Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä sinnulle on ollut englannin kielen opiskelusta?

Vierailija
22.09.2024 |

Pystytkö ymmärtämään englanninkielistä musiikkia, lukemaan kirjallisuutta, osallistumaan netin keskustelupalstoille? Oletko joutunut töissä käyttämään kieltä tai saanut ulkomaalaisia ystäviä?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on englannin natiivipuhuja miehenäkin eli en olisi ikinä tutustunut häneen jos en itse osaisi ko. kieltä

Vierailija
2/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan oman alan työpaikan pitkälti hyvän englannintaitoni ansiosta, samassa firmassa tulikin sitten oltua lähes 15 vuotta ja edettyä mukavasti uralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinut matkustaa, tehdä duunia englanniksi, tutustua ulkomaalaisiin ihmisiin edes jollain lailla. 

Päälle kirjallisuus, viihde ja uutiset englanniksi. 

Vierailija
4/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran joutunut tilanteeseen jossa ainoa yhdistävä kieli oli englanti..neuvoin reitin kiinalaiselle, kysyin apteekin tuotteesta ja sen sopivuudesta, myin tavaraa, ostin taulun. On muitakin mutta tässä muutamia.

Ilman englannin kielen taitoa olisi ollut haastavaa käydä nämä tilanteet läpi.

Vierailija
5/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töihin Englantiin ja asuin siellä vuosia. Oli hieno kokemus. Löysin miehenkin sieltä. Luen, kirjoitan ja puhun englantia sujuvasti. Lapset ovat kaksikielisiä. On ulkomaalaisia ystäviä. 

Vierailija
6/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

For one thing, I was able to burst the false bubble that is the lie about the so called "happiest country on the planet". I was able to see Finland for the bullshit lie that it is.

Vierailija
7/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

All of the above.

Vierailija
8/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella iloinen että ymmärrän videoita ja puhetta. Ja että aloitin sen ymmärtämisen yrittämisen takavuosina, se tuotti tulosta. Se avartaa maailmaa, mutta pitää käyttää maalaisjärkeä ettei usko ihan kaikkea mitä joku horisee, oli se enkuksi tai suomeksi. Joitakin sanoja pitää vielä kääntää jos hyvin erikoinen, koska sanoja on miljoonia. Tekstin koostaminen ja puhuminen on vaikeaa, tulee varmaan virheitä. Kielioppi. Pitää jatkaa harjoituksia. Olisihan muitakin kieliä vielä, mutta miten päättää onko se saksa, espanja, kreikka, puola vai vähän kaikkea hippunen. Enkussa on työtä vuosiksi eteenpäin, aina voi parantaa ja opetella lisää. Elinikäinen tehtävä. -Pitäisi kuunnella lisää materiaalia enkuksi ja lukea. Lukiessa kirjaa ei ole kääntäjää ja sanakirjan selaaminen hankalaa, ellei ota esille ajoissa.

Vierailija
9/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ollut hyötyä jo pelkästä englannin opiskelusta, ei pelkästään sen osaamisesta. 

Muutin aikoinaan Lontooseen ja menin kielikouluun. Kielitaidon lisäksi näin maailmaa, sain uusia ystäviä ja löysin vaimon. Sen jälkeenkin englannin osaamisesta on ollut hyötyä monessa asiassa. Niin matkustellessa, töissä kuin vaikka netissä.

Vierailija
10/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin. Online-kavereita on ympäri maailmaa myös USA:sta ja hyvin ymmärtävät minua ja puhettani sekä kirjoituksiani vaikka peruskoulun enkku oli jotain 6 tai 7 arvosanalla. Luonnollisesti luen, sekä ymmärän lukemani, enkun kielistä matskusta teknisellä puolella.

Vierailija
11/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaillessa se on hyvä apukieli. Olen myös asunut englanninkielisessä maassa. Työstäni en usein tarvitse vieraita kieliä. 

Vierailija
12/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä englantia opiskelemalla oppinut vaan peleistä. Keskustelupalstojen keskusteluihin pystyn osallistumaan helposti, mutta puhuminen tuottaa yleensä vähän vaikeuksia koska puhun englantia harvoin, ehkä vain kerran vuodessa. Kieli meinaa mennä välillä solmuun. Ymmärrän kuitenkin puhuttua englantia. Kappaleiden sanoista minun on kuitenkin usein vaikea saada selvää. Syytä sille en tiedä mutta ymmärtääkseni se on aika yleistä kun kyseessä ei ole oma äidinkieli. Musiikissa sanoja viännetään ja kiännetään aika paljon joten se on varmasti yksi syy.

Vierailija
13/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin töihin Englantiin ja asuin siellä vuosia. Oli hieno kokemus. Löysin miehenkin sieltä. Luen, kirjoitan ja puhun englantia sujuvasti. Lapset ovat kaksikielisiä. On ulkomaalaisia ystäviä. 

Pistähän jo korkki kiinni.

Vierailija
14/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin siis itse ja opiskelen kotona omaan tahtiin. Kommentoin tuolla ylempänä. Koulussa oli alkeet siis.

Vierailija
15/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin sitä englantia tulee töissä käytettyä. Ei onnistuisi nykyinen homma ilman kielitaitoa.

Vierailija
16/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva kun osaa englantia varsinkin kun lukee englanninkielistä tekstiä.

Vierailija
17/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän elokuvia ilman tekstityksiä, samoin vieraskielistä kirjallisuutta.

Ammattimielessä ei ole ollut hyötyä.

T: Tuntematon 

Vierailija
18/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2024 tälläistä voi kysyä vain umpisuomalaisella keskustelupalstalla.

Englanti on perustaito siinä kuin puhelimen käyttö tai puuronkeitto.

Vierailija
19/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2024 tälläistä voi kysyä vain umpisuomalaisella keskustelupalstalla.

Englanti on perustaito siinä kuin puhelimen käyttö tai puuronkeitto.

Englantia ei todellakaan osata joka paikassa.

Vierailija
20/103 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joka helekkarin päivä joutuu töissä käyttämään enklantia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän