Ovelta ovelle kiertävät kotien turva- ja varashälytyslaitteita kauppaavat myyntimiehet
Eikö ole turvallisuusriski jo pelkästään päästää tuollainen sisään ja kertoa olemassa olevista hälytysjärjestelmistä tai niiden puuttumisesta? Kyllähän nuo aina jotain muka korttia vilauttavat tarvittaessa, mutta kuka niidenkin aitoudesta tietää..
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Ovella kävi kanssa yksi. Kun sanoin että meillä on jo itse asennettu järjestelmä, kysyi että minkälainen. Johon minä, että sellaisia asioita ei vieraille kerrota. Osasi kaupustelija sentään nolostua, ja poistui vähin äänin.
Olisit tirvaissut vielä käkättimeen.
Aion laittaa ovelle "ei kaupustelua"-kyltin. Jos siitä huolimatta soittelevat ovikelloa, viittaan vain kylttiin ja sanon, että noin lukutaidottomalta ei tulisi mieleenkään ostaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varsinkin Sector Alarm on heikentänyt alan julkisuuskuvaa. Kannattaako noihin luottaa?
Tällä firmalla on aivan älyttömän nuoria ne ovella kävijät.
Parin vuoden sisällä viidesti käynyt, joka kerta tuore kasvo. Osa takeltelee ja jännittää tilannetta aivan älyttömästi. Sitten oli se yksi supliikimpi. Kyseli ummet ja lammet ja mihinkään en vastannut oikeesti. Hetken piti paussia ja kysäsin, dttä ootko sä murtautumassa meille, kun tuommosia kyselet? ;)
Eikun kun tarjoaa mulle tarkentavaa aikaa.. on vain kaksi enää jäljellä, kun naapurit on kiinnostuneita myös.
Okei, sitten juttelen naapureiden kanssa ensin. Moikka!
Aika randomisti oli naapureilla käynneet.
Firman nettisivuilla oli 80% tarjous, että onkohan konkkaan menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaako noilta kukaan mitään? Nyt on tällä alueella näkynyt usein näitä kiertämässä ja kulkevat pareittain. Kai niille jotain palkkaa pitää maksaa, eli kai aina joku sitten tilaa?
Ilmeisesti ostaa. Asumme omakotitaloalueella, jossa jatkuvasti kiertää näitä sekä muita, jotka myyvät milloin mitäkin katonpuhdistuksia ja turvapalveluja ym. Aina joku tässä näyttää niiltä ostaneen. Kesäaikaan näistä on todellinen riesa, koska saattaa useamman kerran viikossa joku käydä rimputtelemassa ovikelloa ja kuikuilemassa aidan yli myyntipuheineen. Yhtä vanhempaa pariskuntaa ehdittiin jo huijatakin aurinkopaneelikaupoissa, onneksi lapsensa saivat peruutettua kaupat.
Taidat olla herkkis? Ei ne mikään riesa ole. Elä ja anna muidenkin elää
Kerro osoitteesi niin järjestän asian
En avaa ovea ja vaikka avaisin niin en päästäisi sisään vaan sanoisin selkeästi etten ole kiinnostunut joten läheppäs kälppimään pois.
Ei ikinä ovella myyville. En päästä sisään ja en osta mitään. Ne asiat hoidetaan muuta kautta.
Asun yksin maalla, soittaisin varmaan poliisit heti jos joku tulee kutsumatta nykimään ovenkahvaa.
Juurikin tuo on huono merkki, jos päätös pitää tehdä heti. Aina niillä on jokin tarjous, joka on ihan näillä minuuteilla menossa umpeen tai vastaavaa. Tai vielä on pari päivää vapaata asennuskalenterissa, mutta ne varmaan menevät ihan kohta. Ja naapureihin aina myös vedotaan, että kuinka moni niistäkin on jo ottanut näitä palveluja.
Joka kerta ihmetyttää, että jos tämä kerran on noin hyvä ja suosittu palvelu niin miksi heidän pitää kiertää ovelta ovelle? Eikö siinä tapauksessa olisi ennemminkin niin, että asiakkaat itse ottaisivat yhteyttä? Niinhän kaikissa hyvissä tuotteissa on, niitä ei tarvitse edes mainostaa kun ne viedään käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Ovella kävi kanssa yksi. Kun sanoin että meillä on jo itse asennettu järjestelmä, kysyi että minkälainen. Johon minä, että sellaisia asioita ei vieraille kerrota. Osasi kaupustelija sentään nolostua, ja poistui vähin äänin.
Ei nolostunut. Harmistui korkeintaan kun ei saanut kauppaa aikaiseksi
Vierailija kirjoitti:
Meillä kävi sisällä asti kauppaamassa. Ensin pidin ihan suht uskottavana kaverina, mutta sitten kun epäröintiämme hetken kuultuaan kaveri kertoi että päätös pitää tehdä heti, niin tajusin että jotain tässä on kyllä pahasti vialla.
Hänen elämänsä on provikasta kiinni. Hänen on pakko saada kaupat heti lukkoon. Se on vakavaa kun palkka on kiinni juuri sen hetkisestä onnistumisesta. Toiset elää sillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tuttu tilanne. Meilläkin on jo järjestelmä olemassa, kyltit siitä ja parikin kameraa näkyvällä paikalla. Silti nämä Sector Alarmin myyntitykit tulee oven taakse kyselemään ja inttämään vaikka selkeästi kerron että emme tarvitse heidän palveluksiaan.
Ne on myyjiä, jotka elää sillä. Huono myyjä ei myy sulle kun sinä et halua. Hyvä myyjä myy, koska HÄNEN täytyy
Täällä meidän alueella noita kauppiaita kiertää kesäisin niin paljon, että jos jokaisen myyntipuheet jäisi kuuntelemaan niin menisi aivan tolkuttomasti aikaa, ja jos jokaiselta ostaisi niin olisi tähän mennessä uponnut jo omaisuus noihin huijauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä näistä on helvetiliinen riesa,joka päivä pihalla huutelemassa kun koetat lukea kirjaa tai ottaa aurinkoa. Tai jos olen sisällä niin lapsilta kysellään onko vanhemmat kotona. Ja sitten Pim pom.
Hirveetä liioittelua! Ne elää sillä. Voithan sä antaa rahaa pelkästään
Ikävää jos heillä ei ole muuta työtä. Mutta en silti lähde rahoittamaan tällaisia firmoja ostamalla heiltä. Hoitoalalla on hyvin työpaikkoja - suosittelen näillekin nuorille sinne hakeutumista. Saa paljon enemmän aikaan ja hyödyllisempiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Aion laittaa ovelle "ei kaupustelua"-kyltin. Jos siitä huolimatta soittelevat ovikelloa, viittaan vain kylttiin ja sanon, että noin lukutaidottomalta ei tulisi mieleenkään ostaa mitään.
Oho! Olet todella kovis!
Aika turhia tuollaiset. Maksaa vuodessa sen 500€-600€. Samaan hintaan ostaa ja itse asentaa samanlaisen järjestelmän josta tulee hälyt suoraan omaan puhelimeen.
En osta koskaan yhtään mitään yhdeltäkään tyrkyttäjältä eli myyjiltä jotka tulevat myymään eli tyrkyttämään. Ostan vain siten että menen oma-aloitteisesti ostamaan liikkeeseen tai sitten ostan netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä näistä on helvetiliinen riesa,joka päivä pihalla huutelemassa kun koetat lukea kirjaa tai ottaa aurinkoa. Tai jos olen sisällä niin lapsilta kysellään onko vanhemmat kotona. Ja sitten Pim pom.
Hirveetä liioittelua! Ne elää sillä. Voithan sä antaa rahaa pelkästään
Mene nyt jo muualle jankuttamaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit tirvaissut vielä käkättimeen.
Tirvaise sinä seuraavan kerran, nössö! Ei susta ole siihen