Menetin kaikki ystävät kun sain lapsen
Lyhyestä virsi kaunis: sain lapsen, joka oli ensin koliikkivauva ja sen jälkeen todella huonosti ja vähän nukkuva yöheräilijä neljä vuotiaaksi asti, ja tämän takia en saanut itse nukkua juurikaan ekaan neljään vuoteen. (Mies päätti muuttaa toiselle paikkakunnalle töihin, ei viitsinyt osallistua yöheräilyjen ja liian vähän unen osalta, olemme asumiserossa). Olin itse niin hirvittävän väsynyt ekat neljä vuotta, että en jaksanut pitää yhteyttä yhteenkään ystävään, unohdin vastata heidän viesteihin (koska unohdin väsymyksen takia käytännössä kaiken), en jaksanut tavata niin uupuneena ketään.
No nyt kun lapsi on viisi hän nukkuu jo paremmin ja olen minäkin saanut nukuttua univelkoja vähän pois. Edelleen olen väsynyt mutta en niin pahasti etten pystyisi mihinkään. Mutta minulla ei ole enää yhtään ystävää jolle soittaa, jota tavata, jonka kanssa puhua. Kukin hylkäsi minut kun en lapsen saatuani jaksanut tavata enkä muistanut vastata. No, tavallaan ymmärrän, en heitä siitä syytä. Pakko avautua tänne kun ei ole enää ketään kenen kanssa puhua. Onko kenellekään käynyt näin? Miten selvisit?
Kommentit (63)
Pas ka ystävä se joka ei tue kun olet väsynyt ja sairastunut ja avun tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Moni nainen muuttuu lapsen saatuaan todella loukkaantumisherkäksi. Puhuvat vain siitä lapsesta ja eivät ymmärrä ettei se lapsi ole ystäville se maailman napa. Velana on todella raskasta pitää ystävyyttä yllä.
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen muuttuu lapsen saatuaan todella loukkaantumisherkäksi. Puhuvat vain siitä lapsesta ja eivät ymmärrä ettei se lapsi ole ystäville se maailman napa. Velana on todella raskasta pitää ystävyyttä yllä.
Höpsis. Ehkä jollekin naiselle käy noin. Mutta ei kyllä monelle.
Hanki uusia ystäviä. Ystävät vaihtuvat eri elämäntilanteissa usein.
Minulla yksi lapsellinen kaveri "hylkäsi" ja otti yhteyttä 20 vuotta myöhemmin. Oltiin oltu hyviä ystäviä noin 15 vuotta ennen kuin hän ghostasi. En todellakaan edes vastannut viesteihin. Ymmärrän että elämäntilanteet muuttuvat, mutta en ole mikään kertakäyttölelu.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen saaminen pilaa koko naisen elämän. Näinhän se on, mutta tätä ei myönnetä.
Sinäkin olet pilannut äitisi koko elämän. Myönnätkö sen? Myöntääkö äitisi?
Vierailija kirjoitti:
Luepa kirjoituksesi uudestaan.
Sinä hylkäsit kaverisi kun lopetit yhteydenpidon. Et vastannut viesteihin ja tavannut ketään neljään vuoteen.
Miksi väität kaverien hylänneen sinut?
Vierailija kirjoitti:
Voisitko näin jälkikäteen kertoa heille, että nyt olet takaisin normaali itsesi ja haluaisit jatkaa ystävyyttä siitä mihin jäitte ennen uupumustasi?
Vaikeaa uskoa ettei ystävillä olisi halua nähdä enää. Välillä voi olla muutaman vuoden tauko ja sitten voi taas jatkaa yhteisiä tekemisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko näin jälkikäteen kertoa heille, että nyt olet takaisin normaali itsesi ja haluaisit jatkaa ystävyyttä siitä mihin jäitte ennen uupumustasi?
Vaikeaa uskoa ettei ystävillä olisi halua nähdä enää. Välillä voi olla muutaman vuoden tauko ja sitten voi taas jatkaa yhteisiä tekemisiä.
Neljässä vuodessa ystävien kiinnostus tavata on voinut hävitä kokonaan. Ei Ap:n kannata kuvitella, että ystäviä ollaa kun hänelle sopii ja muut elää sen mukaan.
Muut ovat elämässä eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Sinä hylkäsit kaverisi kun lopetit yhteydenpidon. Et vastannut viesteihin ja tavannut ketään neljään vuoteen.
Miksi ne kaverit eivät kyselleet tarviiko ap apua tms?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuet jos se ystävä ei vastaa viesteihin?!
Niinhän ap monta kertaa kertoi.
Ja sitten ne äidit puhuvat koko ajan lapsestaan. Minunlapsiminunlapsiminunlapsi
Ai mihin ne ystävät kaikkoavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne kaverit eivät kyselleet tarviiko ap apua tms?
Ehkä kysyivätkin mutta KUN AP EI VASTANNUT VIESTEIHIN.
Luetun ymmärtäminen?
En syyttäisi kavereita hylkäämisestä, jos itse et ole vastannut viesteihin. Sinä kaverisi hylkäsit.
Et ole löytänyt uusia ystäviä muista äideistä? Eikö heihin tutustu jossain kerhoissa tai leikkipuistoissa jne...
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen ei vastaa viesteihin, niin eikö se mene jo häiriköinnin puolelle, jos sitten väkisin yrittää ottaa yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Ap on tämä pas ka ystävä, joka ei edes vaivautunut kertomaan miksi ei pidä yhteyttä enää.
Itse tein samoin kaverille, koska en pidä lapsista.