Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden kumppanin epäsiisti koti

Vierailija
23.09.2024 |

Miten suhtautuisit, jos olisit tutustumassa uuteen ihmiseen ja näkisit, että hänen kotonaan ei ole siistiä?

En nyt tarkoita, että ei niin kuin sisustuslehdessä tai että kaikki ei ole hyvässä järjestyksessä vaan tyyliin, että vessanpönttö on sisältä ruskea, likapyykkiä lattialla, kirjahyllyssä likaisia astioita, tölkkejä lattialla ja ruokapöytä täynnä tavaraa, ei käsipyyhkeitä vessassa, roskaa lattialla vaikka hän kertoo siivonneensa. 

Muutenkaan ei ole viihtyisää: rikkinäisiä ja rumia huonekaluja, kuolleita kasveja, ei mattoja, rumat värit, mikään ei sovi yhteen jne. 

Kuitenkin kumppaniehdokas toivoo, että hänen luonaan ollaan ja viihdytään, mutta ei ymmärrä ympäristön vaikutuksesta siihen. Itse kumppani on muuten ns. normaali ihminen: käy töissä, vuoroviikkovanhempi, koulutettu, on harrastuksia. 

Miten suhtautuisit? 

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään hoarder-taipumuksia, mutta stressin/masennuksen/muiden projektien alla kotiin alkaa kertyä niiden projektiin liittyvien tavaroiden lisäksi lukemattomia lehtiä, viikkaamattomia vaatteita, imuri esillä jne. 

-Eri

Vierailija
62/62 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"rumia huonekaluja, ei mattoja, rumat värit, mikään ei sovi yhteen jne. "

Nuo ovat subjektiivisia asioita. Ensin väität, ettei tarvitse olla sisustuslehden koti, mutta sitten valitat väreistä. Valittaisitko noista silloinkin, jos asunto olisi muuten siisti?

Ei ole subjektiivista, jos kaikki on mitä sattuu ja viihtyisyyttä luovat elementit kuten matot ja verhotkin puuttuvat. Ei se, että koti on viihtyisä, tarkoita että pitäisi olla kuin sisustuslehdestä tai edes erityisen siistiä. Ääripäät ovat varmaan me harvinaisimmat tapaukset. 

Tietysti ympäristö vaikuttaa viihtyvyyteen. En ole itsekään turhan tarkka enkä liian siisteyden perään, mutta jos toisen asunnossa on suorastaan likaista ja roskaista ja pitää raivata tila, että voi istua jonnekin tai kattaa pöytää, se haittaa ja inhottaa. 

Tietysti on erilaisia sisustusmakuja, monet yhtä hyviä, mutta sitten on myös ne mauttomat ja huonot kuten tapauksella, josta puhuin. Tunnen hänet pitemmältä ajalta, mielenterveysongelmia eikä erityisiä stressaavia tapahtumia ei elämässä ole ollut pitkiin aikoihin.

Vaikka koti olisi erityisen tai kohtuullisen tai edes vähän siisti, olisi se mielestäni silti epäviihtyisä rumuutensa takia. Yrittäisin sivuuttaa sen tunteen ja niin teinkin, koska olin ihastunut. Mutta tuli eteen sellaisia asioita, että ihastus karisi jo. Saastaisuus oli jo liikaa. 

Sen lasunkin oli joku jo aiemmin tehnyt. Kukaan ei kuitenkaan ollut edes käynyt asunnossa katsomassa, riitti kuulemma puhelimessa selittely. Minulle tyyppi kertoi, että lasun tekijä (joku entinen kumppanikandidaatti)  halusi vain tehdä kiusaa. Onneksi lapsi on puolet ajasta toisen vanhemman luona. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan