Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesburgerilta tulee uutuus: kasviskerroshampurilainen

Vierailija
30.09.2024 |

Se ei ole sitä paitsi mikään sekasyöjä, vaan on vain lihansyöjiä ja kasvissyöjiä.

Tiedoksi vaan vihervassut ja muut wokettajat.

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/2eead8e7-d8fd-454c-aef3-b3e…

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nytkö ei ole enää sekasyöjiä, vaan lihaa syövät ihmiset ovat lakanneet syömästä viljoja, kasviksia, maitotuotteita jne., ja syövät pelkkää lihaa? 

80-luvulla ei ollut mitään v*tun sekasyöjiä. Koko sana on tätä woke-uuspuhetta.

Voi kuule oli ihan vegaaneja , kasvissyöjiä,elävän ravinnon syöjiä , sekasyöjiä, lihansyöjiä jne. Ei mitään uutta auringon alla.

Lihansyöjä ei ole mikään sekasyöjä.

Vierailija
22/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei nyt varmaan kukaan mene Heselle tai muuhun hampurilaispaikkaan terveysruokaa syömään muutenkaan. Ei ne lihaversiotkaan mitään terveeliisä ole. Mutta ei sillä ole mitään väliä, kunhan niitä ei jatkuvasti syö."

On se hyvin pienikin määrä (ateria kerran kuukaudessa) todettu jo todella haitalliseksi terveydelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nytkö ei ole enää sekasyöjiä, vaan lihaa syövät ihmiset ovat lakanneet syömästä viljoja, kasviksia, maitotuotteita jne., ja syövät pelkkää lihaa? 

Mitä aktuaalista vittua nyt? Itsehän ne lihaa syövät ihmiset on tarkkoja siitä, että heitä ei kutsuta lihansyöjiksi vaan sekasyöjiksi. Aina jos oon tälleen kasvissyöjänä erehtynyt kutsumaan toista lihansyöjäksi, niin on korjattu, että sekasyöjä, ja on kuulemma loukkaavaa kutsua lihansyöjäksi.

No, saanko kutsua sitten raadonsyöjäksi, kun se ei oo wokea. 

Ei vaan oikeesti. Miks liität sanan sekasyöjä johonkin wokeen? Se on sanana ihan muinainen, eikä yhtään mitään uuspuhetta. 

Vierailija
24/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei nyt varmaan kukaan mene Heselle tai muuhun hampurilaispaikkaan terveysruokaa syömään muutenkaan. Ei ne lihaversiotkaan mitään terveeliisä ole. Mutta ei sillä ole mitään väliä, kunhan niitä ei jatkuvasti syö."

On se hyvin pienikin määrä (ateria kerran kuukaudessa) todettu jo todella haitalliseksi terveydelle.

No niin varmaan on moni muukin asia, mutta aika ankeaksi kävisi elämä jos koko ajan vaan miettisi mikä on ihan optimaalista terveydelle, ja kieltäytyisi kaikesta mikä voi olla vähänkään haitallista.

Vierailija
25/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tutkimuksessa tuo on todettu? Olisi kiinnostavaa lukea aiheesta. 

Vierailija
26/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. 

Nyt kun vielä jostain saisi kasvishampurilaisia, eikä ainoastaan noita lihaa jäljitteleviä kasvispihvejä. 

Mutta ehdottomasti menee kyllä heti testiin tämä kunhan ilmestyy myyntiin. 

Falafelhampurilainen oli niiiiiin hyvä! Heseä pitää vaan pommittaa niin kauan, että ne ottaisi sen takaisin.

Mun mielestä se falafelhampurilainen oli kauhea (juustokumina ym. mausteet ei mun mielestä sovi yhtään hampurilaisen makumaailmaan), mutta haikailen sitä sitä edeltävää peruskasvispihviä. 

27/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä täytyy testata!!!

Vierailija
28/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. 

Nyt kun vielä jostain saisi kasvishampurilaisia, eikä ainoastaan noita lihaa jäljitteleviä kasvispihvejä. 

Siinähän on se sama veke-pihvi käsittääkseni kuin tähänkin asti vekessä ja juustovekessä. Mä tykkään kyllä, toinen minkä syön jos hesessä käyn on se soijatortilla. Sekasyöjä oon mutta en tykkää syödä naudanlihaa. Viime kuun kampanjatuote kana-halloumitortilla oli hyvä! 

Vierailija
29/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tästä nyt loukkaantua, vai mikä sun agenda oli? 

Minun agenda on että kasvissyöjät joutaa leirille.

Suomessa on perinteisesti syöty naurista, härkäpapua, kaalia, lanttua, ohraa, tattaria, ruista ja uusimpana (1800-luvulla) tulokkaana perunaa. Lehmä söi talvelle kuivaa heinää, eikä niitä lihotettu pihveiksi. Lehmän maidosta tehtiin voita ja myytiin kaupunkiin. Sika lihotettiin kesällä ja laitettiin lihoiksi syksyllä. Hevonen söi myös kuivaa heinää, mutta se piti pitää hengissä metsätöitä ja peltojen muokkausta varten. 

Vierailija
30/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki kasvissyöjälesbot ja wokeveget heseen syömään lähituotettu kasvisateria. Ja jos kukaan ei näe, voitte sujauttaa myös bensalenkkarihampurilaisen kassiin ja syödä sen kotona kun kukaan ei näe. 

Vierailija
31/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. 

Niitä kasvishampurilaisia ei varmaan juuri ole, koska eivät mene kaupaksi. Ne on vaan jotenkin ihan supertylsän makuisia ne jotkut juurespihvit tms. hampurilaisen välissä. Useimmat kasvissyöjätkin on ennen olleet lihansyöjiä ja kaipaavat lihamaista koostumusta ja makua hampurilaisessa. Vähintään ne varsinaiset kasvispihvit usein kaipaa sitten jotain halloumijuustoa tms. maukkaampaa kaverikseen, että on ok. Ja moni haluaa myös että siinä pihvissä on proteiinia, mitä ei jossain punajuuri- tai porkkanapihvissä ole.

Joo mä tiedän 😭. Siks oonkin katkera, kun mistään ei enää saa sellasia ihania juuresraastepihvejä, joita mä rakastan, ja joista suurempi yleisö ei selvästi niin välitä. Ja suurinta osaa noista lihaa jäljittelevistä tuotteista en pysty itse syömään, kun mua ällöttää se niiden lihamaisuus. 

Vierailija
32/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule oli ihan vegaaneja , kasvissyöjiä,elävän ravinnon syöjiä , sekasyöjiä, lihansyöjiä jne. Ei mitään uutta auringon alla.

Lihansyöjä ei ole mikään sekasyöjä.

Niin, lihansyöjä syö pelkkää lihaa, ei mitään muuta.

Vierailija
33/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs terveysfriikki täällä nyt jakelee noita ravintoarvotaulukoita... unohda hyvä ihminen. 

Vierailija
34/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tutkimuksessa tuo on todettu? Olisi kiinnostavaa lukea aiheesta. 

Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että jopa pieni määrä pikaruokaa voi vaikuttaa haitallisesti terveyteen. Pikaruoka sisältää yleensä runsaasti epäterveellisiä rasvoja, suolaa, sokeria ja kaloreita, mikä voi aiheuttaa terveysongelmia, vaikka sitä nautittaisiin vain harvoin.

1. Sydän- ja verisuonitautien riski:  

Vuonna 2012 julkaistu Circulation-lehdessä tehty tutkimus tarkasteli yli 52 000 osallistujaa Singaporessa. Tutkimuksessa havaittiin, että jo yhden kerran viikossa tapahtuva pikaruoan syöminen lisäsi sydänkohtauksen aiheuttaman kuoleman riskiä 20 % verrattuna niihin, jotka eivät syöneet pikaruokaa lainkaan. Riski kasvoi kulutuksen lisääntyessä.

2. Painonnousu ja insuliiniresistenssi:  

CARDIA-tutkimus, joka julkaistiin The Lancet -lehdessä vuonna 2005, seurasi yli 3 000 nuorta aikuista 15 vuoden ajan. Tutkimuksessa todettiin, että pikaruokaa yli kaksi kertaa viikossa syöneet henkilöt lihoivat keskimäärin 4,5 kiloa enemmän ja heidän insuliiniresistenssinsä lisääntyi merkittävästi verrattuna niihin, jotka söivät pikaruokaa vähemmän kuin kerran viikossa. Insuliiniresistenssi on tyypin 2 diabeteksen esiaste.

3. Haitalliset vaikutukset verisuonitoimintaan:  

Vuonna 2007 julkaistu The Journal of the American College of Cardiology -tutkimus osoitti, että yhden rasvaisen pikaruoka-aterian syöminen voi heikentää verisuonten toimintaa heti aterian jälkeen. Tämä voi lisätä riskiä sydän- ja verisuoniongelmien kehittymiselle.

4. Tulehduksen merkkien lisääntyminen:  

The American Journal of Clinical Nutrition -lehdessä vuonna 2010 julkaistu tutkimus osoitti, että satunnainenkin pikaruoka-aterioiden syöminen voi nostaa elimistön tulehdusarvoja, kuten C-reaktiivista proteiinia (CRP). Kohonneet tulehdusarvot liittyvät monien kroonisten sairauksien, kuten sydän- ja verisuonitautien, riskiin.

5. Pikaruoka ja mielenterveys:  

Vuonna 2012 julkaistu Public Health Nutrition -tutkimus havaitsi, että kohtuullinenkin pikaruoan kulutus lisäsi masennuksen riskiä. Pikaruokaa syöneillä oli 51 % suurempi todennäköisyys sairastua masennukseen verrattuna niihin, jotka söivät pikaruokaa harvemmin tai eivät lainkaan.

Nämä tutkimukset osoittavat, että jo pienikin tai satunnainen pikaruoan kulutus voi aiheuttaa välittömiä ja pitkäaikaisia haitallisia vaikutuksia terveyteen. Tähän kuuluvat muun muassa sydän- ja verisuonitautien, painonnousun, insuliiniresistenssin, verisuonien toiminnan heikentymisen, tulehdusten ja mielenterveysongelmien lisääntynyt riski. Pikaruoan korkea epäterveellisten rasvojen, sokerin ja suolan pitoisuus on merkittävä tekijä näissä terveysriskeissä. 

Terveellistä ruokavaliota varten on suositeltavaa välttää pikaruokaa ja keskittyä tasapainoiseen ravintoon, joka sisältää täysjyviä, vihanneksia, hedelmiä, vähärasvaisia proteiineja ja terveellisiä rasvoja.

Vierailija
35/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunge woketuksesi äitisi pildeen, se taitaa olla ainoa pilde minkä tunnet

Vierailija
36/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. 

Siinähän on se sama veke-pihvi käsittääkseni kuin tähänkin asti vekessä ja juustovekessä. Mä tykkään kyllä, toinen minkä syön jos hesessä käyn on se soijatortilla. Sekasyöjä oon mutta en tykkää syödä naudanlihaa. Viime kuun kampanjatuote kana-halloumitortilla oli hyvä! 

Mä käsitin tosta uutisesta, että siinä ois uusi pihvikin. Ei kai tossa vekessäkään oo sama pihvi kuin juustovekessä, ei ainakaan ennen ollut. Noista kahdesta se juustoveke on parempi. 

Mun teini-ikäinen sekasyöjäpoikani ottaa myös usein ton soijatortillan, eli se on ilmeisen onnistunut tuote. 

Vierailija
37/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. 

Niitä kasvishampurilaisia ei varmaan juuri ole, koska eivät mene kaupaksi. Ne on vaan jotenkin ihan supertylsän makuisia ne jotkut juurespihvit tms. hampurilaisen välissä. Useimmat kasvissyöjätkin on ennen olleet lihansyöjiä ja kaipaavat lihamaista koostumusta ja makua hampurilaisessa. Vähintään ne varsinaiset kasvispihvit usein kaipaa sitten jotain halloumijuustoa tms. maukkaampaa kaverikseen, että on ok. Ja moni haluaa myös että siinä pihvissä on proteiinia, mitä ei jossain punajuuri- tai porkkanapihvissä ole.

Mustapapupihvit olis oikeasti hyviä myös hampurilaisessa. Juurespihvit sen sijaan maistuu lähinnä paistetulta lanttu-porkkanaraasteelta. 

Vierailija
38/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan kauheita.

Vierailija
39/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisivät vielä majoneesista vegaanisia niin voisin hyvinkin ostaa. 

Vierailija
40/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. 

Mä käsitin tosta uutisesta, että siinä ois uusi pihvikin. Ei kai tossa vekessäkään oo sama pihvi kuin juustovekessä, ei ainakaan ennen ollut. Noista kahdesta se juustoveke on parempi. 

Mun teini-ikäinen sekasyöjäpoikani ottaa myös usein ton soijatortillan, eli se on ilmeisen onn

Se on lihansyöjäpoika, v*tun woke!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan