Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä
Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D
Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.
Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.
Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.
Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilotin kaikki ilmoitukseni torista, kun lähdin ulkomaille useammaksi viikoksi. Ettei tulisi
kas: jos joku on sydän-tykännyt tai laittanut viestin aiemmin, näiltä ihmisiltä tavara ei piilotu piilottamalla. Takaisin tullessa tori oli pullollaan onko saatavilla minkä kokoinen onko kuvassa näkyvä naarmu iso-viestejä näistä pois myynnistä piilottamistani tuotteista.
Eli jos nillitätte että myyjä ei vastaa eikä lue viestejä, niin ehkä tavara on piilotettu ja myyjä ei ole siksi paikalla lukemassa.Ihan rehellisesti vaan ihmettelen, että miksi ihminen viitsii nähdä sen vaivan, että ottaa kuvat ja tekee listauksen - mutta sitten se jää siihen? Jos joku kiinnostuu ja kysyy lisätietoja, niin siihen ei sitten vaivauduta enää vastaamaan. Että se muutama euro on kuitenkin sen vaivan väärti, että viitsii kuvata ja ilmoittaa, mutta energiat sitten loppuu siihen? 😁 Ymmärrän kyllä että ihmisillä on elämässään erilaiset voimavarat ja elämänhallinnat, mutta jos näissä hiertää niin ehkä olisi onnellisempi jos ei listaisi niitä tavaroita alunperinkään? Varmaan on myös ihmisiä jotka laittaa liikaa tavaraa myyntiin puolison tms painostuksesta, vaikkei niistä haluaisikaan luopua. Sitten kun hinnoittelee yläkanttiin eikä vastaa viesteihin, saa kuitenkin pitää omat tavaransa. Mutta juu ehkä tähänkin joku rajojen vetäminen sille puolisolle olisi hyödyllisempää settiä.
Varmaan on monenlaisia syitä. Itse kuitenkin ajattelen että varmaan joku masentunut niin ei jaksa vastata, ja sitten seuraavaan tuotteeseen.
Niin, minähän just tarkoituksella piilotin tuotteeni myynnistä pitkän ulkomaanmatkan takia, ettei niitä kysymyksiä turhaan tulisi, kun en ole paikan päällä mittailemassa enkä laittamassa lisäkuvia. Hitostako minä tiesin, että jos joku on 4 viikkoa aiemmin laittanut ilmoitukseen tykkäyksen ja heti kuukautta myöhemmin haluaa kysyä onko se leikkimopo punainen kuten kuvassa näkyy, se ilmoitus ei piilotu häneltä pois.
Aivan. Juuri kerroit aiemmin, että olit pari viikkoa reissussa ja juuri sinä aikana näitä viestejä (kuukausia sitten tykästyistä tavaroista) oli ilmeisesti tullut kymmenittäin kun kerran käytit ilmausta olla pullollaan. 🤣 Valehtelussa ensimmäinen pääsääntö on se, että pitää muistaa mitä on aiemmin valehdellut niin pysyy tarina koherentimpana.
Sulla ei tietenkään tullut Torista myöskään mitään notifikaatioita mihinkään kuten sähköpostiin tai puhelimeen push-ilmoituksena? Jos tämänkin suhteen olisi sulla ollut elämänhallinta kunnossa, niin tätäkään tilannetta ei olisi syntynyt.
Saattaa tulla yllärinä, mutta ne notifikaatiot ja kaikenmaailman pushit saa myös pois. Minulla ei tule mistään notifikaatioita, puhelimeni on täysin äänetön, paitsi jos läheiset soittaa. Jos olen lomalla, niin en todellakaan edes avaa toria, enkä sähköpostia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piilotin kaikki ilmoitukseni torista, kun lähdin ulkomaille useammaksi viikoksi. Ettei tulisi
kas: jos joku on sydän-tykännyt tai laittanut viestin aiemmin, näiltä ihmisiltä tavara ei piilotu piilottamalla. Takaisin tullessa tori oli pullollaan onko saatavilla minkä kokoinen onko kuvassa näkyvä naarmu iso-viestejä näistä pois myynnistä piilottamistani tuotteista.
Eli jos nillitätte että myyjä ei vastaa eikä lue viestejä, niin ehkä tavara on piilotettu ja myyjä ei ole siksi paikalla lukemassa.Ihan rehellisesti vaan ihmettelen, että miksi ihminen viitsii nähdä sen vaivan, että ottaa kuvat ja tekee listauksen - mutta sitten se jää siihen? Jos joku kiinnostuu ja kysyy lisätietoja, niin siihen ei sitten vaivauduta enää vastaamaan. Että se muutama euro on kuitenkin sen vaivan väärti, että viitsii kuvata ja ilmoittaa, mutta energiat sitten loppuu siihen? 😁 Ymmärrän kyllä että ihmisillä on elämässään erilaiset voimavarat ja elämänhallinnat, mutta jos näissä hiertää niin ehkä olisi onnellisempi jos ei listaisi niitä tavaroita alunperinkään? Varmaan on myös ihmisiä jotka laittaa liikaa tavaraa myyntiin puolison tms painostuksesta, vaikkei niistä haluaisikaan luopua. Sitten kun hinnoittelee yläkanttiin eikä vastaa viesteihin, saa kuitenkin pitää omat tavaransa. Mutta juu ehkä tähänkin joku rajojen vetäminen sille puolisolle olisi hyödyllisempää settiä.
Varmaan on monenlaisia syitä. Itse kuitenkin ajattelen että varmaan joku masentunut niin ei jaksa vastata, ja sitten seuraavaan tuotteeseen.
Niin, minähän just tarkoituksella piilotin tuotteeni myynnistä pitkän ulkomaanmatkan takia, ettei niitä kysymyksiä turhaan tulisi, kun en ole paikan päällä mittailemassa enkä laittamassa lisäkuvia. Hitostako minä tiesin, että jos joku on 4 viikkoa aiemmin laittanut ilmoitukseen tykkäyksen ja heti kuukautta myöhemmin haluaa kysyä onko se leikkimopo punainen kuten kuvassa näkyy, se ilmoitus ei piilotu häneltä pois.
Aivan. Juuri kerroit aiemmin, että olit pari viikkoa reissussa ja juuri sinä aikana näitä viestejä (kuukausia sitten tykästyistä tavaroista) oli ilmeisesti tullut kymmenittäin kun kerran käytit ilmausta olla pullollaan. 🤣 Valehtelussa ensimmäinen pääsääntö on se, että pitää muistaa mitä on aiemmin valehdellut niin pysyy tarina koherentimpana.
Sulla ei tietenkään tullut Torista myöskään mitään notifikaatioita mihinkään kuten sähköpostiin tai puhelimeen push-ilmoituksena? Jos tämänkin suhteen olisi sulla ollut elämänhallinta kunnossa, niin tätäkään tilannetta ei olisi syntynyt.
Minulla on lomalla nokian näppäinpuhelin. Ei siinä ole mahdollisuutta torin tai sähköpostin käyttöön.
Poistivat kaikki ilmoitukseni kun lisäsin puh.numeron ilmoitusteksiin kun haluan hoitaa asiat heti ja rehellisesti, enkä jollain anonyymeillä asiattomilla viesteillä.
Siis hullumpaa ylläpitoa saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa kai vielä on elämää. Tise ja Emmy näyttävät täysin pystyynkuolleilta kauppapaikoilta.
Toriin varmaan pätisi hyvin sellainen peukalosääntö, että jos vaate ei 60 vrk listauksen aikana saa yli viittä klikkausta, sitä ei enää kannata listata toista, kolmatta eikä neljättä kertaa. Eikä myöskään viidettä tai kuudetta. 🤣 Prosentuaalisesti iso osa myytävistä vaatteista on ollut vuoden ajan kaupan, mutta myyjä vaan jaksaa yrittää.
Mistä tiedät ettei sillä ihmisellä ole sitä samaa tavaraa monta? Minä en ota ilmoitusta välillä pois ollenkaan, kunnes olen ne kaikki myynyt. Jotkut tavarat menee kaupaksi pitkänkin ajan jälkeen. Mulla on ollut jokin myynnissä parikin vuotta ja kun ostaja löytää sen niin voi sitä riemun määrää. Koko loppuelämä aikaa ja kotiin mahtuu, niin mikäs tässä ollessa ja ilmoituksia uusiessa.
