Uuden kumppanin epäsiisti koti
Miten suhtautuisit, jos olisit tutustumassa uuteen ihmiseen ja näkisit, että hänen kotonaan ei ole siistiä?
En nyt tarkoita, että ei niin kuin sisustuslehdessä tai että kaikki ei ole hyvässä järjestyksessä vaan tyyliin, että vessanpönttö on sisältä ruskea, likapyykkiä lattialla, kirjahyllyssä likaisia astioita, tölkkejä lattialla ja ruokapöytä täynnä tavaraa, ei käsipyyhkeitä vessassa, roskaa lattialla vaikka hän kertoo siivonneensa.
Muutenkaan ei ole viihtyisää: rikkinäisiä ja rumia huonekaluja, kuolleita kasveja, ei mattoja, rumat värit, mikään ei sovi yhteen jne.
Kuitenkin kumppaniehdokas toivoo, että hänen luonaan ollaan ja viihdytään, mutta ei ymmärrä ympäristön vaikutuksesta siihen. Itse kumppani on muuten ns. normaali ihminen: käy töissä, vuoroviikkovanhempi, koulutettu, on harrastuksia.
Miten suhtautuisit?
Kommentit (62)
En voisi jatkaa ihmisen kanssa joka ei osaa minkään vertaa huolehtia kodistaan, että se olisi viihtyisä ja siisteys kunnossa. Hygieniataso iljettäisi noin niinkuin kaikkea ajatellen. Hrr.
No on se vähän outoa, jos ei edes paskaista vessaansa ole pyyhkinut puhtaaksi ennen potentiaalisen kumppaniehdokkaan saapumista. Että kyllä tuo nyt jostain kertoo. Ja mitä tölkkejä? Jos on alkoholitölkkejä paljon siellä sun täällä, niin voi olla jotain päihdeongelmaa. Yleensä ne nyt ainakin kerätään yhteen paikkaan ja viedään palautukseen.
Likapyykit lattialla on myös melko erikoista. Luulisi, että tunkisi nyt edes pyykkinsä johonkin pussiin, jos olisi romanttinen partneri tulossa käymään.
Jotain isompia ongelmia varmaan on, jos ei saa edes paskarantuja pois vessastaan ja pyykkejä pois lattialta ennen vierailijoiden saapumista.
Tiedä miten paskaista sitten on ollut, jos on väittänyt siivonneensa.
Varmaan menisi tuon myötä halut parisuhteeseen, vaikka ei meilläkään aina mitenkään hirveän siistiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kysymys keski-ikäisistä ihmisistä ja ollaan ns. toisella kierroksella. Minullakin on lapsia, mutta nuoria aikuisia, hänellä yksi alakoululainen. Myönnän, että en kaipaa enää lapsiperhekuvioita. Tarkoitus oli, että suhde olisi vakava, mutta järkytyin, kun näin hänen kotinsa. Siellä oli vaikea olla.
Hän on ollut minun luonani, sielläkin levitti tavaroita ympäriinsä. Sanoin kyllä, että tuo lautasensa tiskiin, ei jätä märkää pyyhettä sänkyyn, toisaalta kohtelin häntä kuin muitakin vieraita kotonani eli palvelu toimi. Loukkaannuin kuitenkin siitä, että hän jätti viikonlopun jälkeen jälkien korjaamisen minulle ja petyin siihen, että oli niin sotkuinen ja epäsiisti.
En taida jatkaa suhdetta, on liikaa huonoja puolia, vaikka hyvääkin.
Ap
🥴 Jännä että sille on tullut ero aiemmin. Jotain vähän vakavampaa vikaa päässä, huh
Hyi stana. Ei ole normaali ihminen, jos pystyy asumaan jatkuvassa sikolätissä. Mikä luulet olevan tulevaisuus tuossa kuviossa? Sinä siivoat tai alistut elämään pas*an keskellä.
sikolättityypit viihtyy parhaiten keskenään, jättäisin väliin.
Ei ole koskaan asunut siistissä kodissa, veikkaisin. Kyllä vielä voi oppia. Ja ehkä kannattaa ottaa rehellisesti puheeksi. Ei minustakaan olisi mukava käydä kylässä, jonka jälkeen pitäisi vaihtaa sukat ja vaatteet, ettei oma koti mene likaiseksi. Mutta ottaisin siis asian puheeksi varsinkin jos muuten on ok tyyppi.
Hyi helvetti, tyyppi elää kuin jossain narkkikämpässä! Hyi saakeli miten voit edes harkita jatkoa
Vierailija kirjoitti:
Hyi stana. Ei ole normaali ihminen, jos pystyy asumaan jatkuvassa sikolätissä. Mikä luulet olevan tulevaisuus tuossa kuviossa? Sinä siivoat tai alistut elämään pas*an keskellä.
Paljon mukavampi on vain lepäillä sängyllä kuin siivota. Siivoaminen vie liikaa energiaa.
Kyllähän suhteen alussa yritetään antaa mahdollisimman hyvä kuva itsestään. Jos tuo on paras mihin pystyy (sanoit hänen väittäneen siivonneensa), niin mietipä mikä on totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kysymys keski-ikäisistä ihmisistä ja ollaan ns. toisella kierroksella. Minullakin on lapsia, mutta nuoria aikuisia, hänellä yksi alakoululainen. Myönnän, että en kaipaa enää lapsiperhekuvioita. Tarkoitus oli, että suhde olisi vakava, mutta järkytyin, kun näin hänen kotinsa. Siellä oli vaikea olla.
Hän on ollut minun luonani, sielläkin levitti tavaroita ympäriinsä. Sanoin kyllä, että tuo lautasensa tiskiin, ei jätä märkää pyyhettä sänkyyn, toisaalta kohtelin häntä kuin muitakin vieraita kotonani eli palvelu toimi. Loukkaannuin kuitenkin siitä, että hän jätti viikonlopun jälkeen jälkien korjaamisen minulle ja petyin siihen, että oli niin sotkuinen ja epäsiisti.
En taida jatkaa suhdetta, on liikaa huonoja puolia, vaikka hyvääkin.
Ap
🥴 Jännä että sille on tullut ero aiemmin. Jotain vähän vakavampaa vikaa pää
Tai sitten just se ero on syy elämänhallinnan heikentymiselle.
Mä osaan arvata, miksi hänellä on ensimmäisestäkin suhteesta tullut ero, jos kerran ap:n luonakin jättää tavaroitaan levälleen ja oma asunto on kuin läävä.
On todennäköisesti kasvanut joidenkin juoppovanhempien kanssa saastaisessa kodissa, tai sitten on jotain nepsyyttä/mt-ongelmia. Tai molemmat. Juokse jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon mukavampi on vain lepäillä sängyllä kuin siivota. Siivoaminen vie liikaa energiaa.
No jos ei ole energiaa normaaliin siivoukseen kotonaan, niin miten on energiaa mihinkään muuhunkaan? Jos ei muuta jaksa kuin lepäillä sängyllä, niin senkun lepäilee yksinään. Kerran viikossa siivous riittää normaaliin siisteyteen ja se vaaditaan jokaiselta.
😅 Mä olisin todennut että sori, tämä olikin sitten tässä ja kaikkea hyvää jatkoon, ja poistunut.
Järjestyksenpitoon ja siivoamiseen ei kulu paljon aikaa, useimmille riittäisi puolituntia päivittäin. Se aika menee helposti ihan turhuuteen. Itse pidän siisteydestä ja järjestyksestä. En voisi elää ihmisen kanssa, joka pitää vaatteita lattialla tai jemmaa roskia tai likaisia astioita. Asennekysymys.
Tällä kertaa todella toivon että kyse on provosta.
Entinen puoliso siivonnut ja äiti sitä ennen. Ei kannata, päätyisit siivoamaan lapsen ja miehen sotkuja. Ei kiva, nyt on sinun oma aikasi. Lähde matkoille, hanki kiva harrastus.
Vuoroviikkovanhempi ja koti tuollaisessa kunnossa? No ainakin nyt omin silmin näet mitä on odotettavissa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Siivoa se itse. 90-luvulla naiset siivosivat miehen kodin, jos mies muuten oli kiinnostava.
Ei siivonneet. Jos sinulle kävi noin, niin kyseessä oli poikkeus.
Kääntyisin ovelta.
En voi astmaatikkona ja allergikkona oleskella sotkun keskellä.