Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voin tehdä veloilleni

Vierailija
25.09.2024 |

Jäin 4kk sitten työttömäksi. Ansiopäivärahaa jää noin tonni käteen. Velkaa on 50 000. Kukkaroni pohja alkaa jo häämöttää. Asiaa mutkistaa vielä se, että työtuntini vähenivät jo vuosi sitten ja olen koko tämän ajan elänyt yli varojeni kuluttaen olemassa olevia varojani. Toimin näin, koska työpaikalla oli sovittu, että tuntini palaavat ennalleen tänä vuonna. Ajattelin, että saan taas kerrytettyä syödyt varat, kunhan palaan normaaliin, ihan hyvään palkkaani. Ja nyt sitten tulikin tämä.

Lainani on Norwegianilla, ja korko on kamala. Mutta mistään pankista en saa parempaakaan lainaa, koska avioeron jäljiltä ei ole mitään omaisuutta. Aikaisemmat lainat sain, kun oli hyvä palkka ja omakotitalo vakuutena. Lainaa on myös liikaa, että voisin saada sosiaalista lainaa mistään. Velkajärjestelykään tuskin onnistuu, koska velat syntyivät ihan masennuksen ja ahdistuksen aiheuttamasta "lohtushoppailusta". Ajattelin kuolevani joka tapauksessa ihan kohta, ja ei p*skaakaan välittänyt, mitä velkoja äijälleni jää setvittäväksi kuolemani jälkeen. No pääsin onneksi eroon ukosta (reilu vuosi sitten, käyttörahani ovat peräisin osituksesta) ja nyt elämä maistuisi taas, mutta nyt olenkin naimisissa talousvaikeuksien kanssa.

Töitä tietenkin haen, mutta alani on sellainen, jonka töitä ei ihan niin vaan löydykään. Olen myös jo lähemmäs 60v, joten ikäkin alkaa olla este yhtään mihinkään. Onko mitään, mitä voisin tehdä? Ehdotuksia?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yhteydessä velkaneuvontaan. Todennäköisesti: annat velkojen (HUOM! Kaikkien!) mennä perintään. Sitten pyrit velkajärjestelyn piiriin. 5 vuoden maksuohjelman jälkeen olet kuivilla.

Vierailija
42/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten köyhät saa lainaa jostain pankista tai mistä vaan. Minäkin olisin työttömänä saanut 30 tonnia lainaa. Minulle tuli soitto jostain lainafirmasta koska olin hakenut vuosia sitten lainaa 2000 euroa ja sanoin piruuttani että otan 30 tonnia lainaa. Se nainen tutki asiaa ja soitti takas että saisin 30 tonnia lainaa. Kysyin siltä että saako työtön lainaa muka niin paljon. Minä olen työtön ollut 8 vuotta ja elän työmarkkinatuella mutta nainen sanoi että saisin lainaa. Eihän minulla olisi koskaan varaa maksaa takas. Minulla ei ole omaisuuttakaan kovin paljoa eikä se kattais lainaa koskaan.

Ei minulle ainakaan enää lainaa myönnetä. Silloin kun otin lainaa, en ollut ainakaan nimellisesti köyhä, vaan oli 4000 euron tulot ja omakotitalo. Mutta mies vaati rahat "yhteiseen kassaan" ja määräsi niiden käytöstä. Otin lainaa voidakseni elää itse muuten kuin tyrannin tossun alla.

- ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille ei olisi koskaan pitänyt sallia taloudellista itsenäisyyttä.Ette vain osaa koska haluatte toteuttaa mielitekonne heti

Vierailija
44/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille ei olisi koskaan pitänyt sallia taloudellista itsenäisyyttä.Ette vain osaa koska haluatte toteuttaa mielitekonne heti

Kuulostat ex-mieheltäni. Olisin välttynyt lainanotolta ilman tuollaista asennetta.

- ap

Vierailija
45/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lapsia? Muuta jonkun nurkkiin lastenhoitoa ja kotitöitä vastaan

Vierailija
46/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet yhteydessä velkaneuvontaan. Todennäköisesti: annat velkojen (HUOM! Kaikkien!) mennä perintään. Sitten pyrit velkajärjestelyn piiriin. 5 vuoden maksuohjelman jälkeen olet kuivilla.

Mutta luottotiedot ovat poissa...

Vierailija
47/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ex-mieheltäni. Olisin välttynyt lainanotolta ilman tuollaista asennetta.

- ap

Nyt vain eteenpäin.  Menetin minäkin kaiken omaisuuteni ensimmäisen mieheni takia. Ei vaan saa jäädä suremaan tilannetta. Hae apua velkaneuvonnasta.

Vierailija
48/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minulla, mutta en todellakaan tunge heidän kiusakseen...

- ap

Vierailija
49/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinulla on todellinen vuosikorko Norwegianin lainassa? Kannattaa laskea, tulisiko ulosotto halvemmaksi.

Todellinen vuosikorko on muistaakseni jotain 14% luokkaa. Ulosotto kuulostaa tunnetasolla niin kamalalta, että haluaisin ensin kääntää kaikki muut kivet. 

-ap

Ulosottohan on kaikista helpoin tie, korko tosin 11,5 %. Luottotiedot toki punaisella, mutta mitä väliä? Velat vanhentuvat lopullisesti 15 vuoden päästä. 

Vierailija
50/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ihan pakkorako, joudun ehkä muuttamaan yhteen oman äitini kanssa. Isä on huonossa kunnossa ja jos hän kuolee, äitini luultavasti ehdottaa tätä. Ihan kamala ajatus kyllä sekin.

- ap

Vierailija
51/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla, mutta en todellakaan tunge heidän kiusakseen...

- ap

Totean vielä, että lapseni ovat poikia. Haluaisitko itse anoppisi teille asumaan...? XD

Vierailija
52/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuusäätiö ei ole hyväntekeväisyysjärjestö, joka tulee kuittaamaan velat puolestasi.

He auttavat sinua auttamaan itseäsi pääsemään tilanteestasi pois

https://www.takuusaatio.fi/palvelut-ja-materiaalit/velkalinja-ja-kysy-r…

Vierailija
53/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuusäätiö ei ole hyväntekeväisyysjärjestö, joka tulee kuittaamaan velat puolestasi.

He auttavat sinua auttamaan itseäsi pääsemään tilanteestasi pois

https://www.takuusaatio.fi/palvelut-ja-materiaalit/velkalinja-ja-kysy-r…

No en ole sellaista kuvitellutkaan. Takuusäätiö voisi taata halvemman pankkilainan. Mutta ei noin isoon velkaan.

- ap

Vierailija
54/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä maksut ns."pystyyn"...hoitakoon vouti!

Vierailija
55/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaa asuminen ja anna mennä ulosottoon jos muu ei auta. Jos rahaa ei ole, eivät edes peri. Elämä menee mutta niin se menisi anyway

Vierailija
56/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne.

Laskut etenevät kalliin perinnän jälkeen käräjäoikeuteen, josta tulee lisää maksettavaa ja ulosottoon, joka vie jatkossa osan tuloistasi.

Valtava summa, jo korkoihin menee suuri summa rahaa.

Toivottavasti Takuusäätiö osaa neuvoa sinua. 

Vierailija
57/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä oikeusaputoimiston maksuttomaan velkaneuvontaan. Sieltä saat oikeaa tietoa. 

Vierailija
58/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tarkistanut mahdollisuutesi asumistukeen? 

Vierailija
59/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tarkistanut mahdollisuutesi asumistukeen? 

Joo, sitä ei saa. "Liian isot tulot". 

Terkuin aloittaja

Vierailija
60/77 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä vastauksia lueskeltuani täytyy todeta, että aika suurta pessimismiä ilmassa. " Elämä menee kumminkin , pistä ulosottoon". En kyllä halua uskoa, että elämä oli tässä, varsinkin kun vihdoinkin olen saanut elämäni itselleni. Aion taistella sen puolesta, että kaikki tulee maksettua, ja olen vieläpä vanhana varoissani. En siis tarvi enää noita "et onnistu kumminkaan" - viestejä. Nyt pyydän enemmän viestejä niiltä, joilla on jotain kannustavaa sanottavaa, vaikka kertomuksia siitä miten joku on selvinnyt vastaavasta suosta suosta, En vaan suostu olemaan vanha, koyhä, toivoton kääkkä. Ei sovi minulle, ei enää.

Terkuin aloittaja