Miten tärkeä miehille seksi on parisuhteessa?
Kommentit (198)
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27176775/
Not in the mood? Men under- (not over-) perceive their partner's sexual desire in established intimate relationships
Amy Muise et al. J Pers Soc Psychol. 2016 May.
Abstract
Men's sexual overperception bias-where men tend to perceive greater sexual interest in women's behavior than actually exists-is a well-documented finding in previous research. All of the existing research, however, has tested this effect in the context of initial encounters or for fictitious or unknown targets. No research currently exists on how people perceive their romantic partner's sexual desire in the context of ongoing, intimate relationships. In 3 dyadic studies, we provide evidence that men in established romantic relationships err in the direction of the opposite bias and underperceive their romantic partner's sexual desire.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän vaimostani hyvin paljon, meillä on hyvä suhde, rakastan häntä ja viihdyn hänen seurassaan ihan mielettömän hyvin, mutta seksi hänen kanssaan ei kiinnosta yhtään. En myöskään aio pettää, mutta minulle kelpaisi oikein hyvin loppuelämän pituinen selibaatti, valitettavasti hän on innokkaampi kuin ikinä aiemmin, varmaan joku ikään liittyvä juttu. Harrastan kyllä seksiä hänen kanssaan, mutta todellista pakkopullaa ja erektion saaminen sekä pitäminen on todella haastavaa.
Osaatko sanoa mistä tämä johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Ei yksin seksi (pelkkä y'hdyntä), vaan myös yhtä tärkeänä e'sileikit ja s'eksileikit sekä e'roottinen "värinä" joka on "jatkuvasti taustalla"/"viipyilee", ovat kriittisen tärkeitä minulle. En jää suhteeseen jossa em. ei ole hyvällä tasolla.
Mies tarvitsee naista ainoastaan elämänsä s'eksuaalisella osalla, kaiken muun voi ostaa, mutta ei kotis'eksiä (yllä kuvaamani). Ilokaunotar ei korvaa kotis'eksiä kuin osittain. Mies ei elä tunteella/tunteesta kuten nainen, vaan järjellä. Mies rakastaa r'akastella, nainen rakastaa rakasta.
Tämä ongelma (nainen ei halua) kärjistyy nykyaikana kun parisuhteissa "edellytetään" tasa-ikäisyyttä. Naisen biologissa on vaihdevuodet jota poistaa s'eksuaalisuuden noin 45 vuoden iässsä. Miehen biologiassa ei vastaavaa ole. Taannoin oli paljon paremmin, ikäero oli hyvin suuri, joten ei ollut paljon katkeria naisia jotka mies jättämällä jätti. Tästä parannuksesta saamme kiittää rumatukkaisten liike
Olen 54, eikä seksuaalisuuteni ole mihinkään hävinnyt. Mieheni on jonkin verran vanhempi ja hänellä alkaa olla ongelmia sillä alueella. Olen hyväksynyt sen ajatuksen, että voi olla, että pian kenties alkaa aika, jolloin yhdynnät ovat osaltani ohi. Mieheni kanssa voimme toki tehdä muuta ja yksinkin voi tehdä asioita. Miesten pitäisi kuitenkin tuntea naisten biologiaa hiukan paremmin, etteivät heittelisi noin hölmöjä väitteitä tosiasioina, kuin tuo, ettei keski-ikäinen nainen välitä seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että miehissäkin on niitä, joilla on matala libido. Tärkeintä on, että halut ovat suunnilleen samat. Parisuhde voi hyvin olla ilman seksiäkin, jos se molemmille sopii.
Tää vaihe tulee luonnostaan sitten kun pari on +60-65v.
Olet totaalisen väärässä yli kuusikymppisistä. 😀
Tilastollisesti useimmat 61-70-vuotiaat harrastavat seksiä muutaman kerran kuukaudessa (52 %). Jopa 19 % harrastaa seksiä kahdesta neljään kertaan viikossa ja 22 % tekee sitä kerran viikossa. Vain 8 % harrastaa seksiä korkeintaan kerran puolessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Olet totaalisen väärässä yli kuusikymppisistä. 😀
Tilastollisesti useimmat 61-70-vuotiaat harrastavat seksiä muutaman kerran kuukaudessa (52 %). Jopa 19 % harrastaa seksiä kahdesta neljään kertaan viikossa ja 22 % tekee sitä kerran viikossa. Vain 8 % harrastaa seksiä korkeintaan kerran puolessa vuodessa.
Sori unohdin täysin cyrpäkarkit ja naisten perän liukuvoiteluaineet.
Suurin osa miehistä on panomiehiä. Itseäni ei seksi juurikaan kiinnosta ja homma onkin kaatunut sitten naisten himokkuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksin seksi (pelkkä y'hdyntä), vaan myös yhtä tärkeänä e'sileikit ja s'eksileikit sekä e'roottinen "värinä" joka on "jatkuvasti taustalla"/"viipyilee", ovat kriittisen tärkeitä minulle. En jää suhteeseen jossa em. ei ole hyvällä tasolla.
Mies tarvitsee naista ainoastaan elämänsä s'eksuaalisella osalla, kaiken muun voi ostaa, mutta ei kotis'eksiä (yllä kuvaamani). Ilokaunotar ei korvaa kotis'eksiä kuin osittain. Mies ei elä tunteella/tunteesta kuten nainen, vaan järjellä. Mies rakastaa r'akastella, nainen rakastaa rakasta.
Tämä ongelma (nainen ei halua) kärjistyy nykyaikana kun parisuhteissa "edellytetään" tasa-ikäisyyttä. Naisen biologissa on vaihdevuodet jota poistaa s'eksuaalisuuden noin 45 vuoden iässsä. Miehen biologiassa ei vastaavaa ole. Taannoin oli paljon paremmin, ikäero oli hyvin suuri, joten ei ollut paljon katkeria naisia jotka mies jättämällä jätti. Tästä
Olen 54, eikä seksuaalisuuteni ole mihinkään hävinnyt. Mieheni on jonkin verran vanhempi ja hänellä alkaa olla ongelmia sillä alueella. Olen hyväksynyt sen ajatuksen, että voi olla, että pian kenties alkaa aika, jolloin yhdynnät ovat osaltani ohi. Mieheni kanssa voimme toki tehdä muuta ja yksinkin voi tehdä asioita. Miesten pitäisi kuitenkin tuntea naisten biologiaa hiukan paremmin, etteivät heittelisi noin hölmöjä väitteitä tosiasioina, kuin tuo, ettei keski-ikäinen nainen välitä seksistä.
99% naisista käyttäytyy kuin eivät välittäisi. Samaten täällä kerrotte kuinka vain mies haluaa seksiä, naisille ei ole mikään ongelma olla ilman.
Ketä tässä nyt uskoisi? Suurta massaa vai sinua joka haluat provoilla?
Teimme sopimuksen mieheni kanssa: Jos ei kiinnosta niin vedän tumppuun ja jos kiinnostaa niin saat p illua.
Kyllästyin tappelemaan typerästä
Minä odotan saavani seksiä palkinnoksi kun teen kotona kotitöitä. Välillä siivoan ihan koko asunnon ja saan illalla sitten sutinaa makuuhuoneeseen.
Olen ollut aina yli 20v. parisuhteessamme se enemmän haluava osapuoli. Tämä on vuosien varrella aiheuttanut isojakin riitoja ja kerran olin jo eroamassa ja hankkimassa kimppakämppää kaverin kanssa.
Lapsiamme emme saaneet helposti, joten silloin puuhailtiin useasti kierron tärppipäivinä, mutta homma menetti hohtoa. Raskausaikana vaimo oli hyvinkin himokas ja tämä oli meille kummallekin onnellista aikaa, yksi fetissini on viimeisillään raskaana olevat naiset.
Viimevuodet ovat olleet raskaita, ehkä 5-10 kertaa vuodessa, kun kaikki tähdet ovat olleet oikeassa asennossa, minä tai lapset emme ole suututtaneet häntä, töissä ei ole ollut liian raskasta ja kaikki on mennyt nappiin, vaimo saattaa olla sillä tuulella, että ei torju ehdotustani. Minulle on tärkeää, että vaimo nauttii ja saisi orgasmin mutta nykyään esileikkiä hän ei halua. Aikaisemmin esileikin kanssa sai orgasmin yhdynnässä lähes aina.
Minulle läheisyys ja seksi hänen kanssaan ovat pako arjesta (kiukuttelevista lapsista, työstressistä jne.) mutta hänelle seksi on nykyään pääosin vain antamista ja tämä on mielestäni hyvin surullista. Parisuhdeneuvojalle tms. ei suostu lähtemään. Ero on usein käynyt mielessä, kun keskenämme emme asiaa pysty ratkomaan vaan keskustelu päättyy aina riitaan.
Vierailija kirjoitti:
"on ihan tutkimuksia, jotka osoittavat miesten aliarvioivan rankasti naisten kiinnostuksen seksiin"
Laittaisitko ihan linkit mainitsemiisi tutkimuksiin, kiitos.
Eri
Muistan lukeneeni kans. Tässä tarkennettakoot, että miehet yliarvioi VIERAIDEN naisten kiinnostuksen mutta aliarvioivat pitkässä parisuhteessa oman naisen kiinnostuksen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aina yli 20v. parisuhteessamme se enemmän haluava osapuoli. Tämä on vuosien varrella aiheuttanut isojakin riitoja ja kerran olin jo eroamassa ja hankkimassa kimppakämppää kaverin kanssa.
Lapsiamme emme saaneet helposti, joten silloin puuhailtiin useasti kierron tärppipäivinä, mutta homma menetti hohtoa. Raskausaikana vaimo oli hyvinkin himokas ja tämä oli meille kummallekin onnellista aikaa, yksi fetissini on viimeisillään raskaana olevat naiset.
Viimevuodet ovat olleet raskaita, ehkä 5-10 kertaa vuodessa, kun kaikki tähdet ovat olleet oikeassa asennossa, minä tai lapset emme ole suututtaneet häntä, töissä ei ole ollut liian raskasta ja kaikki on mennyt nappiin, vaimo saattaa olla sillä tuulella, että ei torju ehdotustani. Minulle on tärkeää, että vaimo nauttii ja saisi orgasmin mutta nykyään esileikkiä hän ei halua. Aikaisemmin esileikin kanssa sai orgasmin yhdynnässä lähes aina.
Minulle läheisyys ja seksi h
Miten on muun (kuin seksipuolen) keskinäisen suhteenne laita, miten on rakkauden ja ystävyyden tila? Luin tekstisi niin, että siinä on asiat "kompartmentalisoitu" osioihinsa ja se juuri voikin olla osa (heh) ongelmaa. Oletko koettanut luoda suhdetta vaimoon ihmisenä, hyvänä ystävänä ja rakkauden osapuolena, sielunkumppaninakin? Käsittääkseni naisilla on miehiä yleisimmin niin, että jos he kokevat ettei heitä oikeasti rakasteta ja ymmärretä, arvosteta niin heitä/meitä ei kiinnosta myöskään seksi ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole lämpöä tulilla.
1. Kaikenlaisesta kritiikistä/arvostelemisesta kannattaa pyrkiä eroon, etenkin jos nainen on arka tai herkkä ja/tai epävarma. 2. Lämpö arvostelemisen tilalle .3. Kun toinen tulee hyväksytyksi kokonaan, se tuottaa onnea. Hyväksyminen tulee ilmi sanoin, energioin, teoin. Kiinnitä huomiota miten olet kotona, oletko joutunut "nyreyden" ja epätyytyväisyyden kireään kierteeseen, muuta energiasi ja olemisesi (aivoprosessi, muutat suunnan ja se siitä) - ja katso miten vaikutus lähtee vaikuttamaan häneen ja ympäristöön.
Tuli mieleen, että vaimollasi voi olla myös itseensä ja kroppaansa (esim lasten jälkeen) liittyvää epävarmuutta - miten on hänen itsetuntonsa ja itsensä rakastamisen ja kokemisen kanssa - 4. sitä voi tsempata ja herätellä eloon välittämisen, romantiikan, kehumisen ja yhteyden kautta. Ja kun hän avautuu tai kertoo jostain, muista arvostelemisen sijaan lämpöä tilalle. Emotionaalinen turvallisuus ja läheisyys ovat tärkeitä, kun hänestä alkaa tuntua että hän voi kertoa sinulle mitä vain huolen/pelonaihetta, epävarmuutta, tms ja luottaa sinuun, kuin toisinpäin, niin olette hyvillä vesillä. Sydänten läheisyys, saatte voimaa ja tukea toisistanne.
Jatkuu.
Kun nainen on saanut sitoutettua miehen itseensä joko lasten tai/ja avioliiton avulla, mies saa tottua siihen, että seksin merkitys vähenee olemattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimevuodet ovat olleet raskaita, ehkä 5-10 kertaa vuodessa, kun kaikki tähdet ovat olleet oikeassa asennossa, minä tai lapset emme ole suututtaneet häntä, töissä ei ole ollut liian raskasta ja kaikki on mennyt nappiin, vaimo saattaa olla sillä tuulella, että ei torju ehdotustani. Minulle on tärkeää, että vaimo nauttii ja saisi orgasmin mutta nykyään esileikkiä hän ei halua. Aikaisemmin esileikin kanssa sai orgasmin yhdynnässä
Jatkoa.
Siis 5. tehkää vain kahden asioita, ei seksiin tähtäystä muuten menee maku - että se vaan mielessä, suhteen eteen siis vähän työtä ja pilkettä silmäkulmaan, hellyyttä! Ala tehdä enemmän hellyyttä ILMAN seksiyritystä, jos hän kavahtaa silitystä tai halaamista sano ymmärtäväisesti että "tämä on vain hellyyttä, en hae seksiä, meiltä puuttuu hellyyttäKin." :D
6. Puhu enemmän, huomioi enemmän ja positiivisesti, muista välittää sanoihin ja energiaan _välittäminen_. Vaikka erilainen lämpimämpi tyyli tuntuisi sinusta aluksi vaikealta, niin lähde tekemään sitä - toiminta on asioiden ratkaisuun tähtäämistä ja comfort zonelta on vain lähdettävä vähän etenemään, ja tuloksia tulee, ei siis tule tyhjästä taikka samalla menolla (logiikka ymmärrettävissä). Parisuhdeterapeuttien mukaan suurin ongelma pareilla on juurikin kommunikoinnissa, josta puuttuu välittäminen ja ystävällisyys. Onni taloon tulee ihmisistä, jotka siellä ovat, energiasta.
Näe asiat uusiksi.
Summa summarum. Kompartmentalisoinnista kokonaisvaltaiseen lämpimään suhteeseen. Kirjoitat loogisesti ja olet sisäistänyt huomioimisen seksissä, nyt sitten isketään vaihde nro 6 silmään kauttaaltaan suhteeseen. Mihin se voi siitä lähteä, kuin nousuun? Onnea kohden. (Hän voi sitten osallistua siihen, kun nyt ensin huolehdit omasta actionista, jostain lähdetään autoa/suhdetta ajamaan. ) <3 :)
Seksivietti kovana toimii metsästysvaiheessa ja suhteen alussa.
Kun saalis on varma, nainen kertoo rakastavansa, kiinnostus lopahtaa heti.
Uutta jännitystä tarvitaan.
Lisään tuohon aiemmin kirjoittamaani 6-vaiheiseen postaukseen mielenkiintoisen seksipointin...:
Kun olet saanut tehtyä 6.vaiheisen lähentymisen vaimon kanssa, ja tulee sitten jossain vaiheessa luonnollinen uudelleen lämpiäminen seksiin päin, niin suhtaudu siihenkin uusin silmin ja saa hänet näkemään tilanne freessisti, sano että mitä vaan voi ilmaista ja olet kiinnostunut kuulemaan hänen sisäisestä maailmastaan, onko hänellä fantasioita (jos hän ei ole 20 v:n aikana kertonut fantasioista mitään, niin niin ette ole läheisiä - kaikilla on jtk fantasioita ;)), pelkkä kertominen voi olla hyvin eroottista, leikittely on mukavaa. Ole koko ajan läsnä, näet toisen reaktioista ja kaikesta, missä mennään, pääjuttu on se, että teillä on hyvä olla. Mitään ei pakoteta, on turvallista ja ihanaa, päämäärä tai saannit tms ei ole olennaista, vaan hyvä olo.
Hyvää oloa teille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On miehiä joita ei seksiä mitenkään kauheasti edes kiinnosta. Omanikin on sellainen. Aika lailla ilman saa olla.
Mikset laihduta?
Ok, voin laihduttaa. Painan nyt 56 (olen 170 pitkä). Paljonko pitää laihduttaa että mieheni viisari värähtää?
OK, voisit lihoa 15kg.
Kyllähän seksi useimmille aika tärkeää on.
Nyt vaimoni sairastelee, eikä meillä ole ollut seksiä puoleen vuoteen, vielä muutama kuukausi menee, että vaimoni pääsee operaatioon sekä toipuu siitä.
Ehkä sitten seksikin palaa elämäämme.
https://slate.com/human-interest/2016/06/study-men-underestimate-how-mu…
Men in long-term relationships tend to underestimate their female partners sex drive, new data from two Canadian universities show. A study published last month in the Journal of Personality and Social Psychology indicates that the conventional wisdom eternally exploited in sitcom riffs and stand-up routinesthat wives are incapable of satisfying their husbands gargantuan libidosmay be a figment of the male imagination.
Ja
Kristen Marks June 2015 paper in Current Sexual Health Reports analyzed 31 studies on sexual desire and sex-drive discrepancy in relationships; she found that, in long-term heterosexual partnerships, women and men are equally likely to be the lower-libido member of their couple.
These studies have reliably shown that men tend to overestimate the sexual interest demonstrated by these womens behaviors. That explains the circumstances of most overaggressive late-night bar encounters. Taken together, these contradicting trends suggest that when many men try to gauge a partner or potential partners desire, they perceive what they want to believe.