Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä niissä sähköautoissa niin pelottaa?

Vierailija
22.09.2024 |

Onhan niissä ärhäkästi tehoa joo, mutta sitä pystyy ihan hallitsemaan sillä oikeanpuoleisella pedaalilla. Ja vaikka aina sanotaan, että ilmaisia lounaita ei ole, niin sähköautolla ajaminen on ihan oikeasti halpaa. Ei ole mitään koukkuja tuossa. 

Vai onko siitä tullut jotenkin turvallinen rutiini, että pitää ajaa säässä kuin säässä huoltoasemalle tankkaamaan? Onko se nyt niin kiva räntäsateessa siellä seistä ja pitää jostain likaisesta letkusta kiinni? Voin luvata, että kotona yön aikana "tankkautuva" auto voittaa tuon toiminnan ihan 100 - 0.

Eiköhän siis unohdeta turhat pelot ja ennakkoluulot ja vaihdeta kaikki ne saastuttavat ja ulkomaisia öljy-yhtiöitä rikastuttavat muinaismenopelit moderneihin sähköautoihin. Make Car Driving Great Again!

Kommentit (1573)

Vierailija
1221/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos sähköauto maksaisi 50% polttiksen hinnasta "

No mikä siis olisi sinun ratkaisusi siihen että liikenne muuttuisi ekologisemmaksi mutta kulut olisivat nykyistä selvästi pienempiä?

Kielletään kaikilta tsadilaisilta autoilu niin maailma pelastuu. Tsadilaisten teslat jaetaan kaikille Lappiin ilmaseksi.

No kun ne ei kuulemma toimi Kehä IIIn ulkopuolella, niin mitä poronpurijaheinäkenkhät niillä tekisi?

Vierailija
1222/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

a taas toiseen laitaan. Tuossa keskusteltiin TESLASTA. Monella muulla sähköautolla on huolto-ohjelmat. 

"jos niitä ei kerran huolleta koskaan" ei täällä jumalauta kirjoittajat tunnista kuin mustan ja valkoisen. Vanha corollan rottelo vs Tesla plaid. Eikä mitään siitä väliltä. Asiasta voisi olla kivakin keskustella, ASIASTA. Mutta kun jatkuvaa vastakkainasettelua haetaan ja jopa keksitään, ilman että oikeasti vaihdettaisiin ajatuksia. "

Täällä on joka sähköautoketjussa yksi avohoitopotilas joka jankkaa maailman tappiin sähköautoja vastaan mitä ihmeellisimmilla saduilla ja höpöargumenteilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin . En kyllä istuisi akun päällä aamusta iltaan .sen verran olen terveydestäni kiinnostunut.

Istut polttiksessa aamusta iltaan?

Vierailija
1224/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ottaisi vaikka ilmaiseksi saisin . En kyllä istuisi akun päällä aamusta iltaan .sen verran olen terveydestäni kiinnostunut.

Tietysti. Hangosta Nuorgamiin on pitkä matka. Loppuvaiheessa alkaa olla tiukkaa pidätellä, mutta kyllä sen kunnon bensalenkkari kestää.

Vierailija
1225/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Hangosta Nuorgamiin on pitkä matka. Loppuvaiheessa alkaa olla tiukkaa pidätellä, mutta kyllä sen kunnon bensalenkkari kestää.

Et oo kusipullosta kuullu?

Vierailija
1226/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo kusipullosta kuullu?

Hoitaja tuo kohta lääkkeet.

Vierailija
1227/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnostunut sähköautosta ja sellaisen jossain vaiheessa ostankin. Nuorena hankin aina viimeisimmät laitteet heti kun ne tulivat markkinoille mutta enää en tee sitä virhettä. Annan nyt muiden testata laitteet ensin ja hoitaa lastentaudit niistä pois. 

Asiat mitkä pelottavat tai ärsyttävät:

- Hankintahinta vs arvon nopea lasku: Odottelen hintojen vakiintumista - polttomoottoriautojen arvo on ennustettavampaa. 

- Lataus: Pidän auton tankkausta 2 kertaa kuukaudessa helpompana kuin käytännössä päivittäistä latauskaapelin kytkentää.  Käytännössä kaapeli kannattaa kytkeä autoon 1 - x kertaa päivässä, jotta akku on aina tikissä. Ei minulla ole mitään mielenkiintoa kytkeä autoa 30 - 60 kertaa kuukaudessa lataukseen, johon menee minuutti joka kerta vs. huoltoasemalla vietettyyn 5 - 8 minuuttiin kuukaudessa. 

- Latauspisteiden käytettävyys: Työkaverin mukaan ei ole ongelma lait

Mitä tekoälyä käytit tämän paskan generointiin?

Vierailija
1228/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teslan konsolin beta ominaisuutta

Vierailija
1229/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tämä argumentti. Säteilyturvakeskus on oikea paikka kertoa tästä akkusäteilystä. Ilmoitat sinne mitä vaarallista säteilyä akuista lähtee, mitä haittaa siitä on + sitten se tärkein, miten se mitataan.

www.stuk.fi/ota-yhteytta

Pistä sitten jemmaan kunnon todisteet siitä, että sinä teit tämän havainnon. Muuten fysiikan Nobel-palkinto voi mennä väärälle henkilölle.

Vierailija
1230/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tämä argumentti. Säteilyturvakeskus on oikea paikka kertoa tästä akkusäteilystä. Ilmoitat sinne mitä vaarallista säteilyä akuista lähtee, mitä haittaa siitä on + sitten se tärkein, miten se mitataan.

www.stuk.fi/ota-yhteytta

Pistä sitten jemmaan kunnon todisteet siitä, että sinä teit tämän havainnon. Muuten fysiikan Nobel-palkinto voi mennä väärälle henkilölle.

Tottakai se mitataan perstuntumalla.

Vierailija
1231/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- Hankintahinta vs arvon nopea lasku: Odottelen hintojen vakiintumista - polttomoottoriautojen arvo on ennustettavampaa. "

Tuo on liittynyt enemmänkin Teslan tekemiin moniin uusien autojen hinnan laskuihin jotka luonnollisestikin laskevat myös käytettyjen arvoa. Oma kakkosautona oleva polttiksenikin on menettänyt arvoaan niin että hirvittää.

"- Lataus: Pidän auton tankkausta 2 kertaa kuukaudessa helpompana kuin käytännössä päivittäistä latauskaapelin kytkentää.  "

Jos ajat niin vähän että tankkaat 2 kertaa kuukaudessa niin ei silloin ole tarvetta ladata päivittäin.

"- Latauspisteiden käytettävyys: "

Näissä on ollut ongelmia mutta käytännössä aika nopeasti oppii mitkä laturit oman auton kanssa toimivat ongelmitta ja kenen äppi ei takkuile. Sitten käyttää lähinnä niitä.

"- Vakuutus: Meidän perheelle soveltuvan auton Kasko on selvästi kalliimpi kuin nykyisen"

Tämä liittyy lähes kokonaan siihen että sähköautot ovat kalliimpia. Oma polttikseni on saman hintainen kuin sähkis ja vakuutukset ovat ihan saman hintaisia.

"Akun vioittumisen aiheuttamat kohtuuttoman korkeat vaihtokustannukset, polttomoottoriautossa kallein remontti ikinä oli moottorin vaihto ja sekin maksoi kaikkineen päivineen 2000€. Akkujen vaihto on hyvin todennäköisesti paljon kalliimpaa, jopa 5-numeroinen summa."

Tuo akunvaihto tulee aika epätodennäköisesti sinulle teen. Ja jos ostat uudekkon auton niin siinä on akkutakuu vielä vuosia. 

"- Paloturvallisuus: Mikäli auto kolaritilanteessa tms. syttyy palamaan, sen sammuttaminen ei onnistu kuin upottamalla se sitä varten suunniteltuun konttiin -> toivon, että tulevat akut eivät ole litium-akkuja vaan turvallisempia. "

Polttis palaa edelleen 30 kertaa todennäköisemmin.

"- Joissain malleissa kuten Teslassa aiemmin hyväksi todetut säätönupit ja selkeät näytöt on korvattu ärsyttävän kirkkaalla kosketunäytöllä joka loimottaa pimeässä silmiin. "

Tämä ei liity käyttövoimaan mitenkään vaan on yleinen trendi automaailmassa.

"- On vielä aika vähän näyttöä miten vikaantuvat 10+ vuoden iässä. "

Koskee vain niitä jotka ostavat vanhoja sähköautoja.

"- Rengaskustannukset korkeammat: auton painon takia renkaat ovat kalliimpia ja kuluvat nopeammin."

Kulumaan vaikuttaa enemmän ajotyyli. Itse olen päässyt sähköautolla ihan yhtä pitkälle samoilla renkailla kuin polttiksellakin. Kyllä ne renkaat on yleensä mitoitettu painon mukaan. 

Vierailija
1232/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verimineraalit, lapsityövoima ja luonnon tuhoaminen.

Vierailija
1233/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verimineraalit, lapsityövoima ja luonnon tuhoaminen.

Melkein jo sait teslan myytyä. Lisää vielä että Musk henk. koht. ajaa raakkujen yli niin ostan.

Vierailija
1234/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittamalla yritykset tekemään se luonnosuojelu eikä kuluttajia. Aivan turhaa kuluttajien tehdä mitään kun se ei vaikuta, aiheuttaa vain vaivaa.

Ja mikä huuto siitä tulikaan, kun polttomoottoriautoihin tuli pakolliset pakokaasupuhdistukset yms. Ja vaaditaan, että polttoaineen kulutus pitää olla tietyissä rajoissa.

Vierailija
1235/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittamalla yritykset tekemään se luonnosuojelu eikä kuluttajia. Aivan turhaa kuluttajien tehdä mitään kun se ei vaikuta, aiheuttaa vain vaivaa.

Ja mikä huuto siitä tulikaan, kun polttomoottoriautoihin tuli pakolliset pakokaasupuhdistukset yms. Ja vaaditaan, että polttoaineen kulutus pitää olla tietyissä rajoissa.

Mitä se haittaisi vaikka tulis kunhan ei maksa lisää eikä huononna tuotetta

Vierailija
1236/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut tyytyväinen Teslaani, helppo ja vaivaton, auton latauspiste kotipihassa.En vedä autollani peräkärryä enkäasuntovaunua,enkä asu Lapissa, niin minkäänlaisia ongelmia en ole pääkäupunkiseudulla havainnut. Pidemmät matkat teen lentäen (ulkomaille).

Vierailija
1237/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sähköautoja saatavilla manuaalivaihteilla? Itse ainakin haluan ajaa manuaalilla. En tykkää automaattivaihteista.

Vierailija
1238/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.7 mm = € 65 000, eiku paaliin. 

Vierailija
1239/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaisi vaikka tulis kunhan ei maksa lisää eikä huononna tuotetta

Niitä on vaadittu ties kuinka kauan. Etkö oikeasti ole ikinä kuullut katalysaattoreista yms? Ja siitä, että autojen polttoaineenkulutusta säädetään määräyksin?

Vierailija
1240/1573 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sähköautoja saatavilla manuaalivaihteilla? Itse ainakin haluan ajaa manuaalilla. En tykkää automaattivaihteista.

Tyhmä trollaus.

Mutta jos nyt oikeasti olet noin pihalla, niin niissä ei ole vaihteita ollenkaan. Tai poikkeuksena Taycanissa ja Audin vastaavassa on takana kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan