Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3
Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)
Kommentit (11738)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita nimiä löytyy hyvin, vieläpä sellaisia, jotka sopivat näille monen kirjaville tytöille ja pojille. Toivoisin melkein, ettei tällä kertaa perinteisesti arvostaisi nimiä, vaan ne jaettaisiin sen mukaan, mikä millekin parhaiten sopii.
Vaikka onhan ne arvontahetketkin ihan hauskoja.
Joo samaa mietin et ovat niin eri näköisiä että jotkut noista nimistä tuntuisi luontevasti sopivan jollekkin. Mutta eihän ne useimmille ole varmaan kuin muutaman viikon nimet ja sitten omat omistajat antaa ne nimet mitkä haluaa.
Tottahan tuo on.
Mutta meitä katselijoita ajatellen; voisi olla helpompaa ehkä oppia nimet ja seurata eri tyyppien kehitystä ja luonnetta jos nimet istuisivat kuvaavasti.
On tämä aika hassua tavallaan. Hoviväki elää omaa elämäänsä ja pentujen tulevat laumat omaansa.
Me päästään vähän kurkistamaan. Aika kiva. Pikku päätähdet ja se söpö, valtavan urakan tekevä, isompi päätähti, ovat vain niin syötävän söpöjä! Vangitseva viihdettä on.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina inhonnut yhtä piirrettä tässä ohjelmassa. Miksi pennuille etsitään nimikilpailulla nimiä, kun tulevat omistajat vaihtavat ne kuitenkin? Aikaisempinakin vuosina lähes kaikilta pennuilta on vaihdettu nimet. Hauskempaa vaikka olisi, jos katsojille paljastettaisiin pentujen tulevat nimet marraskuun aikana.
Ehkä olen outo, mutta minusta nuo kilpailussa etsityt nimet menevät hukkaan, jos eivät tule pysyvään käyttöön.
No varmaankaan kaikki tulevat omistajat eivät halua julkistaa tulevaa nimeä tai päättävät nimen vasta kun näkevät millainen se koira on.
Tää nimenantohan on vain tälläinen liven hauska juttu millä seuraajat erottaa koirat liven aikana.
Onko sanottu että luovuttavat? Jospa pitävätkin kaikki 😊
Ne kun harmi vaan ei ole meidän katsojien koiria kuin sen kahdeksan viikkoa. 😟. Sitten me hömelöt vähän lähes itkeä tihrustetaan ja luovutetaan ne niiden oikeaan elämään
Lainaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Onko sanottu että luovuttavat? Jospa pitävätkin kaikki 😊
Joo sanoi että eivät pidä. Kaikki lähtee maailmalle. Ei mene sijoitukseenkaan yksikään.
Fenix sille joutsenmerkitylle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina inhonnut yhtä piirrettä tässä ohjelmassa. Miksi pennuille etsitään nimikilpailulla nimiä, kun tulevat omistajat vaihtavat ne kuitenkin? Aikaisempinakin vuosina lähes kaikilta pennuilta on vaihdettu nimet. Hauskempaa vaikka olisi, jos katsojille paljastettaisiin pentujen tulevat nimet marraskuun aikana.
Ehkä olen outo, mutta minusta nuo kilpailussa etsityt nimet menevät hukkaan, jos eivät tule pysyvään käyttöön.
No varmaankaan kaikki tulevat omistajat eivät halua julkistaa tulevaa nimeä tai päättävät nimen vasta kun näkevät millainen se koira on.
Tää nimenantohan on vain tälläinen liven hauska juttu millä seuraajat erottaa koirat liven aikana.
Eikä ne välttämättä hukkaan mene, vaikkeivat jäisi pysyviksi kyseisille pennuille. Jos keksitään joku uusi hyvä nimi, niin joku voi napata idean ja ottaa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jännä nuo eläinten vaistot ja miten ne toimii kotieläimilläkin vaikka on jo lukemattomien sukupolvien päässä villieläin ajoista. Joskushan ne on hassulta tuntuvia
Ihmisilläkin on vahvana vaikka populaation alku on jo tuhansien vuosien takana. Sijataan vuode, ja koirillakin lämmin paikka sisätiloissa ei ole kovin vanhaa perua.
Mulla olis nimi jos saisin sen pikkumustan
Mutta en minä saa 🥺
LUX, Airam, Halo, Sunlight, Moonshine, Aamunkajo, Illanrusko, Tähtivalkea,
Miksi niiden piti olla lyhyitä nimiä?
En ole seurannut chattia.
Daylight, Gold, Silver, Yönsini, Hohto, Paiste,
Mustille ja harmaalle sopis tuhka, noki, savu, hiili, hiillos. Eka vois olla roihu tai valo.
Kuka näin on sanonut? että pitäisi olla lyhyitä? mulla ainakin meni ohi tämä
Vierailija kirjoitti:
Kuka näin on sanonut? että pitäisi olla lyhyitä? mulla ainakin meni ohi tämä
No ei kai kukaan 😅.
Aika dramaattisia osa noista pennuista :D
Ehkä vaan on helpompi huudella Pepiä kuin Päivänpaistetta 😅
Vierailija kirjoitti:
Aika dramaattisia osa noista pennuista :D
Niin on. Viikon vanhoja ja jokunen niistä on kuin maailman ruhtinas.
Vierailija kirjoitti:
Ei noita nimiä missään huudella kun omistajat antavat kuitenkin omat nimet.
Vierailija kirjoitti:
Aurora Borealis von Loimula😃
Vierailija kirjoitti:
LUX, Airam, Halo, Sunlight, Moonshine, Aamunkajo, Illanrusko, Tähtivalkea,
Moonshine tarkoittaa myös pontikkaa :)
Olet outo - eihän sillä ole mitään väliä. Ja niinhän ne kasvattajanimetkin aina vaihdetaan lempinimiksi, ihan sama asia.