Mikseivät laihat ihmiset koskaan suostu kertomaan mitä syövät? Onko todellisuus , että välttelevät syömistä kuten anorektikot j
Kommentit (236)
Ihminen on terve kun se syö, mutta sairas jos ei osaa sitä lopettaa.
Olen normaalipainoinen. Nelkikymppiseksi asti olin normaalipainoisen alarajalla, nyt aika tarkkaan keskellä. Rasvat% on normaali
Mitä mä syön? Aika lautasmallin mukaan mennään.
Aamiaisella ruisleipää juusto+makkara+tomaatti/kurkku , kahvia. Joskus harvoin puuri tai joku marjasmoothie
Lounas duunissa, puolet lautasesta kasviksia,lihaa (kanaa on usein) tai kalaa. Sit hiilareita. En välttele erityisesti uppopaistettuja, mutta en myöskään halua hukuttaa hiilareita mihinkään kastikkeeseen. Maltilla sitä siis, ei tehdä asiasta keittoa.
Ennen kotiin lähtöä pieni välipala. Rahka, hedelmä tms
Himassa kevyt päivällinen, samassa hengessä kuin lounas mutta itse tehtynä
Treenit, metsään juoksemaan, uimaan, salille, fillaroimaan...
Iltapala
Ei kovin haastavaa.
Hoikka kertoo yleensä rehellisesti mitä syö ja lihava valehtelee vähintään itselleen syömisiään aliarvioiden.
No nyt on yritystä. Läskillä ei ole itsekuria, ja syyttää siitä laihoja. Voiko katkerammaksi mennä.
Tänään olen syönyt seuraavaa:
- aamulla iso kulho tuorepuuroa ja paljon marjoja, kuppi kahvia
- lounaaksi kana-fetasalaatti
- välipalaksi elovena välipalakeksi ja kahvia
- päivällinen kermaista kylmäsavulohipastaa
- iltapala kolme hapankorppua juustolla, kuppi teetä ja omena
Aika perus päivä syömisten suhteen minulle. Olen aina ollut lievästi alipainoinen eikä paino nouse millään
En elä syödäkseni. En noudata mitään ruokavalioita tai ideologioita. Syön mitä sattuu, en suunnittele etukäteen. Kun on nälkä, lähden syömään tai kauppaan, jos jaksan tai viitsin tai jos ei ole muuta mielenkiintoisempaa tekeillä. Mulla on usein tilanne, ettei ole mitään syötävää, koska en ole käynyt kaupassa. Nälkä ei ole minua häiritsevä tunne. Se ei aiheuta heikotusta, pyörtyilyä, voimattomuutta tai mitään sellaista.
Tänään olen syönyt aamulla kahvia. Lounasaikaan hain kaupasta roiskeläpän ja juotavan jugurtin ja pussillisen mandariineja. Illalla kävin kaverin kanssa elokuvissa ja käytiin syömässä Raxissa. Normaalisti en syö näin runsaasti. Mandariineja jäi yli, syön ne sitten joskus. Huominen alkaa varmaankin taas kahvilla ja loppupäivä menee sitten miten menee.
5 ateriaa päivässä + lähes joka päivä suklaata tai keksejä. Aamiainen voi olla puuro+ marjoja tai pari kauraleipää ja hedelmä, lämmin ruoka 2 mitä vaan perus ruokaa, lihaa, kanaa, kalaa, riisiä, perunaa, pastaa + jotain kasviksia. Välipalalla leipä ja hedelmä tai maitorahkaa hedelmän tai marjojen kans. Iltapalalla taas mitä nyt vaan keksii, kunhan menee nälkä! Ilman aamiaista en vois koskaan olla, kuten jotkut, tulisi niin heikko olo.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen. Nelkikymppiseksi asti olin normaalipainoisen alarajalla, nyt aika tarkkaan keskellä. Rasvat% on normaali
Mitä mä syön? Aika lautasmallin mukaan mennään.
Aamiaisella ruisleipää juusto+makkara+tomaatti/kurkku , kahvia. Joskus harvoin puuri tai joku marjasmoothie
Lounas duunissa, puolet lautasesta kasviksia,lihaa (kanaa on usein) tai kalaa. Sit hiilareita. En välttele erityisesti uppopaistettuja, mutta en myöskään halua hukuttaa hiilareita mihinkään kastikkeeseen. Maltilla sitä siis, ei tehdä asiasta keittoa.
Ennen kotiin lähtöä pieni välipala. Rahka, hedelmä tms
Himassa kevyt päivällinen, samassa hengessä kuin lounas mutta itse tehtynä
Treenit, metsään juoksemaan, uimaan, salille, fillaroimaan...
Iltapala
Ei kovin haastavaa.
Syön ja liikun samoin. Mutta en ole normaalipainoinen. Paino on noussut tasaisesti vuosien mittaan, vaikka olen ollut tarkka kulutuksesta .Syy ylipainooni ei ole syömäni ruoka tai mässäily. Taustalla on esim. autoimmuunisairauksia, stressaavia vuosia, unettomuutta, jotka ovat saaneet kehoni luulemaan että elän jotain hirveetä nälänhätää, hormonitoiminta on mennyt sekaisin ja keho pitää kiinni joka himskatin rasvagrammasta. Kiva jos jollain on asiat paremmin.
Aamulla otin kahvia ja banaanin. Päivällä söin puolikkaan pitsan kebab paikassa. Pari riviä suklaata vähän myöhemmin. Nyt meinasin katsoa telkkaria ja ottaa sipsiä. No joo, ihan joka päivä en syö näin epäterveellisesti. Mutta ehkä sen 2-3 kertaa päivässä vain. Syön kun on nälkä. Jos syön reilummin, ei vaan tule nälkä pitkään aikaan. Bmi 19.
