Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako TE-toimistoon ilmoittautuessa mainita sairaudet?

Vierailija
22.09.2024 |

Vai onko järkevämpää salata sairaudet?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Vierailija
2/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne sairaudet estävät jonkin työn tekemistä niin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mainitsisi. Nythän saa hakea niitä paikkoja mitä haluaa joten sillä mainitsemisella ei ole mitään väliä. Mainitsee sitten työhaastattelussa jos tuntuu että sillä on merkitystä.

Vierailija
4/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kannattaa, koska voit niiden perusteella välttää joutumasta työhön, johon et sairautesi vuoksi kykene kuitenkaan. Ei tarvitse esim. jalkapuolena ottaa vastaan siivoojan työtä. 

Vierailija
5/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata.

Ei JOS haluaa töihin, siis jos?

Vierailija
6/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en mainitsisi. Nythän saa hakea niitä paikkoja mitä haluaa joten sillä mainitsemisella ei ole mitään väliä. Mainitsee sitten työhaastattelussa jos tuntuu että sillä on merkitystä.

Jos tarjotaan työtä, on vähän vaikea kieltäytyä ilman seurauksia ellei ole maininnut rajoitteista. 

Vierailija
7/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kannattaa, koska voit niiden perusteella välttää joutumasta työhön, johon et sairautesi vuoksi kykene kuitenkaan. Ei tarvitse esim. jalkapuolena ottaa vastaan siivoojan työtä. 

Mutta silloin voi joutua kuntouttavaan työhön.

Vierailija
8/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako jos on päässä rajoitteita?

AP

Vierailija
9/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin kyllä ja olen kertonutkin. Olen myös itse ollut virkailijana TE-toimistossa. Sinulla on sitten terveydelliset perusteet kieltäytyä tehtävistä, jotka ovat ongelmallisia terveytesi kannalta.

Vierailija
10/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin että tapaan saada väkivaltaisilta vaikuttavia raivokohtauksia ja usein ihmisiä alkaa pelottaa. Lisäsin ettei mua kumminkaan ole koskaan tuomittu väkivaltarikoksista enkä ole mielestäni mitenkään vaarallinen.

Ei ole kutsuttu tapaamisiin eikä kokouksiin...

Vierailija
11/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytty, joten en maininnut.

Toisekseen tiesin, että jos mainitsen, tuet ovat pahimmassa tapauksessa katkolla kuukausia, kun alkavat vaatia lääkärin lausuntoa ennen kuin voivat päättää.

Siinä vaiheessa kun ohjasivat toimintaan, jonka tiesin olevan terveydelleni sopimatonta, esitin epäilykseni, mutta aloitin painostuksen alla ja annoin asioiden edetä ennalta-arvattavaan lopputulokseensa. Kun oli uunituoretta näyttöä siitä, että edelleenkään tiettyjen asioiden tekeminen ei sovi, lausuntojen saaminen oli lasten leikkiä, ja lääkäri siunasi aiemman yli vuosikymmenen vanhan toimivan hoitolinjauksen älä tee terveydellesi sopimattomia asioita.

Vierailija
12/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin kyllä ja olen kertonutkin. Olen myös itse ollut virkailijana TE-toimistossa. Sinulla on sitten terveydelliset perusteet kieltäytyä tehtävistä, jotka ovat ongelmallisia terveytesi kannalta.

Saako TE-toimisto tietää, jos Kelaan on jo toimitettu lääkärin B-lausunto?

Vierailija
13/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie myös TE-puolelle. T. Se jolta kysyit.

Vierailija
14/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kirjoitti sähköisen B-lausunnon suoran Kelaan lääkekorvausta varten. En edes tiedä mitä siinä lukee.

Vierailija
15/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarjotaan työtä, on vähän vaikea kieltäytyä ilman seurauksia ellei ole maininnut rajoitteista. 

Voit mainita haastattelussa vaivoistasi. Käytännössä työnhakijoita on niin valtavasti ettei kukaan järkevä ole valitsematta parasta mahdollista hakijaa. Eikä kukaan halua palkata henkilöä jota ei työ kiinnosta. Asia tulee ilmi jossain vaiheessa. Ei se ole työstä kieltäytyminen jos työhön ei oteta. Olen ollut vuokratyöläinen jo kauan ja monessa firmassa. Käytännössä saan ja voin valita minkä työn otan vastaan vai otanko. Avoimet työpaikat ovat vähentyneet viime vuosina rajusti.

Vierailija
16/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kirjoitti sähköisen B-lausunnon suoran Kelaan lääkekorvausta varten. En edes tiedä mitä siinä lukee.

Nää lausuntojutut on vähän outoja. Sekä lääkärien että työkkärin lausunnot on sellaisia että ne kirjoittelee sinne vähän mitä sattuu ja niitä on tosi vaikea korjata. Esim. työpaikkakiusaamista ei mainittu lainkaan TE- toimiston lausunnossa vaan siellä lukee että olen irtisanoutunut ilman pätevää syytä. Varmaan pitää ampua vittumainen pomo jos vielä sattuu kohdalle.

Vierailija
17/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yli kuuskymppinen siivooja kirjasin työnhakuuni seur. Polvien nivelrikko vaivaa, joten kipujen takia liikkuminen kömpelöä ja iltapv hidasta. Voimakkaat hajut saavat aikaan hengenahdistusta. Haluaisin työskennellä yksin, koska en pysty samaan tahtiin työkaverin kanssa, joka aiheuttaa minulle mielipahaa ja työkaverille kiukkua ja lisätyötä! En uskalla ajaa kaupungissa autolla. Haluaisin kyllä tehdä vaikka osapäivää, etten ihan vielä syrjäityisi

Ei ole tullut yhtään työtarjousta

Vierailija
18/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat sen pyytämällä tervydenhuollon yksiköstä myös paperiversiona.

Vierailija
19/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin työkkäri ei ns. tarjoa töitä (eli laittele työhönosoituksia) vaan haet itse niitä mitä haluat ja siten ei kannata hakea sellaisia mihin sairaus vaikuttaa. Toki haettavien paikkojen kuukausittaista määrä voi diagnoosit alentaa eli se on sitten valinnan paikka että onko sen arvoista.

Vierailija
20/41 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään enäätehdä työtarjouksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi