Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11739)
Vierailija kirjoitti:
Salaman silmät näyttävät olevan yhtä pupillia ainakin näissä kuvissa, mutta kaiketi näkee kuitenkin jotain. Pärjää varmaankin kotikoirana rauhallisissa olosuhteissa.
Tuossa kuvassa kyllä voi näyttää heijastuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaman silmät näyttävät olevan yhtä pupillia ainakin näissä kuvissa, mutta kaiketi näkee kuitenkin jotain. Pärjää varmaankin kotikoirana rauhallisissa olosuhteissa.
Tuossa kuvassa kyllä voi näyttää heijastuksen takia.
Pitäs kaikilla muillakin sitten näyttää.
Mä en varmaan jaksais pitkään tuollaista Hehkun tyyppistä koiraa. Hauskaltahan tuo tohelointi näyttää, mutta jos oma koira olis tommoinen kohelo niin vois olla aika rasittavaa pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en varmaan jaksais pitkään tuollaista Hehkun tyyppistä koiraa. Hauskaltahan tuo tohelointi näyttää, mutta jos oma koira olis tommoinen kohelo niin vois olla aika rasittavaa pidemmän päälle.
Vaatii kyllä paljon kärsivällisyyttä.
Nää Hehkun vierailuthan on paljon parempaa aktiviteettia pennuille kuin mitkään muut turhat hömpötykset.
HEHKU ON ILOINEN VEKKULI😀 TYKKÄÄN😘
Vierailija kirjoitti:
Ja hovimestari opettelee edelleen nimiä Ylen sivulta 😅
Juu, päätti opetella kaksi uutta nimeä tänään: sydänpäätyttö=Tuike ja joutsenmerkki=Säde. Hetken päästä totesi itsekseen, että Pilke ja Säde. Ja kun Hovineito tuli paikalle, niin kertoi että opetteli tunnistamaan kaksi koiraa: Pilke ja Säde :D
On kyllä sotkuinen lastenhuone. 🤣
Mahtaako koirilla olla sama vaikutus suurilla pupilleilla kuin ihmisillä. Kävin eilen silmälääkärissä ja sain pupilleja laajentavia tippoja silmiini. Toiset eivät näe kunnolla lähelle niiden jälkeen. minulle vaikutus oli vain hiukan lähinäköä haittaava. silmät toki olivat myös valonarat ja aurinkolasit kanssa päässä lähdin sieltä sitten sateiseen ja harmaaseen ulkoilmaan :D
Vierailija kirjoitti:
ei pyrtseistä varmaan turhaan sanota, että sopii aktiiviselle ihmiselle ja aktiiviseen elämään. koiralla kun on hirveästi energiaa, niin jos ei saa harrastusten (vaikka sitten mikä liikunta) kautta sitä purkaa, niin voi purkaa sen sitten vaikka sohvien purkamiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hovimestari opettelee edelleen nimiä Ylen sivulta 😅
Juu, päätti opetella kaksi uutta nimeä tänään: sydänpäätyttö=Tuike ja joutsenmerkki=Säde. Hetken päästä totesi itsekseen, että Pilke ja Säde. Ja kun Hovineito tuli paikalle, niin kertoi että opetteli tunnistamaan kaksi koiraa: Pilke ja Säde :D
Mahtaako hovimestsrilla olla vain huono nimimuisti. Kuulun itse siihen ihmisten joukkoon. Opettelin kerran setäni uuden koiran nimeä koko päivän ja sitten seuraavana päivänä kysyin, että mikä tän nimi nyt olikaan
Hovimestari 😂 Niin rakkautta täynnä noihin karvakorviin. Sama se jos nimet ei ole hallussa. Painot sentään on... ehkä 😆 Hovimestari jatkoon 👍
Pesuvadista tulikin hitti pentulassa.
Omat kissamme tykkäsivät mennä nukkumaan vessan lavuaariin. Sieltä ne usein löytyi aamulla yhdestä kasasta pienestä lavuaarista.
Minä opin nuo nimet ja tunnistukset tosi nopeasti. Ehkei minulla sittenkään ole mitään alkavaa muistisairautta, mitä olen vaivihkaa kauhulla koittanut tarkkailla itsestäni. Että sellaisenkin asian kautta tämä live toi hyvän mielen ja iloa tähän syksyyn, muisti pelaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen koirani oli kuin suoraan oppikirjasta "älä osta tälläistä pentua". Se oli pieni, syrjään vetäytyvä ja turkkikin oli ihan jotain muuta kuin sisarustensa. Meille varatun pennun kivekset eivät olleet laskeutuneet, joten kasvattaja tarjosi toista todella upeaa yksilöä jota olisi pitänyt käyttää näyttelyissä kun oli niin lupaava. Kivekset sinne tai tänne kun haettiin ihan kotikoiraa, mutta sitten näettiin se reppana, ihan "väärän" värinenkin. Porukan pienin ja vieläpä uros. Se lähti kotiin kun isäni siihen niin rakastui, vaikka itse olinkin hieman hmm. Tuosta rääpäleestä kasvoi isäänsäkin isompi, rauhallinen, tervepäinen ja itsevarma komea uros. Itse en sitä näyttelyissä käyttänyt, mutta kasvattaja hankki sille muotovalion arvon. Me harrastettiin pk-lajeja ja valion arvo tuli sieltäkin. Kauneus ja käyttöominaisuudet käy käsi kädessä, ainakin pitäisi käydä. Pk collie RIP.
Riippuu aina millasta se arkuus on ollut ja minkä rotuinen koira. Tiedän muutamiakin, että arasta koirasta tuli ihmisiä pureva peloissaan ja monesti niiden kanssa ei sitten voi elää kovin normaalia elämää.
Mun yksi koira oli arka, eikä sen kanssa voinut mitään harrastaa kun häiriintyi uusista hajuista, vaikka paikka oli tuttu niin siellä oli aina uudet hajut, mutta ihana kotikoira oli.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia on niin tärkeetä, että kasvattaja on tarkka, että pentu ja omistaja mätsäävät monessa mielessä.
Yksi kameroista taitaa olla rikki kun jatkuvasti näyttö mustana tasaisin väliajoin.
Toi vaaleanruskea tyttö on kyllä melkonen. Hauska luonne ja vaikuttaa energiseltä, mutta vaatii varmaan aika jämäkkyyttä uudelta kodilta :D
Onneksi tuo paksu patja ja villava peite on ollut taas Loimulassa. Pennut tykkää tosi paljon meuhkatua, nukka ja muuten vain köllötellä patjalla, on ilmeisesti niiden lempipaikka. 👍🥰
Huutokauppiaalla on ilmeisesti ollut silmässään värikalvon tulehdus useasti, josta johtuen pupilli ei supistu enää normaalisti, vaan on laajentuneena jatkuvasti.