Kuka ei suostu? Syödään sopivasti eikä kellon ympäri kuten te.
Kahvihuoneessa olen seurannut vuosikymmenien aikaan, mitä todella hoikat linjojaan vahtivat ihmiset syö. Eivät paljon mitään: Yhdellä yksi nahistunut omena ja kuivunut juustokäntty eväänä kahdeksan tunnin päivään. Toi kotoaan ilmeisesti jätteet, jotka ei muille enää kelvanneet syötäväksi. Toisella se ikuinen maustamaton maitorahka tai rasvaton viili ja joskus jotain hiluja siemeniä tms. sen päälle. Joku vatkasi sitä iänikuista pussipuuroaan joka päivä hullun lailla.
Syömässä lounasravintolassa ei käyneet.
Suositukset toimivat joka suhteessa keskimääräiseen ihmiseen. Sellaista vaan ei ole olemassakaan. Joku lihoo, joku laihtuu jos syö suositusten mukaan. Aineenvaihdunta ja geenit on erilaiset jokaisella. Meillä syötiin kotona aina kaikki samoja ruokia. Isä söi eniten, varmaan liikkuikin koska työ oli fyysistä mutta liikunta vaikuttaa vain pari kiloa painoon lopulta. Isä myös joi joten kaloreita riitti mutta hän oli laiheliini koko ikänsä. Niin ja juodessaan vielä naposteli kaikenlaista, voileipiä, kinkkua ynnä muuta juodessaan mikä oli hyvä. Mutta ei vaan lihonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja siskollani on eri isät. Ollaan eletty valtaosa elämästä samassa perheessä, syöty samaa ruokaa, liikuttukin melko samalla tavalla jne. Minä olen paksumpi ja sisko hoikka. Mutta niin on myös isiemme ruumiinrakenne ihan erilainen. Eli sieltä perimästä tulee aika paljon. Ihan vaan ne geenit ja se miten ne toimii.
Edelleen niitä kaloreita ei tule kehoon tyhjästä. Ne pannaan sinne suun kautta.
Ai vitsi kun elämä olisi näin simppeliä. Olis niin helppoo. Kannattaa kerrata biologiaa, niin saa vähän suuntaa siitä kuinka monimutkainen järjestelmä ihmiskeho on.
Vierailija kirjoitti:
En elä syödäkseni. En noudata mitään ruokavalioita tai ideologioita. Syön mitä sattuu, en suunnittele etukäteen. Kun on nälkä, lähden syömään tai kauppaan, jos jaksan tai viitsin tai jos ei ole muuta mielenkiintoisempaa tekeillä. Mulla on usein tilanne, ettei ole mitään syötävää, koska en ole käynyt kaupassa. Nälkä ei ole minua häiritsevä tunne. Se ei aiheuta heikotusta, pyörtyilyä, voimattomuutta tai mitään sellaista.
Tänään olen syönyt aamulla kahvia. Lounasaikaan hain kaupasta roiskeläpän ja juotavan jugurtin ja pussillisen mandariineja. Illalla kävin kaverin kanssa elokuvissa ja käytiin syömässä Raxissa. Normaalisti en syö näin runsaasti. Mandariineja jäi yli, syön ne sitten joskus. Huominen alkaa varmaankin taas kahvilla ja loppupäivä menee sitten miten menee.
Miten muuten elämässä menee, jos ei oteta huomioon tuota painoasiaa?
Aamulla kaurapuuroa puolukkahillon kera. Kahvi + kauraleipä- ja ruisleipäpala, joiden päällä oliiviöljyä, normaalirasvaista juustoa ja tomaattia.
Päivällä kauan sitten tehtyä kanakeittoa pakasteesta + ruisleipäviipale juustolla. Jälkiruokana pari näkkileipäpalasta kevytlevitteellä.
Illalla turkkilaista jugurttia, jossa leseitä, soija- ja pellavarouhetta +mansikkahilloa.
En syö koskaan sipsejä, pizzoja, hampurilaisia, makkaraa, makeisia enkä virvoitusjuomia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ei suostu? Syödään sopivasti eikä kellon ympäri kuten te.
No kerro se sopivasti syöminen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kahvihuoneessa olen seurannut vuosikymmenien aikaan, mitä todella hoikat linjojaan vahtivat ihmiset syö. Eivät paljon mitään: Yhdellä yksi nahistunut omena ja kuivunut juustokäntty eväänä kahdeksan tunnin päivään. Toi kotoaan ilmeisesti jätteet, jotka ei muille enää kelvanneet syötäväksi. Toisella se ikuinen maustamaton maitorahka tai rasvaton viili ja joskus jotain hiluja siemeniä tms. sen päälle. Joku vatkasi sitä iänikuista pussipuuroaan joka päivä hullun lailla.
Syömässä lounasravintolassa ei käyneet.
Ootko mun työkaveri? Kuvailit just mun tyypilliset lounaat.
Syön kerran päivässä kunnon ruoan noin kello 17.30 tai 18.00. Ennen sitä kahvia ja ehkä keksi tai joku pulla iltapäivällä. Illalla saatan syödä jogurtin, leivän tai hedelmän.
Olen pieni ja hoikka ihminen, kulutukseni on aika pientä. Syön kun on nälkä ja lopetan kun nälkä on ohi 🤷🏻
Kuulostaapa salatieteeltä 🤣