisille seuraaville pentueille eli ilmainen mainos kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa onko rahallinen korvaus mikään hirveän suuri. Onhan tämä myös mainospaikka mahdollisille seuraaville pentueille eli ilmainen mainos kaupan päälle.
Eihän nuo edes kai ole tekemässä uusia pentueita. Jossain välissä olin kuulevinani että Hehkulla ei teetetä. En tiedä miksi. Onko joku jalostusjuttu. ja Loimun toinen epävarma.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne kohta älyää, että joukossa on voimaa ja raahaavat yhdessä sillan portin luo ja sitten yltääkin karata.😉
eilen pesuvati oli monta minuuttia portin luona ylösalaisin ja pari pentua seisoi sillä niin, että etutassut vadin päällä. Odotin ja halusin nähdä, kuka niistä ensimmäisenä tajuaa, että nyt pääsisi pakoon helposti, mutta ei kukaan. Siellä oli muistaakseni ainakin välke, toinen kuviokaksosista ja yksi ruskeavalkoinen (olisikohan ollut pilke, en nyt muista niin varmasti)
Vierailija kirjoitti:
Kasvattajat saa takuulla rahallisen korvauksen, kiinnostaisi millanen summa kyseessä.
ihan hyvä, että saavat. En tiedä haluaisinko tietää millainen summa on kyseessä. Suomi ja yle kyseessä ollen, niin ei varmaankaan muuta kuin nimellinen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä eläintenkouluttaja onkin erittäin kysytty esim elokuviin, jossa eläimillä on joku ns rooli . Jotka pääsette kyselemään asiasta, niin kiinnostaisi kyllä , miten esim kanan saa toimimaan tietyllä tavalla, tai lampaan.
palkitsemalla silloin, kun kana tai lammas tekee sitä mitä siltä odotetaan. Sittn toistetaan ja jossain vaiheessa mukaan otetaan vaikka sanallinen ohje, tai sormimerkki, käsiele tai vastaava. Sillei koiratkin koulutetaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuo edes kai ole tekemässä uusia pentueita. Jossain välissä olin kuulevinani että Hehkulla ei teetetä. En tiedä miksi. Onko joku jalostusjuttu. ja Loimun toinen epävarma.
Joo, saman kuulin itsekin. Hyvin epävarmalta kuulosti Loimulle toinen pentue eikä Hehkulla kuulema pentuetta teetetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattajat saa takuulla rahallisen korvauksen, kiinnostaisi millanen summa kyseessä.
Todennäköisesti summa on huomattava tukku kahisevaa. Ja täällä sitten pitää voivotella ja sääliä kuinka uuvuttavaa ja raskasta on kasvattajan homma. Korvausta vastaan ja ihan tietoisesti hommaan on lähdetty. Ei se hankalampi vaihe pentujen kanssa monta viikkoa kestä, joten ei säälipisteitä heille. Eikä kenellekään muullekkaan, joka kasvattaa koiria.
pennun kasvatus on rasittavaa. On se ihanaakin, kun saa nähdä niiden kasvavan, mutta kyllä siinä yöunet menee, etenkin, kun kaikki pennut ei ole kovinkaan äänettömiä, ja lopulta oikeasti laskee jo päiviä milloin pennut on luovutusikäisiä. jos on vähemmän pentuja, niin sitten se voi olla vähemmän stressaavaa, mutta ison pentulauman kanssa on kaikenlaista säätöä koko ajan. Tähän sitten vielä lisäksi omat työt ja uusien isäntäperhekokelaiden tapaaminen ja informointi ja pennun tutustuttaminen heihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, hyvä kuulla, arvostukseni kasvattajaa kohtaan nousi heti. En oikein tykkää bisneksen teosta lemmikeillä/rotukoirabisneksestä.
Onko joku täällä voittanut arvonnassa Pentulive-mukin? Olisi kyllä kiva. 😄 t. kahvin&teen suurkuluttaja
Vierailija kirjoitti:
Onko joku täällä voittanut arvonnassa Pentulive-mukin? Olisi kyllä kiva. 😄 t. kahvin&teen suurkuluttaja
Vähän vaikee voittaa kun en ole tainnut osallistua mihinkään arvontaan. Vai oliko nimiehotuksissa joku arvonta. Sitäpaitsi mun kissa saattas tykätä pahaa jos alkain juoda koiramukista noin niinkö.
Yksi pennuista on ryhtynyt raittiuslinjalle. 😂 Ei kiinnosta maitobaari, senkus vaan pökötelee sängyssä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Yksi pennuista on ryhtynyt raittiuslinjalle. 😂 Ei kiinnosta maitobaari, senkus vaan pökötelee sängyssä. 😂
Mihin ihmeeseen tippuu kirjaimetkin...pötköttelee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Hehkun lonkat jotenkin ei niin hyvät periytytettäväksi eteen päin tms.
En kyllä usko että kasvattaja käärii isoja rahoja yleltä tosta. Eihän se kestäis päivänvaloa jos ihmiset menis rahat mielessä mukaan tommoseen ohjelmaan ja yle tuskin haluais sellasta mainehaittaa. Kaveri osallistui yhteen ylen tuottamaan ohjelmaan ja sai ihan vaivaisen kulukorvauksen siitä, eikä tosiaankaan elellyt leveästi sillä summalla 😂
Ei minua haittaisi ollenkaan, vaikka tuosta jäisikin rahallisesti plussan puolelle. Syytä olisi olla kannattavaa. Kiitos ylelle tästä seuraamismahdollisuudesta. Samoin Tuntemattoman lukumaratooni oli mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikee voittaa kun en ole tainnut osallistua mihinkään arvontaan. Vai oliko nimiehotuksissa joku arvonta. Sitäpaitsi mun kissa saattas tykätä pahaa jos alkain juoda koiramukista noin niinkö.
Arvontoja näyttää olleen pitkin matkaa, myös nimiä ehdottaneiden kesken. Nyt on muuten tänään klo 22 asti runojen lähettämismahdollisuus ja siinäkin arvotaan mukeja, jos jotakuta kiinnostaa. 😄
Voi, voi sentään 😢 Pyllypilkulla, Tähti, tuli suunnaton ikävä hovimestarin perään. 😢