Kannattaako TE-toimistoon ilmoittautuessa mainita sairaudet?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin kyllä ja olen kertonutkin. Olen myös itse ollut virkailijana TE-toimistossa. Sinulla on sitten terveydelliset perusteet kieltäytyä tehtävistä, jotka ovat ongelmallisia terveytesi kannalta.
Saako TE-toimisto tietää, jos Kelaan on jo toimitettu lääkärin B-lausunto?
Ei
Huume ja alkoholiongelma takaa ettei töitä tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Minä yli kuuskymppinen siivooja kirjasin työnhakuuni seur. Polvien nivelrikko vaivaa, joten kipujen takia liikkuminen kömpelöä ja iltapv hidasta. Voimakkaat hajut saavat aikaan hengenahdistusta. Haluaisin työskennellä yksin, koska en pysty samaan tahtiin työkaverin kanssa, joka aiheuttaa minulle mielipahaa ja työkaverille kiukkua ja lisätyötä! En uskalla ajaa kaupungissa autolla. Haluaisin kyllä tehdä vaikka osapäivää, etten ihan vielä syrjäityisi
Ei ole tullut yhtään työtarjousta
Mulla sama, paitsi hajut ei vaivaa.
Minut saa voimaan pahoin sana työnteko.
Kerron sellaisetkin sairaudet joita ei ole. Eivät voi tarkistaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Kerron sellaisetkin sairaudet joita ei ole. Eivät voi tarkistaa mistään.
He vaativat sinulta lääkärintodistuksen.
Jos vaikuttaa työntekoon, niin kyllä.
Jos ei vaikuta, oman harkinnan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kerroin että tapaan saada väkivaltaisilta vaikuttavia raivokohtauksia ja usein ihmisiä alkaa pelottaa. Lisäsin ettei mua kumminkaan ole koskaan tuomittu väkivaltarikoksista enkä ole mielestäni mitenkään vaarallinen.
Ei ole kutsuttu tapaamisiin eikä kokouksiin...
Jos on lapsia ja sanoo noin, niin on takuulla lastensuojelu ovella.
Kun itse jäin työttömäksi, olin juuri menossa jalkaleikkaukseen. TE-toimisto oli tästä tietoinen.
Työnhakua ei silti keskeytetty. Jalka leikattiin enkä voinut kävellä viikkoihin. Sain toki sairaslomatodistuksen, mutta mulla oli jo Kelan sairaspäivärahat käytettynä muiden sairauksien takia, joten sillä ei tehnyt mitään. Kiva kun sille on rajat kuinka paljon saa sairastaa ihan kuin sen voisi valita. Eläkkeelle ei pääse varsinkaan kun ei ole sama syy joka saikkuun.
Sain ohjeen TE-toimistosta jatkaa työnhakua.
Mulla ei ole koulutusta istumatöihin joten lähettelin sitten työhakemuksia joissa kerroin että toivun juuri jalkaleikkauksesta.
Toipuminen vielä pitkittyi kun yksi tikki ei sulanutkaan jne.
No, ei siinä mitään lähetellä niitä sähköposteja mutta tietäen miten kiire ihmisillä on töissä kun itsekin olen töissä ollut suuren osan elämästäni, niin tuntui typerältä vaivata niillä haluan töihin mutta en voi kävellä just nyt meileillä.
Älytön systeemi.
Ne pistää sinut heti kuntouttavaan ilmais orja työhön jos kerrot sairauksista.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin kyllä ja olen kertonutkin. Olen myös itse ollut virkailijana TE-toimistossa. Sinulla on sitten terveydelliset perusteet kieltäytyä tehtävistä, jotka ovat ongelmallisia terveytesi kannalta.
Muistutan, että pelkkä kertominen ei riitä. Pitää olla lääkärintodistus eikä sinne työkkärin järjestelmään saisi laittaa kopiota tiedoista, sinne pitäisi kirjata vain ne tiedot, jotka vaikuttavat työntekoon. Aika monella on esim. nivelreuma, mutta jos se ei haittaa työtä (esim. opettaja tai logopedi), niin ei siitä tarvita mitään mainintaa. Turhan usein asiakkaan tiedoissa on selkäkivuistaja mahavaivoista, mutta ei mitään dokumenttia siitä, että kipu olisi oikeasti olemassa muualla kuin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kysytty, joten en maininnut.
Toisekseen tiesin, että jos mainitsen, tuet ovat pahimmassa tapauksessa katkolla kuukausia, kun alkavat vaatia lääkärin lausuntoa ennen kuin voivat päättää.
Siinä vaiheessa kun ohjasivat toimintaan, jonka tiesin olevan terveydelleni sopimatonta, esitin epäilykseni, mutta aloitin painostuksen alla ja annoin asioiden edetä ennalta-arvattavaan lopputulokseensa. Kun oli uunituoretta näyttöä siitä, että edelleenkään tiettyjen asioiden tekeminen ei sovi, lausuntojen saaminen oli lasten leikkiä, ja lääkäri siunasi aiemman yli vuosikymmenen vanhan toimivan hoitolinjauksen älä tee terveydellesi sopimattomia asioita.
Minulla työvoimapoliittisen päätöksen tekemiseen meni muutama minuutti sen jälkeen, kun olin kertonut puhelimitse sairaudestani ja toimittanut lääkärintodistuksen.
TE-toimisto laittaa sinut kuntouttavaan työtoimintaan (orjahomma) oli sinulla sairauksia tai ei, kehittelevät ainakin sellaisia, sillä minun mielestä KUNTOUTTAVA sana tarkoittaa juurikin sitä, että jotain kuntoutettavaa on VAIKKA EI OLISIKAAN. Kyllä ne keksivät ihan perkele mitä hyvänsä, todella karmea laitos, siis TE.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata.
Tottakai kannattaa. Ihan todellakin. Sen mukaan siellä katsotaan, mitä töitä ihminen voi todellisuudessa tehdä ja ei pakoteta hakemaan töitä, joita ei voisi tehdä. Mulla tehtiin TE-virastolla töihin rajaus ihosairauden ja yliherkän ihon takia. Rajattiin ns. kaikki kemikaalisotkuiset duunarihommat pois. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kysytty, joten en maininnut.
Toisekseen tiesin, että jos mainitsen, tuet ovat pahimmassa tapauksessa katkolla kuukausia, kun alkavat vaatia lääkärin lausuntoa ennen kuin voivat päättää.
Siinä vaiheessa kun ohjasivat toimintaan, jonka tiesin olevan terveydelleni sopimatonta, esitin epäilykseni, mutta aloitin painostuksen alla ja annoin asioiden edetä ennalta-arvattavaan lopputulokseensa. Kun oli uunituoretta näyttöä siitä, että edelleenkään tiettyjen asioiden tekeminen ei sovi, lausuntojen saaminen oli lasten leikkiä, ja lääkäri siunasi aiemman yli vuosikymmenen vanhan toimivan hoitolinjauksen älä tee terveydellesi sopimattomia asioita.
Minulla työvoimapoliittisen päätöksen tekemiseen meni muutama minuutti sen jälkeen, kun olin kertonut puhelimitse sairaudestani ja toimittanut lääkärintodistuksen.
Sulla oli ilmeisesti tuore todistus.
Mulla ei ollut, enkä ollut vuosiin asioinut lääkärissä, joten ei ollut edes hoitosuhteen tapaista.
Kyllä te toimisto keksii sinulle sairauksia. Minulle ne keksivät ja kirjoittivat sinne oma asiointi sivulleni että koska olen ollut pitkään työtön niin minulla on mielenterveysongelmia, alkoholiongelma ja käytän mahdollisesti muitakin päihteitä. Henkilö eli minä ei kykene normaaliin työhön ja olen työkyvytön. Sitten ne kirjoitti että tarvitaan pikaisesti kuntouttavaa työtä ja henkilölle eli minulle etsitään kuntouttava työpaikka. Otin valokuvan siitä lausunnosta ja tein rikosilmoituksen. Se oli kunnianloukkaus rikosnimike ja jouduin menemään lääkärin tarkastukseen jossa minusta ei löytynyt mitään sairauksia eikä alkoholiongelmaa kun otettiin verikokeetkin. Sain 2500 euroa korvauksia työkkärin virkailijalta.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse jäin työttömäksi, olin juuri menossa jalkaleikkaukseen. TE-toimisto oli tästä tietoinen.
Työnhakua ei silti keskeytetty. Jalka leikattiin enkä voinut kävellä viikkoihin. Sain toki sairaslomatodistuksen, mutta mulla oli jo Kelan sairaspäivärahat käytettynä muiden sairauksien takia, joten sillä ei tehnyt mitään. Kiva kun sille on rajat kuinka paljon saa sairastaa ihan kuin sen voisi valita. Eläkkeelle ei pääse varsinkaan kun ei ole sama syy joka saikkuun.
Sain ohjeen TE-toimistosta jatkaa työnhakua.
Mulla ei ole koulutusta istumatöihin joten lähettelin sitten työhakemuksia joissa kerroin että toivun juuri jalkaleikkauksesta.
Toipuminen vielä pitkittyi kun yksi tikki ei sulanutkaan jne.
No, ei siinä mitään lähetellä niitä sähköposteja mutta tietäen miten kiire ihmisillä on töissä kun itsekin olen töissä ollut suuren osan elämästäni, niin tuntui typerältä vaiva
No sun vaihtoeehto olisi ollut katkaista työnhaku ja saada 0 e sairauspäivärahaa. Miksi et tehnyt niin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te toimisto keksii sinulle sairauksia. Minulle ne keksivät ja kirjoittivat sinne oma asiointi sivulleni että koska olen ollut pitkään työtön niin minulla on mielenterveysongelmia, alkoholiongelma ja käytän mahdollisesti muitakin päihteitä. Henkilö eli minä ei kykene normaaliin työhön ja olen työkyvytön. Sitten ne kirjoitti että tarvitaan pikaisesti kuntouttavaa työtä ja henkilölle eli minulle etsitään kuntouttava työpaikka. Otin valokuvan siitä lausunnosta ja tein rikosilmoituksen. Se oli kunnianloukkaus rikosnimike ja jouduin menemään lääkärin tarkastukseen jossa minusta ei löytynyt mitään sairauksia eikä alkoholiongelmaa kun otettiin verikokeetkin. Sain 2500 euroa korvauksia työkkärin virkailijalta.
Hassua, että siellä oma asioinnissa ei ole mitään kohtaa mihin tuollaisen voisi kirjoittaa. Ymmärrän, että tämä on voimafantasiasi, mutta sekoitat nyt toden ja kuvitelmasi.
Vierailija kirjoitti:
TE-toimisto laittaa sinut kuntouttavaan työtoimintaan (orjahomma) oli sinulla sairauksia tai ei, kehittelevät ainakin sellaisia, sillä minun mielestä KUNTOUTTAVA sana tarkoittaa juurikin sitä, että jotain kuntoutettavaa on VAIKKA EI OLISIKAAN. Kyllä ne keksivät ihan perkele mitä hyvänsä, todella karmea laitos, siis TE.
Ei TE-toimisto voi laittaa ketään kuntouttavaan työtoimintaan, koska se on kunnan tarjoama palvelu.
Tai on selkä sökönä tai on nivelet sökönä.