Vihaan lääkärin töitä, mitä voin tehdä
Eipä ole ketään kelle puhua tästä niin kirjoitan tänne. En haluaisi tehdä enää päivääkään lääkärin töitä. Työnantajat kohtelee kuin paskaa, en kestä enää jatkuvaa pelkoa väkivallasta ja riitatilanteista potilaiden ja toisten työntekijöiden kanssa. Haluan vain rauhallisen kivan työn mukavien ihmisten kanssa. Ei auta iso palkka kun koko elämä on yhtä paskaa työn takia.
En tiedä mitä enää tehdä. Hirveästi töitä tehnyt tämän tutkinnon eteen ja uhrannut asioita ja tämä oli elämäni isoin virhe koko paska.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lääkärin töitä". Yritä edes, trolli.
Hauskinta nämä jotka luulee ettei joku oikeasti voi olla lääkäri täällä :D Kiitti, sai sentään vähän hymyä tähän päivään -ap
Et ole lääkäri.
Kiitos tästä tiedosta, pitää varmaan ilmoittaa tämä työnantajalle, että en tee enää töitä heille ja hoitakoon joku muut potskuja sijastani :D -ap
Eikö se juuri ollut unelmasi? 😂
No jos voit lähettää asumiskuluihin ja ruokaan rahat niin tehdään diili! Mutta veikkaan,että et tähän suostu... -ap
Säästä tosiaan aikalailla kaiken ylimääräisen, asumiseen menee rahaa,ruokaan menee rahaa,autoon vähän (2009 toyota). Oon huomannut, että kun oon köyhästä perheestä lähtöisin niin alkaa stressaamaan se rahan loppuminen isoissa tauoissa. Ja ei se toki kovin hyvältä näytä työnantajillekaan enää, jos sanoo että "lomailin" pari vuotta :Dvaikka jotainhan tässä pitää tehdä, ei vaan tunnu onnistuvan -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoistu patologiksi. Ei tarvitse enää sen jälkeen kohdata puhuvia potilaita. Voit vain tutkia joko heidän irroitettuja osiaan tai ruumiita. Ehkä työkaveritkin saattaa olla ihan kivoja.
Patologia olisi muuten ok mutta en kestä niitä kuolleita. Ja haju on välillä niin paha, mulla tulee todella huono olo siitä enkä pysty estämään sitä mitenkään. Tulee siis muistakin voimakkaista hajuista jos on pitkään niissä. Kaikki kuolleet ei siis haise, mutta esim nämä kämpässä mädäntyneet joo, oltiin sellaista katsomassa kerran.
Ei patologia mitenkään kuolleisiin liity. Patologit tutkivat elävien ihmisten näytteitä. Sinä et ainakaan lääkäri ole.
Kyllä patologit tutkii myös kuolleiden elimiä, esim. Kuolemansyyntutkinnassa.
Kuolemansyyntutkunnan tekee oikeus lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin uhrautua ja ottaa sun työn. Kelpaako tasapaksu toimistotyö vaihdossa?
Kelpaa! Tänne vaen. Kyllä säkin tässä työssä pärjäät, chatGPT vaan rinnalle auki ja voila!
Se onki tuttu työkalu insinöörintyössä. Ei sillä ihmeitä tehdä, mutta nopeuttaa tiedonhakua. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoistu patologiksi. Ei tarvitse enää sen jälkeen kohdata puhuvia potilaita. Voit vain tutkia joko heidän irroitettuja osiaan tai ruumiita. Ehkä työkaveritkin saattaa olla ihan kivoja.
Patologia olisi muuten ok mutta en kestä niitä kuolleita. Ja haju on välillä niin paha, mulla tulee todella huono olo siitä enkä pysty estämään sitä mitenkään. Tulee siis muistakin voimakkaista hajuista jos on pitkään niissä. Kaikki kuolleet ei siis haise, mutta esim nämä kämpässä mädäntyneet joo, oltiin sellaista katsomassa kerran.
Ei patologia mitenkään kuolleisiin liity. Patologit tutkivat elävien ihmisten näytteitä. Sinä et ainakaan lääkäri ole.
Kyllä patologit tutkii myös
Niin, oikeuslääketieteellisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene opettajaksi lähihoitajille tai terveystieto on..pedagogiset saa heittämällä puolessa vuodessa työn ohessa
Ottaiskohan ne? Tykkään kyllä neuvoa ja opettaa..En ole yhtään selvittänyt. Tuo on varmaan jotain tuntityötä,että ei sillä ehkä saa elantoa kokonaan kasaan..
Millaista elantoa sä sit tarvit tullaksesi toimeen? Koska jos se vaatii sen lääkärin palkan, niin ehkä sun kannattaa pysyä lääkärinä. Kai siinä joku syy pitää olla miksi teille maksetaan niin paljon.
t: henkilö, joka elää ihan kohtuullisen ok elämää 1500€/kk nettona
Oletan, että tuollaiseta opetustyöstä saa justiinsa jotain max 2000e/kk ja jos ei tee kuin tuntitöitä esim parina päivänä viikossa (onko niillä muka tarve täyspäiväiselle?) niin aika vähäksi jää tulot. En tiedä mitä siis maksavat, muistaakseni joskus aikoinaan kai amk opet saattoi saada jotain 3000e tienoillakin? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan lääkärille tiedoksi että patologin työtä on tutkia kudospaloja 😁 Ei ne vainajia ole. Elävältä ihmiseltä otettuja koepaloja. Ja ei ne haise. Formaliini saattaa hieman tuoksua.
😁 Patologi on patologisen alan erikoislääkäri, joka tutkii elävien potilaiden kudos- ja solunäytteitä. Tämän lisäksi patologi tekee lääketieteellisiä ruumiinavauksia kuolinsyyn selvittämiseksi.
Moi ap, mulla ihan samat ajatukset ja olen vielä erikoistunut hammaslääkäri. Olen lopen kyllästynyt kitiseviin ja valittaviin potilaisiin. Olisi pitänyt valita ala jossa vähemmän ihmiskontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Voit aina purkaa pahan olosi potilaisiin
No vois kyllä aloittaa :D No ei vais.Silloin se tulee esiin jos potilas alkaa tosi hankalaksi niin ei aina kestä oma pinna ja katkaisen tilanteen aika nopeaa. Vaikka pitäisi koittaa jaksaa. Mutta toisaalta tässä menee monesti se raja, että ei me lääkäritkään olla ihan kaiken sylkykuppeja ja osa oikeasti luulee,että meitä voi kohdella miten vaan ilman että me puututaan asiaan. Ei meidän tarvitse sietää henkistä tai fyysistä väkivaltaa töissä saatika sitten sitä alati vanhoilta miehiltä tulevaa seksuaalista ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene opettajaksi lähihoitajille tai terveystieto on..pedagogiset saa heittämällä puolessa vuodessa työn ohessa
Ottaiskohan ne? Tykkään kyllä neuvoa ja opettaa..En ole yhtään selvittänyt. Tuo on varmaan jotain tuntityötä,että ei sillä ehkä saa elantoa kokonaan kasaan..
Tuttu lääkäri meni sairaanhoitajien AMKhon lehtoriksi ja väitti että ok liksa. En tarkemmin tiedä.
Tiedätkö kaupunkia? Toki pitäisi sitten johonkin AMK kaupunkiin asumaan. Kävikö jotain koulutuksia tuota varten tms? En oikein tiedä mistä tuollaisesta kysellä, varmaan soitella suoraan AMKhon.-ap
Farmaseuttiopiskelijoille lääkärit vetää useampiakin kursseja. Olivat usein tosi mielenkiintoisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemansyyntutkunnan tekee oikeus lääkäri.
Olet katsonut liikaa jenkkisarjoja. Suomessa ruumiinavauksen tekee patologi, oikeuslääketieteellisen ruumiinavauksen tekee oikeuslääkäri. Jälkimmäiseen päätyy, jos on kuollut rikoksen, onnettomuuden tai itsemurhan seurauksena tai muuten yllättävästi ja odottamattomasti tai on syytä epäillä hoitovirhettä. Ne, joiden kuolinsyy on epäselvä eivätkä täytä oikeuslääketieteellisen avauksen kriteerejä (=suurin osa avaukseen päätyvistä) tulee patologin pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
https://journal.laurea.fi/patevat-opettajat-ammattikorkeakoulussa/#4712…
pedagogiset opinnot 60 ov näyttää olevan vaatimuksena
Amo opinnot voi suorittaa alle vuodessa työn ohella ja etänä. Tämä siis vinkiksi vain, jos lehtorin/yliopettajan paikkaa haluaa. Yliopiston puolelle pääsee opetustehtäviin ilman Amo.kin. AMK.n TKI-puolelle ei taas vaadita Amo opintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli mieleen, että erikoistu sellaiseen, missä on yleensä kivoja potilaita. Jos alat tekemään vaikka silmien laserleikkauksia, mitkä potilaan yleensä maksaa omasta pussista ja maksaa kohtuullisen paljon, niin asiakaskunta alkaa olla varmasti vähän asiallisempaa. Onhan noita muitakin lääkäreiden erikoisaloja, joissa asiakkaat varmaan harvemmin on väkivaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista elantoa sä sit tarvit tullaksesi toimeen? Koska jos se vaatii sen lääkärin palkan, niin ehkä sun kannattaa pysyä lääkärinä. Kai siinä joku syy pitää olla miksi teille maksetaan niin paljon.
Oletan, että tuollaiseta opetustyöstä saa justiinsa jotain max 2000e/kk ja jos ei tee kuin tuntitöitä esim parina päivänä viikossa (onko niillä muka tarve
Internetin mukaan AMK-lehtorin mediaanipalkka on 4900€/kk. Toki jos ei täysipäiväistä hommaa saa, niin mikä estää tekemästä yksityiselle lääkäriasemalle vaikka pari päivää viikossa ja loput opetushommia?
Vierailija kirjoitti:
Moi ap, mulla ihan samat ajatukset ja olen vielä erikoistunut hammaslääkäri. Olen lopen kyllästynyt kitiseviin ja valittaviin potilaisiin. Olisi pitänyt valita ala jossa vähemmän ihmiskontakteja.
Eikö ne potilaat ole aika hiljaa siinä tuolissa? Hammaslääkäripuolta joskus itsekin mietin, onneksi en mennyt,ei jaksaisi sitä yhtään ja sitten se työergonomia. Onko teillä mahdollisuutta mihinkään muuhun hommaan oikein? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP voivottelee ettei rahat riitä ja haaveilee tekevänsä jotain muuta kuin Suomessa ylivoimaisesti parhaiten palkattua työtä. :D AP taitaa tarvita paluun todellisuuteen ja ymmärryksen siitä, että lääkärinä on todella etuoikeutettu. Alalta toki saa lähteä pois, mutta sitten on tultava toimeen paljon vähemmällä materialla. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan lääkärille tiedoksi että patologin työtä on tutkia kudospaloja 😁 Ei ne vainajia ole. Elävältä ihmiseltä otettuja koepaloja. Ja ei ne haise. Formaliini saattaa hieman tuoksua.
Sairaalassa missä mä olin töissä patologian labrassa niin kyllä, patologi osallistui näihin lääketieteellisiin ruumiinavauksiin. Toki eniten tutkittavaa riittää elävien ihmisten kudosnäytteiden parissa. En sitten tiedä, mikä jokapaikanhöylä tämä patologi oli. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itse väärässä. Patologit tutkii kudos- ja solunäytteitä ja tekevät ruu
Harvoin. Joskus lääketieteellisessä ruumiinavauksessa. Mutta jos ei ruumiit kiinnosta niin voihan patologiksi mennö sinne missä rahaa on eli yksityiselle. Patologian laitos ei montaa lääkäriä työllistä.
Olet itse väärässä. Patologit tutkii kudos- ja solunäytteitä ja tekevät ruumiinavauksia.