Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäköön liittyvä ahdistus ja traumat

Vierailija
27.09.2024 |

Olin nuorena rajusti koulukiusattu enkä ole vieläkään päässyt noista tapahtumista yli. Kiusaaminen kohdistui lähinnä ulkonäkööni ja oli enimmäkseen sanallista. Jonkinlaista fyysistäkin väkivaltaa oli. 

Nyt varhaisessa keski-iässä tunnen olevani naisena täysi mitättömyys ja vastenmielinen rumilus. Rumuus vaikeuttaa sosiaalista elämääni, koska en voi lähteä spontaanisti mihinkään ja pelkään joutuvani negatiivisen huomion kohteeksi. Ihmisjoukot ovat minulle kauhistus. 

Elämäni on muilta osin kunnossa. Käyn töissä, ja talouteni on ihan hyvällä mallilla. 

Pukeudun ihan kivasti, kroppani on mielestäni ihan nätti ja meikkaan joskus, tosin meikkaamisesta ei juurikaan ole apua näin epämuodostuneeseen naamaan. En halua lähteä siihen, että tekisin joka päivä jonkin full glam -meikin, koska se tuntuu huijaukselta enkä pidä paksusta meikistä. 

Jotain terapiaa varmaankin tarvitsisin, mutta kokemus on osoittanut, että tämäntyyppiseen ongelmaan on hyvin vaikea saada apua. Kehopositiivisuusliikettä en koe omakseni, koska siinä keskitytään lähinnä painoon ja vartaloon. 

Plastiikkakirurgiaa olen harkinnut, mutta en tiedä mikä auttaisi, kun kasvoissani on niin moni asia pielessä. 

Alan olla ihan loppu tämän asian kanssa. 

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain muuta ajateltavaa teille! Tehkää kaikkea mukavaa! Yks elämä! 

Hyvin sanottu. Ylös, ulos ja lenkille! Eikä tarvii meikata yhtään kun saa terveen punan poskille.

Liikun kyllä jonkin verran mutta kasvojen punoituksesta en pidä, koska minulla on couperosa-iho (eikä se näytä yhtään terveeltä). 

- ap

Tämä voi olla ihan tyhmä ja itsestäänselvä neuvo, mutta couperosa-iholle on olemassa suht hyviä voiteita, jotka vähentävät punotusta ja pitävät ihon paremmassa kunnossa. Lisäksi pahinta punoitusta voi peittää vihreään taittavalla sävytevoiteella. Itselläni on ruusufinni ja ennen kuin kuulin että apteekista saa siihen reseptittä hoitovoidetta näytin ihan Petteri punakuonolta. Nyt nokka

Mikä tuon voiteen nimi on?

Vierailija
62/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu. Ylös, ulos ja lenkille! Eikä tarvii meikata yhtään kun saa terveen punan poskille.

Liikun kyllä jonkin verran mutta kasvojen punoituksesta en pidä, koska minulla on couperosa-iho (eikä se näytä yhtään terveeltä). 

- ap

Tämä voi olla ihan tyhmä ja itsestäänselvä neuvo, mutta couperosa-iholle on olemassa suht hyviä voiteita, jotka vähentävät punotusta ja pitävät ihon paremmassa kunnossa. Lisäksi pahinta punoitusta voi peittää vihreään taittavalla sävytevoiteella. Itselläni on ruusufinni ja ennen kuin kuulin että apteekista saa siihen reseptittä hoitovo

Apteekin Avene-sarjassa on vihertäviä kosteusvoiteita.

Jos haluaa enemmän peittävyyttä, esimerkiksi Erborian CC Red Correct on hyvä. Tämän tilasin Kicksiltä. 

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai sitä käydä plastiikkakirurgin vastaanotolla keskustelemassa ja pyytää arvion, mitä tilanteelle voisi tehdä. 

Vierailija
64/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tuoda iloa monella miehelle antamalla pimppiä ja samalla saada arvostusta.

Vierailija
65/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Tämä voi olla ihan tyhmä ja itsestäänselvä neuvo, mutta couperosa-iholle on olemassa suht hyviä voiteita, jotka vähentävät punotusta ja pitävät ihon paremmassa kunnossa. Lisäksi pahinta punoitusta voi peittää vihreään taittavalla sävytevoiteella. Itselläni on ruusufinni ja ennen kuin ku

Kiitos, mutta en tarkoittanut meikkivoiteita, vaan sitä hyvää couperosa-voidetta jonka toinen kirjoittaja mainitsi :)

Vierailija
66/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei tietenkään toimi, mutta kommentoin tätä:

"Olen jopa niin hyvin onnistunut rakentamaan minäkuvani ihan muille asioille, että hädintuskin koen olevani fyysinen olento ollenkaan. Olen älykäs, lahjakas, taitava. Itsetuntoni on todella vahva älyä ja luovuutta vaativissa asioissa.

Mutta... ihminen on kuitenkin fyysinen olento, jolla on sekä fyysiset että sosiaaliset tarpeet. Kouliessani itsestäni "ei-fyysisen olennon", olen kääntynyt niin vahvasti sisäänpäin, että ahdistun ihmisjoukoissa ja etenkin huomion keskipisteenä, minkä takia minulta on jäänyt käyttämättä monet mahdollisuudet edetä urallani. Ylläripylläri, pelkillä taidoilla ei pääsekään eteenpäin, vaan pitäisi olla myös rohkeutta olla esillä ja verkostoitua. Sitä minulla ei ole, vaan olen sosiaalisissa tilanteissa läpinäkyvä kummitus."

Samaistun tähän niin hyvin. Tuntuu että moni mahdollisuus niin työelämässä kuin ihmissuhteissa menee sivu suun, kun ahdistuu niin ihmisjoukoissa ja -kontakteissa.

Vierailija
67/69 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa jättiturbohuulet, kaikkoaa pienet virheet. Huomataan vain se turvonnut suu.😝

Vierailija
68/69 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä tuon voiteen nimi on?"

Lainaus ei toimi, niin vastaan näin. Olen siis tuo, joka aiemmin puhui siitä couperosa-voiteesta. Käytän Acon Rosacea treatment cream nimistä voidetta. Sitä saa apteekista ilman reseptiä. Voide käy couperosalle ja nenässäni kukkivalle ruusufinnille. Olen käyttänyt sitä suht säännöllisesti pari vuotta ja iho on paljon paremmassa kunnossa nyt. Käytän lisäksi muita kosteuttavia ihonhoitotuotteita, koska varsinkin talvella tuon voiteen kosteutusteho ei yksin tahdo riittää.

Vierailija
69/69 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä tuon voiteen nimi on?"

Lainaus ei toimi, niin vastaan näin. Olen siis tuo, joka aiemmin puhui siitä couperosa-voiteesta. Käytän Acon Rosacea treatment cream nimistä voidetta. Sitä saa apteekista ilman reseptiä. Voide käy couperosalle ja nenässäni kukkivalle ruusufinnille. Olen käyttänyt sitä suht säännöllisesti pari vuotta ja iho on paljon paremmassa kunnossa nyt. Käytän lisäksi muita kosteuttavia ihonhoitotuotteita, koska varsinkin talvella tuon voiteen kosteutusteho ei yksin tahdo riittää.

Minulla on samaa voidetta. Olen tykännyt, vähentää ihon punaisuutta.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan