Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (468)
Ai kauhea näitä juttuja. 😁 Muutaman viikon olen itse ostanut ja myynyt Torissa, ja hyvin on mennyt. Touhu ei kuitenkaan taatusti sovi tyypeille, joilla alkaa vannetta helposti kiristämään.
Puolet myynnissä olevasta tavarasta on kyllä aika ehhh… Täytyy vaan ohittaa ne ja ajatella, että heilläkin on oikeus harrasteeseensa ja listata aarteitaan. 😝 Minusta tuntuu, että aika moni näistä ei edes varsinaisesti halua myydä aarteitaan vaan niissä voi jotenkin oudolla tavalla listata itselleen kymppitonnien kuvitellun varallisuuden, joka on sidottu näihin ”10 mainoslippistä settinä 60 €” tuotteisiin.
Osalla on myös tuotteita, jotka saattaisivat olla kivojakin, mutta kun tuotteesta on vain yksi sumuinen kuva. Toki saa myymässä olla myös he, joilla on huonompi kamera, mutta yleensä just nämä tyypit eivät sitten vaivaudu vastaamaan jos kysyt vaatteen mittaa, vaan se palautusoikeudeton tuote pitäisi ilmeisesti ostaa sen yhden sumukuvan perusteella.
Tää sopii varmaan lähinnä ihmisille, joilla on kokemusta kaikenlaisten ihmisten kanssa toimeen tulemisesta.
Nii o. Itel oli myynjis eräs mekko suht halvalla, ja jopo. Eivät menneet kumpikaan kaupaksi ! Kun mulla ei oo mahdollisuutta pakata jopoa mihinkään. Ne 2 pitää tulla hakemaan itse. Mikä siinä on niin vaikeaa tulla omalla autolla, junalla, bussilla millä lie ? En todellakaan maksa mitään bensa kuluja enkä matkalippuja. Mitään, mitä mulla on ollut kaupan, ei ole koskaan menneet kaupaksi. Kerran katselin jotakin pieniä kangas puita, ei se aika viittiny mul myydä niit, ku sen olisi pitäny lähettää ne. Mis Kiinas lie asuu...........ostin kerran laatikollisen (20 kpl) tyhjiä c-kasetteja 20 € + p. maksu. Se oli onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Nii o. Itel oli myynjis eräs mekko suht halvalla, ja jopo. Eivät menneet kumpikaan kaupaksi ! Kun mulla ei oo mahdollisuutta pakata jopoa mihinkään. Ne 2 pitää tulla hakemaan itse. Mikä siinä on niin vaikeaa tulla omalla autolla, junalla, bussilla millä lie ? En todellakaan maksa mitään bensa kuluja enkä matkalippuja. Mitään, mitä mulla on ollut kaupan, ei ole koskaan menneet kaupaksi. Kerran katselin jotakin pieniä kangas puita, ei se aika viittiny mul myydä niit, ku sen olisi pitäny lähettää ne. Mis Kiinas lie asuu...........ostin kerran laatikollisen (20 kpl) tyhjiä c-kasetteja 20 € + p. maksu. Se oli onnistunut.
Vaatteet ja kengät toimitetaan Torissa nykyisin yleensä ToriDiilillä postin kautta. Postikulut maksaa ostaja, joten postituksesta ei tule ostajalle lisäkuluja. Vaatteet voi pakata kaupan muovipussiin ja nyt trendaa Pirkan voimapaperinen biojätepussi, ja paketti sitten teipataan kiinni. Pakettiin ei tarvitse edes osoitetta vaan ainoastaan koodi, jonka saat Torin kautta. Paketin voit lähettää siellä missä muutenkin käyt kaupassa eli pakettiautomaattiin tai Postin toimipaikkaan.
Nykyisin on tehty postittaminen Torissa tosi helpoksi, mutta kangaspuut ei valitettavasti taida mahtua postipakettiin.
Kerran ilmoitin olevani kiinnostunut ostamaan tontin puolen tunnin ajomatkan päässä Helsingin keskustasta. Yksi tyyppi tarjosi omakotitaloaan Salosta ja sanoi, että talo on hyväkuntoinen mutta voisin purkaa sen.
Piilotin kaikki ilmoitukseni torista, kun lähdin ulkomaille useammaksi viikoksi. Ettei tulisi
kas: jos joku on sydän-tykännyt tai laittanut viestin aiemmin, näiltä ihmisiltä tavara ei piilotu piilottamalla. Takaisin tullessa tori oli pullollaan onko saatavilla minkä kokoinen onko kuvassa näkyvä naarmu iso-viestejä näistä pois myynnistä piilottamistani tuotteista.
Eli jos nillitätte että myyjä ei vastaa eikä lue viestejä, niin ehkä tavara on piilotettu ja myyjä ei ole siksi paikalla lukemassa.
Vierailija kirjoitti:
Piilotin kaikki ilmoitukseni torista, kun lähdin ulkomaille useammaksi viikoksi. Ettei tulisi
kas: jos joku on sydän-tykännyt tai laittanut viestin aiemmin, näiltä ihmisiltä tavara ei piilotu piilottamalla. Takaisin tullessa tori oli pullollaan onko saatavilla minkä kokoinen onko kuvassa näkyvä naarmu iso-viestejä näistä pois myynnistä piilottamistani tuotteista.
Eli jos nillitätte että myyjä ei vastaa eikä lue viestejä, niin ehkä tavara on piilotettu ja myyjä ei ole siksi paikalla lukemassa.
Ihan rehellisesti vaan ihmettelen, että miksi ihminen viitsii nähdä sen vaivan, että ottaa kuvat ja tekee listauksen - mutta sitten se jää siihen? Jos joku kiinnostuu ja kysyy lisätietoja, niin siihen ei sitten vaivauduta enää vastaamaan. Että se muutama euro on kuitenkin sen vaivan väärti, että viitsii kuvata ja ilmoittaa, mutta energiat sitten loppuu siihen? 😁 Ymmärrän kyllä että ihmisillä on elämässään erilaiset voimavarat ja elämänhallinnat, mutta jos näissä hiertää niin ehkä olisi onnellisempi jos ei listaisi niitä tavaroita alunperinkään? Varmaan on myös ihmisiä jotka laittaa liikaa tavaraa myyntiin puolison tms painostuksesta, vaikkei niistä haluaisikaan luopua. Sitten kun hinnoittelee yläkanttiin eikä vastaa viesteihin, saa kuitenkin pitää omat tavaransa. Mutta juu ehkä tähänkin joku rajojen vetäminen sille puolisolle olisi hyödyllisempää settiä.
Varmaan on monenlaisia syitä. Itse kuitenkin ajattelen että varmaan joku masentunut niin ei jaksa vastata, ja sitten seuraavaan tuotteeseen.
Mikäs Torissa myy ja mikä ei?
Luulisin, että aikakauslehdet, CD:t, DVD:t ja tämmöiset (Torissa on myynnissä jopa tuhansia C-kasetteja 😝) on artikkeleita, joiden kauppa on jo aikaa sitten loppunut. Silti niitä on aivan valtavasti myynnissä ja myynti on taatusti olematonta.
Itse olin vähän yllättynyt siitä, että meikit ja ihonhoitotuotteet ei myy (enkä puhu nyt mistään käytetystä ripsarista tsiisus), mutta jostain syystä hajuvesien kauppa on kovaa. Siinä ei vaan minusta ole jotenkin logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin on kyse vaan huonosta elämänhallinnasta, ja menestyksekäs monien kauppojen torimyynti vaatii ainakin keskinkertaista elämänhallintaa. Olisit hyvin voinut kirjoittaa minuutissa profiiliin, että en ole paikalla x - x välisenä aikana ja olisit säästänyt paljon aikaa ja vaivaa niin itseltäsi kuin muilta. Aika monet ihmiset myös matkustelevat ja yleensä niissä kohteissa on myös internet, joten viesteihin voi vastailla kyllä matkaltakin eikä wifin käyttö budjettia syö.
Ja sit tämä mistä viime sivullakin kirjoiteltiin eli nämä nyyhkytarinat. Torissa ollaan ostamassa ja myymässä tavaroita ja hommat joko sujuu tai ei. Ei ketään kiinnosta kuulla näitä nyyhkytarinoita tyyliin saanko alennusta koska rankka elämä tai en vastannut viesteihin koska blahblah. Ei se nyt ole niin vaarallista jos johonkin viestiin jää joskus vastaamatta, mutta noin yleisenä tapana viesteihin vastaamattomat tyypit heikentää Torin tasoa.
Viikon saldo:
Olen työtön, saanko ilmaiseksi / jotain näennäistä palvelusta vastaan naapurikunnassa.
Yritetään tinkiä 70% jo valmiiksi käypään katuhintaan hinnoitellusta tuotteesta ja vielä kysellään perään että joko myyt?
Kuljetin tuotteen (oli sattumalta muutakin asiaa) parikymmentä kilometriä autolla sovittuun paikkaan; ostaja ei tullut paikalle.
Kysytään onko ehjä kun ilmoituksessa lukee että virheetön.
Tarjotaan alihintaa ehdolla että tarjous voimassa vain tänään ja jos tuote on täysin moitteettomassa kunnossa; ilmoituksesta näkee että ei ole.
Lisäksi joku perustinkaaja, pari asiallista lisätietojen kyselijää ja parit mutkattomat kaupat ilman mitään säätöä. Tosiostajiakin siis edelleen Torista löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt toria yli 6 vuotta ja ainakin minun mielestä tai siis minut myynnit tippunut tosi paljon parin viime vuoden aikana, vaikuttaa siltä ettei ihmisillä ole rahaa.Juttelin muutaman torimyyjän kanssa, siis näitä jotka myy toreilla tavaraa niin kaikki kertoivat samaa, duunareilla, tavallisella kansalla ei ole ostovoimaa, eräs myyjä kertoi antaneensa useamman kerran perunaa ynnä muuta ilmaiseksi kun haluaa auttaa, kritisoi myös kovasti että tuntuu että avustetaan kaikkia muita paitsi suomalaisia.
Huvittavaa miten torikauppiaat toistelevat toisilleen tätä samaa mantraa siitä miten "suomalaisilla ei ole enää rahaa" kun todellisuus on se että Temun lyötyä itsensä kerralla läpi ei ketään kiinnosta maksaa enää tuplahintaa käytetystä romusta jonka kauppias sanelee kymmenen riviä mielivaltaisia ehtoja kaupalle ja itse osto/maksutapahtuma on turvallisuudessaan lähellä sitä että heität lompakkosi ikkunasta kadulle ja toivot että joku tulee haluamasi tuotteen kanssa kotiovelle koputtelemaan.
Temulla on ollut myös toinen yhtä merkittävä vaikutus. Sen jälkeen kun mökin mummokin on tilannut tavaraa Temusta, se uskaltaa vihdoinkin katsella tuotteita myös EU-alueen verkkokaupoista jotka olisivat olleet 10E6-kertaa turvallisempia tapoja aloittaa verkosta ostelu Suomen ulkopuoella.
Aika vaikea löytää uutta tuotetta joka olisi ainakaan kalliimpi kuin torin nykyiset hinnat jotka erilaiset jobbarit ovat hilanneet koomiselle tasolle.
Huvittavaa on myös se, että Temusta tilatut myrkkyjä sisältävät tuotteet eivät kelpaa edes kirpputoreille. Suurin osa kirppareista kieltää tuomasta niitä sinne myyntiin, samoin kierrätyskeskukset kieltäytyvät noista tuotteista. Huvittavaa.
Torissa kai vielä on elämää. Tise ja Emmy näyttävät täysin pystyynkuolleilta kauppapaikoilta.
Toriin varmaan pätisi hyvin sellainen peukalosääntö, että jos vaate ei 60 vrk listauksen aikana saa yli viittä klikkausta, sitä ei enää kannata listata toista, kolmatta eikä neljättä kertaa. Eikä myöskään viidettä tai kuudetta. 🤣 Prosentuaalisesti iso osa myytävistä vaatteista on ollut vuoden ajan kaupan, mutta myyjä vaan jaksaa yrittää.
Huonosti ja epäselvästi viestivät ostajaehdokkaat on hankalia. Ehdottavat itse noutoaikaa, mutta eivät vastaa kun yrittäisin tätä hyväksyä. Pyytävät varausta ja sitten häipyvät linjoilta ja peräänkyselyn jälkeen käy ilmi, että eivät enää haluakaan tehdä kauppoja.
Ikävin ehkä kuitenkin on oharien teko, kun itse on jo tavaran kanssa jossain kadunvarressa odottelemassa. Kerran jaksoin odottaa puoli tuntia, vaikka olin varma että tuli oharit - mutta ostaja sitten ilmestyikin paikalle! Pahoitteli onneksi myöhästymistä, niin ei niin sitten jäänyt ärsyttämään.
Mutta että ihmiset pliis, ei ohareita eikä viestighostausta. On helppoa ja ihan ilmaista olla huomaavainen kauppaa käydessä.
Olen oppinut, että jos perjantai-iltana kahdeksan jälkeen joku on kiinnostunut tai jopa heti valmis ostamaan, niin lauantaiaamuna ei enää ole. Taitaa olla vaan kalpeena ja hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos nillitätte että myyjä ei vastaa eikä lue viestejä, niin ehkä tavara on piilotettu ja myyjä ei ole siksi paikalla lukemassa.Ihan rehellisesti vaan ihmettelen, että miksi ihminen viitsii nähdä sen vaivan, että ottaa kuvat ja tekee listauksen - mutta sitten se jää siihen? Jos joku kiinnostuu ja kysyy lisätietoja, niin siihen ei sitten vaivauduta enää vastaamaan. Että se muutama euro on kuitenkin sen vaivan väärti, että viitsii kuvata ja ilmoittaa, mutta energiat sitten loppuu siihen? 😁 Ymmärrän kyllä että ihmisillä on elämässään erilaiset voimavarat ja elämänhallinnat, mutta jos näissä hiertää niin ehkä olisi onnellisempi jos ei listaisi niitä tavaroita alunperinkään? Varmaan on myös ihmisiä jotka laittaa liikaa tavaraa myyntiin puolison tms painostuksesta, vaikkei niistä haluaisikaan luopua. Sitten kun hinnoittelee yläkanttiin eikä vastaa viesteihin, saa kuitenkin pitää omat tavaransa. Mutta juu ehkä tähänkin joku rajojen vetäminen sille puolisolle olisi hyödyllisempää settiä.
Varmaan on monenlaisia syitä. Itse kuitenkin ajattelen että varmaan joku masentunut niin ei jaksa vastata, ja sitten seuraavaan tuotteeseen.
Niin, minähän just tarkoituksella piilotin tuotteeni myynnistä pitkän ulkomaanmatkan takia, ettei niitä kysymyksiä turhaan tulisi, kun en ole paikan päällä mittailemassa enkä laittamassa lisäkuvia. Hitostako minä tiesin, että jos joku on 4 viikkoa aiemmin laittanut ilmoitukseen tykkäyksen ja heti kuukautta myöhemmin haluaa kysyä onko se leikkimopo punainen kuten kuvassa näkyy, se ilmoitus ei piilotu häneltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut, että jos perjantai-iltana kahdeksan jälkeen joku on kiinnostunut tai jopa heti valmis ostamaan, niin lauantaiaamuna ei enää ole. Taitaa olla vaan kalpeena ja hiljaa.
Myös kaikki klo 22 jälkeen tulleet viestit on vain känniläisiltä jotka läpällä selailee kivoja tavaroita, niihin on turha vastata mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos nillitätte että myyjä ei vastaa eikä lue viestejä, niin ehkä tavara on piilotettu ja myyjä ei ole siksi paikalla lukemassa.Ihan rehellisesti vaan ihmettelen, että miksi ihminen viitsii nähdä sen vaivan, että ottaa kuvat ja tekee listauksen - mutta sitten se jää siihen? Jos joku kiinnostuu ja kysyy lisätietoja, niin siihen ei sitten vaivauduta enää vastaamaan. Että se muutama euro on kuitenkin sen vaivan väärti, että viitsii kuvata ja ilmoittaa, mutta energiat sitten loppuu siihen? 😁 Ymmärrän kyllä että ihmisillä on elämässään erilaiset voimavarat ja elämänhallinnat, mutta jos näissä hiertää niin ehkä olisi onnellisempi jos ei listaisi niitä tavaroita alunperinkään? Varmaan on myös ihmisiä jotka laittaa liikaa tavaraa myyntiin puolison tms painostuksesta, vaikkei niistä haluaisikaan luopua. Sitten kun hinnoittelee yläkanttiin eikä vastaa viesteihin, saa kuitenkin pitää omat tavaransa. Mutta juu ehkä tähänkin joku rajojen vetäminen sille puolisolle olisi hyödyllisempää settiä.
Niin, minähän just tarkoituksella piilotin tuotteeni myynnistä pitkän ulkomaanmatkan takia, ettei niitä kysymyksiä turhaan tulisi, kun en ole paikan päällä mittailemassa enkä laittamassa lisäkuvia. Hitostako minä tiesin, että jos joku on 4 viikkoa aiemmin laittanut ilmoitukseen tykkäyksen ja heti kuukautta myöhemmin haluaa kysyä onko se leikkimopo punainen kuten kuvassa näkyy, se ilmoitus ei piilotu häneltä pois.
Aivan. Juuri kerroit aiemmin, että olit pari viikkoa reissussa ja juuri sinä aikana näitä viestejä (kuukausia sitten tykästyistä tavaroista) oli ilmeisesti tullut kymmenittäin kun kerran käytit ilmausta olla pullollaan. 🤣 Valehtelussa ensimmäinen pääsääntö on se, että pitää muistaa mitä on aiemmin valehdellut niin pysyy tarina koherentimpana.
Sulla ei tietenkään tullut Torista myöskään mitään notifikaatioita mihinkään kuten sähköpostiin tai puhelimeen push-ilmoituksena? Jos tämänkin suhteen olisi sulla ollut elämänhallinta kunnossa, niin tätäkään tilannetta ei olisi syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko tuota mihin vastasit? Minullakin on ollut tilanteita, milloin olen ollut poissa kodista ja silloin laitan ilmoitukset piiloon, enkä edes avaa torin sovellusta. Jos silloin on joku kysymys tullut tavarasta niin en ole vastaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs Torissa myy ja mikä ei?
Luulisin, että aikakauslehdet, CD:t, DVD:t ja tämmöiset (Torissa on myynnissä jopa tuhansia C-kasetteja 😝) on artikkeleita, joiden kauppa on jo aikaa sitten loppunut. Silti niitä on aivan valtavasti myynnissä ja myynti on taatusti olematonta.
Itse olin vähän yllättynyt siitä, että meikit ja ihonhoitotuotteet ei myy (enkä puhu nyt mistään käytetystä ripsarista tsiisus), mutta jostain syystä hajuvesien kauppa on kovaa. Siinä ei vaan minusta ole jotenkin logiikkaa.
Hajuvedet on aika kalliita nykyään. Jos siitä on käytetty vasta 1/6 ja hinta on murto-osan uuden hinnasta, niin kyllähän se menee kaupaksi.
joskus myin auton talvirenkauta torissa, joku kysyi miksi myyn niitä ?
Paljon on täysin lukutaidottomia tyhmiä ja tinkijöitä.