Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesburgerilta tulee uutuus: kasviskerroshampurilainen

Vierailija
30.09.2024 |

Se ei ole sitä paitsi mikään sekasyöjä, vaan on vain lihansyöjiä ja kasvissyöjiä.

Tiedoksi vaan vihervassut ja muut wokettajat.

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/2eead8e7-d8fd-454c-aef3-b3e…

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niille jotka haluaa vähentää lihansyöntiä.

Itse en viitsi maksaa tuota hintaa siitä että pitää poistaa majoneesit ja juustot ja jäljelle jää suht kuiva käntty jos ei vie kotiin ja laita maidotonta juustoa ja kananmunatonta majoneesia.

Tuossa on vain se ongelma että kerroshampurilaisen naudanlihapihvi taitaa olla se kerroshampurilaisen terveellisin osa. Ainakin se on 100% lihaa eikä kemistin tekemä e-koodi tuote.

Veke-pihvit taas ovat täyttä myrkkyä.

Ei ne mitään myrkkyä ole. Ihan ok proteiinilähde kasvisruokavalioon. Soija on ihan terveellistä, syöty idässä tuhansia vuosia ilman ongelmia. Samoin rypsiöljy, ei se mikään myrkky ole. Kolmas aineosalistalla kasvikuidut, nämä ovat lähinnä vatsalle hyväksi vaan. Sitten on pieniä määriä jotain mausteita ja lisäaineita, jotka on turvallisiksi todettuja eivätkä kyllä ainakaan satunnaiskäytössä aiheuta minkäänlaista terveyshaittaa. 

Useimmat ravitsemusterapeutit luultavasti olisivat sitä mieltä, että lihapihvin tyydyttyneet rasvat tekevät siitä epäterveellisemmän kuin tuo soijapohjainen pihvi.

Vierailija
62/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs terveysfriikki täällä nyt jakelee noita ravintoarvotaulukoita... unohda hyvä ihminen. 

Joo-o. Hese yrittää sumuttaa terveysintoilijoita syömään vegaanista frankenfoodiaan ja tuhoamaan sillä terveytensä. Siitä ei saisi puhua?

Haista sä isovittu.

Terveysintoilija tuskin suunnistaa Heseen nälän yllättäessä.

Toivotaan niin, mutta tästä nyt tulee mieleen se subin kampanja missä palkkasivat fitness mimmejä mainostamaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ainoa toive Heburgerille olisi, että valikoimissa olisi VEGAANINEN tuote. Periaattessa sellaisia siellä onkin useampi, mutta käytännössä ei. 

Kassalla tilasin "mä otan sen vegaanisen aterian". Kassa esittelee mitkä olisi vegaanisia vaihtoehtoja, mutta lisää tyyliin "ne on siis vegaanisia, niissä on vegemajot, mutta ne paistetaan kanojen kanssa niin ne eivät ole vegaanisia".

Oikei. No menin sitten viereisdin Subiin ostamaan vegaaniaterian.

Ja kyllä tottahan se on ettei Hesburgerin valikoimassa ole vegaanista ruokaa koska ne paistetaan kanojen kanssa samalla. Mikä on erikoista.

No emme ole asioineet Hesessä tämän vuoksi vuosiin, koska tilanne ei ole muuttunut.

Kai se riippuu kuinka fanaattinen vegaani haluaa olla. Ei mua haittaa se että mun kasvisjutut paistetaan samassa grillissä kun miehen ja pojan pihvit. Eikä haittaisi Hesessäkään jos siellä söisin. Oman veganismini ideoloignen perusta on kuitenkin sellainen että sen kannalta on ihan yhdentekevää päätyykö ruokaani samalta parilalta joku eläinrasvamolekyyli vai ei. 

Vierailija
64/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa. 

Nyt kun vielä jostain saisi kasvishampurilaisia, eikä ainoastaan noita lihaa jäljitteleviä kasvispihvejä. 

Mutta ehdottomasti menee kyllä heti testiin tämä kunhan ilmestyy myyntiin. 

Niitä kasvishampurilaisia ei varmaan juuri ole, koska eivät mene kaupaksi. Ne on vaan jotenkin ihan supertylsän makuisia ne jotkut juurespihvit tms. hampurilaisen välissä. Useimmat kasvissyöjätkin on ennen olleet lihansyöjiä ja kaipaavat lihamaista koostumusta ja makua hampurilaisessa. Vähintään ne varsinaiset kasvispihvit usein kaipaa sitten jotain halloumijuustoa tms. maukkaampaa kaverikseen, että on ok. Ja moni haluaa myös että siinä pihvissä on proteiinia, mitä ei jossain punajuuri- tai porkkanapihvissä ole.

Mustapapupihvit olis oikeasti hyviä myös hampurila

Ja mä aina tarkistan että eihän vaan oo mustapapupihviä... 

Vierailija
65/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ainoa toive Heburgerille olisi, että valikoimissa olisi VEGAANINEN tuote. Periaattessa sellaisia siellä onkin useampi, mutta käytännössä ei. 

Kassalla tilasin "mä otan sen vegaanisen aterian". Kassa esittelee mitkä olisi vegaanisia vaihtoehtoja, mutta lisää tyyliin "ne on siis vegaanisia, niissä on vegemajot, mutta ne paistetaan kanojen kanssa niin ne eivät ole vegaanisia".

Ja kyllä tottahan se on ettei Hesburgerin valikoimassa ole vegaanista ruokaa koska ne paistetaan kanojen kanssa samalla. Mikä on erikoista.

No emme ole asioineet Hesessä tämän vuoksi vuosiin, koska tilanne ei ole muuttunut.

Kai se riippuu kuinka fanaattinen vegaani haluaa olla. Ei mua haittaa se että mun kasvisjutut paistetaan samassa grillissä kun miehen ja pojan pihvit. Eikä haittaisi Hesessäkään jos

Ne ei tule grillin kautta vaan siinä ölysysteemissä lilluu kanapalat ja kasvistuotteet.

Vierailija
66/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs terveysfriikki täällä nyt jakelee noita ravintoarvotaulukoita... unohda hyvä ihminen. 

Joo-o. Hese yrittää sumuttaa terveysintoilijoita syömään vegaanista frankenfoodiaan ja tuhoamaan sillä terveytensä. Siitä ei saisi puhua?

Haista sä isovittu.

Et oo tosissas? Ei terveysintoilijat käy Hesessä. Ei Hese markkinoi tuotteitaan terveellisinä. Ei Hesen ei-Vegaaniset tuotteet ole terveellisiä. Hesestä saa täsmälleen yhtä epäterveellistä ruokaa kuin aina ennenkin, eikä tää yksi vegeburgeri poikkea aiemmasta tarjonnasta mitenkään sen suhteen. 

Vierailija
67/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisivät vielä majoneesista vegaanisia niin voisin hyvinkin ostaa. 

Macissa vaihdettiin joskus kauan sitten kasvishampurilainen vegaaniseksi, lopetin silloin siellä käymisen, se vegaaninen majoneesi pilas tuotteen. 

Vierailija
68/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se riippuu kuinka fanaattinen vegaani haluaa olla. Ei mua haittaa se että mun kasvisjutut paistetaan samassa grillissä kun miehen ja pojan pihvit. Eikä haittaisi Hesessäkään jos

Ihmettelen vähän kyllä noita kiihkovegaaneja itsekin. Aikanaan muistan kun yksiin juhannuspippaloihin tuli joku tyttö joka yritti vaatia että isäntä pesee koko grillin juurta jaksaen välissä, että hän voi siinä lämmittää soijanakkinsa. No, silloin oltiin parikymppisiä joten sen ehkä ymmärtää. Aikuisten kohdalla en kyllä ymmärrä. Ja miten pitkälle tuo viedään? Ei voi paistaa samalla parilalla ok - entä viereisellä levyllä, siitäkinhän voi rasvaa roiskua pannusta toiseen? Voiko säilyttää samassa jääkaapissa, siinäkin on kontaminaatioriski? Ehkä olisi parasta ettei valmisteta edes samassa keittiössä?

Vierailija
69/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niille jotka haluaa vähentää lihansyöntiä.

Itse en viitsi maksaa tuota hintaa siitä että pitää poistaa majoneesit ja juustot ja jäljelle jää suht kuiva käntty jos ei vie kotiin ja laita maidotonta juustoa ja kananmunatonta majoneesia.

Sä saat siihen kyllä vaihdatettua vegaanisen majoneesin ihan siellä Heselläkin. Toki en tiedä peritäänkö siitä joku lisämaksu. 

Itse tilaan aina sen juustoveken ilman juustoa, se juuston pois jättäminen ei ainakaan maksa mitään. 

Toki hinnat on nykyään sellaiset, että ei oo pikaruokakaan enää halpaa. Se juustovekekin oli euron silloin kuin se lanseerattiin, ja nykyään 1.70 e. 

Vierailija
70/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ne ei tule grillin kautta vaan siinä ölysysteemissä lilluu kanapalat ja kasvistuotteet."

Niinno tuossahan on vain sävyero. Tarttuuko leivitetystä kananugetista enemmän kanarasvaa vegenugettiin kuin samalla parilalla paistetusta pihvistä kasvispihviin?  Ja onko sillä merkitystä suhteessa niihin syihin miksi vegaanisesti syö?

Vierailija
71/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti. Useimmat ihmiset on sekasyöjiä, esim kissat on lihansyöjiä eli _eivät syö muuta kuin lihaa_... Vaikea kuvitella että joku syöttis lapselleen pelkkää lihaa, ja jos ajattelee jotain hampurilaista niin eihän sekään käy lihansyöjälle kun siinä on sitä leipääkin... 

Vierailija
72/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Hesellä on vegaanista majoneesia. Pitää vaan pyytää vaihtamaan mahdollinen epävegaaninen majoneesi siihen vegaanimajoneesiin. Ainakin se veke-valkosipulimajoneesi mikä niillä on on tosi hyvä. 

Se on tosiaan hyvä. Ainut vegaaninen majoneesi joka on parempi kuin moni ei-vegaaninen.Suurin osa vegemajoneeseistahan on ihan hirveää kuraa.

Nimeä vegaani majoneesi. Moni kaupan majo on ns. vahingossa vegaani.

Miten tuote joka sisältää munaa voi olla vegaani, edes vahingossa?

Silleen, että monet kaupan majoneeseista ei sisällä munaa. 

Vierailija
73/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Hesellä on vegaanista majoneesia. Pitää vaan pyytää vaihtamaan mahdollinen epävegaaninen majoneesi siihen vegaanimajoneesiin. Ainakin se veke-valkosipulimajoneesi mikä niillä on on tosi hyvä. 

Se on tosiaan hyvä. Ainut vegaaninen majoneesi joka on parempi kuin moni ei-vegaaninen.Suurin osa vegemajoneeseistahan on ihan hirveää kuraa.

Nimeä vegaani majoneesi. Moni kaupan majo on ns. vahingossa vegaani.

Miten tuote joka sisältää munaa voi olla vegaani, edes vahingossa?

Silleen, että monet kaupan majoneese

No sehän ei sitten ole oikeaa majoneesia.

Vierailija
74/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysy veke burger

Vierailija
75/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lukemassa kommentit ja olipa yllätys.

Junttieinarit kommentoimassa miten on pa skaa ja eivät ainakana syö. Juu syön itsekin lihaa mutta paljon lihatontakin.

Mikä teitä vaivaa? Miksi lihaton ruokavalio menee niin tunteisiin? Fakta nyt on että lihansyöntiä ei juuri voi puolustella, lihattomassa ruokavaliosssa on vain hyviä asioita. EIkös se mennytkään niin että antaa kaikkien syödä, mitä haluaa?

Suurin itkijöiden ryhmä näyttää olevan lihansyöjät, joihin itsekin kuulun.

Joo naurattaa melkein (ellei säälittäis) nää jäärät jotka nyrkki pystyssä huutaa "vastustan kasvissyöntiä!"

Vierailija
76/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikei. No menin sitten9 viereisdin Subiin ostamaan vegaaniaterian.

Kai se riippuu kuinka fanaattinen vegaani haluaa olla. Ei mua haittaa se että mun kasvisjutut paistetaan samassa grillissä kun miehen

Ne ei tule grillin kautta vaan siinä ölysysteemissä lilluu kanapalat ja kasvistuotteet.

Niin, eli ne uppopaistetaan samassa öljyssä. Ei se niistä vegetuotteista epävegaanisia tee. Suurin osa vegaaneista ei välttele noita tuotteita, joissa on joku teoreettinen kontaminaatioriski. 

Vierailija
77/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ne ei tule grillin kautta vaan siinä ölysysteemissä lilluu kanapalat ja kasvistuotteet."

Niinno tuossahan on vain sävyero. Tarttuuko leivitetystä kananugetista enemmän kanarasvaa vegenugettiin kuin samalla parilalla paistetusta pihvistä kasvispihviin?  Ja onko sillä merkitystä suhteessa niihin syihin miksi vegaanisesti syö?

Ilmeisesti se logiikka menee niin että aina kun kasvisnugetteja keitetään samassa öljyssä kuin kananugetteja niin jumala tappaa jonkun söpö eläimen jossain tai jotain. 

Vierailija
78/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nytkö ei ole enää sekasyöjiä, vaan lihaa syövät ihmiset ovat lakanneet syömästä viljoja, kasviksia, maitotuotteita jne., ja syövät pelkkää lihaa? 

80-luvulla ei ollut mitään v*tun sekasyöjiä. Koko sana on tätä woke-uuspuhetta.

Oli.

Vierailija
79/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Macissa vaihdettiin joskus kauan sitten kasvishampurilainen vegaaniseksi, lopetin silloin siellä käymisen, se vegaaninen majoneesi pilas tuotteen. 

Macissa on vaikka kuinka monta eri vegeburgeria. Ei niistä oo vegaanisia kuin kaksi, kaikissa muissa on eläinperäiset majoneesit ja juustot. 

Vierailija
80/97 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Macissa on vaikka kuinka monta eri vegeburgeria. Ei niistä oo vegaanisia kuin kaksi, kaikissa muissa on eläinperäiset majoneesit ja juustot. 

No mä totesin että vaihdettiin "kauan sitten", en tiedä mitä siellä nykyisin on eikä tässä lähellä edes ole mäcciä niin ei haittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän