Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (500)
Vierailija kirjoitti:
Torissa kai vielä on elämää. Tise ja Emmy näyttävät täysin pystyynkuolleilta kauppapaikoilta.
Toriin varmaan pätisi hyvin sellainen peukalosääntö, että jos vaate ei 60 vrk listauksen aikana saa yli viittä klikkausta, sitä ei enää kannata listata toista, kolmatta eikä neljättä kertaa. Eikä myöskään viidettä tai kuudetta. 🤣 Prosentuaalisesti iso osa myytävistä vaatteista on ollut vuoden ajan kaupan, mutta myyjä vaan jaksaa yrittää.
Olen Emmystä joskus ostanut jotain, mutta nyt on tapahtunut outoja, kun hinnat ovat nousseet ihan tolkuttomasti. Siis käytetyistä kengistä ja vaatteista pyydetään melkein uuden hintaa. Onkohan menossa konkurssiin ja tuo on epätoivoinen yritys saada vielä rahaa vai käykö kauppa todella niin, että nuo hinnat kannattaa nostaa noin korkealle?
Ei se torin ilmoituksen uusiminen ole ollenkaan vaivalloista. Minullakin on joitain asioita roikkunut siellä hyvin pitkään ja jossain vaiheessa ne menee kaupaksi. Aina. Sinä näet ilmoituksen sadatta kertaa ja samaan aikaan joku etsii juuri sitä ja on onnellinen kun sen löytää.
Olin myymässä venevarusteita. Hintapyyntö 150e.
Kalevi laittaa viestin että tarjoan satasen ja tulen hakemaan.
Vastaan, että satasen tarjous hyväksytty, tule hakemaan.
Mitään ei koskaan kuulu. Näkee että viestit luetaan. Ei vastausta. Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilotin kaikki ilmoitukseni torista, kun lähdin ulkomaille useammaksi viikoksi. Ettei tulisi
kas: jos joku on sydän-tykännyt tai laittanut viestin aiemmin, näiltä ihmisiltä tavara ei piilotu piilottamalla. Takaisin tullessa tori oli pullollaan onko saatavilla minkä kokoinen onko kuvassa näkyvä naarmu iso-viestejä näistä pois myynnistä piilottamistani tuotteista.
Eli jos nillitätte että myyjä ei vastaa eikä lue viestejä, niin ehkä tavara on piilotettu ja myyjä ei ole siksi paikalla lukemassa.Ihan rehellisesti vaan ihmettelen, että miksi ihminen viitsii nähdä sen vaivan, että ottaa kuvat ja tekee listauksen - mutta sitten se jää siihen? Jos joku kiinnostuu ja kysyy lisätietoja, niin siihen ei sitten vaivauduta enää vastaamaan. Että se muutama euro on kuitenkin sen vaivan väärti, että viitsii kuvata ja ilmoittaa, mutta energiat sitten loppuu siihen? 😁 Ymmärrän kyllä että ihmisillä on elämässään erilaiset voimavarat ja elämänhallinnat, mutta jos näissä hiertää niin ehkä olisi onnellisempi jos ei listaisi niitä tavaroita alunperinkään? Varmaan on myös ihmisiä jotka laittaa liikaa tavaraa myyntiin puolison tms painostuksesta, vaikkei niistä haluaisikaan luopua. Sitten kun hinnoittelee yläkanttiin eikä vastaa viesteihin, saa kuitenkin pitää omat tavaransa. Mutta juu ehkä tähänkin joku rajojen vetäminen sille puolisolle olisi hyödyllisempää settiä.
Varmaan on monenlaisia syitä. Itse kuitenkin ajattelen että varmaan joku masentunut niin ei jaksa vastata, ja sitten seuraavaan tuotteeseen.
Niin, minähän just tarkoituksella piilotin tuotteeni myynnistä pitkän ulkomaanmatkan takia, ettei niitä kysymyksiä turhaan tulisi, kun en ole paikan päällä mittailemassa enkä laittamassa lisäkuvia. Hitostako minä tiesin, että jos joku on 4 viikkoa aiemmin laittanut ilmoitukseen tykkäyksen ja heti kuukautta myöhemmin haluaa kysyä onko se leikkimopo punainen kuten kuvassa näkyy, se ilmoitus ei piilotu häneltä pois.
Joo, tuo on niin ärsyttävää, että ilmoitusta ei voi piilottaa sydämen laittaneilta. Samoin ilmoitus näkyy heille, vaikka se vanhentuisi.
Myin polkupyörää pari viikkoa sitten 170e, eka ostajaehdokas tarjoaa 60! Minkä tietty suoraan hylkäsin, sitten 80e, sitten 100e ja kaikki hylkäsin ja ilmoitin että alle 140e en tule myymään, mutta silti jankkasi siitä 100e pitkään, että varma ostaja jne. Onneksi tuli toinenkin kyselijä mukaan ja tarjosi 140e, jolla suostuin myymään ja ilmoitin ekalle kysyjälle, että ostaja tulossa. Sitten tuli hälle paniikki, että voikin maksaa sen 140e tai vaikka 150e., että myy hälle kun on pitkään jo etsinyt tuota pyörää. Onneksi se toinen osti pyörän, en olisi halunnut myydäkään tuolle ärsyttävälle tinkijälle!
Vierailija kirjoitti:
Myin polkupyörää pari viikkoa sitten 170e, eka ostajaehdokas tarjoaa 60! Minkä tietty suoraan hylkäsin, sitten 80e, sitten 100e ja kaikki hylkäsin ja ilmoitin että alle 140e en tule myymään, mutta silti jankkasi siitä 100e pitkään, että varma ostaja jne. Onneksi tuli toinenkin kyselijä mukaan ja tarjosi 140e, jolla suostuin myymään ja ilmoitin ekalle kysyjälle, että ostaja tulossa. Sitten tuli hälle paniikki, että voikin maksaa sen 140e tai vaikka 150e., että myy hälle kun on pitkään jo etsinyt tuota pyörää. Onneksi se toinen osti pyörän, en olisi halunnut myydäkään tuolle ärsyttävälle tinkijälle!
Joo, mulle kävi myös kerran niin, että ostaja tinkasi ja tinkasi ja kun sanoin, että sain paremman tarjouksen, niin tinkaaja oli tosi pettynyt ja sanoi, että "olisit sanonut, ettei saa tingata". No saa kai sitä tingata, mutta siinä voi käydä niin, että joku muu menee ohi.
Yksi ostaja halusi tavaran ja lupasin pitää sitä hänelle, kun hän aikoi tulla hakemaan ohi mennessään. No ei kuulunut mitään, laitoin viestiä, että aikooko tulla ja viesti luettu, mutta ei vastausta. Myin sitten toiselle ja tämä alkuperäinen laittaa viestiä, että nyt olisi menossa ohi. Laitoin, että myin jo pois, kun en mitään vastausta kahteen viikkoon saanut. Hänkin oli hyvin vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Tinkaajille ei tosiaan huvita myydä. Joskus en vastaa mitään. Joskus nostan hintaa ihan vain koska voin.
Vierailija kirjoitti:
Minne on kaikki ostajat torista kadonneet? Myynti-ilmoituksien katselukerrat ovat onnettomia ja tavara ei liikku. Ennen lasten kausivaatteet tehneet hyvin kauppansa, nyt ei tule yhtään yhteydenottoja. Luulisi, kun rahasta tiukkaa niin käytetyt hyväkuntoiset vaatteet ja muut lasten tarvikkeet kiinnostaisi, mutta ei näköjään. Toki en myy merkkivaatteita, mitä moni lapsilleen hankkii. Mutta siistejä arkivaatteita arkeen mm. Puma, Adidas, Vans, Nike, Peak Performance.
Viimekuussa yksi osto ja nouto sovittu. Ostaja katosi, ei ilmoitusta ettei tule sovittuna aikana. Ei vastannut enää viesteihin. Käytöstavat ihmisiltä täysin kadonneet!
Vintedissä ne on kaikki. Monta kauppaa joka viikko, ainakin 5-6 pakettia lähetän viikoittain. Yhdessä paketissa useampia tavaroita. Onhan siellä ostajia monesta maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinkaajille ei tosiaan huvita myydä. Joskus en vastaa mitään. Joskus nostan hintaa ihan vain koska voin.
Minä en tingi koskaan hinnasta, ihan periaattesta ja olen kyllä aina saanut kaikki myytyä tinkimättä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää tinkikö hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Klassikkoja ovat ilmoitukset, joissa ei ole mittoja. Voisikohan mitenkään olla, että jos myyt jotain hyllyä, niin mitat olisivat olennaisia? Varsinaiset kauppiaiden kuninkaat.
Voi, voi, olen ostanut kymmeniä hyllyjä ja muita huonekaluja ja käytännössä todella harvoin on sellainen tilanne että mitoilla olisi mitään suurta merkitystä.Olen vuosikymmeniä ostanut ja myynyt tavaraa ja väitän että mitat on usein täysin epäolennainen tieto.Minä ainakin näen ihan kuvien perusteella mitkä on minun käyttöön, tilaan sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Minne on kaikki ostajat torista kadonneet? Myynti-ilmoituksien katselukerrat ovat onnettomia ja tavara ei liikku. Ennen lasten kausivaatteet tehneet hyvin kauppansa, nyt ei tule yhtään yhteydenottoja. Luulisi, kun rahasta tiukkaa niin käytetyt hyväkuntoiset vaatteet ja muut lasten tarvikkeet kiinnostaisi, mutta ei näköjään. Toki en myy merkkivaatteita, mitä moni lapsilleen hankkii. Mutta siistejä arkivaatteita arkeen mm. Puma, Adidas, Vans, Nike, Peak Performance.
Viimekuussa yksi osto ja nouto sovittu. Ostaja katosi, ei ilmoitusta ettei tule sovittuna aikana. Ei vastannut enää viesteihin. Käytöstavat ihmisiltä täysin kadonneet!
Ostajat ovat kadonneet siksi kun täälläkin vaan haukutaan toria. Mä kuulun vähemmistöön, mulla tori on toiminut hyvin, teen kauppaa sekä ostajana että myyjänä mutta myönnän että myymiseen kuluu kyllä kolminkertainen aika entiseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kalevi miettii että tuliko sittenkin tarjottua liikaa. Olisit vastannut että 120e ja siitä sitten pudottanut sataseen jos ei olisi mennyt läpi. Liikaa pudotit hintaa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimekuussa yksi osto ja nouto sovittu. Ostaja katosi, ei ilmoitusta ettei tule sovittuna aikana. Ei vastannut enää viesteihin. Käytöstavat ihmisiltä täysin kadonneet!Ostajat ovat kadonneet siksi kun täälläkin vaan haukutaan toria. Mä kuulun vähemmistöön, mulla tori on toiminut hyvin, teen kauppaa sekä ostajana että myyjänä mutta myönnän että myymiseen kuluu kyllä kolminkertainen aika entiseen verrattuna.
Ja myös sen vuoksi on kadonneet kun osa ei halua ottaa käyttöön diiliä. Minäkään en suostu sitä käyttämään vaikka joka viikko joku sitä pyytää (ilmoituksissa lukee kyllä että en lähetä diilillä). Onhan se 8-10€ postimaksu ihan järkyttävän suuri. Suurin osa tavaroista kuitenkin paljon sitä halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei koskaan kuulu. Näkee että viestit luetaan. Ei vastausta. Ei mitään.Kalevi miettii että tuliko sittenkin tarjottua liikaa. Olisit vastannut että 120e ja siitä sitten pudottanut sataseen jos ei olisi mennyt läpi. Liikaa pudotit hintaa kerralla.
Vintedissä tuo tarjouspallottelu on taitolaji. Teen usein ostajalle vastatarjouksen ja pudotan hintaani 50 snt. Sekin usein riittää ja kaupat syntyvät. Usein myös kaupat syntyy kun hylkään tarjouksen. Joten ihan hölmöä suostua suorilta käsin noin suureen alennukseen. Tietysti jos on jmalaton kiire niin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimekuussa yksi osto ja nouto sovittu. Ostaja katosi, ei ilmoitusta ettei tule sovittuna aikana. Ei vastannut enää viesteihin. Käytöstavat ihmisiltä täysin kadonneet!Ostajat ovat kadonneet siksi kun täälläkin vaan haukutaan toria. Mä kuulun vähemmistöön, mulla tori on toiminut hyvin, teen kauppaa sekä ostajana että myyjänä mutta myönnän että myymiseen kuluu kyllä kolminkertainen aika entiseen verrattuna.
Minulla myös toimii hyvin ostajana sekä myyjänä. En käytä toridiiliä ja etsin oman kaupunginosan tai lähialueen ilmoitukset. Ei tarvitse postituksia. Mutta käytöstavat ovat ihmisiltä hukassa. Ei kunnioiteta toisia, ehkä se on tämä uudempi sukupolvi. Näkyy monessa asiassa. Harmi, että suuntaus on tämä.
Jos ihmiset perehtyisivät tähän uuteen toriin paremmin niin ehkä palautuisi myös sen käyttökokemukset ja maine. Osa ostaa mielummin temusta, vaikka torista saa parempilaatuisempaa halvalla. Minua ei myöskään tinkiminen haittaa, onhan kyseessä käytetyn tavaran kauppa. Ilmoitukseen voi laittaa jos hinta ei jousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myös sen vuoksi on kadonneet kun osa ei halua ottaa käyttöön diiliä. Minäkään en suostu sitä käyttämään vaikka joka viikko joku sitä pyytää (ilmoituksissa lukee kyllä että en lähetä diilillä). Onhan se 8-10€ postimaksu ihan järkyttävän suuri. Suurin osa tavaroista kuitenkin paljon sitä halvempia.
Kannattaa katsoa ilmoitukset omasta kaupungista / paikkakunnalta mistä voi käydä itse noutamassa.
En ymmärrä, mitä ihmettä porukka siinä toridiilissä pelkää, ettei voi ottaa käyttöön. Ei ihme, että ette saa tavaroitanne kaupaksi.
Monta vuotta olen ostanut ja myynyt menestyksekkäästi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä ihmettä porukka siinä toridiilissä pelkää, ettei voi ottaa käyttöön. Ei ihme, että ette saa tavaroitanne kaupaksi.
Monta vuotta olen ostanut ja myynyt menestyksekkäästi.
Et ole toridiilillä vuosia ostanut ja myynyt, se on aika uusi juttu.
Ja siinä mättää se, että pitää antaa pankkitiedot jollekin ulkomaiselle lafkalle ja antaa lupa katsella niitä tilejä rajattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa ilmoitukset omasta kaupungista / paikkakunnalta mistä voi käydä itse noutamassa.
Minä myyn, en osta. Mieluiten myyn postituksella enkä noudolla koska tässä kaupungissa ostajat on niin hankalia ihmisiä että menee hermot.