Vihaan lääkärin töitä, mitä voin tehdä
Eipä ole ketään kelle puhua tästä niin kirjoitan tänne. En haluaisi tehdä enää päivääkään lääkärin töitä. Työnantajat kohtelee kuin paskaa, en kestä enää jatkuvaa pelkoa väkivallasta ja riitatilanteista potilaiden ja toisten työntekijöiden kanssa. Haluan vain rauhallisen kivan työn mukavien ihmisten kanssa. Ei auta iso palkka kun koko elämä on yhtä paskaa työn takia.
En tiedä mitä enää tehdä. Hirveästi töitä tehnyt tämän tutkinnon eteen ja uhrannut asioita ja tämä oli elämäni isoin virhe koko paska.
Kommentit (278)
Ihme kitinää koko homma. Yksi parhaista työpaikoista Suomessa, ja kun teet noilla palkoilla 10 vuotta ja säästät niin voit sijoittaa niin paljon että elät osingoilla loppuelämän jos kestät ilman ökyelintasoa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on trollausta, mutta siitä huolimatta sanon että pitää muuttaa pois sieltä Hellsingistä jos tuolta tuntuu (missä tahansa työssä). Vähemmän hulluja joita tarvitsee pelätä maalla.
Maaseutumaisessa kunnassa tein keikkatyötä, enkä ikinä mene takaisin. En ole koskaan työssä ennen törmännyt niin alkoholisoituneisiin tai ylipainoisiin ihmisiin ja lapsiin, joilla on ties mitä vaivaa ja pelkoa. Mahdottomia tutkittavia. Kaupungeissa lapsetkin ovat reippaampia. Palkka oli maalla parempi, mutta ei todellakaan sen sirkuksen ja tylsän asuinalueen väärti.
Mulla sama. Ollaan vissiin oltu samassa työpaikassa töissä.
Tutustuin skeittikentällä yhteen Juusoon ja juteltiin asioista. Juuso totesi ettei hakenut koskaan lääkikseen, koska ties millaista työelämä on Suomessa. Hän itseasiassa ei hakenut peruskoulun jälkeen mihinkään ja on siksi hyvä skeittaamaan.
Sain idean alkaa työttömäksi ja antaa työpaikkani jollekin muulle joka haluaa työelämää ja minä puolestaan aloitin harrastamaan karatea intohimoisemmin. Kiitos Juusolle vinkistä.
T. Ei enää ikinä suomen työelämään, ammattiliitoilla olisi kovasti töitä Suomessa
Ala toimittajaksi kirjoittamaan lääkäriuutisia ja pidä iltsikassa lukijakysymys- blokia 'Tohtori Iiron vastaanotto'. Sitä voi tehdä alkuun lääkärityön ohessakin, jos ei uskalla kylmiltään hypätä. Ja sitten voit kirjoittaa vielä muutaman lääkäridekkarin, joihin myyt elokuvaoikeudet.
Ruumiinavauksis tehdään aika vähän. Yliopisto sairaalassa ei välttämättä yhtään jonakin päivänä. 0-2 päivässä. Siihen menee about 2h niin kyllä patologin päätyö on mikroskooppiin tuijottaminen.
Nimim 2.5 kk yo-sairaalassa patologialla palvellut
Muistele omia sanojasi potilaille, kuten "Elämässä ei aina saa kaikkea mitä itse haluaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on trollausta, mutta siitä huolimatta sanon että pitää muuttaa pois sieltä Hellsingistä jos tuolta tuntuu (missä tahansa työssä). Vähemmän hulluja joita tarvitsee pelätä maalla.
Maaseutumaisessa kunnassa tein keikkatyötä, enkä ikinä mene takaisin. En ole koskaan työssä ennen törmännyt niin alkoholisoituneisiin tai ylipainoisiin ihmisiin ja lapsiin, joilla on ties mitä vaivaa ja pelkoa. Mahdottomia tutkittavia. Kaupungeissa lapsetkin ovat reippaampia. Palkka oli maalla parempi, mutta ei todellakaan sen sirkuksen ja tylsän asuinalueen väärti.
Et tainnut saada ihan sitä mitä utse halusit
Vierailija kirjoitti:
Älä aloittaja valehtele. Kukaan lääkäri ei tänne kirjoittele. Tää on sulle omituista hupia ja jotain ajankulua.
Ei tainnut saada ihan sitä vastaukseksi mitä itse halusi.
Vierailija kirjoitti:
Tutulta kuulostaa. Ite kylläkin hammaslääkärinä. Uran alkutaipaleella vielä. Että jospa se tästä paranis tai löytää sen oman tien. Mutta paljon oon miettiny alanvaihtoa. Ja harmittaa kuinka paljon on tuhlannu aikaa ja kaikkea tähän. Hakiin tosi monta kertaa kouluun. En tiiä kannattiko. Ja nyt sit elämä tässä pisteessä. Mutta vaikea sanoa, löytyiskö muualta itelle sopivampi ala ym.
Itseä rassaa just eniten varmaan työn sosiaalisuus. Oispa ihana vaan tehä yksin töitä. Ja vielä etänä.
Elämässä ei aina saa kaikkea mitä itse haluaa.
Pyri mukaan politiikkaan. Johan alkaa vanhat työt tuntumaan leppoisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene opettajaksi lähihoitajille tai terveystieto on..pedagogiset saa heittämällä puolessa vuodessa työn ohessa
Ottaiskohan ne? Tykkään kyllä neuvoa ja opettaa..En ole yhtään selvittänyt. Tuo on varmaan jotain tuntityötä,että ei sillä ehkä saa elantoa kokonaan kasaan..
Millaista elantoa sä sit tarvit tullaksesi toimeen? Koska jos se vaatii sen lääkärin palkan, niin ehkä sun kannattaa pysyä lääkärinä. Kai siinä joku syy pitää olla miksi teille maksetaan niin paljon.
t: henkilö, joka elää ihan kohtuullisen ok elämää 1500€/kk nettona
AP voivottelee ettei rahat riitä ja haaveilee tekevänsä jotain muuta kuin Suomessa ylivoimaisesti parhaiten p
Aina ei saa kaikkea mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meet yksityiselle ja tarjoat vaan puhelinaikoja ja videovastaanottoja.
Mulla on vielä 1/3 näistä isoista yksityisistä läpikäymättä, nämä muut kusettaa täysillä eikä lainsäädäntö pidättele. Ei vaan jaksais yrittäjäksi alkaa..
Aina ei saa kaikkea mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoistu jollekin mielekkäämmälle alalle. Tai ryhdy tutkijaksi?
Ei kiinnosta yksikään erikoisala. Tutkijaksi yritän vähän, mutta sitä pitäisi käytännössä tehdä ilmaiseksi monessa paikkaa joten aika vaikeaa kun ei ole ketään sponsoroimassa ruokaa ja kattoa pään päälle,, -ap
No eikö siitä mainitsemastasi hyvästä palkasta jää yhtään sijoitettavaksi tai säästöön? Sillä tavalla moni muukin tutkija tai muu kehnolla palkalla/apurahalla elävä menettelee, jos jossain kohtaa on tiedossa isompia tuloja. Jotenkin en jaksa tuntea sympatiaa siitä, ettei lääkäri pysty omasta palkastaan säästämään tai laittamaan rahoja poikimaan, kun itsekin siihen pystyn. Vaatii toki kurinalaisuutta ja asioista luopumista.
Terveisin, sote-työntekijä täydell
Aina ei pennejä laskiessa saa ihan kaikkea mitä itse haluaa. #NHS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten jännä, että kaikkien muiden on ok haluta vaihtaa työtä, mutta lääkärin ei. Lääkikseen pääseminen ja sieltä valmistuminen on mukamas jotenkin autuaaksitekevää ja siihen pitää ikuisesti olla tyytyväinen.
Tämähän se on.. olen kuullut ohimennen ihmisistä,jotka vaihtaneet alaa ja osa heti valmistuttuaan. Mutta näistä saa tosi vähän tietoa, siihen liittyy ilmeisesti aika paljon häpeää ja kyllähän näitä toiset lääkärit ja muut ihmiset sitten haukkuu. Meillä on erilaisia lääkäreiden ryhmiä yms ja niissä on noussut esiin nyt todistusvalintojen tultua voimaan vielä enemmän tätä, että osa vaihtaa jo opiskelujen aikana pois, kun huomaa, että ala ei ole yhtään oma juttu. Sinällänsä on jännä haukkua ihmisiä, jotka haluaa alalta pois ja samalla huutaa kurkkusuorana, että alalla pitäisi vain olla niitä joille se on kutsumusammatti..
Ei tainnut tulla elämässä eteen ihan sitä mitä itse halusit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota buranaa ja jos vielä kahden kuukauden päästä ahdistaa niin ota lisää.
Käytän ibusalia tai ibumaxia, koska se on halvempaa -ap
Aina ei elämässä saa sitä neuvoa mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meet IT-alalle asiantuntijaksi. Autat IT-taloja suunnittelemaan IT-ratkaisuja terveydenhuollon alalle. Sitten jonkin ajan päästä alat toimialajohtajaksi. 10-20 k€/kk. ok.
Tämä olisi kyllä kivaa. Vähän osaan it-juttuja. Mutta se mitä vähän ovia koputtelin, niin ei niillä ole oikein tarvetta. Alalla on it-puolelta lääkäreiksi vaihtaneita ja ne ottaa niitä mieluummin. Nyt on ollut jo pidempään tämä lamakin. Tosin ilmeisesti on vähän heräämässä nyt taas rekryt ja muut. Pitää yrittää pitää silmät auki. Mennyt vaan niin luotto työnantajiin ja koko hommaan, varmaan pitkän loman tarpeessa, mutta mitenpä sen otat. -ap
Älä nyt YT-alalle lähde jos haluat rauhallisen kivan työn. Jatkuva kiire ja stressi ilman lääkärin palkkaa.
Aina ei työelämässä saa ihan kaikkea mitä itse haluas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko keikkalääkärinä helpompaa? En tunne alaa yhtään mutta kovempi palkka mahdollistaisi pienemmän työmäärän ja vierailevana tähtenä ei ehdi vajota syvälle työpaikan tai potilassuhteen ristiriitoihin.
Olen näitäkin miettinyt ja vastavalmistuneena kävin kokeilemassa. Firma kusetti täysin työnkuvan kanssa, joten jäi lyhyeen sen homma...Osa noista paikoista on liian vaikeita itselle ja osa tehty niin mahdottomiksi, että monet varoittelee niistä kahvipöydissä. Esim työlistat on niin hurjia, että ei niistä selviä millään, jos aikoo hoitaa edes suurinpiirtein oikein potilaita. Nämä yksityiset firmat on oikeasti niin kusettajia, en jaksa enää yhtään venkslata niiden kanssa. Kunnallakaan ei aina vaan nämä toimi ja sieltä tulee ihan samaa paskaa vastaan, mutta maksavat vaan huonommin :D -ap
Et tainnut saada rahaa ihan siten kuin itse halusit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sitä muitakin vuosia kouluttautuneita, jotka on heti valmistuttua vaihtaneet toiselle alalle. Varsinkin hoitoalalta tämmöisiä tiedän, lähinnä hoitajaksi kouluttautuneita.
Eikö lääkärit saa halutessaan esim. osa-aikaista työsuhdetta? Varsinkin jos työ stressaa, niin voisi ehdottaa sellaista työnanatajalle. Ja sitten jäisi aikaa kokeilla muutakin siinä ohessa, jos ei kokonaan uskalla irtisanoutua. Itse kyllä lääkärin palkalla säästäisin ensin ja sitten irtisanoutuisin, ja lähtisin muita töitä kokeilemaan tai opiskelemaan. Tai ottaisin edes omaa lomaa paskaduunista joksikin aikaa.
Oon tehnytkin ei-täyttä viikkoa, koska en oikeasti vaan jaksa enempää. Johtui osittain kyllä liian täydestä listasta ja tein liian tunnollisesti osan asioista..Ja oli kyllä välillä liian paljon todella monisairaita potilaita koko ajan, siinä ei oikeasti 60 minuuttiakaan riitä potilaa
Et tainnut saada elämässä ihan sitä mitä itse halusit.
Vierailija kirjoitti:
ei ole oikea lääkäri, kuvittelee kenties, höpöhöpö
Housuissas on höpöhöpö
Ihan aluksi: hae pari viikkoa saikkua vaikka masennukseen vedoten. Sitten vähitellen ala miettiä mitä voisit tai haluaisit tehdä muuta elääksesi, esim. Tiedetoimittajana tai opettajan sijaisena voisit varmaan olla ensi alkuun. Ps. Varaudu että ansiotaso laskee joka tapauksessa.