Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi on HÖLMÖLÄ. Kertokaa omia kokemuksianne ostajana ja myyjänä

Vierailija
22.09.2024 |

Joskus myin Torissa 43 kokoista kenkäparia miesten kenkiä, no eikös joku mies laita viestiä että löytyiskö multa myös miesten työkenkiä koossa 45. Siis millä oletuksella? :D

Myin naisten kenkiä, 37 ja 38 kokoa, eikös joku nainen laita viestiä että minkälaisia kaikkia kenkiä löytyy, olisko näitä 39 ja 40 kokoakin.

Ei mulla mitään kauppaa ole missä on joka kokoa saatavilla! Myynnissä on ne tuotteet jotka on ilmoitettuna.

Ja sitten ollut tällaisia että "myynnissä mekko, koko S, rinnanympärys 85cm ja vyötärö 70cm," No eikös joku laita viestiä että mahtuukohan tämä L/XL kokoiselle. Ei taida mahtua ja tuotteessa on kyllä mitat, katso ja vertaa omiisi.

Jotkut ei taida lukea ilmoituksia ollenkaan, kun paljon myös kysytään asioita jotka lukee ilmoituksessa.

Kommentit (555)

Vierailija
501/555 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ostajan eka viesti: "Annatko puhelinnumerosi?". Vastaan, ettet tarvitse sitä. Kirjoita tähän ketjuun koska noudat niin minä kerron, mistä noudat. Sitten alkaa haukkuminen. "Juuh, oot joku hullu, en tosiaan tule ostamnaan mitään. Hengitä nyt vähän, en tiennyt että olet noin sekopää, huhhuh, apua... :DD En mä oo tilivelvollinen sulle mun koko elämästä eikä mun tarvi sulle mun aikatauluja sekunnin tarkkuudella sanella... Annetanpa olla, vedä henkee, huhhuh,,, apua armoo.. Myy jollekin toiselle. Peace! :)".

Ja siis kaikki tuo vain siksi, kun sanoin, että tämä ketju riittää kommunikointiin ihan hyvin. Mitään muuta en kommentoinut :D

2) Myytävästä vaatteesta kaikki mitat niin tarkasti kuin kykenee. Ostaja kysyy "Olisikohan tämä sopiva minun tyttärelleni? Hän on 14-vuotias". No en kyllä tiedä minkä kokoinen tyttäresi on... Mittaa hänet ja pohdi sitten.

3) Yritin sopia noutoa eräästä tuotteesta, mutta myyjästä ei saanut mitään selkoa mistä tuotteen voi noutaa ja koska. Ilmoituksessa oli vain suurin piirtein kaupunginosa. "En tiedä olenko kotona tuolloin. Saatan olla kotona, tai sitten kaupassa, tai vaikka koiran kanssa lenkillä". "En anna osoitettani kenellekään, en jaa sitä hupikyselijöille". Mikään ei kelvannut, samanlaista soossaamista. Sanoin sitten, että jos et osaa sanoa mistä minun pitää se noutaa ja koska niin "Tulen huomenna __ klo 13.00. Tuo se sinne niin loppuu tämä veivaaminen". Siihen hän vastasi "Voin olla kotona tuolloin. Osoite on __." Siis mit vit???

Ja kaikki oharin tekijät. Miksi on niin vaikea ilmoittaa, ettei tulekaan? Ja jos tulee 3,5 tuntia myöhässä, niin miksi siitä ei voi ilmoittaa? Aika moni ihminen on kadonnut jäljettömiin, kun lupa tulla hakemaan minulta jotain nyt eikä heistä ole sen jälkeen näkynyt tai kuulunut koskaan... 

Vierailija
502/555 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Ostajan eka viesti: "Annatko puhelinnumerosi?". Vastaan, ettet tarvitse sitä. Kirjoita tähän ketjuun koska noudat niin minä kerron, mistä noudat. Sitten alkaa haukkuminen. "Juuh, oot joku hullu, en tosiaan tule ostamnaan mitään. Hengitä nyt vähän, en tiennyt että olet noin sekopää, huhhuh, apua... :DD En mä oo tilivelvollinen sulle mun koko elämästä eikä mun tarvi sulle mun aikatauluja sekunnin tarkkuudella sanella... Annetanpa olla, vedä henkee, huhhuh,,, apua armoo.. Myy jollekin toiselle. Peace! :)".

Ja siis kaikki tuo vain siksi, kun sanoin, että tämä ketju riittää kommunikointiin ihan hyvin. Mitään muuta en kommentoinut :D

2) Myytävästä vaatteesta kaikki mitat niin tarkasti kuin kykenee. Ostaja kysyy "Olisikohan tämä sopiva minun tyttärelleni? Hän on 14-vuotias". No en kyllä tiedä minkä kokoinen tyttäresi on... Mittaa hänet ja pohdi sitten.

3) Yritin sopia noutoa eräästä tuotteesta, mutta myyjästä ei saanut mitään selkoa mistä tuotteen voi noutaa ja koska. Ilmoituksessa oli vain suurin piirtein kaupunginosa. "En tiedä olenko kotona tuolloin. Saatan olla kotona, tai sitten kaupassa, tai vaikka koiran kanssa lenkillä". "En anna osoitettani kenellekään, en jaa sitä hupikyselijöille". Mikään ei kelvannut, samanlaista soossaamista. Sanoin sitten, että jos et osaa sanoa mistä minun pitää se noutaa ja koska niin "Tulen huomenna __ klo 13.00. Tuo se sinne niin loppuu tämä veivaaminen". Siihen hän vastasi "Voin olla kotona tuolloin. Osoite on __." Siis mit vit???

Ja kaikki oharin tekijät. Miksi on niin vaikea ilmoittaa, ettei tulekaan? Ja jos tulee 3,5 tuntia myöhässä, niin miksi siitä ei voi ilmoittaa? Aika moni ihminen on kadonnut jäljettömiin, kun lupa tulla hakemaan minulta jotain nyt eikä heistä ole sen jälkeen näkynyt tai kuulunut koskaan... 

Ihan normaalia torissa, viikon on yksi ostaja ollut tulossa ostamaan ja oharin tekijöitä ollut nyt keväällä kymmenisen ja vaiķka minulla lukee ilmoituksissa vain nouto, en postita mitään niin tulee kyselyitä voisitko postittaa please.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/555 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne on kaikki ostajat torista kadonneet? Myynti-ilmoituksien katselukerrat ovat onnettomia ja tavara ei liikku. Ennen lasten kausivaatteet tehneet hyvin kauppansa, nyt ei tule yhtään yhteydenottoja. Luulisi, kun rahasta tiukkaa niin käytetyt hyväkuntoiset vaatteet ja muut lasten tarvikkeet kiinnostaisi, mutta ei näköjään. Toki en myy merkkivaatteita, mitä moni lapsilleen hankkii. Mutta siistejä arkivaatteita arkeen mm. Puma, Adidas, Vans, Nike, Peak Performance.

Viimekuussa yksi osto ja nouto sovittu. Ostaja katosi, ei ilmoitusta ettei tule sovittuna aikana. Ei vastannut enää viesteihin. Käytöstavat ihmisiltä täysin kadonneet!

Ostajat ovat kadonneet siksi kun täälläkin vaan haukutaan toria. Mä kuulun vähemmistöön, mulla tori on toiminut hyvin, teen kauppaa sekä ostajana että myyjänä mutta myönnän että myymiseen kuluu kyllä kolminkertainen aika entiseen verrattuna. 

Vaan haukutaan toria, et nähtävästi tajua että tuhansilla on huonoja kokemuksia torista vaikka sinulla ei ole.Torihan on muuttunut hyvin paljon viimeisten 3 vuoden aikana eikä siis parempaan suuntaan.

Vierailija
504/555 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minne on kaikki ostajat torista kadonneet? Myynti-ilmoituksien katselukerrat ovat onnettomia ja tavara ei liikku. Ennen lasten kausivaatteet tehneet hyvin kauppansa, nyt ei tule yhtään yhteydenottoja. Luulisi, kun rahasta tiukkaa niin käytetyt hyväkuntoiset vaatteet ja muut lasten tarvikkeet kiinnostaisi, mutta ei näköjään. Toki en myy merkkivaatteita, mitä moni lapsilleen hankkii. Mutta siistejä arkivaatteita arkeen mm. Puma, Adidas, Vans, Nike, Peak Performance.

Viimekuussa yksi osto ja nouto sovittu. Ostaja katosi, ei ilmoitusta ettei tule sovittuna aikana. Ei vastannut enää viesteihin. Käytöstavat ihmisiltä täysin kadonneet!

Ostajat ovat kadonneet siksi kun täälläkin vaan haukutaan toria. Mä kuulun vähemmistöön, mulla tori on toiminut hyvin, teen kauppaa sekä ostajana että myyjänä mutta myönnän että myymiseen kuluu kyllä kolminkertainen aika entiseen verrattuna. 

Ja myös sen vuoksi on kadonneet kun osa ei halua ottaa käyttöön diiliä. Minäkään en suostu sitä käyttämään vaikka joka viikko joku sitä pyytää (ilmoituksissa lukee kyllä että en lähetä diilillä). Onhan se 8-10€ postimaksu ihan järkyttävän suuri. Suurin osa tavaroista kuitenkin paljon sitä halvempia.

Olen ostanut satoja tuotteita torista mutta en osta millään diilillä enkä myy, postikulut on niin pieni osa kauppaa, ostan siis yleensä 100-300€ tuotteita ja jos myyn en postita mitään parin euron tavaroita, rajana olen pitänyt 50€ silloin voin postittaa, maksu tilille ja paketti postiin ja ihan hienosti on toiminut useita vuosia.

Vierailija
505/555 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mitä ihmettä porukka siinä toridiilissä pelkää, ettei voi ottaa käyttöön. Ei ihme, että ette saa tavaroitanne kaupaksi.

Monta vuotta olen ostanut ja myynyt menestyksekkäästi.  

Kannattaisi opetella lukemaan, onhan siitä paskadiilistä ollut vaikka kuinka paljon juttuja, eri ongelmista siihen liittyen, vain sinisilmäinen hölmö käyttää jotain diiliä.

Vierailija
506/555 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla vaan diilillä kauppa käy. Joka viikko. Itkekää te muut.  

Vierailija
507/555 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajana ok, tavara tuli perille, mut myyjänä..........kukaan ei ole ostanut mitään ! Kuka nyt maksaisi melkein 400: n €:n pyörästä jotakin pari kymppiä ?on hyvässä kunnossa. Vähän ajettu. Ainakin 5-v vanha (ostettu), parit kengät (käyttämättömät) ja samoin käyttämätön mekko. 

Vierailija
508/555 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin toridiilin kautta ja myyjällä oli 2vkoa aikaa laittaa paketti palvelun kautta liikkeelle. Ja jos tavara oli sitä mitä pitikin niin rahat lähtevät eteenpäin myyjälle. Ongelma tässä nyt on se että myyjä ei laittanut pakettia liikkeelle eikä kyllä ole vastannut viesteihinkään. Rahat ilmeisesti palautuvat minulle noin viikon kuluttua siitä pvämäärästä mikä oli myyjälle annettu aikaa viedä paketti postiin. Katsotaan palautuvatko raha minun tililleni. 

Vierailija
509/555 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiili on täyttä roskaa.

Vierailija
510/555 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks möi puhelinta, jossa oli koko takakansi säpäleinä ja kameran linssikin mennyt sekä hieman rungossakin nirhaumaa. Ilmoituksessa ostettu vuosi sitten, lähes uudenveroinen, mutta takakansi halki. Kunnoksi oli laitettu erinmainen. Mä voin myydä -90 vm corollaa samoilla perusteilla "lähes uusi, mutta ajettu 320tkm, moottorista vuotaa öljyä ja hieman ruostetta siellä täällä" kunto erinomainen.

Vierailija
511/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun lukee ilmoituksessa vain nouto, en postita mitään, niin jotkut laittaa viestiä hei, voisitko lähettää tämän.Eikö ihmiset osaa lukea, ymmärrä lukemaansa?

Vierailija
512/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja pistää minulle viestiä, että minun pitäisi soittaa hänelle? En ollut soittamassa, en aio käyttää yhtään enempää tähän touhuun omaa aikaa, kun on yhtään tarvetta. Kaiken tämän paskan voi hoitaa tekstinä siihen.

Vierailija
513/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja pistää minulle viestiä, että minun pitäisi soittaa hänelle? En ollut soittamassa, en aio käyttää yhtään enempää tähän touhuun omaa aikaa, kun on yhtään tarvetta. Kaiken tämän paskan voi hoitaa tekstinä siihen.

Riippuu ihan tilanteesta, kyllä minä soitin kun myin venepakettia, kymmenien tuhansien kauppa mutta en minä ala soittamaan jos kyse on jostain satasen, muutaman satasen kaupasta.

Vierailija
514/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan tilanteesta, kyllä minä soitin kun myin venepakettia, kymmenien tuhansien kauppa mutta en minä ala soittamaan jos kyse on jostain satasen, muutaman satasen kaupasta.

Aika harvoin tehdään torissa useamman tonnin kauppoja. Kallein oma tuote on ollut 400€ puhelin, enkä siitäkään lähe soittelemaan ostajalle.

Vierailija
515/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin toridiilin kautta ja myyjällä oli 2vkoa aikaa laittaa paketti palvelun kautta liikkeelle. Ja jos tavara oli sitä mitä pitikin niin rahat lähtevät eteenpäin myyjälle. Ongelma tässä nyt on se että myyjä ei laittanut pakettia liikkeelle eikä kyllä ole vastannut viesteihinkään. Rahat ilmeisesti palautuvat minulle noin viikon kuluttua siitä pvämäärästä mikä oli myyjälle annettu aikaa viedä paketti postiin. Katsotaan palautuvatko raha minun tililleni. 

Totta kai palautuu. Mikä on muka ongelma? Ei ne rahat sillä myyjällä ole.

Toisekseen, myyjällä on tosiaan kaksi viikkoa aikaa postittaa tuote ja tämä pitäisi ostajan ymmärtää tuotetta ostaessa. Torimyynti ei ole mikään verkkokauppa, joka toimittaa tuotteet mahdollisimman nopeasti, vaan jokainen myyjä oman elämäntilanteessa mukaan sen kahden viikon sisällä.  

Vierailija
516/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla vaan diilillä kauppa käy. Joka viikko. Itkekää te muut.  

Samoin täällä minulla. Ehkä jossakin päin Suomea ei ymmärretä, miten se toimii ja siksi turhaan pelätään.  

Vierailija
517/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on yx hölmölä! 

Vierailija
518/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin myymässä venevarusteita. Hintapyyntö 150e.

Kalevi laittaa viestin että tarjoan satasen ja tulen hakemaan.

Vastaan, että satasen tarjous hyväksytty, tule hakemaan.

Mitään ei koskaan kuulu. Näkee että viestit luetaan. Ei vastausta. Ei mitään.

Halusi vaan tietää, millä hinnalla olet valmis myyymään. Ei ostaa.

Vierailija
519/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ps pelejä toridiilillä ja myyjä rupesi kiukuttelemaan, että ei suostu lähettämään ennen kuin on saanut rahansa. Odottelin sitten, että kauppa peruuntuu ja sain rahani takaisin. Tiedä sitten yrittikö saada tupla rahat tuotteista vai mikä oli homman nimi..

Vierailija
520/555 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiilihän on just paras, hyvin vaivaton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi