Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksatte perheen (muualla asuvien) opiskelijoiden kuluja?

Vierailija
24.09.2024 |

Itse maksan tällä hetkellä bussikortin ja puhelinliittymän. 

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 €/kk

Vierailija
2/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme vuokran

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustan tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan. Säännöllisesti maksan puhelimen ja yths - maksun. Annan kuukausittain ruokarahaa 100e ja maksan bussikulut, kun tulee kotiin. Olen sanonut, että jos tarvii vaate ym hankintoja niin pyytää vain. 

Vierailija
4/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamme vuokran

Paljonko menee? Eikö saa asumistukea vai käyttääkö sen siis muuhun kuin vuokraan? 

Vierailija
5/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamme vuokran

Paljonko menee? Eikö saa asumistukea vai käyttääkö sen siis muuhun kuin vuokraan? 

750€, saa asumistukea ja saa käyttää sen muuhun elämiseen

Vierailija
6/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Miksi maksaison, kun tuo itse päätti lähteä? 

Vierailija
7/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saa kolmisen sataa kuussa ja avun isompiin hankintoihin kuten tietokoneeseen.

Vierailija
8/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamme vuokran

750€, saa asumistukea ja saa käyttää sen muuhun elämiseen

Ja halvempaa asuntoako ei ole?  Eikö hallituksen leikkaukset yhtään puraissut?

Vierailija
9/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaostoksissa lähinnä avustan. Huonekaluja, tietokone ja muuta välttämätöntä on ostettu syntymäpäivä- tai joululahjaksi. Tarpeen mukaan voin maksaa laskuja. Ihmeen hyvin on pärjännyt ilman äipän kukkaroa. Autoa lainailee kyllä.

Vierailija
10/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan yhtiövastikkeen ja auton kulut.  Vastike 340€/kk auton vakuutukset 140€/kk.  Uudessa sähköautossa kallis kaskovakuutus.  Olisi halvempi jos olisi minun nimissä, mutta ostin suoraan lapselle omaksi.

Vierailija
11/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan yhtiövastikkeen ja auton kulut.  Vastike 340€/kk auton vakuutukset 140€/kk.  Uudessa sähköautossa kallis kaskovakuutus.  Olisi halvempi jos olisi minun nimissä, mutta ostin suoraan lapselle omaksi.

Jos laitat itsesi auton toiseksi käyttäjäksi niin voit ottaa vakuutuksen omiin nimiin. Meillä auton omistaa mies mutta vakuutus on minun koska halvempaa niin. 

Vierailija
12/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa.

Lainata voin kohtuullisen summan perustellusta syystä. 

Vierailija
13/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla on autot käytössä, maksamme niiden kulut. Puhelimet maksamme. Ostimme heidän haluamansa huonekalut vuokra-asuntoihin, oli kylläkin budjetti johon hankintojen piti mahtua. Tietysti jos opiskelupaikkakunnilla käymme, täytämme mielellämme jääkaapin ja ruokakomeron.

Vierailija
14/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme opiskelijan puhelinlaskun ja kuntosalikortin. Lisäksi annamme n. 150€/kk rahaa. Käymme opiskelupaikkakunnalla n. 1x/kk ja ostamme ruokaa ja tarvikkeita tarpeen mukaan. Maksamme junat/bussit, kun opiskelija tulee käymään kotipaikkakunnalle.

Vierailija
15/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki ja opintotuki riitti just vuokraan ennen tätä asumistuen leikkausta. Maksettavaksi jäi ruoat, kotivakuutus joka pakollinen, bussilippu, puhelinlasku ja kuntosalin kk maksu, hänen ainoa harrastus. Ja opiskelijan ikä 16v. 

Vierailija
16/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei maksaneet mitään. Joskus kotona käydessä sai PUOLIKKAAN juustopalan matkaansa.

Vierailija
17/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Miksi maksaison, kun tuo itse päätti lähteä? 

"Tuo itse päätti lähteä?"

No kuka muukaan sen päättäisi jos aikuinen on? 

Vierailija
18/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat ei maksaneet mitään. Joskus kotona käydessä sai PUOLIKKAAN juustopalan matkaansa.

Köyhiä vai pihejä? 

Vierailija
19/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama. Varakkaat kunnan viroissa olevat vanhemmat ei auttaneet mitenkään. Päätin jo silloin, että jos omia lapsia minulla on, autan heitä mahdollisuuksien mukaan ja olenkin auttanut. Ketä muuta mieluummin auttaisin kuin omia lapsiani? 

Vierailija
20/125 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajalonse siellä kyselee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän