Tuoko sinulle muuttaessa tutut huonekalut turvallisuuden tunnetta?
Jos muutat täysin tuntemattomaan paikkaan, jossa et tunne ketään niin tuoko tuttu kirjahylly ja sohva sinulle turvallisuuden tunnetta?
Kommentit (10)
Ei. Lähinnä ahdistaa, kun ei ollut varaa ostaa uusia. Näyttävät ihan nukkavieruilta uudessa paikassa.
On harvassa ne, mikä ei osoite vaihtaisi, jos tarpeeksi euroja laittaisi pöytään.
reilu 2 v sitten myin kotini, ostin toisen, teetin lähes töysrempan ja sitten menikin vuokralle.
Vein sinne parempia huonekaluja, vuokrasin kalustettuna.
Muutama Iittalan lasikuutio ja 2 tanskalaista lamppua on siellä, jotka haluaisin sieltä. Mutta kumpaakin saa ostettua.
Tämä on vaatinut paljon, että olen tässä pisteessä
Tuo. Ihan sama missä asun (ja olen asunut yli 20 osoitteessa), kunhan on edes tietyt omat kirjat ja astiat edes mukana, jos ei huonekaluja pysty ottamaan. Jos pystyy ottamaan huonekaluja, eräs kaappi, lamppu ja nojatuoli kulkevat mukana. Toivottavasti saan ne vanhainkotiinkin.
Tutut esineet joo, huonekalut ei niinkään. Ja vaikka kuinka olin ajatellut etten koskaan myy "aarteitani" eli kahta vanhaa, valtavan kokoista talonpoikais-vaatekaappia, yhtä suurta senkkiä ja vanhaa talonpoikaisruokapöytää, niin viimeksi ennen muuttoa vaan myin ne pois. Kaappejakin varten olisi pitänyt olla 4 kantajaa että ne sai hievahtamaankaan, ja toisaalta veivät muuttokuormassa niin paljon tilaa. Myin ne ja ostin tilalle pienemmän, vanhan ruokapöydän. Ihan yhtä lailla turvalliselta tuntui uudessa kodissa, vaikka ne suurimmat ja pisimpään mukana olleet huonekalut puuttui.
Vierailija kirjoitti:
On harvassa ne, mikä ei osoite vaihtaisi, jos tarpeeksi euroja laittaisi pöytään.
reilu 2 v sitten myin kotini, ostin toisen, teetin lähes töysrempan ja sitten menikin vuokralle.
Vein sinne parempia huonekaluja, vuokrasin kalustettuna.
Muutama Iittalan lasikuutio ja 2 tanskalaista lamppua on siellä, jotka haluaisin sieltä. Mutta kumpaakin saa ostettua.
Tämä on vaatinut paljon, että olen tässä pisteessä
Hä?
Ihmisellä on varmaan aika tylsä koti, jos kaiken pystyy korvaamaan kaupasta ostetulla.
Mulle kirjat ja huonekalut ovat tärkeitä, osa perittyjä ja osa itse ostettuja, mutta kaikki sisältävät muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on varmaan aika tylsä koti, jos kaiken pystyy korvaamaan kaupasta ostetulla.
Mulle kirjat ja huonekalut ovat tärkeitä, osa perittyjä ja osa itse ostettuja, mutta kaikki sisältävät muistoja.
Kun ostan huonekaluja, ei ne kaupasta ole. Vaan kirppareilta, kierrätyksestä tai vastaavista. Ja niistä alkaa kyllä kehkeytymään muistoja. Eihän sullakaan niihin itse ostettuihin heti muistoja liittynyt.
Osassa vanhoja huonekaluja on tarinoita jo itsessään, voi löytyä lipastosta kirje vuodelta 1930 tai hyllypaperin alta kirjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
mä ostan paljon tavaraa reissuista. Muistan ne niin. Muistoja tulee koko ajan lisää, kun matkustan seuraavan kerran. Turhaa en mitään osta. Tulin juuri Lontoosta, ostin suklaata
Tuo.