Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vietätte ensi Joulun 2024 ?🎄🎁

Vierailija
25.09.2024 |

Meillä heräsi työpaikan kahvipöydässä keskustelu jo ensijoulun viettopaikasta. Työpaikan väki on perheellistä , ihan pikkulapsivanhempia sekä jo yläkoulu,/kotoa poismuuttamisikäisten vanhempia. Stressiä ja huolta tietysti tuo iäkkäiden vanhempien hoito, ja toisilla murrosikäisten metkut. Joulua odotetaan, mutta usein lapsiperheen jouluun liittyy paljon myös muita aikuisia aikatauluineen, toiveineen ja vaatimuksineen.

Moni koki, että suku repii perheet joka joulu tienpäälle, kenen isovanhemman luo tälläkertaa mennään? Pohdittiin ollaanko kotona tämä joulu -jos niin otetaanko vieraita vastaan? Erikseen nousi esiin eroperheiden monimutkaiset kuviot..

Mikä on teidän perheen tapa viettää joulunpyhät? Hyviä vinkkejä saa antaa myös siihen, miten olette jakaneet kulut, jos joulupöydässä useampi perhekunta, ja vielä jos hyvin erituloisia..  onko löytynyt joku selkeä kuvio, ollaanko omissa oloissa vai kyläilläänkö joulu?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattayalla, hankin itselleni kivan joululahjan siellä.

Vierailija
42/55 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidestä lapsesta neljä saapuu minun luokseni jouluaatoksi, yksi menee avomiehen vanhemmille. Esikoinen perheineen majoittuu hotellissa, muut nukkuvat täällä. syödään ja avataan lahjat ja aina ollut leppoisaa. Minä maksan ruoat paitsi vävy tuo aina lohen ja valmistaa sen, jotain juomia tuovat myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän joulun kotona puolison kanssa. Joulun "pystytämme" marraskuun lopussa eli kuusi koristellaan ja muutkin koristeet otetaan esille ja pannaan paikoilleen sekö jouluvaloja asetellaan sisälle ja ulos. 

Vierailija
44/55 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä onko töitä vai vapaata. Olin viime joulun töissä, joten saattaa olla vapaa tai osittain töissä ja vapaa.

Jos joulu on vapaa, käydään kylässä minun sisarusten luona kotitilalla. Vanhemmat ja yksi sisko ovat edesmenneet. 

Miehen sisko tulee todennäköisesti länsinaapurista äitinsä luo. Varmaan käydään heillä tai he käy meillä. Mies ainakin käy heidän luona.

Vierailija
45/55 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olla vielä suunniteltu.

Vierailija
46/55 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetään miehen kanssa kotona vauvan eka joulu.

Ehkä piipahdetaan aattona mun vanhemmilla, koska asuvay kiven heiton päässä. Miehen vanhemmat ovat eronneet, joten nähdään yksitellen... Huoh kun eivät voi olla samassa tilassa

Vierailija
47/55 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan asiaan joskus joulukuun puolivälissä, sitten tiedän paremmin.

Tapanina todennäköisesti tavataan lankomiehen luona niin kuin yleensä, mutta aatosta en yleensä tiedä kuin myöhään. Joskus sisko pyytää heille, ja siellä on sitten hänen jälkikasvuaan. Viime vuosina on useimmin oltu vain kahdestaan kotona. MIeluiten olisin aattona kotona, ja muina päivinä tapaisin sukua, sisko taas mieluummiin kutsuu just aattona, niin on se revohka sitten kerralla oli (hänen sanojaan).

Kun äiti vielä eli, tavattiin usein aattona sen lapsen luona, jonka luona äiti oli. Joskus on tavattu miehen siskon kanssa, jos on ollut maisemiss.

Vierailija
48/55 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kotona, tänne saa tulla ihan kaikki ne sukulaiset jota haluavat, pakko ei ole. Näin on menty jo 23v eli siitä lähtien kun esikoinen syntyi. lapset, joista siis osa jo aikuisia, on tulossa jouluksi tänne. Ja ei tosiaan ole pakotettu, ihan itse tätä pyysivät, itse olisin ihan mielelläni lähtenyt vaikka ulkomaille jouluksi, muta tämä suunitelma käy minulle myös erinomaisesti.

Vierailija
49/55 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurusaarilla!

Vierailija
50/55 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona perheen kanssa. Takkatuli lämmittää salia ja ulkona pyryttää lunta. :)

Vierailija
51/55 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perheeni ( 1 hlö ) viettää joulua kuten viime vuonnakin. Kotona kerrostalokaksiossa yksin. Ostan ruokaa, ehkä kynttilän, yritän päästä kotiin näkemättä naapureita, sulkeudun kotiini ja nautin rauhasta ja hiljaisuudesta. Puhelin on varmuuden vuoksi äänettömällä, en halua puhua kenenkään kanssa enkä kuunnella hyvän joulun toivotuksia. Kuusta ei ole, ei tonttuja, eikä muita satuolentoja. 

Vierailija
52/55 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun perheeni ( 1 hlö ) viettää joulua kuten viime vuonnakin. Kotona kerrostalokaksiossa yksin. Ostan ruokaa, ehkä kynttilän, yritän päästä kotiin näkemättä naapureita, sulkeudun kotiini ja nautin rauhasta ja hiljaisuudesta. Puhelin on varmuuden vuoksi äänettömällä, en halua puhua kenenkään kanssa enkä kuunnella hyvän joulun toivotuksia. Kuusta ei ole, ei tonttuja, eikä muita satuolentoja. 

Sama, jos en lähde mökille. Sinne saatiin äskettäin sauna. Joulu voisi tuntua aidolta, mökki on vanha mummolani.

Vierailija
53/55 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hämärtää aattona kävelen Hietaniemen hautausmaalle, kuljeskelen siellä ja vien muutamia kynttilöitä. Yksi kynttilä on aina ylimääräinen, sen saa joku jonka hauta on syrjässä, pimeässä nurkassa hylättynä. 

Vierailija
54/55 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneessa

Vierailija
55/55 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa Kreikan rannat ovatkin sopivan tyhjiä ja viileitä, sinulla on taatusti reilusti tilaa sekä rannalla että vedessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä