Minipillerit tupla-annostuksella?
Onko täällä ketään kuka olisi minipillereitä syönyt säännöllisesti tupla-annostuksella? Onkohan tämmöinen mahdollista? Ja juu lääkäriaika on tulossa asiaa koskien, kunhan mietin etukäteen.
Oon niin kyllästynyt kuukausia jatkuneeseen vuotorumbaan. Edellisiä minipillereitä kokeilin syödä viikon ajan tuplana jolloin vuoto loppui. Sain kuitenkin kokeiluun toiset pillerit mutta itku meinaa näidenkin kanssa tulla kun kovat kivut ja runsasta vuotoa milloin sattuu. Voiko olla että minipillereissä ei riitä tehot ns normiannostuksella? E-pillereillä pysyi menkat kokonaan poissa, mutta eivät ikävä kyllä oo enää vaihtoehto verenpaineen vuoksi.
Kommentit (22)
Oon syönyt Cerazettea (vaihdettiin Slindasta halvempaan) tupla-annoksella reilu puoli vuotta, koska normiannostuksella ei pysyneet vuodot poissa (anemian takia se on tavoitteena). On pysyneet vuodot poissa!
Minulla hormonikierukan kanssa kuukautiset lähti, mutta tilalle tuli jatkuva isompi tai pienempi tiputteluvuoto ja aikuisiän akne. Kaksi vuotta kärvistelin, tilanne ei muuttunut tuona aikana lainkaan. Kun kierukka vaihdettiin kuparikierukkaan sain tilalle säännölliset, normaalit kuukautiset. Akne lähti vasta pitkällä isotretinoiinikuurilla.
Hormonaaliseen ehkäisyyn en enää koske, ellen tarvitse sitä sairauden hoitoon.