Pystyykö yksin elävä tulemaan toimeen 20€ viikossa vain ruokaan?
Kommentit (44)
Mulla menee päivässä 20€ röökiin ja 25€ viinaan.
Vierailija kirjoitti:
20 kpl euron hernekeittopurkkia,..melkein kolme per päivä,et sinä nälkään kuole,............20 kiloa perunoita saat sillä rahalla,20 euroa riittää kevyesti kun miettii mitä ostaa.
Paljon edullisempaa ostaa kuivattuja herneitä 1€/kilo ja keittää itse hernekeitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole tällä viikolla mennyt vielä yhtään rahaa ja vielä on ihan hyvin ruokaa kaapeissa ja pakkasessa.
No mitä se tähän liittyy jos sulla kerran on ruokaa kaapeissa?
Ne ruuat siellä pakkasessa ei ole maksanut mitään. Pölhö!
Tää!
Miten idiootit kehuvat säästävänsä syömällä pakastimessa olevia ruokia? Nekö on vaan ilmestyneet tyhjästä sinne pakastimeen? Niitäkö ei kukaan ole ostanut, eikä niijin rahaa käyttänyt? En tiedä mitään niin tyhmää kuin yyhhoo äiti 😂
Vierailija kirjoitti:
Pystyy jos syö makaroonilaatikkoa joka päivä. Sitten myös Makoilee kotona päivät eikä juuri liiku niin ei tarvii energiaa. Mutta jos käy salilla ja tekee vaikka 20 km pyörälenkin päivittäin niin alkaa pian nälkä tulemaan eikä pelkkä yksi ateria päivässä riitä.
Ei pysty. Tulee vitamiinien puutoksia.
Ei. Jos joku pystyy tai joku nuori, ei se kaikilla noin ole. Ihminen tarvitsee myös muuta kuin ruokaa. Hintataso voi olla erilainen lähikaupassa kuin marketissa, tosin isompikin kallistunut varmaan. Kaikilla ei ole halpaa ostospaikkaa tai edes toria. On välimatkoja.
Pystyy viikon. Sitten on pakko syödä.
Olin itse gluteeniton/ja/vegaani vuonna 2013 ja muistan tulleeni toimeen hyvin 25€ viikossa. Nykyään täysin mahdotonta. Vaikka samat tuotteet ostaisin. Ja tuolloin ei ollut edes niitä kalliita nyhtökauroja yms. Perus kasviksia, juureksia, 1 pala gluteenitonta leipää, tahansa, soijaa, papuja yms.
Kovin terveellistä ei näin sekasyöjänä olisi tuo 20€ viikkobudjetti, mutta jos pitäisi pärjätä max. pari kuukautta, voisi se hyvällä suunnittelulla ehkä onnistua.
Olettaen, että olet pieni nainen, joka ei tarvitse paljon ravinteita/energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Alla 20 euron ostoskori viikoksi yhdelle. Kalsiumin ja joidenkin vitamiinien kohdalla voi tehdä hieman tiukkaa.
2 kg perunaa 1,60 €, porkkanaa 1 €, kaalia 1,50 €, sipulia 0,50 €, valkosipuli 0,20 €, 2 pussia keittojuureksia 1 €, 250g soijarouhetta 1,5 €, paketti kaurahiutaleita 0,50 €, 2 pakettia leipää 3 €, puoli pakkausta levitettä 1 €, rypsiöljyä 0,30 €, iso paketti 18 kpl kalapuikkoa 2,70€, 2 purkkia sardiinia 2,40 €, 2 purkkia maitoa 1,40 €, 1 kg omenoita 1,40.
Jäisi kyllä minulta sardiinikeitto ja soijarouhevoileipä syömättä vaikka olisi kuinka edullista.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse gluteeniton/ja/vegaani vuonna 2013 ja muistan tulleeni toimeen hyvin 25€ viikossa. Nykyään täysin mahdotonta. Vaikka samat tuotteet ostaisin. Ja tuolloin ei ollut edes niitä kalliita nyhtökauroja yms. Perus kasviksia, juureksia, 1 pala gluteenitonta leipää, tahansa, soijaa, papuja yms.
Kovin terveellistä ei näin sekasyöjänä olisi tuo 20€ viikkobudjetti, mutta jos pitäisi pärjätä max. pari kuukautta, voisi se hyvällä suunnittelulla ehkä onnistua.
Olettaen, että olet pieni nainen, joka ei tarvitse paljon ravinteita/energiaa.
Nyhtökaura ei ole ikinä taannut sitä, että olisi gluteeniton tuote. Itse en voi keliaakikkona olla vegaani sairastumatta puutostauteihin. Siksi olen nykyään kasvissyöjä, joka syö maitotuotteita ja munia kasvisten, marjojen, hedelmien ja juuresten lisäksi.
Selviät toki hengissä, mutta pitkässäjuoksussa alat sairastelemaan, koska macrot aivan liian alhaiset tuollaisella budjetilla. Ellet sitten käy keräämässä neulasista, kalastamassa yms. luonnosta kaiken mitä irti saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alla 20 euron ostoskori viikoksi yhdelle. Kalsiumin ja joidenkin vitamiinien kohdalla voi tehdä hieman tiukkaa.
2 kg perunaa 1,60 €, porkkanaa 1 €, kaalia 1,50 €, sipulia 0,50 €, valkosipuli 0,20 €, 2 pussia keittojuureksia 1 €, 250g soijarouhetta 1,5 €, paketti kaurahiutaleita 0,50 €, 2 pakettia leipää 3 €, puoli pakkausta levitettä 1 €, rypsiöljyä 0,30 €, iso paketti 18 kpl kalapuikkoa 2,70€, 2 purkkia sardiinia 2,40 €, 2 purkkia maitoa 1,40 €, 1 kg omenoita 1,40.
Jäisi kyllä minulta sardiinikeitto ja soijarouhevoileipä syömättä vaikka olisi kuinka edullista.
Jos ei ole varaa kirjoloheen tai muuhun rasvaiseen kalaan, suositellaan syömään sitä säilykesardiinia tai -makrillia mieluiten tomaatissa ihan leivän päällä kolmesti viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa tuohon hintaan ruokaa? Pelkästään 1 leipäpaketti on lähemmäksi 3e, kaurahiutaleita ei saa alle eurolla jne
S- ja K-kaupoista. Tiedän, koska syön jatkuvasti pienellä budjetilla. Nuo on minun perusruokia. Lisäksi jotain muutakin vaihtelevasti, lisäravinteet, pähkinöitä, marjoja, vihanneksia, marjoja, sieniä... Ihan kahteen kymppiin en taida viikossa päästä. Leipää saa tuoreenakin paljon halvemmalla kuin 3 e pussi, esim. Ruthin ruispalat. Laputettuja paljon halvemmalla. Halvimmat kaurahiutaleet alle 50 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sun niitä pakko ole syödä.
Eihän toi riitä edes työpäivän lounaisiin. Saatikka siihen mitä syö lisäksi kotona.
Ettekö te hiivatin hiivapillut muuta ikinä mieti kuin ruokaa??!! Hiton himoläskit!
Opiskelijana elin viikon ennen opintotukea käytännössä katsoen joko kaalikeitolla tai ranskalaisella sipulikeitolla juustoleivän kera. Työelämään päästessä ostin painekattilan, jolla on helppo keittää hernekeitto ja pavut noin 3 desin annoksiksi ruokia varten valmiiksi pakastimeen.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te hiivatin hiivapillut muuta ikinä mieti kuin ruokaa??!! Hiton himoläskit!
Kiitos mielenmaisemasi avaamisesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa tuohon hintaan ruokaa? Pelkästään 1 leipäpaketti on lähemmäksi 3e, kaurahiutaleita ei saa alle eurolla jne
Puolen kilon kaurahiutalepaketteja saa selvästikin alle euron, kun ostaa halpismerkkejä. Ainakin joissain S-kaupoissa X-tra 0,39 € ja meidän kalliissa lähikaupassakin K-Menu 0,66 €.
Ehkä joku yksinasuva voi, jos on todella viitseliäs ja suunnitelmallinen ruoanlaiton suhteen. Proteiineiksi soijarouhetta ja -paloja, sekä itse liotettuja papuja, linssejä ja herneitä. Lisäksi paljon juureksia. Aamupalaksi puuroa. Leipää leivotaan itse, ja laitetaan pakkaseen. Jatkuvasti ei kyllä 20 e viikkobudjetilla voisi elää, sillä pitäisihän ostaa myös esim. mausteita ja ruokaöljyä.
Ne ruuat siellä pakkasessa ei ole maksanut mitään. Pölhö!