Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden kumppanin etsiminen keski-ikäisenä, eron jälkeen - huomioita ja ajatuksia matkan varrelta

Vierailija
28.09.2024 |

Kasvettiin erilleen ja lapset muuttivat kotoa. Yhtenä päivänä vaan huomasi tai asia kirkastui, ettei vuosikymmenien suhteesta ole jäljellä kuin savuavat rauniot ja että sitä haluaa erota ja aloittaa uuden elämän, kun ei ole enää mitään syytä pysyä yhdessä.

Eron jälkeen huomasin pian, että vaikka yksin onkin mukavan rentoa, niin iho kaipaa ihoa ja mies naisen kosketusta. Avasin tilin Tinderiin ja aloin tutustumaan naisiin. Naispuoleisia vastineitani oli paljon, se ei ollut yllätys. Se taas mikä yllätti, oli se, miten kauan moni nainen oli eron jälkeen ollut sinkkuna. Kun itse olin jo puolen vuoden jälkeen niin naisen puutteessa, että mietin jopa maksullisia naisia, niin monella naisella oli 5-10 vuotta jo kulunut erosta.

Omissa kokemuksissa nämä naiset olivat lähes poikkeuksetta sellaisia, että lapset olivat eron jälkeen jääneet heidän luokseen tai ainakin hoitivat 2/3 vanhemmuudesta isien soitellessa kakkosviulua. Muutamalta kysyin aiheesta, niin syy tuntui olevan se, että haluja olisi kyllä ollut, mutta aika ei riittänyt sekä arjen pyöritykseen että parisuhteeseen tai ainakaan aktiiviseen kumppanin etsintään. Sitten kun lapset olivat siellä 15-18v nurkilla, niin oli havahduttu, että eihän tässä vielä mitään mummoja olla ja joku mieskin olisi kiva olla kuvioissa mukana.

Toiselle kierrokselle lähteneistä huomasi äkkiä myös, että ollaan hyvin valikoivia ja mikä tahansa ei kelpaa. Tai ehkä siinä juuri ilmeni Tinder-maailmalle tyypillinen juttu, eli valinna  vaikeus. Hyviä olisi kyllä, mutta toiveissa olisi löytää se täydellinen. Treffeille pääsin monen kanssa, osan kanssa synkkasi oilein hyvinkin, mutta koeaikaa oli vaikea läpäistä ja päästä vakituiseksi kumppaniksi. Ehkä olin liian varovainen tai jotain, mutta tyypillinen kuvio oli se, että yhteydenpito harveni ja loppui sitten lopulta kokonaan. Ainoastaan yksi nainen oli niin rehellinen, että kertoi asian minulle suoraan kuukauden tapailun jälkeen.

Päätin sitten vaihtaa vähän taktiikkaa ja näyttää sopivalle deitille, että olen tosissani ja panostan hommaan täysillä. Se tepsi ainakin kyseisen naisen kanssa ja nyt ollaan oltu kohta vuosi yhdessä. Ei sillä tavoin yhdessä kuin edellisessä, pitkässä avioliitossa lasteni äidin kanssa vaan niin, että kummallakin on oma koti, kaverit, harrastukset ja elämä. Tapaamme yleensä muutaman kerran viikossa, välillä vietämme viikonloput yhdessä. Viestittelemme kyllä päivittäin ahkerasti tai puhumme puhelimessa. Tämä malli toimii ainakin tässä vaiheessa hyvin kun kumppanilla on vielä yksi teini kotona. Saa nähdä sitten, muuttuuko tilanme ja asumiskuviot kun kumpikin on tahollaan yksin. Tässä mallissa on puolensa mutta niin olisi myös saman katon alla asumisessa. Aika näyttää.

Laittakaahan omia ajatuksianne ja kokemuksianne.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oh hoh mitä tuubaa!

Vierailija
42/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö "tapailusuhteen" idean ole poimia rusinat pullasta? Siis ottaa ne positiiviset jutut ja skipata ne negatiiviset? Näin ainakin itse ajattelen.

M51

Eli seksisuhde. 🤮

Mikä siinä seksissä yököttää? Onhan se suhde muutakin. Kohtaamista ja ystävyyttä. 

Maksullinen ajaa saman asian. Miksi naisen pitäisi antaa seksiä ilmaiseksi?

Minä ainakin naisena "annan seksiä" siksi, että saan siitä itsekin jotain. Toki se kyllä sitten myös edellyttää sitä, että vastapuoli antaa myös minulle. Jos ei onnistu, niin sitten voi jatkossa etsiä seksinsä muualta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut noin 5 vuotta sinkkuna. Vaikka nuoreni lensi pesästä, niin ei ole ollut motivaatiota etsiä yhtään mitään seuraa. Syitä:

- edellinen suhde oli huono: kohteli kaltoin ja siirtyi takavasemnalle vastuustaan = minusta tuli totaali-yh

- vapaus:  ei kompromisseja, ei arvostelua, ei riitoja. Ihanaa olla vapaa!

- olen n. 99 % varma, että suurin osa miehistä ei halua sellaista parisuhdetta, jonka itse haluaisin. Suurimmalle osalle käy ihan ok nainen, jolta saa hoiva- ja kodinhoitopalvelut sekä seksiä. Ei kiitos tällaiselle roolille, ei kiinnosta.

- luottamuspula: onko kukaan enää uskollinen ja luotettava? Näiden vuosien aikana monet varatut miehet ovat vonganneet minulta seksiä, siis ilman mitään syyllisyden häivääkään. Jos minulla, täysin tuntemattomalla naisella, on enemmän kunnioitusta vaimoja kohtaan kuin puolisoillansa, niin miestrn taso on kyllä kovin matala.

Siinäpä tärkeimmät. Jos tulee h

Huono ja tökerö vertaus, pyydän jo etukäteen anteeksi. Mutta minusta parisuhteessa ja työsuhteessa on paljon yhtäläisyyksiä. Kummassakin pitää olla win-win tilanne, tai sitten etsiä uutta ja parempaa. Tajusin tämän itsekin vasta kun pitkän, yli 20v kestäneen suhteen jälkimmäinen puolisko oli ollut rakkaudetonta ja tottumuksen takia yhdessä olemista.

Olen surrut enemmän irtisanoutumista hyvästä työsuhteesta kuin expuolisostani, jonka kanssa oli sentään yhteiset lapsetkin. Ymmärrän, että ero on vaikea ja siitä toipuminen voi viedä aikaa, jos tulee jätetyksi. Itse olen löytänyt erosta vain hyviä puolia ja tajunnut, että kunnollisia ihmisiäkin on olemassa ja etsimässä omaa / uutta kumppania.

Vierailija
44/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö "tapailusuhteen" idean ole poimia rusinat pullasta? Siis ottaa ne positiiviset jutut ja skipata ne negatiiviset? Näin ainakin itse ajattelen.

M51

Eli seksisuhde. 🤮

Mikä siinä seksissä yököttää? Onhan se suhde muutakin. Kohtaamista ja ystävyyttä. 

Saatko siitä mitään aitoa -vieläpä ilmaiseksi?

Vierailija
45/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut noin 5 vuotta sinkkuna. Vaikka nuoreni lensi pesästä, niin ei ole ollut motivaatiota etsiä yhtään mitään seuraa. Syitä:

- edellinen suhde oli huono: kohteli kaltoin ja siirtyi takavasemnalle vastuustaan = minusta tuli totaali-yh

- olen n. 99 % varma, että suurin osa miehistä ei halua sellaista parisuhdetta, jonka itse haluaisin. Suurimmalle osalle käy ihan ok nainen, jolta saa hoiva- ja kodinhoitopalvelut sekä seksiä. Ei kiitos tällaiselle roolille, ei kiinnosta.

- luottamuspula: onko kukaan enää uskollinen ja luotettava? Näiden vuosien aikana monet varatut miehet ovat vonganneet minulta seksiä, siis ilman mitään syyllisyden häivääkään. Jos minulla, täysin tuntemattomalla naisella, on enemmän kunnioitusta vaimoja kohtaan kuin puolisoillansa, niin miestrn taso on kyllä kovin matala.

Listaat hyvin syitä jotka voin täysin allekirjoittaa. Niin moni naimisissa ollut mies on minuakin bongannut, että on kyllä vaaleanpunaiset lasit tippuneet silmiltä. Ja joka ikinen mennyt suhde on kohdellut minua kodinkone/seksipalvelu - automaattina. Se potentiaalinen lyhyt alun kiva vaihe vaan ei mitenkään riitä siihen, että jaksaisi enää alkaa jonkun terapeutti-siivooja-seksiorjaksi pelkäämään milloin tulee petetyksi kun ei halunnut antaa miehelle 4naalia eli on "kokeilunhaluton ja tylsä" 🙄.

Vierailija
46/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, jos itse nyt eroaisin, niin en kyllä hetkeen olisi ketään uutta miestä etsimässä. Keskittyisin lapsiin ja omaan elämään. Korkeintaan joskus satunnaisesti jotain kevyttä deittailua, ja sitten vuosien päästä voisi ajatella jotain vakavampaa, kun lapset alkaa olla isoja. Ja todellakin olisin nirso sen suhteen kenet huolin elämääni. Kun ei ole enää tarvetta perustaa perhettä ja yksinkin pärjää hyvin, voi todellakin olla valikoiva seuransa suhteen. 

Se onkin vähän eri asia, kun lapset ovat 16 ja 18. Silloin sitä alkaa miettimään, että äidin rooli loppuu pianja vaimon rooli olisi taas ajankohtainen. Ja miestä kaipaa rinnalle tasavertaiseksi kumppaniksi eikä miksikään lastenhoitoavuksi ja talkkariksi. Huomaa myös, että tämän ikäisellä naisellakin on vielä omat tarpeensa, joissa miehestä on paljon iloa.

N50

Vierailija
47/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ketjua, missä ei olisi näitä katkeroituneita ihmisiä valittamassa. No, onneksi voin aina itse tuntea ylemmyyttä, ettei minun tarvitse suoltaa tuollaista pskaa miehistä tai parisuhteista. 

Vierailija
48/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy näin "kunnollisena miehenä" olla syvästi pahoillaan ja häpeissään siitä, minkälaisia törttöjä ja mieslapsia maa päällään kantaa. Ja jotka siitä huolimatta ovat päätyneet parisuhteisiin ja perustamaan jopa perhettä. Monen naisen tarinaa kuunnellessä on tullut mieleen, että ei ole todellista. Ja etten osaisi olla noin huono mies vaikka yrittäisin. Pyydän vilpittömästi anteeksi näiden sikamaisten miesten puolesta.

Terv,

Upseeri ja herrasmies

Vierailija
49/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni AP:n kuvaus oli asiallinen kuvaus hänen elämästään, pitkä suhde kuoli (toki vain yhden henkilön näkemys), kaipuu toisen ihmisen lähelle heräsi ja sitä löytyi yleisesti käytetyn sovelluksen kautta. Lukuisten yritysten jälkeen, ei ollut löytynyt yhteistä säveltä kenenkään kanssa, joten mennään hiukan itseensä ja mietitään miten saisi itsensä ja halunsa paremmin esille, löytyi kumppani ja vaikuttaa, että kumpikin on onnellinen nykyisellä järjestelyllä.

Se ihmetyttää miksi tämä ketju on valikoitunut omassa suhteessaan tai suhteissaan rikottujen ihmisten loanheittämis ketjuksi? 

M43

Vierailija
50/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M51

Eli seksisuhde. 🤮

Minä ainakin naisena "annan seksiä" siksi, että saan siitä itsekin jotain. Toki se kyllä sitten myös edellyttää sitä, että vastapuoli antaa myös minulle. Jos ei onnistu, niin sitten voi jatkossa etsiä seksinsä muualta. 

Mulle taas ei tulisi mieleenkään toimia minään patjana pari kertaa viikossa miehelle silloin kun miehelle sopii. 

Vierailija
51/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M51

Eli seksisuhde. 🤮

Saatko siitä mitään aitoa -vieläpä ilmaiseksi?

Yhtä aitoa se on kun joku mies käy kerran pari viikossa pumppaamassa ja häipyy sen jälkeen omiin menoihinsa.

Vierailija
52/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vielä eronnut, mutta pohdin asiaa päivittäin. Ihan suoraan sanottuna mua vois kiinnostaa paljonkin ihan perinteiset treffit, lomamatkat, keskustelut (ajankohtaisista asioista - esim. politiikasta, kirjallisuudesta, elokuvista...) - ja tietenkin kiinnostaisi myös läheisyys ja seksi.

Mutta tän yhden pitkän parisuhteen jälkeen olisin erittäin varovainen jakamaan kotiani enää kenenkään muun miehen kuin oman poikani kanssa. Tuossa joku jo aiemmin sanoikin, että on joutunut parisuhteessa itseään pienentämään. toisena on ainakin meillä nää parisuhteen roolit, jossa kaikenlainen aloitteellisuus ja aikaansaaminen on jäänyt minun kontolleni miehen vaan istuessa sohvalla. Tää on se, mistä haluan eroon ja todella todella pelkään, että tämä sama muuttuisi arjeksi uudessakin suhteessa. 

Mulla on ihania mukavia miehiä työkavereina ja usein mietin, että miten monen kanssa tuntuisi olevan enemmän mielenkiintoista ja älyllistä keskusteltavaa kuin mitä meillä kotona on. Ja se älykäs keskustelu taas herättää mielenkiintoa muuhunkin.

Kotona puolisoni haluaa vaan katsella tv:tä ja sieltäkin lähinnä viime vuosituhannella (jopa 80-luvulla) tehtyjä sarjoja ja elokuvia. Älylliset keskustelut rajoittuvat tiskikoneen tyhjennykseen ja ilmalämpöpumppuun. Hän istuu vaan sohvalla ja ei seuraa edes uutisia. Ja jos sattuu jotain seuraamaan, hän ei useinkaan edes ymmärrä näkemäänsä tai kuulemaansa. Ja kun ei suju yhteinen arki, ei keskustelut niin ei se seksikään (todellakaan) kiinnosta. Itse olen jo pitkään miettinyt, mikä meillä on se parisuhteen liima. Mun puolisolle se on se, että hän pelkää ettei pärjää ilman minua (hän on tämän ihan myöntänyt ja moneen kertaan). Itse olen kokenut häpeää erosta, en haluaisi kertoa siitä kenellekään. Toisena on omaisuuden jakamisen työläys - kun kaikki on yhteistä. Koska sellaiseen operaatioon ehtisi edes ottaa aikaa. Ei taitaisi yksi kesäloma edes riittää.

Vierailija
53/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tinderistä. En vain tajua, kun matchin saa ja laittaa viestiä. Niin, moneen viikkoon ei kuulu mitään. Oon sitten jo poistamassa, niin sitten naiset vastaa kahdella sanalla. Vähän niinkuin fiilikset siinä mennyt. Aika paljon liikkeellä kevyesti, vaikka saa toisen käsityksen.

Vierailija
54/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä oletusta että kuka tahansa mies pitäisi kelvata. Minäkin ollut vuosikaudet yksin enkä vielä ole niin miehenkipeä että ottaisin vaikka katkokävelevän juopon naapurini.

Kai ymmärrät että naiselle miehen täytyy tuoda elämään jotain positiivista, ei negatiivista? 

Olenkin ajatellut panostaa lomaromanssien suuntaan ennemmin kuin jotain junttia 24/7 sohvalle päivystämään.

Kuka tahansa pitää kelvata on ääripää. Samoin vain täydellinen kelpaa on ääripää. Siihen väliin jää aika paljon eri sävyjä.

Vierailija
55/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni AP:n kuvaus oli asiallinen kuvaus hänen elämästään, pitkä suhde kuoli (toki vain yhden henkilön näkemys), kaipuu toisen ihmisen lähelle heräsi ja sitä löytyi yleisesti käytetyn sovelluksen kautta. Lukuisten yritysten jälkeen, ei ollut löytynyt yhteistä säveltä kenenkään kanssa, joten mennään hiukan itseensä ja mietitään miten saisi itsensä ja halunsa paremmin esille, löytyi kumppani ja vaikuttaa, että kumpikin on onnellinen nykyisellä järjestelyllä.

Se ihmetyttää miksi tämä ketju on valikoitunut omassa suhteessaan tai suhteissaan rikottujen ihmisten loanheittämis ketjuksi? 

M43

Loanheittäjiä ei ole välttämättä montaa. Minustakin aloitus on asiallinen, harvinaisen kiva täällä. N47

Vierailija
56/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tinderistä. En vain tajua, kun matchin saa ja laittaa viestiä. Niin, moneen viikkoon ei kuulu mitään. Oon sitten jo poistamassa, niin sitten naiset vastaa kahdella sanalla. Vähän niinkuin fiilikset siinä mennyt. Aika paljon liikkeellä kevyesti, vaikka saa toisen käsityksen.

No ainakin itse saan valtaosan niin kauheita ja turhia viestejä, että tulee "tinderkrapula" enkä halua edes avata koko sovellusta pitkiin aikoihin kun pelkään mitä kakkaa siellä taas odottaa... 

Vierailija
57/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä asia on pähkinänkuoressa. Nainen ei halua miestä tai seksiä sinänsä, vaan lapsen/ lapsia ja perheen. Se mies tulee vähän niin kuin kinder- munan "yllätys"lelu, kylkiäisenä joka ikään kuin kuuluu kauppaan. Kun nainen haluaa perheen ja lapsia, niin hän jotuu ne saadakseen näyttelemään seksuaalisesti halukasta ja miehestä välittävää, samoin kuin mies joutuu näyttelemään perhekeskeistä ja naisesta kiinnostunutta. Kun lapset ja perhe on saatu, ei seksillä ja parisuhteella ole merkitystä muuna kuin yhteisen kodin pyöritys- ja lasten kasvatusorganisaationa. Tunteita on keskenään yhtä paljon kuin tiskirätillä ja rappuharjalla.Siinä vaiheessa kun erotaan ikää on jo sen verran että huomataan että ystävät ja harrastukset ovatkin paljon kivempia kuin parisuhde. Nuorena kun hormonit vaati siemenet sisään ei harrastuksilla ja kavereilla ollut niin väliä.

Vierailija
58/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M43

Loanheittäjiä ei ole välttämättä montaa. Minustakin aloitus on asiallinen, harvinaisen kiva täällä. N47

Minusta ei. Nyt ollaan niin herkkiä ja rakkauden kaipuisia, mutta miksi se ei toiminut pitkässä suhteessa? Koska veri veti vieraisiin ja vaihteluun.

Vierailija
59/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut 13 v yksin, enkä vieläkään "etsi" miestä. Ja kyllä olen täysin yksin hoitanut ja kasvattanut lapset aikuisiksi. En halua minkäänlaista riippaa tähän enkä kaipaa seikkailujakaan. Jos aloitus olisi ollut naisen; olisin kysynyt, että miksi helwetissä haet vielä miestä. Mutta aloittaja oli tietenkin mies, olisi pitänyt arvata.

Vierailija
60/85 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ketjua, missä ei olisi näitä katkeroituneita ihmisiä valittamassa. No, onneksi voin aina itse tuntea ylemmyyttä, ettei minun tarvitse suoltaa tuollaista pskaa miehistä tai parisuhteista. 

Koska olet mies, jolla ei ole koskaan ollut parisuhteita - eiks vaan? Mutta saitpahan oksennettua ylemmyydentuntoasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän