Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2024 official, bordercolliet.<3

Vierailija
01.10.2024 |

Uusi pentulive alkaa 25.10, ja tällä kaudella pääsemme seuraamaan bordercollieiden elämää!<3 Todella fiksu ja kiinnostava rotu. Näistä pennuista tulee varmasti melkoisia viikareita. :)

Kommentit (11738)

Vierailija
2301/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin huvittaa tää yks vinkupelle täällä.

Kyllä täällä on useampi bordercollieista, kasvattamisesta ja koirien terveydestä sekä hyvinvoinnista ymmärtävä asiantuntija. Katos sellaiseksi voi päästä ilman lääkärin papereitakin 😏

Moi Marjo! Vieläkin jaksat jankata.

Moi vainoharhainen! Täällä ei ole Marjo.

Vierailija
2302/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HM jutteli että kun Loimu lopettasit sen jatkuvan sisustamisen niin voitas laittaa peitto takas mut käyhän tää näinkin.

Kyllä käy, mutta olen huomannut että pennuilla sujuu liikkuminen ja jopa maitobaarissa huovan päällä paremmin. Kynsillä saa paremman otteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hovimestari tekee aamupikasiivousta. Missähän hovineito on.

Varmasti kodissa on paljon muitakin askareita. Ja levon tarve varmasti suuri myös hovineidolla. Ihanaa silti katsoa, kuinka hovimestari osallistuu aktiivisesti niin ihmisvauvan kuin koiravauvojenkin hoitoon. Mukavan oloinen mies.

Mulla jäis varmaan kaikki kotityöt tekemättä, kun istuisin vaan tuossa pentulaatikon vieressä ja tuijottasin noita pentujakaiket päivät. Siitä tulis mulle kännykän korvike. 😅

Näin siinä minulla kävi. Pentulaatikko oli makuuhuoneessamme minun sängyn vieressä, ja tuntikausia päivässä tuijottelin vain nukkuvia pentuja  

Vierailija
2304/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vilttiä yöllä?

Viltti otettiin eilen pois, kun Loimu kuopsutti sitä niin ahkerasti. Oli jatkuvasti rullalla.

Luulen että Loimulla kuuma.

Se kuopsutteli tuota muovialustaakin moneen kertaan yöllä.

Onko tullut muille mieleen että emo yrittää peitellä pentunsa?  Katsoo että ovat ihan suojattomia siinä.  Ei sudetkaan avomaalle synnytä.

Vierailija
2305/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vilttiä yöllä?

Viltti otettiin eilen pois, kun Loimu kuopsutti sitä niin ahkerasti. Oli jatkuvasti rullalla.

Luulen että Loimulla kuuma.

Se kuopsutteli tuota muovialustaakin moneen kertaan yöllä.

Onko tullut muille mieleen että emo yrittää peitellä pentunsa?  Katsoo että ovat ihan suojattomia siinä.  Ei sudetkaan avomaalle synnytä.

Varmaan joku alkukantainen pesänkorjailuhommeli. Jotkut koirathan tekee tuota kun menee esim iltaunille

Esim mun siskon snautserilla on aina tuo iltarituaali. Kauhee pyöriminen ja ruoputus ennenkuin asettuu petiinsä.

Vierailija
2306/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koira peittää pesän hajuja ettei petoeläimet haista pentupesää 😐

Vierailija
2307/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne alkavat kakkia varsinaisesti vasta kun saavat muuta ruokaa ja se kakka ei emosta enää hyvälle maistu. Sen ensimmäinen kakka hiekkalaatikolla on aina itkun paikka ainakin kissoille. Se vissiin tuntuu niin oudolta, kun ennen ei ole pikkupentuna ei ole tarvinnut vaivautua emon hoitaessa homman.  Mutta jo valmiiksi tietävät, että se kakka on peitettävä. (vissiin perintöä siitä, että haju ei ilmiantaisi pedoille olinpaikkaa). En taida tietää peittävätkö koirat kakkansa? Kissa kyllä yleensä.

Vierailija
2308/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten Loimu kaipaa huomiota hellyyttä. Hyppäsi heti isännän (?) kainaloon.  

Vierailija
2309/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi ruskea pentu minusta jo yritti tänään nousta etujalkojen varaan.

Vierailija
2310/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummat silmät ruskea turkki. Niihin taidan langeta vain 🥹

LucindaLynx
2311/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Loimu muuten tekikin. Mä satuin näkemään sen ja mietin, että ulosko se Loimu nyt haluaa vai mitä se kuopsuttaa niin kovasti. 

Vierailija
2312/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri yksilöt tykkää vissiin eri alustoistakin. Kun oma kissa oli nuorempi niin luin ja kuulin monesta että kissat tykkää nukkua lampaan taljalla. No minä tietysti heti ostamaan meidän prinsessalle lampaan taljaa.

Noh. Eipä siitä mitään tullut kun kissa piti alustaa ehkä hajun takia leluna tai saaliina ja nukkumisen sijaan vain vaani sitä ja hyppi sen kimppuun. Ei puhettakaan että olisi nukkunut sen päällä. Lopulta annoin taljan pois :-|

Ihana. Kissa vaanii lampaantaljaa. 🤣🥰

Vierailija
2313/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri yksilöt tykkää vissiin eri alustoistakin. Kun oma kissa oli nuorempi niin luin ja kuulin monesta että kissat tykkää nukkua lampaan taljalla. No minä tietysti heti ostamaan meidän prinsessalle lampaan taljaa.

Noh. Eipä siitä mitään tullut kun kissa piti alustaa ehkä hajun takia leluna tai saaliina ja nukkumisen sijaan vain vaani sitä ja hyppi sen kimppuun. Ei puhettakaan että olisi nukkunut sen päällä. Lopulta annoin taljan pois :-|

:D

LucindaLynx
2314/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoilla on omat vinkeensä siinä missä koirilla omansa. 

Vierailija
2315/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pennut ois kannattanu ensin syöttää vatsa täyteen ja sitten ne ois ollu rentoja ja uneliaita ja helppo punnita. 

Vierailija
2316/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä12715 kirjoitti:

Niin Loimu muuten tekikin. Mä satuin näkemään sen ja mietin, että ulosko se Loimu nyt haluaa vai mitä se kuopsuttaa niin kovasti. 

Ai mitä teki ?

Vierailija
2317/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo punnitus menee ihan farssiksi 😂. Ne ei yhtään pysy enää tuossa punnituslootassa.

Vierailija
2318/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yksi ruskea pentu minusta jo yritti tänään nousta etujalkojen varaan.

Harmaa haki jo hienosti jalkoja alle nenänuohouksen sijaan. 

LucindaLynx
2319/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen Loimu sitä alustaa kuopi ihan kauheasti. Minä ehdin jo murehtia, että ulosko se haluaa vai mitä se tekee. Mutta varmaan joku emokoiran vaistojuttu vaan, nyt kun olen tätä sivustoa enemmän taas lukenut. Kantaa en voi ottaa, kun en tunne koirien maailmaa. 

Vierailija
2320/11738 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva chat ja live. Tosi kuuluvasti koiran isäntä luki kysymyksiä ja emäntä vastaili. Kaikkien kymmenen pennun kynnet leikattiin ja nimiteemaksi tuli kai tuli ja valo.

Kuulumiset oli että Loimulla ja pennuilla menee ihan hyvin.

Sitä eilistä episodiakin kysyttiin kun Loimu oli tarttunut jotain pentua ja pentu kiljaisi. Kasvattaja epäili että silloin emolla oli vähän kipeä olo ja pentu kiipesi ( ilm emon kuonolle) joka tuntui pahalle. Kertoi että koiraemolle on tyypillistä kouluttaa pentuja myös kun tulee tilanteita.

Seuraavat liveä kotona monelta ruudulta joten näkevät lähes aina pentuhuoneeseen.

Ketju on lukittu.