Pystyykö mies käsittelemään ja huomaamaan itseään komeamman miehen ?
Onko heti kateus-refleksi päällä kuten naisilla on, eli jos nainen näkee itseään kauniimman naisen. Miten mies käyttäytyy, kun kohtaa itseään maskuliinisemman miehen, syntyykö tappelu vai kaveruus ?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan ole kateellinen jos näen kauniin naisen. Mä katson lähinnä ihastellen, että onpas kaunis nainen. En ymmärrä miksi mun pitäisi olla kateellinen.
N45
Tämä olikin miehen aloitus. Miehet kilpailevat keskenään kaikessa, mikä tekee heistä hyvin kateellisia. Toisten miesten ulkonäkö, varallisuus, menestys ym on aina miehelle uhka. Miesten luontainen kateellisuus saa heidät kuvittelemaan että naiset ovat samanlaisia, vaikka totuus on että naisilla ei ole lainkaan samanlaista kilpailuviettiä ja harvaa naista kiinnostaa esim toisten naisten ulkonäkö niin että se aiheuttaisi syvempiä tunteita kuten vaikka kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan ole kateellinen jos näen kauniin naisen. Mä katson lähinnä ihastellen, että onpas kaunis nainen. En ymmärrä miksi mun pitäisi olla kateellinen.
N45
Tämä olikin miehen aloitus. Miehet kilpailevat keskenään kaikessa, mikä tekee heistä hyvin kateellisia. Toisten miesten ulkonäkö, varallisuus, menestys ym on aina miehelle uhka. Miesten luontainen kateellisuus saa heidät kuvittelemaan että naiset ovat samanlaisia, vaikka totuus on että naisilla ei ole lainkaan samanlaista kilpailuviettiä ja harvaa naista kiinnostaa esim toisten naisten ulkonäkö niin että se aiheuttaisi syvempiä tunteita kuten vaikka kateutta.
Sopivasti laukkaa nyt naisen mieli. En tunne yhtään miestä joka ajattelisi toisten ulkonäköä mutta valehtele lisää itsellesi😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Pitäiskö sun tehdä tolle sun miesvihalle jotain?
Huomaan kyllä. Tai siis huomataan toisemme, ja saatetaan alkaa jopa heittään läppää kaupassa randomisti. Kyllä alfa alfan tunnistaa, ja minua komeampiakin alfoja on olemassa.
Mies on kateellinen toisen miehen kauniista (kauniimmasta kuin oma) naisesta, ei toisen miehen ulkonäöstä.
Minä olen kateellinen paksun kyrvän omaaville, mutta en todellakaan pitkäkullisille, niillä ei se lerppamolo edes seiso kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kateellinen toisen miehen kauniista (kauniimmasta kuin oma) naisesta, ei toisen miehen ulkonäöstä.
Niin, jostain kumman syystä niillä rikkailla ja rumilla on nätit ja nuoret vaimot. Naiset etsii miestä suurin kriteerein, mut joko olemalla jännä tai rikas, pääsee jonon ohi. :D
Kyllähän sitä yleensä noteeraa, mutta miksi ihmeessä herättäisi aggression? Itse olen sen verran komea mies, että olen yleensä tilanteessa kuin tilanteessa komein monen joukosta. Joskus, aika harvoin, tulee vastaan komeampi mies, ja kyllä sen jollain tavalla rekisteröin, mutta ei se nyt mitään raivoa tai erityistä kateutta herätä tietenkään. Auttaa tosiaan tässäkin varmaan se, että tiedostan oman ulkonäköni olevan hyvä, joten itsetunto on kohdillaan. Yhden käden sormilla voin laskea hetkiä elämässäni, että näin miehen ja oikeasti jäin vähän katselemaan, kun oli niin poikkeuksellisen komea. En ole homo, joten mitään romanttisia tuntemuksia tuohon ei liittynyt, vaan enemmän sellainen objektiivinen arvostus jonkun kauneutta kohtaan. Mutta tällaiset hetket ovat olleet tosi, tosi harvinaisia.
Tällä viestillä tosiaan viittasin lähinnä kasvoihin. Muilta osin kroppani on tosi hyvässä ja urheilullisessa kunnossa, mutta olen lyhyehkö, mikä onkin asia, jossa saatan enemmän verrata itseäni muihin miehiin. Toisaalta, tällöinkin muistutan itseäni siitä, että kasvoni näyttävät hyvältä ja se on yleensä huomattavasti tärkeämpää. Ja harvoin tulee vastaan mies, joka olisi kaikilla osa-alueilla, mukaan lukien naaman suhteen, minua paremman näköinen.
Ei miähet tunnista olevansa mitenkää huonompia, ajattelevat aina olevansa itse juuri se kulmakunnan halutuin uros. "Koska mussa on sitä jotain ja kohtelen naisia niin ja noin kun muut miehet ei osaa".
Vierailija kirjoitti:
N45
Sama täällä, en tajua miksi pitäisi olla kateellinen jos näkee jonkun kauniin. Korkeintaan motivoidun ja ryhdistäydyn itsekin pitämään itseni paremmassa kuosissa :D
Vierailija kirjoitti:
Ei miähet tunnista olevansa mitenkää huonompia, ajattelevat aina olevansa itse juuri se kulmakunnan halutuin uros. "Koska mussa on sitä jotain ja kohtelen naisia niin ja noin kun muut miehet ei osaa".
Et tiedä mitään miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Siis mille miesvihalle? En mä vihaa miehiä enkä ajattele että kateellisuus olisi erityisesti miesten omaa syytä, se vaan kumpuaa tuosta kilpailuvietistä joka tutkitusti miehillä on korkeampi kuin naisilla. Oliko aloitus mielestäsi naisvihaa kun siinä puhuttiin naisten kateellisuudesta? Siitä et kuitenkaan rutissut. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin naisen logiikkaa. Ei miehiä tuollainen vertailu kiinnosta. Naisten juttuja.
Ei vaan miehen käsitys siitä mitä naiset ajattelee. Itse en ole kateellinen
N55
Vierailija kirjoitti:
Maskuliinisena ja komeana miehenä voin sanoa, että kaveruutta syntyy vähemmän. Aika usein pystyn tulkitsemaan muista miehistä että tekevät päässään jotain arviota ja kokevat pientä huonommuutta ja se latistaa tunnelmaa. Käytökseltäni en ole dominoiva, mutta kuitenkin itsevarma.
Kateutta taitaa olla aika paljon, ainakin niin outoja kommentteja välillä kuulen. Kai niiden tarkoitus on yrittää pienentää minua ja luoda illuusio etten olekaan juuri mitään.
Millaisia kommentteja kuulet miehiltä? Minä olen naisena huomannut saman, että toiset yrittävät latistaa. Koen että ovat juurikin vain kateellisia.
Miehet ei pidä ulkonäköä niin isossa arvossa. Miehet ovat enemmän kateellisia ja huolissaan toisen miehen statuksesta ja varallisuudesta. Tämä on siitä kiva, että näihin asioihin voi vaikuttaa toisin kuin naisiin kohdistuvaan ulkonäkö ja nuoruus vaatimukseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus saanut todella vihaisia katseita miehiltä, kun olen kulkenut kauniin ja itseäni aika paljon nuoremman tyttöystävän kanssa. :D Mutta suurinta osaa tuskin hirveästi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Siis mille miesvihalle? En mä vihaa miehiä e
Ohis mutta jos et oikeasti tajua tuosta kirjoittamastasi viestistä että vihaat miehiä niin sinulla on todella paha ongelma. Kuin suoraan jostain incelien käsikirjasta: minä naisena tiedän että miehet ovat...
Käsittelemään mitä? Omat hseksuaaliset tunteensa? Moni niitä pelkää eikä pysty, silloin saattaa mennä tappeluksi.
Mieheni on keskivertoa komeampi ja minua on aina yllättänyt miten miehet haluavat olla tämän lähellä ja hän saa joka paikasta ystäviä, tuttavia ja kavereita. Muut miehet myös katsovat häntä, kun kävelemme heidän ohitseen. Erilaisia kokemuksia, siitä syystä tämän ajattelin tässä jakaa.