Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tärkeää riisipuuro teille ja osaatko itse tehdä maailman parasta sellaista?

Vierailija
29.09.2024 |

Vastaukset tervetulleita.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan valmisriisipuuroa ympäri vuoden. Hyvä välipala. Itse en keitä koskaan, sillä se palaa helposti pohjaan. 

Ei pala, kun hämmennät keitosta koko ajan pohjaa myöten, kunnes maito kiehuu. Sitten lämpö reippaasti pienemmälle ja hämmennys silloin tällöin. Nokare voita tai oivariinia seassa auttaa myös ja maidon pitää olla punaista. Kiehu-maito on hyvä puuroissa. Äläkä edes uneksi rasvattomasta maidosta, se saattaa palaakin pohjaan hämmentämisestä huolimatta ja on puurossa ikävän harmaan väristä.

Vierailija
22/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniriisipuuroa teen. Valmistuu ihan itsestään eikä tartte olla jatkuvasti sekoittelemassa ja pelätä pohjaanpalamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen riisipuuron aina uunissa. Eipä pala pohjaan ja on maailman parasta.

Vierailija
24/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna ehdottoman tärkeä saada aamiaiseksi kunnon riisipuuroa sekähedelmäsopalla. Ei tunnu joululta ilman.

Äiti opettanut keittämään sellaisessa kattilassa jonka seinämät täytetään vedellä ettei pala tai kiehu yli niin herkästi.

Vierailija
25/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokkaan mitä vain, puurothan ovat helppoja.

kokki ja keittiömestari

Vierailija
26/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjaanpalamista pelkäävät, kai tiedätte että on olemassa myös kattiloita jonka seinämät täytetään vedellä?

Vierailija
27/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattilassa hyvin haudutettu puuro on paremman makuista, eli on parhaasta parempaa.

Vierailija
28/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjaanpalamista pelkäävät, kai tiedätte että on olemassa myös kattiloita jonka seinämät täytetään vedellä?

Mä ainakin haluan kiehahtaa sen puuron eikä se oikein onnistu haudekattilassa.

Vierailija
29/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein keitän aamupalaksi puuroa riisihiutaleista eikä se ole mitään maailman parasta, mutta ihan hyvää. Joulupäivän aamuna keitellään siten puuroriisistä pitemmän kaavan mukaan ja se on eri juttu se :)

Vierailija
30/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään tärkeää, mutta ihan hyvää puuroa, muutaman kerran vuodessa teen. Yleensä haudutuskattilassa niin ei ole pohjaanpalamisen vaaraa.

Vierailija
31/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattilassa hyvin haudutettu puuro on paremman makuista, eli on parhaasta parempaa.

Ei ole. Itse haudutan mikrossa ja se on aivan yhtä hyvää, mutta helpompi tehdä. Ja muutama kehuu puurojaan, joihin laitetaan törkeän paljon kermaa ja voita, punaisen maidon lisäksi. Siinä ei kyllä ole järkeä, hyvää tietysti varmasti on.

Vierailija
32/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan valmisriisipuuroa ympäri vuoden. Hyvä välipala. Itse en keitä koskaan, sillä se palaa helposti pohjaan. 

Minulla on puurokattila. Ei pala koskaan pohjaan. Tämmönen: https://www.prisma.fi/tuotteet/100071089/opa-haude-ja-puurokattila-3l-1…

Vierailija
33/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vuosiin syönyt, vaikka ihan kelpo kotikokki olen, eli yhdentekevää. Mun puuro I ovat suolainen hirssi ja tattari, nekin harvoin ja haudutuspadassa.

Vierailija
34/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään tavalla tärkeää, en ole koskaan tykännyt mistään puuroista juurikaan. Aina on ollut niin, että jos syön puuroa, mahaan tulee sellainen huono tunne. Ala-asteen ohrapuuro oli ihan syötävää, ja kyllä riisipuuroakin syö pienen annoksen, mutta en halua koskaan tehdä puuroa. 

Vierailija
35/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan. Pakkopullaa

Vierailija
36/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi kiehahtaa kun haudekattilassakin saa täydellistä riisipuuroa?

Vierailija
37/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sitä jouluaattona, päivänä ja Tapanina osaksi lounasta. Joskus keskellä muutakin vuotta. Ja todellakin on maailman parasta ja kaloreita ei siinä säästellä.

Vierailija
38/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enpä ole koskaan onnistunut riisipuuroani pohjaan polttamaan vaikken edes mitään haudutuskattilaa käytä.

-37-

Vierailija
39/39 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi kiehahtaa kun haudekattilassakin saa täydellistä riisipuuroa?

Ei saa. Enkä mä oikeastaan tee sillä haudekattilalla mitään, ajan ja energian hukkaa lämmittää se vesi siinä ympärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi