HEKA häätänyt 200 tänä vuonna, viime vuonna 120
Kylmää on kyyti kun jää talvea vasten kodittomaksi
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää häätääkin, jos ei maksa vuokrua tai elää rauhattomasti. Häätöön tarvii melkoista välinpitämättömyyttä. Usein vuokravelka ehtii kertyä useita tuhansia tai levottomuuden vuoksi on jouduttu varoittamaan useasti. Häätö voisi olla paljon nopeampi toimi.
Ei silti pitäisi joutua kodittomaksi. Elämänhallinta voi pettää syystä tai toisesta. Ehkä mielenterveyden romahtaminen, masennus, työttömyys syinä.
Asunto menee niin sitten menee kyllä kaikki
Valitettavasti näin vuokran antajan kannalta asiaa ajatellen niin minä en ole kenenkään vuokrien maksaja, enkä vastuussa vuokralaisten taloudellisesta, henkisestä enkä fyysisestä tilasta. Kohtuutonta edes vaatia oikeutta asua ilmaiseksi minun kustannuksellani. Kääntykää vanhempienne puoleen, vastuu on heidän.
Kyllä se on niin, että ei yksityinen vuokranantaja ole velvollinen tekemään hyväntekeväisyyttä. Enkä sitä tarkoittanut.
Mutta kyllä kaupungilla on vastuu järjestää palveluita niin, että mahdollisimman vähän ihmisiä tippuu turvaverkkojen ulkopuolelle.
Se tulee varmasti myös kalliiksi.
Ostatatteko autonkin osamaksulla ja jätätte maksut hoitamatta ja oletatte, että autoliike antaa teidän pitää auton?
Vuokraatte veneen kuukausi vuokralla ja maksettuanne kuukauden vuokran saatte käyttää sitä loppu elämän ilmaiseksi koska teillä ei ole rahaa? Maailma ei oikeasti pyöri ihan tuolla tavalla.
Usein näissä on vielä petos taustalla eli asumistuki on mennyt muuhun kuin vuokraan. Moni vuokranantaja nykyisin vuokrasopimuksessa vaatii mahdollisen tuen omalle tililleen. Sitä vain ei valvo kukaan.
En todellakaan tiedä mikä on se ratkaisu näin vaikeaan ongelmaan.
Mutta kyllä huolestuttaa monestakin syystä.
Eiköhän ne ole syrjäytyneitä miehiä jotka nyt sitten elävät elämäänsä yhteiskunnan ulkopuolella. Kuinkahan paljon rikollisuus lisääntyy 😬
Vierailija kirjoitti:
Kumpa LUMO häätäisi m u st alai set viimein helvettiin talostamme!!!
Onko joku syy, miksi näin ei ole tapahtunut? Esimerkiksi se, ettei ole tehty kirjallista varoitusta isännöitsijälle, jos on ollut aihetta.
Hassua että vaikka nämä asumistuki normit oli ihmisten tiedossa jo yli vuosi sitten niin silti nämä taulapäät eivät ymmärtäneet muuttaa omien tulotasojensa mukaisiin kopperoihin vaan sinnikkäästi pysyivät ylikalliissa luksus asunnoissaan ulisten, että tässä on työpaikkoja lähellä .. miksi vtussa ette sitten vuoden aikana menneet sinne lähellä olevaan työpaikkaan töihin?
Herätys!! Nyt kannattaa oikeasti etsiä se kukkarolle sopiva betonikuutio jostain halppis lähiöstä jossa asuu jo ennestään samankaltaisia alkoholisteja,narkkareita,yksinhuoltajia,ulkomaalaisia ja niin edelleen.
Slummi kutsuu kaltaisiaan! Hopi hopi! Muuten lumihanki kutsuu perhettä talvisin.. tää on tuhansien murheellisten laulujen maa 🎶 🤗 itse olette osanne valinneet.
Ei kristus minua vaan jaksaa taas naurattaa.. hiljas hymyilen täytyä huutoa 😂
Miksi laiskoja ei nyt nauratakkaan?
Miksi meitä laiskoja laulattaa, helppo raha ja elämä naurattaa oli kivaa olla niin huoleton nyt edessämme häätö on 😂
Koska alkaa lasten huostaanotot?
Se on niille pikkupaskiaisille ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Hassua että vaikka nämä asumistuki normit oli ihmisten tiedossa jo yli vuosi sitten niin silti nämä taulapäät eivät ymmärtäneet muuttaa omien tulotasojensa mukaisiin kopperoihin vaan sinnikkäästi pysyivät ylikalliissa luksus asunnoissaan ulisten, että tässä on työpaikkoja lähellä .. miksi vtussa ette sitten vuoden aikana menneet sinne lähellä olevaan työpaikkaan töihin?
Herätys!! Nyt kannattaa oikeasti etsiä se kukkarolle sopiva betonikuutio jostain halppis lähiöstä jossa asuu jo ennestään samankaltaisia alkoholisteja,narkkareita,yksinhuoltajia,ulkomaalaisia ja niin edelleen.
Slummi kutsuu kaltaisiaan! Hopi hopi! Muuten lumihanki kutsuu perhettä talvisin.. tää on tuhansien murheellisten laulujen maa 🎶 🤗 itse olette osanne valinneet.
Minä asun itä-Helsingissä ja vuokra on nyt 1300€ 4h+k. Muutimme tähän, niin vuokrassa oli kolme numeroa
Jos pienituloiset ei voi asua Helsingissä, kun vuokrat on järkyttävän korkeat jopa kaupungilla, niin kuka ne työt tekee?
Kaverini on kolmen lapsen yh ja asuu kolmiossa itäisessä Helsingissä. Vuokra on 1200€. Hän itse asuu olohuoneessa. Saa palkkaa 2200€/kk. Nyt asumistukea saa 150€ vähemmän, niin kyllä se tuntuu. Varsinkin kun hinnat on korkeat.
No, ajatellaan, että hän muuttaa Keravalle. Sittenpä matkoihin kuluu huomattavasti enemmän rahaa.
Hänellä on kaksi poikaa ja tytär. Lapset on nyt 10-15 vuotiaita. Rahaa menee. Lasten harrastukset varmaan nyt jää, koska kaikki on vain yksinkertaisesti niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja siellä kerrottiin, että erityisen masentavan tästä tekee se, että asumistukileikkauksia ja uudistuksia ei ole näissä häädöissä mukana. Eli homma tulee pahenemaan moninkertaisesti, tämä on vasta alkusoittoa.
On se järkyttävää, että tavarat vaan kannetaan kaatopaikalle.
Onneksi lapsia ei heitetä kadulle. Vielä.
Ei heitetä,kun hoitaa asunnon tyhjäksi määräpäivään,joten puhut soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun itä-Hel
Ei ne Kojamon ja Lumon satojen miljoonien voitot synny mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin jutun ja siellä kerrottiin, että erityisen masentavan tästä tekee se, että asumistukileikkauksia ja uudistuksia ei ole näissä häädöissä mukana. Eli homma tulee pahenemaan moninkertaisesti, tämä on vasta alkusoittoa.
On se järkyttävää, että tavarat vaan kannetaan kaatopaikalle.
Onneksi lapsia ei heitetä kadulle. Vielä.
Ei heitetä,kun hoitaa asunnon tyhjäksi määräpäivään,joten puhut soopaa.
Ne, jotka asuntonsa menettää on ihan varmasti jo isoissa vaikeuksissa. Hyvä jos osa saa hoidettua asunnon tyhjäksi, eikä kaikki tavarat päädy kaatopaikalle. Eihän se ole mahdollista, että ilmaiseksi asuu. Mutta onhan tässä nyt jotain tapahtunut, kun häädöt näin rajusti lisääntyneet.
Kuinkahan kalliiksi tämäkin lopulta tulee.
Hankala juttu.
"Ei ne Kojamon ja Lumon satojen miljoonien voitot synny mistään muusta"
Minä asun Hekan asunnoissa. 4h+k. Vuokra on 1295€
Häädöt tulevat lisääntymään kuukausien kuluessa reippaasti. Moni saa ensin jostain vielä venytettyä euroa ja selviytynyt aluksi ja ehkä ystävät ja sukulaiset lainanneet. Tilanne kuitenkin pahenee ja on pysyvä. Häätömenettelykin vie aikansa. Asuntotukia leikattiin ensimmäisiltä vasta huhtikuussa ja monilta myöhemmin joten eihän ole laajalti ehtinyt vielä edes tuo vaikuttaa. Joillakin menee aina ensi vuoden puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Niitä halpoja kopperoita ei ole. Niitä ei vaan ole tarpeeksi.
Tarvitaan "Mobile Houses" tai "Trailer Parks".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä halpoja kopperoita ei ole. Niitä ei vaan ole tarpeeksi.
Tarvitaan "Mobile Houses" tai "Trailer Parks".
Olisiko "parakkikylät" hyvä nimitys. Parakkialueet?
Yleensä ihmisille on selvää mikä laskupinon laskuista ensimmäisenä maksetaan. Vuokra maksetaan aina. Häätö on pitkä prosessi. Ennen tilanteen kärjistymistä ehtii halutessaan tekemään päätöksiä ja ratkaisuja. Hekan halpoihin asuntoihin riittää pienemmätkin tuet. Jos rahansa käyttää muuhun, kenen syy se on? Yhteiskunnan, veronmaksajien, työkaverin, naapurin, naapurin kissan?
Kylmimmille talvien kuukausille oli justiinsakin meidän tavoite saada mahdollisimman paljon niitä häätöjä. Tämä on vasta alkusoittoa. Niin, mitäs nisti on käyttänyt rahat huu meisiin eikä laskuihin, oma vika.