Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tärkeä miehille seksi on parisuhteessa?

Vierailija
29.09.2024 |

Jos nainen ei halua, niin onko tulevaisuutta?

Kommentit (254)

Vierailija
201/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on parisuhteen liima ja minulle merkki siitä, että nainen on kiinnostunut minusta ja haluaa minua.

Siis jos seksiä on nimenomaan siksi, että nainenkin haluaa ja on aloitteellinen. Jostain syystä pitkissä suhteissa naisten halut lopahtavat noin 80% todennäköisyydellä.

Sitä voi selitellä miten haluaa, mutta se on tilastollinen fakta.

Silloin yleensä miehellä on pitkä tie tehdä tilit selväksi itsensä/vaimonsa kanssa, koska naiset eivät aina ymmärrä seksin tärkeyttä miehelle.

Vierailija
202/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on parisuhteen liima ja minulle merkki siitä, että nainen on kiinnostunut minusta ja haluaa minua.

Siis jos seksiä on nimenomaan siksi, että nainenkin haluaa ja on aloitteellinen. Jostain syystä pitkissä suhteissa naisten halut lopahtavat noin 80% todennäköisyydellä.

Sitä voi selitellä miten haluaa, mutta se on tilastollinen fakta.

Silloin yleensä miehellä on pitkä tie tehdä tilit selväksi itsensä/vaimonsa kanssa, koska naiset eivät aina ymmärrä seksin tärkeyttä miehelle.

Minä olen nainen ja minullekin seksi olisi se liima. Seksi erittää mielihyvähormoneja ja lisää läheisyyttä. Seksin puuttuminen vain syventää kuilua parin välillä. Mutta kun miestäni ei seksi tunnu kiinnostavan niin vaikeaa on. 

Suhde on muutoin erittäin hyvä. On todella, todella vaikeaa ajatella jättävänsä rakastamansa ihminen vain, koska tämä ei halua seksiä yhtä paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman parisuhdeseksiä ei ole parisuhdettakaan. Kaverit on  erikseen. Jos seksi loppuisi parisuhteesta lähtisin heti. 

Kauhean kevyesti sä tuon toteat. 

Rakastatko puolisoasi? 

Vierailija
204/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle miehelleni ei ainakaan lainkaan tärkeää. Päinvastoin. Seksi tuntuu olevan se viimeinen asia joka hoidetaan jos kaiken mielenkiintoisemman jälkeen jaksaa. 

Et siis ole vaimo, vaan palvelijatar ja kodinhoitaja. Minä osaan itse siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa ja laittaa ruokaa. Mutta seksiä varten tarvitsen naisen, joka onneksi on myös paras kaverini ja harrastuskumppanini.

Vierailija
205/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman parisuhdeseksiä ei ole parisuhdettakaan. Kaverit on  erikseen. Jos seksi loppuisi parisuhteesta lähtisin heti. 

Rakastatko puolisoasi? 

Mitä se rakkaua nyt kenellekin on? Minulle se on sitä, että haluaa toista fyysisesti ja haluaa tehdä erilaosia juttuja ja viettää aikaa hänen kanssaan. Aika paljon laimeampi tunne kuitenkin kuin se alkuvaiheen ihastus ja hormonimyrsky.

Vierailija
206/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalle miehelleni ei ainakaan lainkaan tärkeää. Päinvastoin. Seksi tuntuu olevan se viimeinen asia joka hoidetaan jos kaiken mielenkiintoisemman jälkeen jaksaa. 

Et siis ole vaimo, vaan palvelijatar ja kodinhoitaja. Minä osaan itse siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa ja laittaa ruokaa. Mutta seksiä varten tarvitsen naisen, joka onneksi on myös paras kaverini ja harrastuskumppanini.

En ole sitäkään, me emme edes asu yhdessä. Molemmat hoitavat omat kotinsa. 

Ja mekin harrastamme yhdessä kaikenlaista. Enimmäkseen monenlaista urheilua. Ainut jota emme juurikaan "harrasta" on seksi. 

Vierailija
207/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mekin harrastamme yhdessä kaikenlaista. Enimmäkseen monenlaista urheilua. Ainut jota emme juurikaan "harrasta" on seksi. 

Tuollaiseen en pystyisi kuin samaa sukupuolta olevan kaverin kanssa. En ainakaan ennen kun olen impotentti, jolta on kieli ja sormetkin amputoitu.

M53

Vierailija
208/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmille se on tärkeää, mutta jos sinua ei haluta koskaan niin olisitko valmis 1-2 kertaa viikko siitä huolimatta? Jos kyllä niin sinulla ei ole huolen häivää. Jos ei niin kannattaa etsiä nimenomaan miestä jota ei myöskään haluta koskaan tai hyväksyt sen, että mies käy välillä vieraissa.

Vaikka olen mies niin uskoisin, että sama pätee myös toisin päin. Joskus se nainen on se haluavampi osapuoli.

No ei tuo nyt kaikille riitä. Minä haluan, ja saan joka päivä. Ei riittäisi mikään kerta viikkoon pukkaisu haluttomaan naiseen. 

Ihan kiinni miehestä, mikä riittää. Minulle päivittäinen seksi on tärkein asia parisuhteessa, joten olen naisen kanssa, joka pitää myös seksistä. Toki on meidän suhteessa muutakin, mutta niistä ei nyt ole puhe.

M47

Vierailija
209/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastatko puolisoasi? 

Siinä vaiheessa kun läheisyys ja seksi loppuu myös rakkaus suhteessa.  Ilman läheisyyttä ja läsnäoloa ei ole rakkautta. Joten tulkitsin haluttomuuden ja läheisyyden välttämisen automaattisesti rakkauden lopuksi. Se joka ei halua seksiä ei halua läheisyyttäkään, ettei vaan johtaisi toisella seksihaluihin. Joka muuta väittää rakkaudesta puhuu potaskaa. Pihtaaminen ja rakkaus on toistensa vastakohtia. 

Vierailija
210/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan seksi hyvin tärkeä osa parisuhteessa, mitä vaihtoehtoja jää kun väkisin ei saa ottaa niin oma kiva jäljellä

Vierailija
211/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seksi  -rakastelu- on minulle miehenä ollut aina koko yhdessä olemisen ajan tärkeä , mutta kyllä naisella on minun sielunelämässä aina se oma paikka, johon häntä kaipaan ja kaipaisin yhä enemmän.  Se elämän kumppanuus naisen kanssa on kuin korvaamaton.  Tuntuu vaan, että minunkaan nainen ei sitä kunnolla ymmärrä.  Joskus sanoo, että pitääkö minun olla aina sinun kanssa etkö menis johonkin miesten piiriin tai äijäporukkaan. Voisin tietysti mennä, mutta mieluiten menisin naiseni kanssa ulos tai mihin sitten mennäänkin. 

Vierailija
212/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastatko puolisoasi? 

Siinä vaiheessa kun läheisyys ja seksi loppuu myös rakkaus suhteessa.  Ilman läheisyyttä ja läsnäoloa ei ole rakkautta. Joten tulkitsin haluttomuuden ja läheisyyden välttämisen automaattisesti rakkauden lopuksi. Se joka ei halua seksiä ei halua läheisyyttäkään, ettei vaan johtaisi toisella seksihaluihin. Joka muuta väittää rakkaudesta puhuu potaskaa. Pihtaaminen ja rakkaus on toistensa vastakohtia. 

Sinulle noin. Minä rakastan silti vaikka miehelläni onkin paljon matalampi libido kuin minulla. Hän sanoo rakastavansa minua ja näyttääkin sen, monin eri tavoin, joka päivä. 

En myöskään koe että mieheni pihtaa. Pihtaaminen on tietoista vallankäyttöä. Se että ei vain halua yhtä paljon ei ole pihtaamista. 

Vierailija
213/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastatko puolisoasi? 

Sinulle noin. Minä rakastan silti vaikka miehelläni onkin paljon matalampi libido kuin minulla. Hän sanoo rakastavansa minua ja näyttääkin sen, monin eri tavoin, joka päivä. 

En myöskään koe että mieheni pihtaa. Pihtaaminen on tietoista vallankäyttöä. Se että ei vain halua yhtä paljon ei ole pihtaamista. 

Ja jatkan vielä että vaikka mieheni ei haluakaan seksiä juuri koskaan (ja ne harvat kerratkin tuntuvat lähinnä jonkun velvollisuuden täyttämiseltä), meillä on aivan valtavasti muuta läheisyyttä. Halailua, pussailua, silittelyä, lusikassa makoilua. 

Kyllä, joskus haluaisin että se johtaisi myös seksiin. Että edes joskus hänellä edes vähän värähtäisi jossain. En sitä kiellä. Enkä kiellä sitäkään etteikö tämä olisi ajoittain vaikeaa. Mutta että eron arvoista? Ei minulle. 

Vierailija
214/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan seksi parisuhteessa erittäin tärkeää. Intiimiä, läheisyttä, yhteenkuuluvuutta.

Seksin jälkeen on myös hyvä keskustella syvällisempiäkin asioita.

Ilman seksiä en näe parisuhteelle mitään onnistumisen mahdollisuuksia ja miksi tulisi ylipäänsä tyytyä keskinkertaisuuteen (suhde ilman seksiä)..

Vierailija
215/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä seksi  -rakastelu- on minulle miehenä ollut aina koko yhdessä olemisen ajan tärkeä , mutta kyllä naisella on minun sielunelämässä aina se oma paikka, johon häntä kaipaan ja kaipaisin yhä enemmän.  Se elämän kumppanuus naisen kanssa on kuin korvaamaton.  Tuntuu vaan, että minunkaan nainen ei sitä kunnolla ymmärrä.  Joskus sanoo, että pitääkö minun olla aina sinun kanssa etkö menis johonkin miesten piiriin tai äijäporukkaan. Voisin tietysti mennä, mutta mieluiten menisin naiseni kanssa ulos tai mihin sitten mennäänkin. 

Niin tämä on sitten taas toinen asia, tämä oman ajan kaipuu. On olemassa erilaisia ihmisiä tämän suhteen. Nykyään toitotetaan että parisuhteessa pitää olla erillään tarpeeksi, omat harrastukset, omaa aikaa ym, jotta parisuhde voi hyvin. Kaikki prkleen parisuhdeneuvojat, seksuaaliterapeutit, psykologit ym. tätä jatkuvasti huutavat. Ovat lukeneet koulukirjansa. Mutta mitä sitten, kun on meitä sellaisiakin, jotka ovat niin kasvaneita yhteen, että ei haluta olla erossa? Leimataan läheisriippuvaisiksi, mikä on heidän mukaansa vahingollista kaikin tavoin. Olkaa ihan niinkuin hyvältä tuntuu. Vaikeaa tietysti jos on ihan erilaiset ihmiset tässä asiassa. Me ollaan sitten niitä vääränlaisen parisuhteen esimerkkejä vaimon kanssa. Aina yhdessä. Ihan sama, kun hyvältä on tuntunut 27 vuotta. Tässä ollaan odoteltu, milloin se liika yhdessäolo alkaa ahdistaa, ehkä toiset 27 vuotta, niin alkaa tehdä mieli lähteä eri teille.

M47

Vierailija
216/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olette samalla tasolla kuin työkaveri, jonka kanssa pelaan sulkapalloa.

Ei tuo kyllä ole mikään parisuhde :D

Vierailija
217/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silti se on sun miehesi :)

Vierailija
218/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olette samalla tasolla kuin työkaveri, jonka kanssa pelaan sulkapalloa.

Ei tuo kyllä ole mikään parisuhde :D

En usko että sinulla on ihan samanlainen suhde työkaverisi kanssa kuin mitä minulla on mieheni kanssa. Vai halailetteko, pussailetteko, silitättekö toisianne ja katsotte lusikassa leffoja paljonkin? Kerrotte päivittäin toisillenne että rakastatte ja näytätte sen myös monin tavoin joka päivä? 

Vierailija
219/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti se on sun miehesi :)

Niin on. Jatkossakin. Aloituksessa kysyttiin kuinka tärkeää seksi on miehelle parisuhteessa. Siihen vastasin. 

Vierailija
220/254 |
08.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On miehiä joita ei seksiä mitenkään kauheasti edes kiinnosta. Omanikin on sellainen. Aika lailla ilman saa olla. 

Omani. Ilmaisu on kuin lampaasta.

Ei se mies sun oma ole. Älä vaan ikinä puhu noin. Hirveää. Miehellä ei seiso enää ikinä.