Uskovatko helluntailaiset oikeasti siihen, että nainen tehtiin miehen kylkiluusta?
Ja kieltävät evoluutioteorian?
Lapseni kaveri kuulemma selittää Tällaisia juttuja muille lapsille.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, en ole helluntalainen. Uskon että Raamattu on täysin totta, Jumalan Sana. Ei muutettavissa tai muokattavissa myöskään.
Okei. Millä kielellä ja mikä versio on se oikea?
Tuo vanha kulunut ateistien ja muslimien fraasi. Epätoivoista porukkaa molemmat.
Mutta totta ja sekös satuolentoihin uskovia harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon, en ole helluntalainen. Uskon että Raamattu on täysin totta, Jumalan Sana. Ei muutettavissa tai muokattavissa myöskään.
No, naiiveille ja yksinkertaisille ihmisille voi syöttää mitä vaan humpuukitietoa😂
Ota selvää mistä aineista ihmiskeho koostuu.
Se on muuten käännösvirhe. Teologiaa paremmin osaavat tietävät. Se sana tarkoittaa savimöykkyä, joka on halkaistu kahtia. Eli yhden asian molemmat puolet. Ei mikään kylkiluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Millä kielellä ja mikä versio on se oikea?
Jokaisella käännetyllä kielellä. Raamattu on maailman levinnein kirja.
En ole helluntailainen, vaan ihan tavallinen kristitty ja uskon tuohon, koska Raamattu niin sanoo. Samalla tavalla kuin moni nykyään uskoo poliitikoihin, hallituksiin ja muihin maallisiin ihmisauktoriteetteihin, minä uskon Jumalaan. Minä en ymmärrä noiden ihmisten uskoa ja moni heistä ei varmastikaan ymmärrä minun. Yksinkertaista.
Raamattu on ihan yhtä totta kuin Kalevala. Tai Bagavadgita. Onhan noita tarinoita maailman synnystä ja muusta maailma täynnä. Hienoja tarinoita. Mutta että joku niitä.totena pitää...
Vierailija kirjoitti:
En ole helluntailainen, vaan ihan tavallinen kristitty ja uskon tuohon, koska Raamattu niin sanoo. Samalla tavalla kuin moni nykyään uskoo poliitikoihin, hallituksiin ja muihin maallisiin ihmisauktoriteetteihin, minä uskon Jumalaan. Minä en ymmärrä noiden ihmisten uskoa ja moni heistä ei varmastikaan ymmärrä minun. Yksinkertaista.
Määrittele " tavallinen"... LOL
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten käännösvirhe. Teologiaa paremmin osaavat tietävät. Se sana tarkoittaa savimöykkyä, joka on halkaistu kahtia. Eli yhden asian molemmat puolet. Ei mikään kylkiluu.
Väärin. Kyseinen heprealainen sana sela tarkoittaa "sivua", mutta käytännössä yleensä juuri kylkeä/kylkiluuta. Huomaa että tuossa kohtaa sanotaan, ettei Jumala ottanut vain palasta Aatamista, vaan myös ompeli sen synnyttämän haavan umpeen. Kyse on juurikin kylkiluusta. Mistä ihmeestä repäisit saven tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele " tavallinen"... LOL
Sanoisin että tavallinen kristitty uskoon Jumalaan ja Raamattuun Jumalan sanana. Mitäs luulit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Kyseinen heprealainen sana sela tarkoittaa "sivua", mutta käytännössä yleensä juuri kylkeä/kylkiluuta. Huomaa että tuossa kohtaa sanotaan, ettei Jumala ottanut vain palasta Aatamista, vaan myös ompeli sen synnyttämän haavan umpeen. Kyse on juurikin kylkiluusta. Mistä ihmeestä repäisit saven tähän?
Saisiko näiltä alapeukuttajilta jotain perusteita kiukkuisuudelleen? :D Kieliopillista ja eksegeettistä argumenttia nyt kehiin kiitos.
Raamattu käyttää monlaisia ilmaisuja monista asioista. Nykytekniikan dna,t jne myötä luulisi tajuttavan: Hän joka kaiken loi ja yhä luo, voi tehdä naisen. Miten se 100% tapahtui tuskin sitä tiedämme. Kuvainnollisesti se vain kertoo ei ole naista ilman miehen luomista ensin. Siitä eri uskonnot ovat ottaneet ihmismielen mukaan minkäkinlaisia painotuksia.
Eihän tämän päivän tiede vieläkään osaa sanoa mistä elämä tulee. Se on kuin onkin pohjimmiltaan Jumalan luoma juttu. Osataan "luoda" vauva, mutta hengen antaa Hän jolla on valta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tulisivat mainiosti toimeen ilman miehiä, ei tarvitsisi sotiakaan. Siittiöitä voisi vaikka pakastaa käyttöä varten valioyksilöiltä. Onnistuisiko toisinpäin ja kuinka kauan maapallo olisi olisi pystyssä?
Juu tottakai.
Kun mies menee naisen kanssa huonekalukauppaan, mies maksaa huonekalut, kantaa ne autoon, kasaa ne. Jotta nainen olisi edes jotenkin tarpeellinen prosessissa, nainen voi päättää mihin huonekalu sijoitetaan miehen toimesta.
Miten kukaan voi olla ottaa kirjaimellisesti Raamatun sinänsä kauniin luomiskertomuksen? Se on allegoria, symboliikkaa. Satu maailman synnystä. Valoja päälle nyt edes vähän!
Vierailija kirjoitti:
Kylkiluustapa hyvinkin. Siihen on pätevät syyt, miksi naisia on alistettu vuosituhansia ja feminismi on suoraan saatanasta.
No mites nämä Neandertalit, loiko Jumala heidätkin maan tomusta, söivätkö he omenaa ja missä vaiheessa ihmisille tuli sielu?
Vierailija kirjoitti:
Naiset tulisivat mainiosti toimeen ilman miehiä, ei tarvitsisi sotiakaan. Siittiöitä voisi vaikka pakastaa käyttöä varten valioyksilöiltä. Onnistuisiko toisinpäin ja kuinka kauan maapallo olisi olisi pystyssä?
Joo, naiset eivät ole koskaan aggressiivisia ja väkivaltaisia. Just just. Kukas pääministeri julisti sodan Venäjääkin vastaan vuonna 2022? :D
Lazarus oli kuolleena 4 vrk, sitten kun Jeesus kutsui hänet ulos haudasta, hän eli.
Paikalla olleet opetuslapset toruivat; hän haisee jo, eli mätäneminen lämpimässä ilmastossa oli jo alkanut. Siitä sitten käveli yhdessä Jeesuksen kansa Martan laittamalle aterialle.
Jumala on yli luonnonvoimien.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi olla ottaa kirjaimellisesti Raamatun sinänsä kauniin luomiskertomuksen? Se on allegoria, symboliikkaa. Satu maailman synnystä. Valoja päälle nyt edes vähän!
Satu sinulle, ja samoin sinun käsityksesi maailman synnystä on satua minulle.
Vierailija kirjoitti:
Lazarus oli kuolleena 4 vrk, sitten kun Jeesus kutsui hänet ulos haudasta, hän eli.
Paikalla olleet opetuslapset toruivat; hän haisee jo, eli mätäneminen lämpimässä ilmastossa oli jo alkanut. Siitä sitten käveli yhdessä Jeesuksen kansa Martan laittamalle aterialle.
Jumala on yli luonnonvoimien.
Kertoo joku kirjoituksessa, joka on laadittu n 100 v tapahtumien jälkeen. Just. Sama kuin nyt joku kertois, että arvatkaa mitä, 1924 tapahtu tälleen, ihan varmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu tottakai.
Kun mies menee naisen kanssa huonekalukauppaan, mies maksaa huonekalut, kantaa ne autoon, kasaa ne. Jotta nainen olisi edes jotenkin tarpeellinen prosessissa, nainen voi päättää mihin huonekalu sijoitetaan miehen toimesta.
Ehkä trolliperheissä on noin. Suomessa naiset käyvät ansiotöissä joista saa ihan rahapalkkaa, jolla sitten voi hankkia mitä tarvitsee, vaikka kotiin kuljetettuna. Maton avulla olen itse saanut omat huonekaluni paikoilleen vaikka muuton jälkeen. Suomessa on opittu pärjäämään yksinkin.
Minut on tehty miehen korvakäytävässä olevasta jalustin-luusta.