Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä markettishampoo ohuille nopeasti rasvoittuville hiuksille?

Vierailija
25.09.2024 |

Suosituksia? 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kalju paska :D

Vierailija
42/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio, liikunta ja lepo. 

Sä et tiedä mitä on rasvoittuva hiusjuuri. 🤣

Hih hih, ihminen on sitä mitä syö ja elintavat näkyy hiuksissa. Rasvoittaminen johtuu hiusten ravinnevajeesta. 

Ei näille mätisäkeille kannatta elintapoja ehdottaa ratkaisuksi. 

No pitääpä 94v hoivakodissa asuvalle muistisairaalle omaiselleni tuota elintapamuutosta ehdottaa 👍

Ap

Hohhoi, eutanasia. Leikkaa se rasvainen hiirenhäntä pois PLIIS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ohuet hiukset, mutta vaan päänahka rasvoittuu nopeasti, joudun pestä joka ilta. Mulla toimii parhaiten tuuheuttavat shampoot, erityisesti XZ vaniljakahvi ja Garnier fructis strength & shine (se missä on vihreä pullo). En tiedä ovatko liian vahvoja joka päiväiseen pesuun, niin välillä käytän miedompia shampoita esim. LV tai Erisan.

Joudun pestä, ei näin. Joudun pesemään on oikein. 

Vierailija
44/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ohuet hiukset, mutta vaan päänahka rasvoittuu nopeasti, joudun pestä joka ilta. Mulla toimii parhaiten tuuheuttavat shampoot, erityisesti XZ vaniljakahvi ja Garnier fructis strength & shine (se missä on vihreä pullo). En tiedä ovatko liian vahvoja joka päiväiseen pesuun, niin välillä käytän miedompia shampoita esim. LV tai Erisan.

Länsisuomalaiset eivät tunne MA-infinitiiviä joka paikkaan. Vaikka sinä alat tekemään niin lämsisuomalainen saa alkaa tehdä. 

Vierailija
45/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsisuomalaiset eivät tunne MA-infinitiiviä joka paikkaan. Vaikka sinä alat tekemään niin lämsisuomalainen saa alkaa tehdä. 

*tunge

Vierailija
46/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tali-ihottuman itsehoito

Aikuisilla taipumus tali-ihottumaan on usein pysyvä, joten hoidon tarkoitus on pitää oireet kurissa ja se uusitaan aina tarpeen mukaan.

Ihon perushoitoon kuuluu päivittäinen pesu vedellä ja saippualla, mikä poistaa härskiintyneen talin ja vähentää hiiva- ja bakteerikasvua. Pesun jälkeen iho voidellaan vähärasvaisella perusvoiteella. Myös glyserolia sisältävästä desinfektiokäsihuuhteesta voi olla apua sekä iholla että hiuspohjassa. Hiuspohjan hilseilyä vähentävät niin sanotut hilseshampoot, jotka sisältävät esimerkiksi seleenisulfidia tai sinkkipyritionia.

Paikallisilla sienilääkkeillä vähennetään ihon ja hiuspohjan rasvahiivojen määrää. Iholle käytetään sienivoidetta ja hiuspohjaan lääkeshampoota yleensä 12 viikon hoitokuureina ja sen jälkeen tarpeen mukaan ylläpitohoitona 12 kertaa viikossa.

Punoittavaa ja hilseilevää ihoa voidaan hoitaa apteekista saatavalla hydrokortisonivoiteella tai hydrokortisonin ja sienilääkkeen yhdistelmävoiteella 12 viikon hoitokuureina. Päänahkaa voi vastaavasti hoitaa hydrokortisoniliuoksella.

Myös pakaravaon ja ulkoisten sukuelinten ihottumaa hoidetaan saippuapesulla, perusvoiteella ja tarvittaessa 12 viikon hydrokortisonivoidekuureilla.

Vierailija
47/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ollut äidinkielentunnilla oikein mukana.

Vierailija
48/61 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

XZ Hyaluronihapposhampoo (ja hoito) sekä välillä harjaan aamuisin hiuksiin myös kuivashampoota, jos hiusten pitää näyttää koko päivän ajan puhtailta.

Vierailija
49/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntysuopa

Vierailija
50/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen Shampoo

Vierailija
51/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain permanentti auttaa, sekin vain muutaman kuukauden ajan.

Shampoomerkeistä zx teatree ja tavallinen Linna ovat parhaat. Itse käytän nykyisin Linnaa. Kaikki on jo testattu, vain nuo tehoaa, ja jos haluan pestä hiukset joka toi en tai 3.päivä, pesen Linnalla 2 kertaa peräkkäin. Hiukset pitäisi pestä joka päivä, jos ei ole permanenttia.

Kasvojen iho on myös rasvainen, vaikka ikää kohta jo 60v. Hiukset todella ohuet, lasimaiset, sileät, menee päätä myöten. Hiusväri ei pysy, ja vaikka kuinka laittaisi, ovat vartin ulkoilun jälkeen päätä myöten. Kuin majavan turkki.

Ei tätä ongelmaa ymmärrä kuin ne, joilla on sama ongelma.

Vierailija
52/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamomilla luomushampoo.

Vierailija
53/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain permanentti auttaa, sekin vain muutaman kuukauden ajan.

Shampoomerkeistä zx teatree ja tavallinen Linna ovat parhaat. Itse käytän nykyisin Linnaa. Kaikki on jo testattu, vain nuo tehoaa, ja jos haluan pestä hiukset joka toi en tai 3.päivä, pesen Linnalla 2 kertaa peräkkäin. Hiukset pitäisi pestä joka päivä, jos ei ole permanenttia.

Kasvojen iho on myös rasvainen, vaikka ikää kohta jo 60v. Hiukset todella ohuet, lasimaiset, sileät, menee päätä myöten. Hiusväri ei pysy, ja vaikka kuinka laittaisi, ovat vartin ulkoilun jälkeen päätä myöten. Kuin majavan turkki.

Ei tätä ongelmaa ymmärrä kuin ne, joilla on sama ongelma.

No onpa ännä juttu, että Linna shampoota käyttäessä hiukset on littanat luirut :D

Vierailija
54/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo markettishampoo, mutta ite tykkään SebaMedin anti-dandurf shampoosta. Vaikkei mulla hilsettä olekaan. Mutta päänahka on rasvoittuva ja hiukset hennot ja ohuet.

Vierailija
55/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/erittain-hieno-suomalainen-hell…

Käytän itse, samoin suomalaista hoitoainetta. Hyvin pysyvät tuuheina ja kauniina pitkin päivän. 

Vierailija
56/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te äidinkielinatsit teette keskustelupalstalla? Mä ainakin ymmärrän toisten kommentteja silti, vaikka niihin olis sattunut jäämään joku kirjoitusvirhe. 

Vierailija
57/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta joku rientää kommentoimaan "ei se ole joku, vaan jokin".

Vierailija
58/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ohuet ja helposti rasvoittuvat hiukset, ja olipa mikä shampoo tahansa, pesen aina kaksi kertaa.

Sillä tavalla päänahka pysyy paremmassa kunnossa.

Tiedän, että joidenkin mielestä pitäisi pestä harvemmin, mutta olen testannut, ja se rasvan määrä tukkii ihohuokoset ja hiukset tippuu pois. Ei enää ikinä sitä testiä.

Vain sellainen voi ymmärtää, jolla on hyvin rasvainen iho.

Vierailija
59/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulfaatiton ja silikooniton shampoo ettei jää mitään jäämiä hiuksiin. Suosittelen pesemään säännöllisest myös syväpuhdistavalla.

Itsellä käytössä nämä kotimaiset edulliset tuotteet:

Herbina syväpuhdistava shampoo ja syväkosteuttava hoitoaine

Varpu avocado tai tyrni shampoo ja hoitoaine.

Vierailija
60/61 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on ohuet ja helposti rasvoittuvat hiukset, ja olipa mikä shampoo tahansa, pesen aina kaksi kertaa.

Sillä tavalla päänahka pysyy paremmassa kunnossa.

Tiedän, että joidenkin mielestä pitäisi pestä harvemmin, mutta olen testannut, ja se rasvan määrä tukkii ihohuokoset ja hiukset tippuu pois. Ei enää ikinä sitä testiä.

Vain sellainen voi ymmärtää, jolla on hyvin rasvainen iho.

Mäkin oon välillä yrittänyt pidentää pesuväliä ja lopputuloksena on näppyläinen ja rikkoontunut päänahka. Ja likaiset hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme