Miksi naiset irvailevat keski-ikäisille tai sitä lähestyville miehille siitä että nämä haaveilevat vielä omasta perheestä?
Tähän olen törmännyt tälläkin palstalla usein. Mikä siinä on tuomittavaa jos esim 40-50-vuotiaana miehenä vielä haaveilee omasta perheestä, jos sitä ei aikaisemmin ole onnistunut saamaan? Onko kyseessä joku naisten katkeruus olemassa olevasta biologiasta? Muuta selitystä on hieman vaikea keksiä.
Kommentit (756)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy on aivan takuulla se, että naisten hedelmällisyys vähenee merkittävästi neljänkympin jälkeen ja jossain vaiheessa loppuu kokonaan. Mies voi siittää jälkikasvua vielä eläkeiässäkin.
Kyllä voikin. Ongelma tässä on vain se, että siinä heti neljän kympin jälkeen kasvaa suuresti todennäköisyys sille että ne mahdolliset lapset ovat sairaita, kehitysvammaisia tai on jotain muutakin vaivaa, kuten nepsykirjoa. Vaikka mies voi siittää lapsen vaikka 80-vuotiaana niin onko se sitten kovin järkevää. Tätä pitäisi kouluissa jo opettaa kun edelleen tämä on monelle niin epäselvää. Kaikille ei tietenkään näin käy. Mutta tilastot ovat tilastoja.
Miehet aina leveilevät sillä, että kykenevät siittämään lapsia vielä eläke
Jos ei ole huolinut? Ymmärrätteko ilkeät ihmiset sitä että huolimattomuus tarkoittaa sitä ettei ole saanut rakkautta? Eikös se ole suru sille miehelle? Mikä saa tekemään kiusaa toisen vaille jäämisestä? Miettikää välillä laajemmin näitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäs tädit irvailevat minulle 37-vuotiaalle miehelle, joka tapailee 20-vuotiasta naista. On ollut jo puhetta lasten hankkimisesta lähivuosina.
Onnea vaan. Kaikki vauvat ovat tervetulleita veronmaksajia.
Kiitos, kai... Itse kaavailen heille vähän hienompaa kohtaloa kuin veronmaksajina olemista. Ehkä opetan jopa järkevästi ja laillisesti "kiertämään" veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja silti sä kuolaat niiden perään, mutta et vain saa."
Kolmekymppinen vielä kelpaa, jos on ikäisekseen hyvässä kunnossa. Useimmat eivät ole.
Lopeta jo. Ketään ei kiinnosta, kenestä sä haaveilet siellä.
Kyllä uskon, että moniakin kiinnostaa. Minuun on ollut ihastunut viimeisen parin vuoden aikana 29-, 32-, 33-, 37- ja 53-vuotias nainen. Lisäksi 27-31-vuotiaat naiset ovat flirttailleet. Nämä siis kaikki oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppinen vielä kelpaa, jos on ikäisekseen hyvässä kunnossa. Useimmat eivät ole.
Kyllä uskon, että moniakin kiinnostaa. Minuun on ollut ihastunut viimeisen parin vuoden aikana 29-, 32-, 33-, 37- ja 53-vuotias nainen. Lisäksi 27-31-vuotiaat naiset ovat flirttailleet. Nämä siis kaikki oikeassa elämässä.
Ota lääkkkeet.
Vierailija kirjoitti:
No itse en irvaile, mutta ihmettelen suuresti. Ilmeisesti heillä ei ole minkään valtakunnan käsitystä, millainen savotta lasten kasvattaminen on. Tai sitten ajattelivat varmaan ulkoistaa itsensä hommasta. Mun puoliso oli lasten syntyessä 25-33v ja hän sanoi, että yhtään vanhempana ei olisi enää sitä rumbaa jaksanut. Ja itse allekirjoitan täysin. Nyt vajaa 40v on ihanaa kun lapset ovat jo isoja ja omatoimisia ja voi keskittyä uraan ja harrastamiseen.
Ja oletko miettinyt, että kukin yksilö on erilainen? Ehkä ne miehet, joille lapsenteko ei ole kiireellinen asia ovat usein myös keskimäärin muita energisempiä ja vahvempia ihmisiä muutenkin? He tuntevat itsensä ja että pystyvät myös myöhemmin lapsia vaikka tekemään. Jotkut ovat laiskoja ja vetämättömiä jo teini-ikäisinä, toiset toimeliaita ja energisiä miltei hautaan asti. Jokainen on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäs tädit irvailevat minulle 37-vuotiaalle miehelle, joka tapailee 20-vuotiasta naista. On ollut jo puhetta lasten hankkimisesta lähivuosina.
Kiitos, kai... Itse kaavailen heille vähän hienompaa kohtaloa kuin veronmaksajina olemista. Ehkä opetan jopa järkevästi ja laillisesti "kiertämään" veroja.
Tuolla ajattelutavalla maa on saatu tähän jamaan. Emme enää ole yhtenäinen kansa, joka tekee yhdessä töitä, jotta meillä kaikilla menisi hyvin.
"Suomessa sukusolujen lahjoittajien maksimi-ikä on sekä naisilla että miehillä 35 vuotta."
HUS: "Sperman luovuttaminen olet perusterve olet 2045-vuotias et tupakoi siittiösi kestävät pakastuksen riittävän hyvin sinulla tai lähisukulaisillasi ei ole ..."
Et taida tietää mistään mitään.
Ap:lle .
Sellaisesta asiasta haaveileminen siinä iässä ei taida olla ihan jalat maassa -ajattelua. Eli todennäköisesti haaveeksi jää, jos mies vasta siinä iässä havahtuu, että vaimo ja lapsetkin voisi olla kivoja olla olemassa.
20 - 45 vuotias. Miehellä ikä on korkeampi. Syystä-
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle .
Sellaisesta asiasta haaveileminen siinä iässä ei taida olla ihan jalat maassa -ajattelua. Eli todennäköisesti haaveeksi jää, jos mies vasta siinä iässä havahtuu, että vaimo ja lapsetkin voisi olla kivoja olla olemassa.
Thaimaan lentoa vaille todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse en irvaile, mutta ihmettelen suuresti. Ilmeisesti heillä ei ole minkään valtakunnan käsitystä, millainen savotta lasten kasvattaminen on. Tai sitten ajattelivat varmaan ulkoistaa itsensä hommasta. Mun puoliso oli lasten syntyessä 25-33v ja hän sanoi, että yhtään vanhempana ei olisi enää sitä rumbaa jaksanut. Ja itse allekirjoitan täysin. Nyt vajaa 40v on ihanaa kun lapset ovat jo isoja ja omatoimisia ja voi keskittyä uraan ja harrastamiseen.
Ja oletko miettinyt, että kukin yksilö on erilainen? Ehkä ne miehet, joille lapsenteko ei ole kiireellinen asia ovat usein myös keskimäärin muita energisempiä ja vahvempia ihmisiä muutenkin? He tuntevat itsensä ja että pystyvät myös myöhemmin lapsia vaikka tekemään. Jotkut ovat laiskoja ja vetämättömiä jo teini-ikäisinä, toiset toimeliaita ja energisiä miltei hautaan asti. Jokainen on erilainen.
Itse olen jo päälle kolmekymppinen mies, joka todennäköisesti haluaa vielä lapsia myöhemmin, mieluummin ennen kuin täytän 40 v. Tunnistan itseni tuosta kuvauksesta. Minua luullaan säännöllisesti kymmenen vuotta nuoremmaksi, ja olen erittäin hyvässä fyysisessä kunnossa. Olen aina ollut hidas kypsymään ja tavalla tai toisella ikäistäni nuoremman oloinen. Edellinen tyttöystäväni oli esimerkiksi 19-vuotias, joten lisääntymisikäisiä naisia tulee löytymään vielä monta vuotta eteenpäin. Minua kovasti naurattaa ajatus, että en muka pystyi hoitamaan pikkulasta vaikka seuraavan kymmenen vuoden aikana. Aika säälittävä tapaus olisin, jos en sellaiseen fyysisesti tai muutenkaan kykenisi. Eivät kaikki ole niin veteliä, että suvunjatkaminen on jo niin suuri haaste. Ja toisaalta, kannattaako edes hankkia lapsia, jos se on muka niin kamalaa hommaa? Aika iso psykologinen ulottuvuus tässäkin. Jos motivaatio ei riitä, älä hanki lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota lääkkkeet.
Olipa lapsellinen komentti ikäiseksesi naiseksi.
"Kaikilla täällä elämässä on vaikeuksia. En ole koskaan ymmärtänyt naisten julmuutta syntymättömiä lapsia kohtaan. Joko ei anneta lapselle mahdollisuutta hedelmöittyä tai jopa tehdään abortteja. Sairasta."
Joko ei anneta lapselle mahdollisuutta hedelmöittyä. Olet siis täysin ehkäisykielteinen. Pystyisitkö sinä elättämään yli kymmenen lasta?
Minä olen tullut hyvin helposti raskaaksi, joten ilman ehkäisyä meillä olisi vähintään 15 lasta. Siis minulle 15 raskautta ja synnytystä, tuo tuntuu ajatuksenakin kauhealta. Miehen taas olisi pitänyt elättää meidän pesue pienellä palkallaan ja rakentaa meille 10 makuuhuoneen talo, jossa on viisi vessaa ja suihkua, tolkuttoman iso keittiö ja vielä isompi kodinhoitohuone teollisuuspyykkikoneineen ja -kuivureineen. Arvelen, että ei olisi suostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet saa maistaa omaa lääkettään. Eivät halunneet lapsia nuorempana, kun se oli samanikäisille naisille ajankohtaista. Nyt sitten saavat keskenään ihmetellä lapsetonta tulevaisuutta.
Mun miehelle kävi vähän päinvastoin. On aina halunnut lapsia. Seurusteli vuosia naisen kanssa, joka ei tiennyt haluaako vai ei ja lopuksi sairastui tautiin, jonka seurauksena ei voinut lapsia saada.
Tuli ero ja mieheni tapasi minut. Hän oli sitten 40v kun esikoinen syntyi, minä olin 27v.
Turha luoda turhaa toivoa. Harva mies tulee isäksi enää sen ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ajattelutavalla maa on saatu tähän jamaan. Emme enää ole yhtenäinen kansa, joka tekee yhdessä töitä, jotta meillä kaikilla menisi hyvin.
Aijaa, syy onkin minun, alhaisen ja pienen veronmaksajan eikä päättäjien? Hyvä tietää. Ja puhuin laillisista keinoista. Jos joku on liian tyhmä ja laiska löytämään porsaanreikiä, ongelma ei ole minun. Eikä ole mikään hyve syytää työllä hankittuja rahojaan valtion koneistoon, joka käyttää niitä satuttaakseen minua ja muuta tavallista kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota lääkkkeet.
Olipa lapsellinen komentti ikäiseksesi naiseksi.
Tyhmään kommenttiiin saa tyhmän kommentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä siis vika, kun yksikään nainen ei jäänyt kanssasi suhteeseen?
Vanhat miehet tekevät sairaita lapsia, ei kannata vanhojen ukkojen haaveilla enää perhe-elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä siis vika, kun yksikään nainen ei jäänyt kanssasi suhteeseen?
Ei ole siinä joukossa ollut semmoista, ketä etsin, niin en ole jatkanut niitä suhteita.