Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä

Vierailija
22.09.2024 |

Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D

Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.

Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.

Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.

Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.

Kommentit (468)

Vierailija
461/468 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myytävästä kohteesta kaksi suttuista kuvaa kallista tuotteesta.

Hölmöimmät laittaa kuvia valmistajan sivuilta uudesta laitteesta.

Ostaisitko?

Varmennukseksi voi kysyä viestillä mittoja. Sen olen jo Torista oppinut, että utuisten kuvien jengi ei myöskään vastaa tiedusteluihin. 😝 Nämä kannattaa ihan suosiolla vaan hypätä ylitse.

Vierailija
462/468 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torissa kai vielä on elämää. Tise ja Emmy näyttävät täysin pystyynkuolleilta kauppapaikoilta.

Toriin varmaan pätisi hyvin sellainen peukalosääntö, että jos vaate ei 60 vrk listauksen aikana saa yli viittä klikkausta, sitä ei enää kannata listata toista, kolmatta eikä neljättä kertaa. Eikä myöskään viidettä tai kuudetta. 🤣 Prosentuaalisesti iso osa myytävistä vaatteista on ollut vuoden ajan kaupan, mutta myyjä vaan jaksaa yrittää.

Mistä tiedät ettei sillä ihmisellä ole sitä samaa tavaraa monta? Minä en ota ilmoitusta välillä pois ollenkaan, kunnes olen ne kaikki myynyt. Jotkut tavarat menee kaupaksi pitkänkin ajan jälkeen. Mulla on ollut jokin myynnissä parikin vuotta ja kun ostaja löytää sen niin voi sitä riemun määrää. Koko loppuelämä aikaa ja kotiin mahtuu, niin mikäs tässä ollessa ja ilmoituksia uusiessa.

Mistäs kukaan sinun myynneistäsi tietää. Mutta ihan tänä viikonloppuna kun jotain Torista etsin törmäsin myyjiin, jotka ovat olleet Torin jäseniä monta monta vuotta, myynnissä tyyliin 600 tuotetta ja palautteita tyyliin 20. Selväähän on että tällaiset myyjät heikentävät Torin tasoa. Jos tavara saa kahdessa kuukaudessa vain muutaman klikkauksen niin selväähän on että se ei tuolla myyntipaikalla ihmisiä kiinnosta. Itsellänikin on yksi ilmoitus ollut pitkään myynnissä, mutta siihen on kuitenkin tullut kuukaudessa 50 klikkausta, joten oletan että sen kohdalla aika tavarat kauppaa. 

Tutkitustihan ihmiset yliarvostavat omia tavaroitaan ihan vain siksi että ne ovat omia. Joku Tori on aika tehokas korjaamaan sitä vinoumaa, vaikka jäärimmät varmaan kokevat omat rojunsa vielä löytämättömiksi aarteiksi. 😁

Niin mistäpä sinä tietäisit toisten myynneistä? Minulla on myynnissä tavaraa monta sataa myös ja vain 30 arvostelua, koska en laita ilmoitusta koskaan myydyksi, enkä myöskään juurikaan osta mitään, joten mistä ne arvostelut tulisi? Kun myyn asian loppuun niin poistan ilmoituksen. Ihan itse sinä vain yrität arvailla muiden myyntejä tai "heikentääkö" joku torin tasoa vai ei. 

Kyllä ne ToriDiilit ohjautuvat automaattisesti myydyksi ja hyviin tapoihin kuuluu antaa positiivinen palaute jos ongelmattomat kaupat -  ja tavaran sinulta ostaneet ovat pääsääntöisesti näin tehneet. Toki tämäkään ei tietysti juuri sinua koske, ja juuri sinun tavaroitani jonotetaan että niitä pääsee noutamaan jostain jeerasta. 😁 Ja palautteiden idea kai nimenomaan on se, että niitä katsotaan ja mietitään sitä vastaan että kannattaako tältä tyypiltä ostaa vai sitä tyyppiä varoa. Siksihän niitä palautteita nimenomaan jätetään ja idea on juuri siinä, että mieluummin kahdesta tuotteesta ostetaan juuri siltä jolla on 500+ arviota huippuarvosanoin. Ja tosiaan 600 ilmoitusta + 20 palautetta on minulle vähän sellainen varoitus että tavarat saattaa hyvinkin tulla jostain tunkkaisesta sotkukämpästä.

