Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden kumppanin epäsiisti koti

Vierailija
23.09.2024 |

Miten suhtautuisit, jos olisit tutustumassa uuteen ihmiseen ja näkisit, että hänen kotonaan ei ole siistiä?

En nyt tarkoita, että ei niin kuin sisustuslehdessä tai että kaikki ei ole hyvässä järjestyksessä vaan tyyliin, että vessanpönttö on sisältä ruskea, likapyykkiä lattialla, kirjahyllyssä likaisia astioita, tölkkejä lattialla ja ruokapöytä täynnä tavaraa, ei käsipyyhkeitä vessassa, roskaa lattialla vaikka hän kertoo siivonneensa. 

Muutenkaan ei ole viihtyisää: rikkinäisiä ja rumia huonekaluja, kuolleita kasveja, ei mattoja, rumat värit, mikään ei sovi yhteen jne. 

Kuitenkin kumppaniehdokas toivoo, että hänen luonaan ollaan ja viihdytään, mutta ei ymmärrä ympäristön vaikutuksesta siihen. Itse kumppani on muuten ns. normaali ihminen: käy töissä, vuoroviikkovanhempi, koulutettu, on harrastuksia. 

Miten suhtautuisit? 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vuoroviikkovanhemman luona tuollaista. Taitaa ollq kyseessä nainen, koska kyllähän sen ymmärtää jne. Miehenä olisi äkkiä sossut eväämässä lasten tapaamisia lainvastaisesti.

Vierailija
2/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät sitten, mitä odottaa, jos yhteiseen kotiin haluat muuttaa. Älä ikinä usko lupauksia, että sitten hän toimisi toisin. 

Itse sanoisin, että en halua tavata hänen luonaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä sanalla kuvaten: Varauksellisesti.

Täsmennys: Se että yritän pit oman kotini siistinä ja tavanomaisen puhtaana koen pitäväni sanalla huolta siutä, että korvienvälini pysyisi kunnossa. Sotku ja tai huomattava epäjörjestys asunnossani kertoisi, että minulla ei olisi kaikki hyvin/ viittsusi siihen, että jotain olisi mahd. pielessä. - Toivoisin, että mahd. kumppanillani olisi suunnilleen samantapainen siisteyskäsitys.

Sinkkumies

Vierailija
4/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin hänelle mielipiteeni suoraan mutta ystävällisesti. Kertoisin voivani jeesata kämpän kuntoon laittamisessa, mutta jos häntä ei asia kiinnostaisi, siinä tapauksessa ehdottaisin että viettäisimme aikaa vain minun luonani. Oma kotinikaan ei ole mistään sisustuslehdestä mutta kuitenkin aina siisti. Ei kiinnosta yhtään hengailla missään läävässä.

Vierailija
5/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on tuommoisia, kun ei ehkä ole lapsuudenkodissa opetettu siivoamaan ja/tai omassa asunnossa viimeistään silmä on tottunut omiin sotkuihin. Ehkä joltain parikymppiseltä tuo on vielä ymmärrettävyyden rajoissa, mutta en itse jaksaisi aikaihmisen kodissa ihan noin onnetonta meininkiä. Ei muakaan joku vaate tai yksittäinen astia siellä täällä haittaa, mutta tuo vessojen pesemättömyys ja muu lika, roskat ym. on kyllä liikaa ja vaikuttaa jo yleiseen hygieniatasoon.

Kokemukseni mukaan nää ihmiset on sellaisia, että tempautuvat helposti omasta mielestään kiinnostavampiin tekemisiin ja kämpästä huolehtiminen jää aina viimeiseksi. Sitten viimeisenä illalla ei enää jaksa/ehdi ja kierre on valmis. Että jonkinlaista vastuuttomuutta/kypsymättömyyttä, kun ei saa itseään tekemään näitä ns. tylsiä askareita ollenkaan tai riittävällä frekvenssillä.

Vierailija
6/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vakavampi suhde eli yhteinen tulevaisuus mielessä niin ei jatkoon. Noin paha sotku kertoo elämänhallinnan vaikeuksista ja ennustaa ap:lle kodinhoidosta 100% yksin huolehtimista ja toisen jälkien siivoamista.

Vierailija
7/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin hänelle mielipiteeni suoraan mutta ystävällisesti. Kertoisin voivani jeesata kämpän kuntoon laittamisessa, mutta jos häntä ei asia kiinnostaisi, siinä tapauksessa ehdottaisin että viettäisimme aikaa vain minun luonani. Oma kotinikaan ei ole mistään sisustuslehdestä mutta kuitenkin aina siisti. Ei kiinnosta yhtään hengailla missään läävässä.

Kannattaa pitää mielessä että tuollaisen kanssa ei sitten välttämättä kannata muuttaa yhteen, jos ei tule mitään parannusta siisteyteen. 

Vierailija
8/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuule sellainen lapseton kumppani jota ei kuormita vuoroviikoin jälkikasvu. 

Vierailija
9/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo normaalia ole että on likasta. Sekaisuus on taas aika luonnollista jos on kiirevaihe elämässä. Pas kasiuus kertoo taas jostain muusta, masennusta ehkä taustalla.

Vierailija
10/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa se itse. 90-luvulla naiset siivosivat miehen kodin, jos mies muuten oli kiinnostava.

Vierailija
11/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun juttu, vaikka en siisti olekaan. Tuo menee jo överiksi.

Vierailija
12/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen siisteyskäsitys, adhd, hahmotusjäiriö, tms. Ei jatkoon.

Vierailija
13/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää mielessä että tuollaisen kanssa ei sitten välttämättä kannata muuttaa yhteen, jos ei tule mitään parannusta siisteyteen. 

Sekin olisi ok, ei minulla ole ajatuksena että olisi pakko muuttaa yhteen.

Vierailija
14/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei olis oikea henkilö mulle.

Vierailija
15/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi jatkamaan. Tutustuminen päättyisi siihen paikkaan. En viettäisi varttiakaan moisessa läävässä, sillä likaisuus ja sotkuisuus on mielestäni merkki arjenhallinnan ongelmista. Enkä alkaisi myöskään siivoamaan, vapaaehtoisesti ja ilmaiseksi, kait hänellä on äiti itselläänkin, tai varaa palkata siivooja, jos omat rahkeet ei perussiisteyteen riitä. Kannettu vesi ei kaivossa kestä. Epäilisin myös, ettei ihminen ole mitenkään tarkka omasta hygieniastaankaan,  jos pystyy elämään lian ja siivottomuuden seassa.

Vierailija
16/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kysymys keski-ikäisistä ihmisistä ja ollaan ns. toisella kierroksella. Minullakin on lapsia, mutta nuoria aikuisia, hänellä yksi alakoululainen. Myönnän, että en kaipaa enää lapsiperhekuvioita. Tarkoitus oli, että suhde olisi vakava, mutta järkytyin, kun näin hänen kotinsa. Siellä oli vaikea olla. 

Hän on ollut minun luonani, sielläkin levitti tavaroita ympäriinsä. Sanoin kyllä, että tuo lautasensa tiskiin, ei jätä märkää pyyhettä sänkyyn, toisaalta kohtelin häntä kuin muitakin vieraita kotonani eli palvelu toimi. Loukkaannuin kuitenkin siitä, että hän jätti viikonlopun jälkeen jälkien korjaamisen minulle ja petyin siihen, että oli niin sotkuinen ja epäsiisti. 

En taida jatkaa suhdetta, on liikaa huonoja puolia, vaikka hyvääkin. 

Ap

Vierailija
17/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kysymys keski-ikäisistä ihmisistä ja ollaan ns. toisella kierroksella. Minullakin on lapsia, mutta nuoria aikuisia, hänellä yksi alakoululainen. Myönnän, että en kaipaa enää lapsiperhekuvioita. Tarkoitus oli, että suhde olisi vakava, mutta järkytyin, kun näin hänen kotinsa. Siellä oli vaikea olla. 

Hän on ollut minun luonani, sielläkin levitti tavaroita ympäriinsä. Sanoin kyllä, että tuo lautasensa tiskiin, ei jätä märkää pyyhettä sänkyyn, toisaalta kohtelin häntä kuin muitakin vieraita kotonani eli palvelu toimi. Loukkaannuin kuitenkin siitä, että hän jätti viikonlopun jälkeen jälkien korjaamisen minulle ja petyin siihen, että oli niin sotkuinen ja epäsiisti. 

En taida jatkaa suhdetta, on liikaa huonoja puolia, vaikka hyvääkin. 

Ap

Joo, ei jatkoon.

Vierailija
18/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en ala siivoamaan toisen kotona. Korjaan omat jälkeni ja huolehdin omasta tontistani, mutta en ala toisen piiaksi. Muuten teen mielelläni palveluksia muille, autan ja tuen, mutta kodinkoneeksi en ala enkä äidiksi. 

Ap

Vierailija
19/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika vaihtoon.

Vierailija
20/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tason sotkuisuuden takana on jotain sen verran vakavaa ongelmaa että ei tule muuttumaan. Jo pelkästään se että päästää seurustelukumppanin, johon haluaa tehdä vaikutusta ja luoda suhdetta, edes näkemään noin törkyisen kämpän kertoo kaiken. Ihan järkkyä, en todellakaan jatkaisi suhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan