Eläkeläisten matkustelu
Lähipiirissäni on paljon eläkeläisiä, jotka matkustavat Suomessa ja ulkomailla koko ajan. Reissuja on useita vuodessa, jos ei joka kuukausi, niin joka toinen kuukausi. Ulkomaille useampi reissu per vuosi.
Nämä eläkeläiset ovat tehneet työuran ihan tavallisissa hommissa, eivät siis ole edes korkeakoulutettuja ja tulotaso on varmasti ollut aika keskitasoa.
Mietityttää oikeasti, että minkä verran he saavat eläkettä, jos tällainen reissailu on mahdollista? Nykyisellä keski-ikäisellä (jolla elätettäviä) ei ole varaa matkustaa ulkomaille yhtään kertaan. Kotimaassakaan ei juurikaan, koska suhteessa vielä kalliimpaa.
Oikeastiko eläkeläiset ovat ahdingossa ja talous tiukilla? Kun samaan aikaan reissataan todella paljon.
Nytkin on yksi tuttu eläkeläinen reissannut Afrikkaan pitkälle reissulle, toinen kiertänyt Suomen kohteita hotelleissa majoittuen, yksi lähtee jonnekin Ruotsin saaristoreissulle ja yksi Karibialle risteilylle.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Tehkää töitä kuten me teimme, emme chillailleet ja pitäneet välivuosia tai opiskelleet viittä eri ammattia kun ei neljäskään vielä napannut. Emme odottaneet unelma-ammattia vaan tartuimme työhön kuin työhön. Hoidimme ja koulutimme lapsemme, opetimme heidät jopa lukemaan ja laskemaan, toisin kuin nykyään.
Opetimme lapsillemme ihmisyyttä ja tapoja, toisin kuin nyt. Lapsemme kunnioittivat ja kunnioittavat isovanhempiaan ja meitä vanhempiaan.
Lopettakaan sairas ja kateellinen syyttely, antakaa meidän vanhusten/eläkeläisten olla rauhassa. Jos tahdomme matkustaa, sekin sallittakoon.
Lopetetaan jos tekisitte sen omilla rahoilla. Nyt teette sitä meidän rahoilla. Se on suoraan pois minun perheeltäni sinunkin elättämisesi, puhumattakaan kansantalouden rasitteesta. Kovaa puhetta jo 59-vuotiaana työelämästä karanneelta. Ei ne teidän omatkaan tapanne kehuja ansaitse. On huono tapa tehdä vastoin kuin itse sarnaa ja kusettaa oma eläkkeensä nuoremmilta sukupolvilta. Kyllä isovanhempien ikäluokkaa minäkin kunnioitan, mutta en teitä suuria ikäluokkia. Älä nyt hvetissä valehtele minun puolestani ,että teitä eläkekusettajia kunnioittaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt irvokasta, että vain eläkeläisillä on tässä maassa varaa tehdä mitään. Keskiluokka ja työssäkäyvät kuihtuu. Mitä järkeä on mennä enää töihin, kun palkalla ei saa edes peruselämää kustannettua, saati lasten menoja?
Jossain vaiheessa lapset muuttavat pois kotoa. Silloin kulut pienenee niin paljon, että rahaa jää säästöön. Jos tuntuu ettei jää, niin kannattaa pitää menoista kirjaa ja tutkia, minne ne menee.
Eli mielestäsi lapsiperheiden ja työssäkäyvien ei kuulukkaan elää ja käyttää palveluita? Irvokasta on sekin, että nykyiset työssäkäyvät maksaa ne eläkkeet mitä nyt käytetään. Mitä jos se raha jäisi kerrankin sille käytettäväksi, joka sen eteen tekee työtä?
Vuorollaan me ny
Ei teidän sentään tarvinnut elättää kiittämättömiä eläkeläisvauvoja niin kuin meidän nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt irvokasta, että vain eläkeläisillä on tässä maassa varaa tehdä mitään. Keskiluokka ja työssäkäyvät kuihtuu. Mitä järkeä on mennä enää töihin, kun palkalla ei saa edes peruselämää kustannettua, saati lasten menoja?
Jossain vaiheessa lapset muuttavat pois kotoa. Silloin kulut pienenee niin paljon, että rahaa jää säästöön. Jos tuntuu ettei jää, niin kannattaa pitää menoista kirjaa ja tutkia, minne ne menee.
Eli mielestäsi lapsiperheiden ja työssäkäyvien ei kuulukkaan elää ja käyttää palveluita? Irvokasta on sekin, että nykyiset työssäkäyvät maksaa ne eläkkeet mitä nyt käytetään. Mitä jos se raha jäisi kerrankin sille käytettäväksi, joka sen eteen tekee työtä?
Vuorollaan me ny
Loinenhani säkin olet kun olet maksanut eläkkeestäsi itse noin neljänneksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idässä iloitaan, kun riitaa täällä luodaan ihmisten välille. Olette lyllä ihan uskomattomia😒
Kohta riidankylväjiä syytetään maanpetturuudesta.
Syy on eläkekusettajien , ei maksajien. Ikäluokkapetos. Tältä eriarvoisuudelta olisi ollut helppo välttyä maksamalla itsekin jo aikanaan ja olemalla työssä vanhemmaksi. Mutta ei. Piti vaan päästä nuorena loppuelämän lomalle muiden piikkiin. Törkeää
Mistä helvetistä sulla on käsitys ettei nykyiset eläkeläiset ole maksaneet eläkemaksuja??
Minä olen maksanut joka kuukausi ja niillä on maksettu vanhempien ikäluokkien eläkkeitä kuten te (tai siis nykyiset työssäkäyvät) maksavat meidän ja teidän lapsenne teidän ja ja lapsenlapsenne lastenne ja....
ymmärrätkö ketjun?
Sanotaanko, että aika aikaa kutakin. mekin on oltu töissä (itse olin yli 46 vuotta töissä) maksamassa silloisten eläkeläisten eläkkeet. Nyt on teidän vuoro. Tehkää itsellenne eläkkeenmaksajia älkääkä vaan valittako.
Ei nuo ymmärrä! Ihan järkyttävää lukea näitä aivan järjenvastaisia kommentteja! Silkkaa vihaa omia vanhempia ja isovanhempia kohtaan!?
No karma osuu kyllä kohdalleen varmasti tuolla asenteella!
Tehkää lapsia, niin riittää eläkkeenmaksajia. Muuten saatte painaa töitä 80 vuotiaiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää töitä kuten me teimme, emme chillailleet ja pitäneet välivuosia tai opiskelleet viittä eri ammattia kun ei neljäskään vielä napannut. Emme odottaneet unelma-ammattia vaan tartuimme työhön kuin työhön. Hoidimme ja koulutimme lapsemme, opetimme heidät jopa lukemaan ja laskemaan, toisin kuin nykyään.
Opetimme lapsillemme ihmisyyttä ja tapoja, toisin kuin nyt. Lapsemme kunnioittivat ja kunnioittavat isovanhempiaan ja meitä vanhempiaan.
Lopettakaan sairas ja kateellinen syyttely, antakaa meidän vanhusten/eläkeläisten olla rauhassa. Jos tahdomme matkustaa, sekin sallittakoon.
Lopetetaan jos tekisitte sen omilla rahoilla. Nyt teette sitä meidän rahoilla. Se on suoraan pois minun perheeltäni sinunkin elättämisesi, puhumattakaan kansantalouden rasitteesta. Kovaa puhetta jo 59-vuotiaana työelämästä karanneelta. Ei ne teidän omatkaan ta
Muista tämä avautumisesi kun jäät eläkkeelle🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi lapsiperheiden ja työssäkäyvien ei kuulukkaan elää ja käyttää palveluita? Irvokasta on sekin, että nykyiset työssäkäyvät maksaa ne eläkkeet mitä nyt käytetään. Mitä jos se raha jäisi kerrankin sille käytettäväksi, joka sen eteen tekee työ
Eikö?? Kukahan mun vanhempien ja mummoni eläkkeet maksoi?
Taikaseinä??
Etkä maksa sinäkään.
Sitäpaitsi mun eläkkeeni maksaa Varma, ei Kela
Vierailija kirjoitti:
Tehkää lapsia, niin riittää eläkkeenmaksajia. Muuten saatte painaa töitä 80 vuotiaiksi
Miksi painaisin? Jättäydyn yhteiskunnan loiseksi 58-vuotiaana kuten vanhempanikin.
Ei kannata vastailla näihin. Joku tasaiseen tahtiin syöttää näitä eläkeläisetsitäsuntätä-provoja. Menkää eläkeläiset viettämään aikaa mihin haluatte ja me työikäiset töihin.
Vierailija kirjoitti:
Etkä maksa sinäkään.
Sinun eläkkeesi maksaa palkansaajat. Paina se typerään kalloosi loinen.
Moni eläkeläinen on perinyt vanhempansa.
Jos tienaat keskimääräisen suomalaisen verran, niin voit vaikka joka kuukausi käydä ulkomailla. Mutta ei aika monellakaan siihen riitä. Eläkeläisilla on jo kämpät jne. maksettu, niin rahat kyllä riittää matkusteluun. Ja säästöjä ei tarvitse perikunnalle jättää vaan saa ihan itse nauttia keräämistään varoista.
Kuinka tyhmä sinä ap oikein olet?
Aika monella eläkeläisellä on velaton asunto vs. lapsiperheiässä olevilla usein iso asuntolaina maksettavana. Eläkeläisen asumiskulut voivat olla varsin pienet.
Aika monella eläkeläisellä on myös säästöjä. Nykyiset eläkeikäiset ovat vielä sitä sukupolvea, joka on kuluttanut varsin maltillisesti verrattuna tämän päivän lapsiperheikäisiin. Heidän tuöelämässä ollessaan myös hintataso oli paremmin suhteessa palkkoihin, eli pienemmästäkin palkasta sai laitettua sukanvarteen. Nykyään hinnat ovat kohtuuttomia palkkoihin nähden.
Eikä heillä tietenkään ole lapsia enää elätettävinä, isot hankinnat on tehty, tavaraa on enemmän kuin tarvitsevat jne. Kaikilla ei ole sellaisia sairauksiakaan, joihin tarvittaisiin kallis lääkitys. Päivittäisessä elämässä rahaa menee lähinnä ruokaan.
Sillä tavalla he pystyvät matkustelemaan.
Näissä eläkeläisissä on mies viime tipan matkustajia. Heillä on matkalaukku valmiiksi pakattuna. Soittavat matkatoimistoon ja kysyvät minne pääsee halvalla. Tuttavalle sanottiin, että Floridaan, kone lähtee 4 tunnin päästä. Ei muuta kuin menoksi.
On varakkaita eläkeläisiä, on vähemmän varakkaita eläkeläisiä ja on vähävaraisia eläkeläisiä. Jotkut mastkustaa ja jotkut ei. Olen suht varakas, mutta ei enää kiinnostele matkustaminen. Näin me ollaan erilaisia. Sinulla on tuttuja eläkeläisiä, jotka tykkää matkustella. Osa käyttää eläketuloja, osa säästöjä ja osalla visa vinkuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos tienaat keskimääräisen suomalaisen verran, niin voit vaikka joka kuukausi käydä ulkomailla. Mutta ei aika monellakaan siihen riitä. Eläkeläisilla on jo kämpät jne. maksettu, niin rahat kyllä riittää matkusteluun. Ja säästöjä ei tarvitse perikunnalle jättää vaan saa ihan itse nauttia keräämistään varoista.
Kaikki palvelut kotiin maksaa, jos tulee aivoinfarkti tai joku muu terveysjuttu.
Kodin siivous ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä, eläkeläisen ei tarvitse maksaa alvia.
Kauppa tuo ruoat kotiin, mutta ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkä maksa sinäkään.
Sinun eläkkeesi maksaa palkansaajat. Paina se typerään kalloosi loinen.
Kyllä kuten myös minä itse, vuosikymmenten ajan
Paina se typerään kalloosi!!!!
Vuorollaan me nykyiset eläkeläiset olemme olleet köyhiä lapsiperheellisiä joilla ei ollut varaa huvituksiin ja matkoihin. Vaikka olisi ollut hienoa kiertää huvipuistoja, lillua kylpylöissä, käydä hoplopeissa ja leffassa.
Ei me itketty, mentiin leikkipuistoon retkelle tai sorsia syöttämään. Elettiin tulojen mukasn.
Ai niin, meidän veroista meni myös joka kuukausi osa aiempien eläkeläisten elättämiseen. Omalla kohdalla vuodesta 79 vuoteen 23, omaan eläkepottiin alkoi säästymään roposia vasta v 83 jos oikein muistan!
44 vuotta maksoin jonkun muun eläkettä mielelläni jotta saan nyt itse pienen siivun. Luuletko todella olevasi ainoa joka maksaa??
Loisten makoilua en ole ikinä halunnut kustantaa vaikka sitäkin teen yhä näin eläkkeellä verojen muodossa!! HE eivät sitä ansaitse!