Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskituloisena v tuttaa, kun kaiken joutuu maksamaan itse

Vierailija
27.09.2024 |

Maksan kuussa yli tonnin veroja ja keskituloinen puoliso maksaa myös, luulisi sillä saavan jotakin vastineeksi. Joudumme maksamaan kaiken itse, mihinkään ei saa avustusta/tukea/alennusta. Saamme kuussa lapsilisän (94,88 e), muuta tukea ei tule. Perheeseemme kuuluu 2 aikuista ja 1 lapsi. Päihteitä emme käytä, emmekä asu missään luksusasunnossa, vaan vanhassa talossa vuokralla. Enempää lapsia ei tule, jotta voimme varmasti kustantaa yhdelle lapselle perusasiat elämään.

Käyn töissä ja olen kunnon kansalainen, mutta alkaa v tuttaa tämä nykymeno, jossa maksan hurjasti veroja, mutta en saa mitään vastineeksi ja kaiken joutuu maksamaan itse. Julkiseen terveydenhuoltoon ei saa aikoja, vaan käsketään menemään yksityiselle. Esimerkiksi suuhygienistille/hammaslääkäriin täytyy mennä yksityiselle, kunnalliselle ei pääse. Lapsella on ikää 3 v, eikä kunnallista hammastarkastusta ole koskaan ollut (koronan takia lopettivat tarkastukset). Monet sellaiset kunnalliset palvelut on lakkautettu, joita omassa lapsuudessani oli tarjolla.

Mitään ilmaisia harrastusmenoja ei lapselle ole (kaikki maksaa), joten harrastamme leikkipuistoja ja kirjastoja. Kaikki vapaa-ajan menot täytyy maksaa 100 % itse, mistään ei tule alennuksia tai vapaalippuja, joita vähävaraiset saavat. Käsittämätöntä oli sekin, että hoitovapaalla ollessa (oltiin molemmat vanhemmat vuorotellen) ei saanut mitään alennuksia, vaikka hoitovapaalla olevan tulona oli ainoastaan hoitoraha n. 260 e/kk. Opiskelijoita, työttömiä ja eläkeläisiä monet alennukset koskevat. Monien asioiden hinnat ovat nousseet ja ratkaisu onkin ollut se, että ravintolakäynnit/aikakauslehtien tilaukset yms jätetään pois.

Välillä vaan ottaa päähän se, että keskituloisena joutuu itse maksajaksi saamatta mitään takaisin. Ja kun joku tulee nillittämään, että on minut ja puolisonikin koulutettu, niin on meidän vanhemmat ja mekin maksettu aikamoinen määrä veroja käymällä koko aikuisikä töissä.

Ap

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän vielä maksa edes omaa osuuttasi julkishallinnon menoista. Turha nettosaajan märistä "ettei saa mitään"

t: nettomaksaja.

Vierailija
2/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ethän vielä maksa edes omaa osuuttasi julkishallinnon menoista. Turha nettosaajan märistä "ettei saa mitään"

minkäs verran sinusta peruspalkansaajan tuloista pitäisi ottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tulee joku vonkumaan, että "eipäs sinun palkastasi oteta riittävästi". Minulla menee palkasta lähes 30 % veroihin ja erilaisiin kuluihin. Kumma kyllä tuntuu lompakossa, kun omalla alallani palkat eivät koskaan tule kohoamaan hurjasti. Vaikka tekisin vielä 30 v töitä, ei palkkatasoni ole silloin tonneja suurempi.

Vierailija
4/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minkäs verran sinusta peruspalkansaajan tuloista pitäisi ottaa?

25 758 € per nuppi, Jos maksat alle tuon tuloveroja et ole vielä nettomaksaja.

Vierailija
5/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset jää työttömäksi?

Vierailija
6/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloiset on ne, joiden rahoilla iso osa maksetaan. Isotuloisilla olisi vara maksaa enemmänkin.

Vierailija
7/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä v tuttaa, kun mihinkään ei ole varaa. Itkisin ilosta, jos tienaisin esim. 1500eur kuukaudessa.

Vierailija
8/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset jää työttömäksi?

Toisilla on vielä selkärankaa ja ymmärrystä sille, ettei yhteiskunta kestä turhanpäiten työttömänä olevien kuormitusta yhteiskunnan taloudelle.

Vierailija
9/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset jää työttömäksi?

Miksi jäisi kun silloinkin joutuu maksamaan kaiken itse.

Vierailija
10/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tulee joku vonkumaan, että "eipäs sinun palkastasi oteta riittävästi". Minulla menee palkasta lähes 30 % veroihin ja erilaisiin kuluihin. Kumma kyllä tuntuu lompakossa, kun omalla alallani palkat eivät koskaan tule kohoamaan hurjasti. Vaikka tekisin vielä 30 v töitä, ei palkkatasoni ole silloin tonneja suurempi.

Kelan tuista menee vähintään 20% veroa. :^)

Vierailija
11/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas teen työni puoli-ilmaiseksi että teille keskituloisille voi maksaa keskituloisten palkkoja. 

Vierailija
12/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin maksan, ihan itse ja yksin. Olen pienituloinen duunari ilman mitään tukia. On velkaa ja työ sählätään aina vain tyhmempään muottiin. Terveys alkaa kärsiä, taas. 

Kaikilla on yhtä hankalaa. Usko pois. Opiskelijana sait todennäköisesti tukia, nyt olet töissä. Olette. 

Vierailija
13/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas, kun joskus ehkä pääset eläkkeelle. Ne henkilöt, jotka eivät ole elämässään töitä tehneet saavat kansaneläkettä/takuueläkettå ja päälle eläkeläisen asumistukea saman verran kuin sinä ja vaimosi saavat työeläkettä! Mitään merkittävää elintasoeroa ei tule olemaan sinulla ja niillä, jotka ovat lonkkaa vetäneet koko elämänsä!

Vierailija
14/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloiset on ne, joiden rahoilla iso osa maksetaan. Isotuloisilla olisi vara maksaa enemmänkin.

Paskat.

me kaksi ylintä tulodesiiliä maksamme yli puolet tuloveroista.

Vierailija
15/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat tonnin kuussa tuloveroa, ethän se noin pienellä palkalla ole edes keskituloinen.

Vierailija
16/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen Kiinan keisari.

Vierailija
17/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on täysi vapaus irtisanoutua ja jäädä työttömäksi. Kokeile mitä herkkua se elämä on. 

Vierailija
18/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotas, kun joskus ehkä pääset eläkkeelle. Ne henkilöt, jotka eivät ole elämässään töitä tehneet saavat kansaneläkettä/takuueläkettå ja päälle eläkeläisen asumistukea saman verran kuin sinä ja vaimosi saavat työeläkettä! Mitään merkittävää elintasoeroa ei tule olemaan sinulla ja niillä, jotka ovat lonkkaa vetäneet koko elämänsä!

Sinulla on täysi vapaus vetäytyä vetämään lonkkaa. Kuka estää? Kerro sitten, miten hienoa se on.

Vierailija
19/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on täysi vapaus irtisanoutua ja jäädä työttömäksi. Kokeile mitä herkkua se elämä on. 

Niinpä. Se onkin hauskaa, kun keikkuu muutaman kympin päässä toimeentulotuen rajasta ja edelleenkin joutuu maksamaan kaiken itse, mutta ei jää senttiäkään ylimääräistä. Ansiosidonnaisesta maksetaan vielä kaiken lisäksi 25 % veroa, työssäkäyvänä mun veroprosentti oli alle 20..

Vierailija
20/76 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"lähes 30%". en kehtaisi noin pienellä prosentilla märistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän