Ovelta ovelle kiertävät kotien turva- ja varashälytyslaitteita kauppaavat myyntimiehet
Eikö ole turvallisuusriski jo pelkästään päästää tuollainen sisään ja kertoa olemassa olevista hälytysjärjestelmistä tai niiden puuttumisesta? Kyllähän nuo aina jotain muka korttia vilauttavat tarvittaessa, mutta kuka niidenkin aitoudesta tietää..
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion laittaa ovelle "ei kaupustelua"-kyltin. Jos siitä huolimatta soittelevat ovikelloa, viittaan vain kylttiin ja sanon, että noin lukutaidottomalta ei tulisi mieleenkään ostaa mitään.
Oho! Olet todella kovis!
Taisi osua myyjää arkaan paikkaan kommentistasi päätellen :) t: eri
Vatsanpohjasta kumpuava äännähdys: äh!
Vierailija kirjoitti:
Ei noista ole mitään hyötyä edes. Meillä oli edellisessä talossa tällainen järjestelmä ja kaksi kertaa siitä tuli hälytys niin oltiin itse ennemmin paikalla kuin turvafirman tyyppi.
Miksi ostit sitten jos oli turha?
"Yllättäen" täällä päin aina kun on tapahtunut jotain pientä mutta näkyvää ilkivaltaa alkaa nämä kauppiaat ravata pihoilla. Kyselen yleensä että "no teillä varmaan on tieto siitä kuka rikkoi S.Marketin kärryparkin lasit! tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovella kävi kanssa yksi. Kun sanoin että meillä on jo itse asennettu järjestelmä, kysyi että minkälainen. Johon minä, että sellaisia asioita ei vieraille kerrota. Osasi kaupustelija sentään nolostua, ja poistui vähin äänin.
Olisit tirvaissut vielä käkättimeen.
Tirvaise sinä seuraavan kerran, nössö! Ei susta ole siihen
Itse en ehkä tirvaise sen takia jos ei lähde suosiolla pois oven takaa kun käsken mutta ainakin saa myyjä vähän vauhtia jos ei suostu heti lähtemään pois. Jos jatkaa oven taakse tulemista monta kertaa siitä huolimatta niin sitten tirvaisen t:eri
Tuskinpa vaan! Liikaa selitystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta koskaan yhtään mitään yhdeltäkään tyrkyttäjältä eli myyjiltä jotka tulevat myymään eli tyrkyttämään. Ostan vain siten että menen oma-aloitteisesti ostamaan liikkeeseen tai sitten ostan netistä.
Sulla ei siis ole varaa?
Et ilmeisesti ymmärrä lukemaasi. Varaa kyllä on eli rahasta ei ole kiinni mutta en osta mitään tyrkyttäjiltä koska en halua eli jos jotain tarvitsen niin menen itse oma-aloitteisesti ostamaan. En pidä siitä että tyrkytetään.
Vierailija kirjoitti:
Ostan palvelut itse valitsemastani paikasta, en tyrkyttäjiltä.
Höpö höpö! Sinä et tarvitsemaasi edes löytäisi jos sitä ei sinulle olisi tyrkytetty ja todennäköisesti et edes tietäisi mitä tarvitset ellei myyjä sulle sitä kerro
Vierailija kirjoitti:
Näille kannattaa vain heti sanoa, että en osta mitään äläkä tule tänne enää ja kerro se esimiehellesikin.
Kyllä, kannattaa ilmaista itsensä selkeästi. Uusi myyjä tulee varmasti jossain vaiheessa. Se on sen työ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovella kävi kanssa yksi. Kun sanoin että meillä on jo itse asennettu järjestelmä, kysyi että minkälainen. Johon minä, että sellaisia asioita ei vieraille kerrota. Osasi kaupustelija sentään nolostua, ja poistui vähin äänin.
Itse en ehkä tirvaise sen takia jos ei lähde suosiolla pois oven takaa kun käsken mutta ainakin saa myyjä vähän vauhtia jos ei suostu heti lähtemään pois. Jos jatkaa oven taakse tulemista monta kertaa siitä huolimatta niin sitten tirvaisen t:eri
Tuskinpa vaan! Liikaa selitystä!
Noin siinä kävisi. Mulle sun mielipiteillä ei ole merkitystä eli mulle se on yks hailee uskotko vai et.
Jos joku myyjä olisi niin röyhkeä että olisi tunkenut itsensä sisälle silloin kun lapset ovat keskenään kotona niin kotio tullessani heittäisin myyjän mitään sanomatta ulos ja sen lisäksi napauttaisin nokkaan.
Nykyään en enää edes avaa näille ovea. Teen kotona töitä ja näen ikkunastani kun tulevat pihatietä pitkin. Usein otan äänet pois ovikellosta työpäivän ajaksi, jotta saan olla rauhassa. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
"Yllättäen" täällä päin aina kun on tapahtunut jotain pientä mutta näkyvää ilkivaltaa alkaa nämä kauppiaat ravata pihoilla. Kyselen yleensä että "no teillä varmaan on tieto siitä kuka rikkoi S.Marketin kärryparkin lasit! tms.
Sä oot kyllä hölmö? Toivon sinulle todella kokemusta kuvaamastasi myynninedistämisestä. Pöljä!
Vierailija kirjoitti:
En muista minkä firman tyyppi kävi ovella keväällä, halusin vain äkkiä hänestä eroon. Oli silloin vähän rankkaa kun mies oli ollut viikkoja sairaalassa huonossa kunnossa ja mulla kotona kaksosvauvat ja taapero. En muista mitä sanoin, mutta tyypin viimeiset sanat olivat enemmän uhkauksen kaltaiset "että toivottavasti ei tarvitse katua." Seuraavana yönä vähän yhden jälkeen havahdun pihalta kuuluviin ääniin. Pihalle ei eksy vahingossa, vaan sinne päästäkseen on avattava portti, jonka avaamisen kuulee sisälle asti. Hetken kuuntelin ikkunan takana kun luulin kuulevani vain harhoja, mutta pihalta kuului kahden miehen äänet ja naurua, puheesta en selvää saanut. Sytytin valot sisään ja kuulin kuinka portti kävi ja äänet loppuivat.
Lapset ja sairaus eivät oikeuta huonoa käytöstä. Teit todella väärin jos esim.haistattelit tai tiuskit. Luonnollisesti myyjien pitää uskoa sanaa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin
Liikaa sanoja ja keksittyjä tilanteita. Ne on eri henkilöt kun toimii ja tarinoi
Tuo on kyllä ihan kätevää kun tulevat tyrkyttämään tuotteita. Painan firman nimen muistiin ja en koskaan tilaa ko firmasta mitään. Parin vuoden sisään olisi aiheellista teettää kattoremontti ja tällä seudulla on ainakin kolme yritystä joilla on noita kulkukauppiaita ja niiltä en pyydä edes tarjousta. Mieluummin maksan vaikka ylihintaa kuin ostan sellaiselta joka kaupittelee ovelta ovelle.
"Liikaa sanoja ja keksittyjä tilanteita. Ne on eri henkilöt kun toimii ja tarinoi"
No toki voit tuossa uskossa elää jos siitä tulee sulle parempi mieli. Itse nyt jätän tämän keskustelun tähän koska ei tämä inttäminen sitä tosiasiaa minkä kerroin muuta fiktioksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä ihan kätevää kun tulevat tyrkyttämään tuotteita. Painan firman nimen muistiin ja en koskaan tilaa ko firmasta mitään. Parin vuoden sisään olisi aiheellista teettää kattoremontti ja tällä seudulla on ainakin kolme yritystä joilla on noita kulkukauppiaita ja niiltä en pyydä edes tarjousta. Mieluummin maksan vaikka ylihintaa kuin ostan sellaiselta joka kaupittelee ovelta ovelle.
Sama! En myöskään halua kannattaa sellaisia firmoja, jotka käyttävät hyväkseen työtä hakevia, mahdollisesti tietämättömiäkin, nuoria ja palkkaavat sellaisia tekemään tätä turhaa kiertelyä surkealla provisiopalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista minkä firman tyyppi kävi ovella keväällä, halusin vain äkkiä hänestä eroon. Oli silloin vähän rankkaa kun mies oli ollut viikkoja sairaalassa huonossa kunnossa ja mulla kotona kaksosvauvat ja taapero. En muista mitä sanoin, mutta tyypin viimeiset sanat olivat enemmän uhkauksen kaltaiset "että toivottavasti ei tarvitse katua." Seuraavana yönä vähän yhden jälkeen havahdun pihalta kuuluviin ääniin. Pihalle ei eksy vahingossa, vaan sinne päästäkseen on avattava portti, jonka avaamisen kuulee sisälle asti. Hetken kuuntelin ikkunan takana kun luulin kuulevani vain harhoja, mutta pihalta kuului kahden miehen äänet ja naurua, puheesta en selvää saanut. Sytytin valot sisään ja kuulin kuinka portti kävi ja äänet loppuivat.
Lapset ja sairaus eivät oikeuta huonoa käytöstä. Teit todella väärin jos esim.haistattelit tai tiuskit. Luonnollisesti myyjien pitää uskoa sanaa
En kyllä saanut ekasta viestistä käsitystä että olisi huonosti käyttäytynyt myyjää kohtaan. Enemmänkin että rankan tilanteen takia yksityiskohdat vähän hämäriä, kun varmasti ollut muutakin mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis höpsö! Raha se sulla ratkaisee ja toisekseen et edes löydä ketään muuta tekemään sitä sun pikku korjausta. Sä ostat siltä, joka suostuu sulle tekemään. Ei sulla oo varaa ostaa haluamaasi
Vierailija kirjoitti:
"Liikaa sanoja ja keksittyjä tilanteita. Ne on eri henkilöt kun toimii ja tarinoi"
No toki voit tuossa uskossa elää jos siitä tulee sulle parempi mieli. Itse nyt jätän tämän keskustelun tähän koska ei tämä inttäminen sitä tosiasiaa minkä kerroin muuta fiktioksi.
Hihihih!
Vierailija kirjoitti:
Eikös Mauri Peltokangaskin ole ollut joskus kiertävä kauppias? Liekö autolla liikkunut ja siitä jäänyt raskaampi kaasujalka, kun ainainen kiire ollunna. Tiiä mitä on kaupannut, mutta ilmeisesti kaupustellut kaikenlaista käyttötavaraa, jotain tupperwarea tms..
Niin? ja liittyy tähän aloitukseen?
Kaupittelujen välissä istui pari tuntia parkkipaikalla autossaan kyttäämässä asukkaita. Lähti seuraamaan aina kun näki jonkun asukkaan menevän kotiinsa. En saanut äitiyslomalla edes päiväunia nukkua vauvan kanssa tämän häirikön takia. Oli selvittänyt myös puhelinnumeroni ja pommitti ja muistutteli että on tulossa klo 19.30 tekemään sopimusta.