Kiinnostunut toisesta, vaikka olen varattu
Kun tavattiin nykyisen miehen kanssa, ihastuin silmittömästi häneen. Oltiin yhdessä noin pari vuotta, ennen kuin tulin raskaaksi hänelle, sitten lapsen syntymän jälkeen mentiin pian naimisiin. Ekat pari vuotta olikin oikein ihanaa.
Sitten siinä vauvavuoden aikana mies oli alkanut tapailla toista naista, ja lopulta kun jäi kiinni, minä muserruin siitä, minkälaisia valheita hän kykeni suoltamaan. Ei siis koskaan itse tunnustanut, olin salapoliisina ja sain asioita selville ja laskin 1+1. Oli mm. käyttänyt rakkaudentunnustuksia ja kosketusta saadakseen valheet menemään paremmin läpi.
Noh, tästä on jo 8 vuotta aikaa, eikä olla enää pariin vuoteen juuri asiasta tapeltu. En edelleenkään tiedä, miksi mies petti, eikä hänkään tiedä. Enkä tiedä miksi valehteli. Valheista on jäänyt jälkeenkinpäin kiinni, hänestä ne ovat olleet mitättömiä. Minua ne ahdistavat valtavasti.
Olen ottanut ohjat elämästäni ja opiskellut uuden ammatin, keskittynyt harrastuksiin... Elämä vaan tuntuu tyhjältä. Miehen kanssa ei enää jutella muuta kun päivän kuulumisia, ei koskaan mitään syvällisempää. Tosin häntä ei sellainen muutenkaan kiinnosta. On myös tunnustanut sittemmin, ettei oikeasti koskaan ollut ihastunut minuun. Mies on sinällään ihan hyvä mies, että talous on kunnossa (joskin pihi ja on tarkka että kaikki maksetaan puoliksi, mutta tienaan omat rahani ja tämä ok, tosin minun pitää myös huolehtia, että mies maksaa osansa). Tekee paljon kotitöitä ja osallistuu lapsen elämään.
Oikein kelpo mies monelta näkökantila kuitenkin, paheensa on valehtelu. Suhde tuntuu kumminkin ontolta, en luota häneen enkä nauti hänen läheisyydestään.
Nyt olen sitten jutellut sattumalta erään miehen kanssa muutaman kerran harrastuksen merkeissä ja olen tajunnut olevani kiinnostunut hänestä enemmän, kuin pitäisi. Vaikuttaa, että hänkin voisi olla minusta. En ole siis tehnyt tämän miehen kanssa mitään ja nyt käyn sisäistä kamppailua sen kanssa, että ei ole enää edes ok jutella hänelle (siis hakeutua keskusteluihin), koska tunteet on heränneet. Luulin ettei semmosia multa miehiä kohtaan enää edes löydy.
Mietin, että olenko taas kerran vajoamassa johonkin "prinsessaunelmiin", jossa kuvittelen tämä herran olevan jotenkin erityinen. Edellisissä suhteissa on tullut turpaan. Ja haluaisiko hän edes olla minun kanssa, jos olisinkin sinkku. Minulla on lapsi, hänellä ei. Meillä on paljon yhteisiä kiinnostuksen aiheita ja näistä on sitten juteltu. Olen kuin se mies The Simpsons moviesta, joka ei osannut päättää, haluaako kuvun sisä- vai ulkopuolelle ja jää lopulta sen alle.
Pettämiseen en halua lähteä, sillä niin toimimalla antaisin itsestäni todella huonon kuvan tälle ihastuksellle.
Onko vastaavia kokemuksia, mielipiteitä? Anteeksi pitkä selostus.
Kommentit (99)
Yksi on ehkä myös se että miehet ei yleensä huolehdi mitenkään ehkäisystä, se jää naisen huoleksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te herrat tiedätte, miten naisen mieli toimii? Oletteko transmehiä vai olleet edellisessä elämässä naisia?
Haluatko panna lähes jokaista vastaantulevaa miestä? Miksi naiset esim tinderissä kelpuuttaa vain pienen osan miehistä? Esim noista voi vetää johtopäätöksiä miten naisten mieli toimii.
Mä olen huomannut, että mulla on tapana torpata seksuaaliset ajatukset vastaantulevista miehistä. Koen ne vääriksi. Jos antaisinkin ajatusten lähteä laukalle, antaisin itselleni luvan, ehkä tilanne olisi toinen?
Ajatukset ja halut tulevat luonnostaan, ei niitä kannata torpata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te herrat tiedätte, miten naisen mieli toimii? Oletteko transmehiä vai olleet edellisessä elämässä naisia?
Haluatko panna lähes jokaista vastaantulevaa miestä? Miksi naiset esim tinderissä kelpuuttaa vain pienen osan miehistä? Esim noista voi vetää johtopäätöksiä miten naisten mieli toimii.
Mä olen huomannut, että mulla on tapana torpata seksuaaliset ajatukset vastaantulevista miehistä. Koen ne vääriksi. Jos antaisinkin ajatusten lähteä laukalle, antaisin itselleni luvan, ehkä tilanne olisi toinen?
Ajatukset ja halut tulevat luonnostaan, ei niitä kannata torpata.
Eli sun mielestä pitäisi antaa vaan mennä? Tehdä mitä halut sanoo?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan lue.
Koska et osaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullako ei ole mitään kriteerejä?
