Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sinä pääsit töihin ilman suhteita ja vuosien työkokemusta?

Vierailija
26.09.2024 |

Täytyy täällä joitain onnekkaita olla, vinkkejä? 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostoituminen yliopistossa ei merkitse sitä että olisin saanut ensimmäisen työni suhteilla. Oletko koskaan kuullut suosittelijoista?

Vierailija
2/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurilla. Älä luovuta, kyllä jotain ennen pitkää löytyy :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen työpaikan olen löytänyt hakemalla tehtävää joka on ilmoitettu lehdessä/ yrityksen nettisivuilla tai työvoimahallinnon sivuilla. En ole kummallakaan asuinpaikkakunnallani syntynyt, käynyt kouluja eikä niillä ole minun sukulaisiani.

Poika 16v on saanut kesätyöt: hakemalla ilmoitettua tehtävää; soittamalla yritykseen; viemällä avoimen hakemuksen kauppaliikkeeseen.

Vierailija
4/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt sairaseläkkeellä ja minulla on vuosien aukko cv:ssä eikä mitään relevanttia osaamista. Tiedän että pääsisin töihin sellaisiin hommiin, joissa on jatkuva pula työntekijöistä, kuten vartijaksi. Olen ennenkin päässyt, kun vaan kelpuuttaa myös hommat jotka ei tunnu ihan omalta jutulta. 

Vierailija
5/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain hakemalla.

Vierailija
6/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vuosia huonosti palkattua paskaduunia ja pikku hiljaa etenin. Ensimmäinen työ oli tukityöllistämisduuni, palkka n. 1800 € kk. Sen jälkeen kaksi vuotta mutaman kuukauden pätkiä parin tonnin liksalla. Nykyään 6500 €/kk. 

Vierailija
7/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokalla. En enimmäkseen noudata ohjeita, joita työnhakuoppaissa kerrotaan. 

Vierailija
8/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V. 1998 pääsin ensimmäiseen työpaikkaani käytännössä ilman työkokemusta (vain kesätöitä elektroniikkatehtaassa). Äitini paikasta vinkkasi, mutta ei tuntenut rekrytoijaa eikä rekrytoija äitiäni, olivat vaan samassa isossa firmassa töissä, eri osastoilla ja eri toimipisteissäkin vieläpä, joten voi sanoa, ettei ollut suhteista kyse.

Vierailija
9/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kaikki päässeet. Jos on mitään rajoitteita tai sairauksia.

Vierailija
10/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin sellaisen koulutuksen, jolla työllistyy suhteellisen helposti ja varmasti. 

Vierailija
11/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen työpaikan olen löytänyt hakemalla tehtävää joka on ilmoitettu lehdessä/ yrityksen nettisivuilla tai työvoimahallinnon sivuilla. En ole kummallakaan asuinpaikkakunnallani syntynyt, käynyt kouluja eikä niillä ole minun sukulaisiani.

Poika 16v on saanut kesätyöt: hakemalla ilmoitettua tehtävää; soittamalla yritykseen; viemällä avoimen hakemuksen kauppaliikkeeseen.

Kaikki minun rekrytoimat henkilöt on myös tulleet hakemalla ilmoitettua paikkaa. Firman sisällä on työkiertoa toki ollut sopimalla. En taida tuntea ketään joka olisi mennyt töihin epävirallisia reittejä firman ulkopuolelta. 

Vierailija
12/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt sairaseläkkeellä ja minulla on vuosien aukko cv:ssä eikä mitään relevanttia osaamista. Tiedän että pääsisin töihin sellaisiin hommiin, joissa on jatkuva pula työntekijöistä, kuten vartijaksi. Olen ennenkin päässyt, kun vaan kelpuuttaa myös hommat jotka ei tunnu ihan omalta jutulta. 

Sama itsellä, eli olen sairaseläkkeellä. Haluaisin ehkä opiskella jotain, mutta en tiedä oikein, että mitä. En usko pääseväni töihin ilman, että kouluttautuisin uudelleen. Toinen mikä mietityttää, että pääsisinkö silloinkaan vaikka olisi se uusi koulutus. Nimittäin vuosien aukko löytyy myös itseltä, jos pitäisi CV kirjoittaa. 

Vierailija
13/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkostoituminen yliopistossa ei merkitse sitä että olisin saanut ensimmäisen työni suhteilla. Oletko koskaan kuullut suosittelijoista?

Suosittelijat on suhteita. Eihän ne muuten osaisi suositella sinua.

Vierailija
14/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sinnikäs ja onnekas, luotin tulevaan ja aloitin matalalta. Soittelin niin pitkään alan firmoja läpi, että pääsin haastatteluun, lisäksi alallani oli tuolloin erittäin hyvä työtilanne. Satuin olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Muutaman määräaikaisen sopimuksen jälkeen sain vakituisen paikan ja sen jälkeen työllistyminen on ollut helppoa.

Vierailija
15/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli silloin 80-luvulla. Nykyään olen osatyökyvytön. On vaikea löytää työ mitä hakea.

Vierailija
16/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin työhakemuksen, kävin haastattelussa ja tulin valituksi. Eipä siinä mitään suhteita tarvittu, eikä minulla työkokemustakaan siinä vaiheessa juuri ollut. Jotain määräaikaisia pätkiä, eikä edes samalta alalta kuin hakemani työpaikka. 

Vierailija
17/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin vain töihin,toki aiemmin pistin työhakemuksen ja tulin valituksi.

Vierailija
18/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt.

ensimmäisen oman alan työpaikkani sain vastaamalla oppilaitoksen ilmoitustaululla olleeseen työpaikkailmoitukseen. En tuntenut työnantajaa, joskin olin kyllä kuuklut juttua!että on aika persoonallista väkeä. Mutta oli kuitenkin suhde, nimittäin se oppilaitos. Taisin olla ainoa hakenut.

Sitten kun valmistuin, mulla olikin tuosta ekasta työpaikasta kolmen vuoden kokemus joka antoi aika hyvän etumatkan vastavalmistuineisiin nähden, joilla oli kokemusta kolmen kuukauden valtionhallinnon harjoittelun verran.

Vierailija
19/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENEMÄLLÄ TÖIHIN

Vierailija
20/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun työharjoittelun kautta sain vakipestin kun valmistuin ja vuosia myöhemmin oppisopimuksella toiselle alalle.