Ovelta ovelle kiertävät kotien turva- ja varashälytyslaitteita kauppaavat myyntimiehet
Eikö ole turvallisuusriski jo pelkästään päästää tuollainen sisään ja kertoa olemassa olevista hälytysjärjestelmistä tai niiden puuttumisesta? Kyllähän nuo aina jotain muka korttia vilauttavat tarvittaessa, mutta kuka niidenkin aitoudesta tietää..
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion laittaa ovelle "ei kaupustelua"-kyltin. Jos siitä huolimatta soittelevat ovikelloa, viittaan vain kylttiin ja sanon, että noin lukutaidottomalta ei tulisi mieleenkään ostaa mitään.
Oho! Olet todella kovis!
Taisi osua myyjää arkaan paikkaan kommentistasi päätellen :) t: eri
Ei noista ole mitään hyötyä edes. Meillä oli edellisessä talossa tällainen järjestelmä ja kaksi kertaa siitä tuli hälytys niin oltiin itse ennemmin paikalla kuin turvafirman tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
En avaa ovea ja vaikka avaisin niin en päästäisi sisään vaan sanoisin selkeästi etten ole kiinnostunut joten läheppäs kälppimään pois.
Ei sun tarvii sanoa lähes kälppimään. Se lähtee muutenkin kun et osta. Sen tulot on kiinni kaupoista ei sun pihalla pyörimisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä näistä on helvetiliinen riesa,joka päivä pihalla huutelemassa kun koetat lukea kirjaa tai ottaa aurinkoa. Tai jos olen sisällä niin lapsilta kysellään onko vanhemmat kotona. Ja sitten Pim pom.
Hirveetä liioittelua! Ne elää sillä. Voithan sä antaa rahaa pelkästään
Elätkö sinä palkkatulolla? Vai pyhällä hengellä?
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin maalla, soittaisin varmaan poliisit heti jos joku tulee kutsumatta nykimään ovenkahvaa.
Hoh hoi jaa! Muuta kaupunkiin
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tuo on huono merkki, jos päätös pitää tehdä heti. Aina niillä on jokin tarjous, joka on ihan näillä minuuteilla menossa umpeen tai vastaavaa. Tai vielä on pari päivää vapaata asennuskalenterissa, mutta ne varmaan menevät ihan kohta. Ja naapureihin aina myös vedotaan, että kuinka moni niistäkin on jo ottanut näitä palveluja.
Joka kerta ihmetyttää, että jos tämä kerran on noin hyvä ja suosittu palvelu niin miksi heidän pitää kiertää ovelta ovelle? Eikö siinä tapauksessa olisi ennemminkin niin, että asiakkaat itse ottaisivat yhteyttä? Niinhän kaikissa hyvissä tuotteissa on, niitä ei tarvitse edes mainostaa kun ne viedään käsistä.
Ne on itsensä sillä työllä elättäviä ihmisiä, pahvi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovella kävi kanssa yksi. Kun sanoin että meillä on jo itse asennettu järjestelmä, kysyi että minkälainen. Johon minä, että sellaisia asioita ei vieraille kerrota. Osasi kaupustelija sentään nolostua, ja poistui vähin äänin.
Olisit tirvaissut vielä käkättimeen.
Tirvaise sinä seuraavan kerran, nössö! Ei susta ole siihen
Itse en ehkä tirvaise sen takia jos ei lähde suosiolla pois oven takaa kun käsken mutta ainakin saa myyjä vähän vauhtia jos ei suostu heti lähtemään pois. Jos jatkaa oven taakse tulemista monta kertaa siitä huolimatta niin sitten tirvaisen t:eri
Ostan palvelut itse valitsemastani paikasta, en tyrkyttäjiltä.
Meilläkin kävi joku kauppaamassa turvajärjestelmää. Sanoin, että meidän suurikokoinen koira hoitaa talon vartioinnen. Heppu sanoi siihen, että nämä varkaat joko myrkyttää tai surmaa koiran taloon tullessa. Ei tuntunut oiken hyvältä enkä ostanut hälyytysjärjestelmää.
Näille kannattaa vain heti sanoa, että en osta mitään äläkä tule tänne enää ja kerro se esimiehellesikin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä meidän alueella noita kauppiaita kiertää kesäisin niin paljon, että jos jokaisen myyntipuheet jäisi kuuntelemaan niin menisi aivan tolkuttomasti aikaa, ja jos jokaiselta ostaisi niin olisi tähän mennessä uponnut jo omaisuus noihin huijauksiin.
Anna siis rahasi ilman vastinetta. Sitä se myyjä todellisuudessa itselleen kerää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tuo on huono merkki, jos päätös pitää tehdä heti. Aina niillä on jokin tarjous, joka on ihan näillä minuuteilla menossa umpeen tai vastaavaa. Tai vielä on pari päivää vapaata asennuskalenterissa, mutta ne varmaan menevät ihan kohta. Ja naapureihin aina myös vedotaan, että kuinka moni niistäkin on jo ottanut näitä palveluja.
Joka kerta ihmetyttää, että jos tämä kerran on noin hyvä ja suosittu palvelu niin miksi heidän pitää kiertää ovelta ovelle? Eikö siinä tapauksessa olisi ennemminkin niin, että asiakkaat itse ottaisivat yhteyttä? Niinhän kaikissa hyvissä tuotteissa on, niitä ei tarvitse edes mainostaa kun ne viedään käsistä.
Ne on itsensä sillä työllä elättäviä ihmisiä, pahvi!
No ei heitä sen takia tarvitse hyväksyä eikä heiltä sen takia tarvitse ostaa mitään. Tuollainen tyrkyttäminen pitäisi lailla kieltää.
Vierailija kirjoitti:
En osta koskaan yhtään mitään yhdeltäkään tyrkyttäjältä eli myyjiltä jotka tulevat myymään eli tyrkyttämään. Ostan vain siten että menen oma-aloitteisesti ostamaan liikkeeseen tai sitten ostan netistä.
Sulla ei siis ole varaa?
Nämä on helvetin törkeitä. Väittävät että koko naapurusto hankkinut hälytysjärjestelmän. Valehtelevat. Kerroin että vauva nukkuu ettei sovi tulla sisään. Väkisin yritti vääntää itseään sisään. Ilmoitti tulevansa illalla puoli kahdeksan aikaan uudelleen! Kerroin että silloin ollaan juuri iltapuuhissa ja menossa nukkumaan päiväkoti-ikäisten kanssa, kaupittelij sanoi ettei haittaa häntä, voidaan tehdä sopimukset vaikka terassilla!
Vierailija kirjoitti:
Ikävää jos heillä ei ole muuta työtä. Mutta en silti lähde rahoittamaan tällaisia firmoja ostamalla heiltä. Hoitoalalla on hyvin työpaikkoja - suosittelen näillekin nuorille sinne hakeutumista. Saa paljon enemmän aikaan ja hyödyllisempiä asioita.
Hoitoala on nyt jo riittämiin ylikuormitettu ihmisillä, joita se työ ei kiinnosta. Jotain ei! Neuvosi on huono!
Minun käy vähän sääliksi nämä nuoret kollit. Työkokemustahan siinä ollaan hankkimassa. Ei mikään unelmaduuni. Yhdelle sanoin, että ei minulla ole varaa tuollaiseen. Hetki siinä juteltiin siitä kuinka on mälsää, kun rahat on aina lopussa. Kun selvisi, että en ikuna ole mitään häneltä ostamassa, avautui, että on hänen ensimmäinne työpaikkansa ja ko. työ on ihan paskaa ja palkka huono. Kävi niin sääliksi, että ekaa kertaa ikinä olisin halunnut ostaa jotain.
Pääsääntöisesti en voi sietää näitä kaupparatsuja ja puhelinmyyjiä, enkä ole huutelemassa työttömille, että hakeutukaapa alalle. Sehän vain lisäisi näiden määrää. Vaikka ei se näiden myyjien vika ole, että näinkin ärsyttävä työ on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin kävi joku kauppaamassa turvajärjestelmää. Sanoin, että meidän suurikokoinen koira hoitaa talon vartioinnen. Heppu sanoi siihen, että nämä varkaat joko myrkyttää tai surmaa koiran taloon tullessa. Ei tuntunut oiken hyvältä enkä ostanut hälyytysjärjestelmää.
Joo, tämä on se niiden vakiofraasi. Opetetaan varmaankin koulutuksessa, jos niillä sellaista edes on. Meillä on kolme isoa vahtikoiraa, jotka eivät ota ruokaa vierailta ja todennäköisesti narskauttaisivat hampaansa varkaaseen ennen kuin se ehtisi kissaa sanoa.
Tässä alueella oli viety tavaraa pihoista, mutta meidän piha oli jätetty rauhaan :D Useimmat varkaat eivät ole niin tyhmiä, että ensimmäisenä menisivät koiralliseen taloon yrittämään. Saa olla melkoisen arvokasta tavaraa tähtäimessä, että se riski kannattaa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Näille kannattaa vain heti sanoa, että en osta mitään äläkä tule tänne enää ja kerro se esimiehellesikin.
Mun oven takana ei ole käynyt vielä myyjiä koskaan mutta tuo toimi Jehovan todistajien kohdalla kun sanoin heille että ette tule enään tänne niin eivät ole tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä näistä on helvetiliinen riesa,joka päivä pihalla huutelemassa kun koetat lukea kirjaa tai ottaa aurinkoa. Tai jos olen sisällä niin lapsilta kysellään onko vanhemmat kotona. Ja sitten Pim pom.
Hirveetä liioittelua! Ne elää sillä. Voithan sä antaa rahaa pelkästään
Mene nyt jo muualle jankuttamaan!!!
Anna rahaa! Tai anna heidän yrittää ansaita se rehellisesti kovalla työllä j riskiskillä
Tarjous on pelkkää myyntiä pölhöille