Tottakai on. Mutta miesten kriteerit on paljon löyhemmät kuin naisten varsinkin jos on pelkkä seksi kyseessä. Eikä sillä ole kriteerien kanssa mitään tekemistä että haluaa panna mahdollisimman monta ja sen tekisi jos pystyisi. Lähes kaikki naiset saisi eri miehen päivittäin jos niin haluasi, varsinkin ikäluokassa 18-35.
Kyllä mulla on tiukemmat kriteerit parisuhteeseen kun pelkkiin panoihin 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Yksi on ehkä myös se että miehet ei yleensä huolehdi mitenkään ehkäisystä, se jää naisen huoleksi.
Se suotakoon koska miehillä ei ole mitään valtaa siihen kuka syntyy tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kun pitää housut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullako ei ole mitään kriteerejä?
Tottakai on. Mutta miesten kriteerit on paljon löyhemmät kuin naisten varsinkin jos on pelkkä seksi kyseessä. Eikä sillä ole kriteerien kanssa mitään tekemistä että haluaa panna mahdollisimman monta ja sen tekisi jos pystyisi. Lähes kaikki naiset saisi eri miehen päivittäin jos niin haluasi, varsinkin ikäluokassa 18-35.
K
En sitä tarkoittanutkaan vaan sitä että miehille kelpaa panoon melkein mikä vaan 😅
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen tuhoaa kaiken. Jos haluaa / on pakko erota, eroa, mutta älä petä.
Miksikö? Koska se tuhoaa sen petetyn ihmisen ja kaiken sen pohjan, mille etenkin yhteishuoltajuutta voisi rakentaa ns ehjän eron jälkeen. Pahimmillaan toinen tekee itselleen jotain petoksen vuoksi
No mutta tässähän mies on jo pettänyt, niin ei kai se ole kovinkaan väärin, jos aloittaja toimii samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kun pitää housut jalassa.
Housuissa on sepalus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lainsäädäntö
Suomessa abortti ei ole "vapaa" vaan laki raskauden keskeyttämisestä vuodelta 1970 (239/70) sallii keskeytyksen naisen pyynnöstä, kun hänen esittämänsä perustelut vastaavat laissa mainittuja edellytyksiä (taulukko ?) [3]. "
"Päätöksentekijä Perusteet
1. Väkisinmakaamisesta tulee olla tehty poliisille rikosilmoitus, josta liitetään kopio AB1-lomakkeeseen.
Yksi lääkäri Raskauden kesto enintään 12 + 0 viikkoa ja hakija raskauden alkaessa
- alle 17-vuotias tai
- täyttänyt 40 vuotta tai
- synnyttänyt neljä lasta
Kaksi lääkäriä Raskauden kesto enintään 12 + 0 viikkoa ja lapsen synnyttäminen ja hoito olisivat
- hakijalle huomattava rasitus tai
- raskaus on alkanut väkisinmakaamisesta 1) tai
- äidin tai isän sairaus tms. rahjoittaa vakavasti heidän kykyään hoitaa lasta
Raskauden kestosta riippumatta, jos raskauden jatkuminen aiheuttaisi hakijan hengelle tai terveydelle vaaran
TEO Kun lääkärin päätös on kielteinen
Raskauden kesto vähintään 12 + 0 viikkoa ja lapsen synnyttäminen ja hoito olisivat
- hakijalle huomattava rasitus tai
- raskaus on alkanut väkisinmakaamisesta tai
- äidin tai isän sairaus tms. rajoittaa vakavasti heidän kykyään hoitaa lasta
Kun raskauden kesto on enintään 24 + 0 viikkoa ja luotettavalla tutkimuksella on todettu sikiön vaikea sairaus tai vamma"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lainsäädäntö
Suomessa abortti ei ole "vapaa" vaan laki raskauden keskeyttämisestä vuodelta 1970 (239/70) sallii keskeytyksen naisen pyynnöstä, kun hänen esittämänsä perustelut vastaavat laissa mainittuja edellytyksiä (taulukko ?) [3]. "
En käynyt lukemassa mutta tuskin oli mitään mainintaa että miehen mielipidettä kysytään asiassa.
Lääkkeellinen | Kirurginen
Alle 9 rvk | Alle 12 rvk
Ilman anestesiaa | Vaatii anestesian
Ei-invasiivinen | Kirurginen, invasiivinen
Potilas tietoinen siitä, mitä tapahtuu | Potilas unessa, ei tietoinen mitä tapahtuu
Usein kivulias, kipulääkkeen tarve | Kirurgiset komplikaatiot
Potilas näkee ja kokee mahdollisen sikiön syntymän | -
Verinen vuoto joskus runsas, voidaan joutua kaavintaan | Kertahoito
Jälkivuoto pitkäkestoinen (1014 vrk), joskus jopa neljä viikkoa | Jälkivuoto niukka
Sairausloma 35 vrk | Sairausloma 35 vrk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lainsäädäntö
En käynyt lukemassa mutta tuskin oli mitään mainintaa että miehen mielipidettä kysytään asiassa.
Eli miehen pitäis saada päättää?
Jos miehet sais vielä abortistakin päättää niin ei ne miettis senkään vertaa panojaan kun ei olis mitään vastuuta, sitten pakottaisivat vaan kaikki raskaaksi tulleet naiset keskeytykseen.
Miten sitten toimitaan, jos raskautta ei huomata lain määrittelemän ajan sisällä?
Lähti vähän sivuraiteille... Niinku kaikki täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet ei käy vasektomiassa, jos ei kerran missään tapauksessa lapsia halua? Voitteko jotenkin perustella?