Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräilijä miksi pysähdyt suojatien eteen

Vierailija
28.09.2024 |

mutta et taluta pyörääsi suojatien yli? Raivostuttavaa että jäädään siihen satulaan, autoilija pysähtyy ja arvotaan, että kumpi nyt menee. Sitten lähdetään pyöräilemään sen suojatien yli ja vilkutetaan vielä autoilijalle niin että meinaa kaatua sillä pyörällä! Jos suojatie ei ole pyörätien jatke, sen yli kävellään, ei poljeta.

Eli pysähdy, hyppää pois satulasta ja taluta pyörä ja itsesi reippaasti tien yli. Ei tarvitse moikkailla.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä autoilija jäät risteykseen kuppaamaan kun pyöräilijä selvästi antaa sinulle tietä?

Pyörää taluttava on jalankulkija, joka pitää päästää menemään suojatien yli.

talutan pyörää ja nyökkään

Vierailija
22/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lottoa jos kävelet suojatietä pitkin osuuko vai ei ,yleensäkin joku auto törppöiliä ei pysähdy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä autoilija jäät risteykseen kuppaamaan kun pyöräilijä selvästi antaa sinulle tietä?

Tätä mäkin ihmettelen että mikä idea siinä sen autoilijankin on pysähtyä. Sit molemmat odottaa ja arpoo kuka menee. Miksi se auto ei vaan mene?! 

Vierailija
24/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijä odottaa, jotta autoilija ajaisi. Mutta autoilija haluaa tehdä kiusaa ja vastavuoroisesti jää myös odottamaan. Siinä vaiheessa minä en menekään yli vaan ajan tien suuntaisesti, palaan takaisin ja menen yli.

Vierailija
25/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua jäädä auton alle. Olen yhdesti jäänyt, silloin ei käynyt onneksi pahasti. Auto tuli kolmion takaa ja minä menin konepellin kautta selälleni maahan. luulisin että autoilijatkaan ei halua ketään tuulilasiin.

Lapsena kaksi niin läheltä piti tilannetta että pysähdyn aina kun tulen tien ylityksiin. Se ei lohduta sieltä auton alta huutaa minä olin oikeassa. Jos on siinä kunnossa että pystyy huutamaan...

Vierailija
26/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilijä odottaa, jotta autoilija ajaisi. Mutta autoilija haluaa tehdä kiusaa ja vastavuoroisesti jää myös odottamaan. Siinä vaiheessa minä en menekään yli vaan ajan tien suuntaisesti, palaan takaisin ja menen yli.

Minäkin olen törmännyt tuohon autoilija tyyppiin. On ärsyttävä. Ja jos itse sitten nöyrtyy menemään siitä sen jälkeen kun aikaa on tuhlautunut 15 sekunttia siihen auton pysähtymiseen niin itselle tulee olo niinkuin olisi tarkkailtavana.

Vierailija
27/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan autolla aina suojatien yli jos ei kävelijöitä näy. Alle jäävät voivat katsoa peiliin ja miettiä mikä idiootti sieltä katsoo.Itselle ei ole ongelma jos pyöräilijä jää odottamaan auton menemistä kuten lain mukaan kuuluukin.

Vierailija
28/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on myös autoilijoita jotka oikeasti odottaa ja seuraa tilannetta kiitos teille.

Vierailija
29/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan tyhmä sääntö. Pyöräillen ajaisi suojatien yli 3 sekunnissa. Laskeutumiseen, taluttamiseen ja kiipeämiseen menee minuutti. Otan sen leikkinä, jossa olen mahtava kaupunginjohtaja ja alamaiseni pysähtyvät tuijottamaan kun laskeudun satulasta ja käppäilen tien yli.

Ja autolla ylitän sen suojatien alle sekunnissa, kun taas pysähtyminen, liikkeelle lähtö ym. vie huomattavasti enemmän aikaa ja aiheuttaa turhien jarrutusten ja kiihdytysten kautta myös lisää päästöjä.

Mutta joo, en hidasta jos pyöräilijä ajaa ja ei ole itselle kolmiota tai muuta väistämisvelvollisuutta. Jos pyöräilijä hyppää pois satulasta, niin tiedän että pitääpi pysähtyä antamaan tietä. Eipä tuo vaikeaa ole.

Vierailija
30/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Havaittavissa pyöräilijöiden mielenterveysongelmien yleisyys. Hehän eivät koskaan muuten pysähdykään, eivät edes hiljennä, vaan ajavat muiden päälle. Useimmat ihmiset eivät kuitenkaan näin ajattele.

Vierailija
31/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan sinun takia runkkari,jos olis rynkky laskisin lasista läpi niin loppuis sullakin tyhjä elämä.

🤣🤣🤣

Vierailija
32/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää arpomaan tyhjää vaa aja, kun pyöräilijä väistää kuten kuuluukin.

Nousee verenpaine aina kun edelläajava jää jankkaamaan pyöräilijän kanssa että kumpi menee, kun pyöräilijä osoittaa pysähtymällä olevansa väistämisvelvollinen.

Vierailija
33/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijä on väistämis velvollinen suojatiellä.

Suojatien yli saa ajaa pyörällä.

Pyörätien jatke on erikseen merkitty autoilijoille ja pyöräilijöille.

Vierailija
34/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä autoilijat voisivat pysähtyä myös valtatiellä ja motatilla kun Joku on tulossa sivutieltä tai liittymästä päätielle ja siinä sitten huidottaisiin ja arvottaisiin kuka menee vai meneekö kukaan.

Vierailija
35/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTF? Silloin pysähdytään kun pitää pysähtyä.

Vierailija
36/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijöillä ja muilla ajoneuvoilla on velvollisuus pysähtyä suojatien eteen jotta jalankulkijoilla on vapaa kulku suojatien yli. Sen sijaan jos jalankulkijoita ei ole tulossa, niin suojatien yli voi ajaa pysähtymättä.

Vierailija
37/59 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijät odottaa niin kauan kun autoja ei näy ja sitten ylittävät tien. Kävelijöille sama sääntö.

Vierailija
38/59 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilija syyllistyy liikennerikkomukseen pysähtyessään keskelle ajotietä ilman perusteltua syytä, tukkien liikenteen muilta tienkäyttäjiltä.  Suojatien vapautumista odottava pyöräilijä ei ole perusteltu syy pysähtyä.

Vierailija
39/59 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä autoilijat voisivat pysähtyä myös valtatiellä ja motatilla kun Joku on tulossa sivutieltä tai liittymästä päätielle ja siinä sitten huidottaisiin ja arvottaisiin kuka menee vai meneekö kukaan.

Vähän pelkään että motarilla tuo tulee olemaan vielä arkipäivää lähiaikoina... Merkit on jo ilmassa, kun liityntäkaistoilta tulevia väistetään kaistanvaihdon lisäksi jopa jarruttamalla.

Vierailija
40/59 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen paljon. Suojatien yli mennessä yritän jo hyvissä ajoin katsoa tuleeko autoja ja sovitan nopeuteni siihen, että pyöräilisin yli sen jälkeen, kun autot ovat menneet. Mutta ei, aina on joukossa joku autoilija, joka pysähtyy antamaan tietä. Parempi olisi, kun vain jatkaisitte normaalisti. Olen lähtökohtaisesti väistämässä jos aion pyöräillä yli ja menossa yli vasta autojen jälkeen ja hidastan siksi omaa nopeuttani. Ihan sama asia, että jos ajaisin autoa ja pysähdyn kolmion taakse ja suoraa ajava yhtäkkiä pysähtyisikin antamaan tietä, että tule vain sieltä kolmion takaa kun siinä odottelet. Jos haluan käyttää suojatieoikeuttani, niin totta kai silloin hyppään pois pyörän kyydistä ja kävelen yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi