Mistä sinä olet tänään kateellinen?
Minä olen kateellinen ystävälle hänen kolmen (kyllä luit oikein: kolmen!!!!) viikon matkasta Teneriffalle. Hän laittaa jatkuvasti kuvia someen ja siellä on niin ihanaa, että minä halkean kateudesta.
En pysty olla katsomatta vaikka samalla tulee ihan kauheen pahamieli : (
Mun ystävällä on rikas mies niin se selittää osittain. Mun mies taas on köyhä eikä ymmärrä matkustelua eikä tykkää viineistä : (
Kommentit (49)
Tuosta syystä kenenkään ei pitäisi olla somessa.
Kateus kannattaa käsitellä näin:
-kysy itseltäsi miksi olen kateellinen tästä
-mieti miten voisit itse saavuttaa tuon saman
-kuvittele tilannetta, jossa olisit itse saavuttanut tuon ja nyt kaikki kaverisi ovat sinulle kateellisia ja toivovat salaa jotain ikävää sinulle. Onko kivaa?
-haluaisitko mieluummin, kun sinulle sattuu jotain hyvää, sinun puolestasi ollaan iloisia kuin että sinua kadehditaan? Tee siis itsekin niin muille mitä tahtoisit itsellesi. Koska jos ajattelet olevasi onnen tavoittamattomissa, toteutat jo epäonnistumista.
Olen kateellinen Marinille että hänellä on niin hyvätuloinen palkka matkaedut ,majoitus ja ruokailuedut ja saa puhua isille massoille ihmisiä ja tavata korkeaarvoisia ihmisiä ...
En mistään. Hakeutuisin terapiaan jos olisin
En ole varmaan koskaan tuntenut kateutta, ei kuulu tunnevalikoimaani. Jos jollain menee hyvin, se ei ole millään tavalla minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen Marinille että hänellä on niin hyvätuloinen palkka matkaedut ,majoitus ja ruokailuedut ja saa puhua isille massoille ihmisiä ja tavata korkeaarvoisia ihmisiä ...
Toisen onni on toisen epäonni. Mun mielestä toi olisi kamalinta ikinä. Puhua isoille massoille ja olla julkisuuden henkilö. Ei siinä paljon rahalla juhlittais
Olishan se lapsi ollut hieno saavutus tai useampi.
Jos nyt tästä sitten olisin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisen onni on toisen epäonni. Mun mielestä toi olisi kamalinta ikinä. Puhua isoille massoille ja olla julkisuuden henkilö. Ei siinä paljon rahalla juhlittais
Kyllä tuolla luki miten mielettömät palkat saa ,,kai niillä omilla tuloillaan voi juhlia ja nauttia laadukkaista lomista ..minä ainakin olen kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Normaalista elämästä. Siitä että muilla on ammatit ja työpaikat.
Minäkin. Kaikkein kateellisin olen niille, joilla on siisti sisätyö, jota voi tehdä osittain etänä ja hyvät työsuhde-edut.
Olen kateellinen onnellisesta parisuhteesta.
Kauan sitte luin kiinalaisen sanonnan, älä koskaan kadehdi ystäväsi sädekehää, koska et tiedä hänen salatuista murheistaan. Minusta hyvä neuvo. En siis ole kateellinen kenellekään.
Niille, joilla on kumppani jonka kainaloon käpertyä aamulla. Juuri nyt se olisi kivaa.
Ihmisille, joilla on paljon luovuutta. Ja energiaa toteuttaa luovuus.
Olen kateellinen niille, joilla on omiin sisaruksiinsa ja muuhun sukuunsa lämpimät ja läheiset välit, esim. aikuiset sisarukset tapaavat toisiaan usein, matkustelevat yhdessä ja perheet järjestävät illanistujaisia ja juhlia yhdessä ihan muuten vain.
Olen kateellinen kauniille ja hoikille ihmisille. Jostakin syystä varsinkin viime aikoina olen ajatellut aika paljon sitä, että tajuavatko länsimaiset kauneusihanteet täyttävät ihmiset sitä, millaisen etulyöntiasema heillä on kaikissa sosiaalisissa tilanteissa tai vaikka työpaikkahaussa verrattuna rumiin ihmisiin?
Olen kateellinen monilapsisille perheille. Olisin kovasti halunnut monta lasta, mutta sain keskenmenoja ja avioliittokin ajoi karille. Minulla on yksi rakas lapsi ja suren ja murehdin melkein päivittäin sitä, ettei hänellä ole sisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Kauan sitte luin kiinalaisen sanonnan, älä koskaan kadehdi ystäväsi sädekehää, koska et tiedä hänen salatuista murheistaan. Minusta hyvä neuvo. En siis ole kateellinen kenellekään.
Kyllä minä edelleenkin kadehdin sitä "sädekehää", koska minulla on vähintään ne samat murheet.
Olen päivittäin kateellinen ei-yksinäisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
En ole varmaan koskaan tuntenut kateutta, ei kuulu tunnevalikoimaani. Jos jollain menee hyvin, se ei ole millään tavalla minulta pois.
Tällaista asennetta en ymmärrä alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Harvalla on niin paljon salattuja murheita kuin minulla, joten olen kateellinen monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista asennetta en ymmärrä alkuunkaan.
Se on ok, ettet ymmärrä. Minäkään en ymmärrä alkuunkaan sinun näkemystäsi. Ei toisi mitään lisäarvoa elämääni, jos nyt alkaisin kadehtimaan ketään, päinvastoin varmasti laskisi elämänlaatua.
Ensin ajatellen en mistään. No, tavallaan terveydestä, kun itse olen sairas ja terveys menee vain alamäkeen. Mutta sekin on vain surua sen menettämisestä, eikä sinänsä katkeruutta ketään muuta kohtaan.