En käytä toridiiliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/468 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaja lähettää viestin: 120?

Eikä kirjoita mitään muuta, en viitsi edes vastata.

Mä en ymmärrä miksi nämä tarjousten tai mittojen kyselivät ärsyttää? Joo olen ärsyttävä mittojen kyselijä. Siis jos etsin vaikkapa mekkoa, löydän puoli tusinaa alustavasti kiinnostavaa ja niistä pyydän mitat jos ei niitä ole ilmoituksessa. Hyviin tapoihin kuuluu vastata viesteihin, mutta jos joku ei vastaa niin sitten ajattelen vain korkeintaan sen verran että sitä ei minun rahat kiinnosta. 

Ei minua ainakaan mittojen kysyjät haittaa, mutta tinkaajat kyllä. Mutta en vaan vastaa niihin mitään. Eihän se haittaa?

Vierailija
464/468 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi nämä tarjousten tai mittojen kyselivät ärsyttää? Joo olen ärsyttävä mittojen kyselijä. Siis jos etsin vaikkapa mekkoa, löydän puoli tusinaa alustavasti kiinnostavaa ja niistä pyydän mitat jos ei niitä ole ilmoituksessa. Hyviin tapoihin kuuluu vastata viesteihin, mutta jos joku ei vastaa niin sitten ajattelen vain korkeintaan sen verran että sitä ei minun rahat kiinnosta. 

Ei minua ainakaan mittojen kysyjät haittaa, mutta tinkaajat kyllä. Mutta en vaan vastaa niihin mitään. Eihän se haittaa?

Ostan aina vain ToriDiilillä, ja saatan tehdään tarjouksen. Siinähän on myyjälle hyväksy ja hylkää -nappulat, ja niistä olisi tarkoitus toinen valita. Ihan ärsyttävän pyllystä on myyjät, jotka vastaavat tarjoukseen tekemällä vastatarjouksen. Koska kohteliaana yritän vastata kaikkiin viesteihin vastaan sitten, että kiitos se on minulle liikaa. Sen jälkeen tulee sitten uusi hintatarjous sanomisella että tämä on viimeinen tarjous. Ja siis tässä kohdin on vielä hyväksymättä tai hylkäämättä se alkuperäinen tarjous. Tässä kohdin sitten totean että kiitos jätän väliin ja joudun vielä itse perumaan tarjoukseni, kun joku oman elämänsä akipalsanmäki haluaa elämäänsä enemmän seuraa kuin kauppoja. 🙄

Ja joo, en tosiaan tee tarjouksia viestillä koskaan mutta jos tekisin ja joku ei vastaisi niin tuskinpa tuota asiaa tulisi edes mietittyä. En minä Torista mitään aarteita etsi, ihan varmasti siellä on muitakin kivoja vaatteita, kenkiä, kodintekstiilejä jne ja yleensä vaan pyörittelin että mikä olisi kivoin. Ja jos ei just sillä hetkellä ole mieluista niin todennäköisesti seuraavalla viikolla on. Mulle ainakin on halpaa dopamiinia katsella että mitäs kivaa tänään voisi löytyä. 😆 En edes muista mitä villapaitoja lauantaina katselin mutta sen muistan että monia.

Vierailija
465/468 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoituksessa lukee selkeästi että "vain nouto, ei lähetetä eikä tuoda" niin silti tällaisesta tulee parikymmentä viestiä että heitätkö osoitteeseen x.

Joo heitän, nimittäin estolistalle antamatta mitään vastausta.

Vierailija
466/468 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina vain ToriDiilillä, ja saatan tehdään tarjouksen. Siinähän on myyjälle hyväksy ja hylkää -nappulat, ja niistä olisi tarkoitus toinen valita. Ihan ärsyttävän pyllystä on myyjät, jotka vastaavat tarjoukseen tekemällä vastatarjouksen. Koska kohteliaana yritän vastata kaikkiin viesteihin vastaan sitten, että kiitos se on minulle liikaa. Sen jälkeen tulee sitten uusi hintatarjous sanomisella että tämä on viimeinen tarjous. Ja siis tässä kohdin on vielä hyväksymättä tai hylkäämättä se alkuperäinen tarjous. Tässä kohdin sitten totean että kiitos jätän väliin ja joudun vielä itse perumaan tarjoukseni, kun joku oman elämänsä akipalsanmäki haluaa elämäänsä enemmän seuraa kuin kauppoja. 🙄

Ja joo, en tosiaan tee tarjouksia viestillä koskaan mutta jos tekisin ja joku ei vastaisi niin tuskinpa tuota asiaa tulisi edes mietittyä. En minä Torista mitään aarteita etsi, ihan varmasti siellä on muitakin kivoja vaatteita, kenkiä, kodintekstiilejä jne ja yleensä vaan pyörittelin että mikä olisi kivoin. Ja jos ei just sillä hetkellä ole mieluista niin todennäköisesti seuraavalla viikolla on. Mulle ainakin on halpaa dopamiinia katsella että mitäs kivaa tänään voisi löytyä. 😆 En edes muista mitä villapaitoja lauantaina katselin mutta sen muistan että monia.

En sitten tosiaan tiedä, onko vanhemman sukupolven mielestä tämä tinkiminen vastatarjouksineen jotain kivaa ajanvietettä? Mutta siis ainakin itse mietin kyllä aina itse, että minkä arvoinen tuo tuote minulle on ja tarjoan sen mukaan. Ehkä noin puolet tarjouksistani hyväksytään ja puolet hylätään, ja mulle se on erittäin jees. En jotenkin osaa ottaa tunteella ollenkaan, sehän on normaalia kysynnän ja tarjonnan hakemaa oikeaa hintaa. Ehkä monella vanhemmassa polvessa tavaroihin liitty enemmän tunnesiteitä?

Vierailija
467/468 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mittojen tai lisäkuvien kysyminen haittaa, mutta miten se tehdään.

Jos kohteliaasti kysyy mittoja tai MITAT? Siinä on iso ero tai jos ilmoituksessa on jo kaikki kysytyt mitat, mistä materiaalista se on valmistettu ja silti kysytään. Ja jos mittojen ja lisäkuvien jälkeen toteaa, että ei se olekaan mitä etsin niin voisi edes kiittää ja sanoa että en ostakaan. Todella monet ummet ja lammet kyselevä lopulta vain häipyy vaivautumatta sanomaan en ostakaan tätä.

Vierailija
468/468 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mittojen tai lisäkuvien kysyminen haittaa, mutta miten se tehdään.

Jos kohteliaasti kysyy mittoja tai MITAT? Siinä on iso ero tai jos ilmoituksessa on jo kaikki kysytyt mitat, mistä materiaalista se on valmistettu ja silti kysytään. Ja jos mittojen ja lisäkuvien jälkeen toteaa, että ei se olekaan mitä etsin niin voisi edes kiittää ja sanoa että en ostakaan. Todella monet ummet ja lammet kyselevä lopulta vain häipyy vaivautumatta sanomaan en ostakaan tätä.

Siis onko protokolla nyt sellainen, että jos myyjä ei vaivaudu mittoja listaamaan,  niitä saa kuitenkin viestillä kohteliaasti kysyä, mutta tämä velvoittaa ostajaa joko ostamaan tai ainakin jatkamaan kirjeenvaihtoa kertomalla että sori liian pieni mulle? 😝