Mistäs kukaan sinun myynneistäsi tietää. Mutta ihan tänä viikonloppuna kun jotain Torista etsin törmäsin myyjiin, jotka ovat olleet Torin jäseniä monta monta vuotta, myynnissä tyyliin 600 tuotetta ja palautteita tyyliin 20. Selväähän on että tällaiset myyjät heikentävät Torin tasoa. Jos tavara saa kahdessa kuukaudessa vain muutaman klikkauksen niin selväähän on että se ei tuolla myyntipaikalla ihmisiä kiinnosta. Itsellänikin on yksi ilmoitus ollut pitkään myynnissä, mutta siihen on kuitenkin tullut kuukaudessa 50 klikkausta, joten oletan että sen kohdalla aika tavarat kauppaa.
Tutkitustihan ihmiset yliarvostavat omia tavaroitaan ihan vain siksi että ne ovat omia. Joku Tori on aika tehokas korjaamaan sitä vinoumaa, vaikka jäärimmät varmaan kokevat omat rojunsa vielä löytämättömiksi aarteiksi. 😁
Vierailija kirjoitti:
Poistivat kaikki ilmoitukseni kun lisäsin puh.numeron ilmoitusteksiin kun haluan hoitaa asiat heti ja rehellisesti, enkä jollain anonyymeillä asiattomilla viesteillä.
Siis hullumpaa ylläpitoa saa hakea.
Niin hulluksi on maailma mennyt, että yksityisellä foorumilla joutuu noudattamaan sen omia sääntöjä. 😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissa kai vielä on elämää. Tise ja Emmy näyttävät täysin pystyynkuolleilta kauppapaikoilta.
Toriin varmaan pätisi hyvin sellainen peukalosääntö, että jos vaate ei 60 vrk listauksen aikana saa yli viittä klikkausta, sitä ei enää kannata listata toista, kolmatta eikä neljättä kertaa. Eikä myöskään viidettä tai kuudetta. 🤣 Prosentuaalisesti iso osa myytävistä vaatteista on ollut vuoden ajan kaupan, mutta myyjä vaan jaksaa yrittää.
Mistä tiedät ettei sillä ihmisellä ole sitä samaa tavaraa monta? Minä en ota ilmoitusta välillä pois ollenkaan, kunnes olen ne kaikki myynyt. Jotkut tavarat menee kaupaksi pitkänkin ajan jälkeen. Mulla on ollut jokin myynnissä parikin vuotta ja kun ostaja löytää sen niin voi sitä riemun määrää. Koko loppuelämä aikaa ja kotiin mahtuu, niin mikäs tässä ollessa ja ilmoituksia uusiessa.
Mistäs kukaan sinun myynneistäsi tietää. Mutta ihan tänä viikonloppuna kun jotain Torista etsin törmäsin myyjiin, jotka ovat olleet Torin jäseniä monta monta vuotta, myynnissä tyyliin 600 tuotetta ja palautteita tyyliin 20. Selväähän on että tällaiset myyjät heikentävät Torin tasoa. Jos tavara saa kahdessa kuukaudessa vain muutaman klikkauksen niin selväähän on että se ei tuolla myyntipaikalla ihmisiä kiinnosta. Itsellänikin on yksi ilmoitus ollut pitkään myynnissä, mutta siihen on kuitenkin tullut kuukaudessa 50 klikkausta, joten oletan että sen kohdalla aika tavarat kauppaa.
Tutkitustihan ihmiset yliarvostavat omia tavaroitaan ihan vain siksi että ne ovat omia. Joku Tori on aika tehokas korjaamaan sitä vinoumaa, vaikka jäärimmät varmaan kokevat omat rojunsa vielä löytämättömiksi aarteiksi. 😁
Niin mistäpä sinä tietäisit toisten myynneistä? Minulla on myynnissä tavaraa monta sataa myös ja vain 30 arvostelua, koska en laita ilmoitusta koskaan myydyksi, enkä myöskään juurikaan osta mitään, joten mistä ne arvostelut tulisi? Kun myyn asian loppuun niin poistan ilmoituksen. Ihan itse sinä vain yrität arvailla muiden myyntejä tai "heikentääkö" joku torin tasoa vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toria voi käyttää monella eri tavalla. En itse tee mitään oletuksia toisista muuta kuin sen perusteella miten he kommunikoivat minulle ja millaisia arvosteluja ovat saaneet. Myyjänä en tinkaa, enkä myy sellaiselle, jolla on myyjiltä huonot arvostelut. En ajattele torin tasoa, siellä kun on niin monenlaista viheltäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mistäpä sinä tietäisit toisten myynneistä? Minulla on myynnissä tavaraa monta sataa myös ja vain 30 arvostelua, koska en laita ilmoitusta koskaan myydyksi, enkä myöskään juurikaan osta mitään, joten mistä ne arvostelut tulisi? Kun myyn asian loppuun niin poistan ilmoituksen. Ihan itse sinä vain yrität arvailla muiden myyntejä tai "heikentääkö" joku torin tasoa vai ei.
Kyllä ne ToriDiilit ohjautuvat automaattisesti myydyksi ja hyviin tapoihin kuuluu antaa positiivinen palaute jos ongelmattomat kaupat - ja tavaran sinulta ostaneet ovat pääsääntöisesti näin tehneet. Toki tämäkään ei tietysti juuri sinua koske, ja juuri sinun tavaroitani jonotetaan että niitä pääsee noutamaan jostain jeerasta. 😁 Ja palautteiden idea kai nimenomaan on se, että niitä katsotaan ja mietitään sitä vastaan että kannattaako tältä tyypiltä ostaa vai sitä tyyppiä varoa. Siksihän niitä palautteita nimenomaan jätetään ja idea on juuri siinä, että mieluummin kahdesta tuotteesta ostetaan juuri siltä jolla on 500+ arviota huippuarvosanoin. Ja tosiaan 600 ilmoitusta + 20 palautetta on minulle vähän sellainen varoitus että tavarat saattaa hyvinkin tulla jostain tunkkaisesta sotkukämpästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toria voi käyttää monella eri tavalla. En itse tee mitään oletuksia toisista muuta kuin sen perusteella miten he kommunikoivat minulle ja millaisia arvosteluja ovat saaneet. Myyjänä en tinkaa, enkä myy sellaiselle, jolla on myyjiltä huonot arvostelut. En ajattele torin tasoa, siellä kun on niin monenlaista viheltäjää.
Toki voit tehdä kuten haluat, mutta ihan kaikilla mahdollisilla kauppapaikoilla nuo palautteet on tehty juuri sitä varten, että niiden avulla arvioidaan kauppakumppania.
Mä ostelen tori.fista kaikenlaista hyödyllistä ja kaunista, useimmiten astioita ja sisustusjuttuja. Hyviä löytöjä, ja ainoa mikä vähän haittaa on toridiili, kun itse en sitä käytä, en tarvitse välikäsiä. Parhaat kaupat tulee tehtyä Länsi-Suomesta, ihania räsymattoja! Itä-Suomesta kirjoneulevillasukkia, kuten pohjoisestakin. Hyvää Pentikiä, ja yleensä suostuvat lähettämään. Pääkaupunkiseudulla harva haluaa nähdä vaivaa lähettää. Jos ilmoituksessa ei lue erikseen ettei lähetä, kysyn kyllä. Muutama, aina nainen, on räyhännyt ettei lähetä, ilmoituksessa ei lue että lähettää! No, pk-seudun ladyt ovat vähän töykeitä.
En tingi ja vaikka lähetys maksaisikin, suu suppuun sillä myyjä voi olla iäkkäämpi ja hoitaa lähettämisen paikan päällä, eikä osaa tilailla netistä lähetystunnuksia ym.
Mukavia juttuhetkiäkin välillä torin kautta. Hinnat voivat olla vähän kalliimpi kuin kirppareilla, mutta tori.fista löydän vähän erikoisempia, kauniimpia asioita. Oman paikkakunnan tarjonta tori.fissa yleensä silkkaa rojua ylihintaan.
Oonvarmaan itse just tuo ärsyttävä ostaja joka kyselee vieläkö tavara on uutta kotia vailla.
Toisaalta niin usein on tullut laitettua viestiä tavarasta, että "olen kiinnostunut, pääsisin hakemaan ihan mikä ilta vaan myyjälle parhaiten sopii, voin maksaa paikanpäällä käteisellä tai mobilepaylla" sitten myyjä vastaa pelkästään "tuote myyty/varattu" mutta silti se ilmoitus on aktiivisena vielä päiväkausia.
Miusta vaan kohteliasta kumminkin päin.
Oon myös siinä mielessä ärsyttävä ostaja, että jos isompi ostos kyseessä, niin saatan kysyä voinko ostaa puolet nyt ja loput ensi kuun alussa. Tavallaan kyllä ymmärrän että myyjä haluaa tavarasta heti eroon, ja voihan tuo tuntua vähän oudolta ja epäilyttävältäkin ehdotukselta :)
Mutta minusta kaikesta voi puhumalla sopia.
Opiskelijan budjetti rajoittaa, esim. nyt tarvitsen aitakiviä ja kysyin voinko maksaa 200e (tilillä eienempää) heti ja hakea puolet, ja viikonloppuna hakea loput ja maksaa toiset 200e kun on tullut tili.
Tämmöistä ehdotan kyllä vaan joillekin tuotteille joita iso määrä, ja jotka jo pitkään lojuneet tori-ilmona ostajia odotellen.
Eipä yllätä että aitakivityyppi lupasi palata asiaan kunhan joku on käynyt hakemassa kuormasta muutamia yksittäiskiviä. Tehköön myyjä sitten niin. Pöllinen kiveni kuitenkin kaupungin mailta pikkuhiljaa, pingviinityyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon on ostajia, joiden mielestä on ihan kohtuullista olettaa että myyjä lähtee kuljettelemaan jotain parin euron tavaraa johonkin, joko postissa tai paikan päälle. Multa joskus joku akka osti mekon neljällä eurolla ja oli sitä mieltä että varmasti voin tuoda sen hänelle sopivana aikana kilometrin päähän kodistani.
Wolttaajat on tottuneet siihen että ostokset tulee samaan rahaan ovelle tuotuna.
Makaavat sohvalla kännykkä kädessä ja tilaavat kaikkea samalla.
Itselläni oli naapureina pari tällaista nuorta joutilasta wolttaajaa, jotka eivät edes Alepassa viitsineet käydä. Epäilemättä myös toritavara pitää heille tuoda ovelle. Ennuste vähän huono. Eikös kohta viinatkin tuoda ovelle? Huumeet tuodaan jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli ostamaan peiliä ja olisi halunnut myös ostaa talvitakkini eteisen naulakosta,oli nyreä kun sanoin etten myy.
Sulla ei virtaa bisnisveri suonissa. Itse olen ostanut skootterinkin peräkärrystä kaupan edessä. Huomasin vaan että olisi sopiva, jäin odottamaan ja mies tuli autolleen. Kysyin mitä skootteri maksaa. Päästiin kauppoihin ja toi pihaan, oli tuomassa huollosta kotiinsa.
Mun tuttavalle yks tuntematon mies tuli sanomaan, että vaihdetaanko autoja ja tuttava sanoi, että vaihdetaan vaan.
Molemmilla oli hiukan erikoisempi auto. Toisella joku erikoispakettiauto ja toisella urheiluauto. Siis jotain harvinaisempia amerikkalaisia autoja.
Myytävästä kohteesta kaksi suttuista kuvaa kallista tuotteesta.
Hölmöimmät laittaa kuvia valmistajan sivuilta uudesta laitteesta.
Ostaisitko?
Ostaja lähettää viestin: 120?
Eikä kirjoita mitään muuta, en viitsi edes vastata.
Myin kultaharkkoa, jonka romukulta arvokin on 315e. Voitko myydä 150 eurolla?
Vierailija kirjoitti:
Se on Torissa monella tapana lähettää tarjous. Toki saat ihan vapaasti hyväksyä tai hylätä, ja eiköhän nämä tarjousten tekijät lähettele niitä tarjouksia aika monellekin eivätkä jää kaipailemaan sinun vastaustasi yhteen niistä. Mutta oikeastiko muuten olisit myynyt 120 eurolla vaan kun jäi small talk välistä niin ei ostajan raha kelvannut? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetteletkö niitä palautteita?
Minä olen ollut torissa myymässä ja ostamassa noin 10 vuotta ja pautteiden antaminen on aika uusi juttu, koska se nyt oli kun ne muutti sitä, tuli toridiili ja se palautemahdollisuus. Kaikki ei niitä palautteita halua antaa ja oliko se niin, että vain jos kumpikin jättää palautteen se tulee näkyviin ja ensin pitää merkitä tuote myydyksi, jos vain poistaa ilmoituksen ei voi antaa tai saada palutetta.
Minulla ei ole toridiiliä, niin se ei tapahdu automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi nämä tarjousten tai mittojen kyselivät ärsyttää? Joo olen ärsyttävä mittojen kyselijä. Siis jos etsin vaikkapa mekkoa, löydän puoli tusinaa alustavasti kiinnostavaa ja niistä pyydän mitat jos ei niitä ole ilmoituksessa. Hyviin tapoihin kuuluu vastata viesteihin, mutta jos joku ei vastaa niin sitten ajattelen vain korkeintaan sen verran että sitä ei minun rahat kiinnosta.